بهداشت و سلامت

راه های آسان برای ایجاد نور در هنگام قطع برق

چطور در زمان قطعی برق خانه را روشن کنیم؟

در هنگام قطع برق ، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که راهی برای روشنایی خانه خود پیدا کنید. اگر در نور کم چیزی را مشاهده نمی کنید ، انجام سایر وظایفی که پیش رو دارید دشوار خواهد بود! در حالی که چند راه حل واضح وجود دارد ، مانند چراغ قوه ، اما در واقع بسته به آنچه که در خانه دارید ، گزینه های مختلف دیگری نیز وجود دارد. در این مطلب راه های آسان برای ایجاد نور در هنگام قطع برق را به شما یاد می دهیم.

به عنوان یک تذکر ایمنی ، هر راه حلی که به شعله باز نیاز داشته باشد ، یک راه حل خطرناک برای مشکل شما خواهد بود. اگر واقعاً گزینه دیگری ندارید می توانید از چیزی مانند شمع استفاده کنید ، اما با استفاده از شعله باز اتاق را ترک نکنید و پس از اتمام استفاده از آن شعله را خاموش کنید. برای روشنایی هرگز اجاق گاز را روشن نگذارید و به حال خود ول نکنید.

چراغ مطالعه شارژی

اگر منابع نوری کمی در خانه دارید ، هم اکنون شروع به جمع آوری آنها کنید. چراغ های مطالعه شارژی در شرایط اضطراری کم مصرف و مفید هستند. اگر فقط به مقدار کمی نور نیاز دارید ، باتری های چراغ قوه خود را حفظ کرده و از منبع نور کمتری استفاده کنید. اگر یکی از انواع چراغ های جاکلیدی یا چراغ قوه را دارید ، می توانید از آن استفاده کنید. ممکن است منابع کوچکتر نور دیگری در اطراف خانه شما وجود داشته باشد. دستگاه های دستی بازی های ویدیویی و تلفن های همراه قدیمی ممکن است بتوانند چند ساعت نور خانه شما را تأمین کنند.

شمع ها

استفاده از شمع ها ایمن ترین گزینه نیست ، اما شمع ها نور را تأمین می کنند. اگر شمعی روشن کردید ، آنها را بدون مراقبت رها نکنید. آنها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید و از یک شمع گیر مناسب برای ثابت نگه داشتن آنها استفاده کنید. می توانید از هر نوع شمعی که در دست دارید استفاده کنید تا چند ساعت روشن شود. اما آن را در کنار لوازمی که ممکن است به سرعت مشتعل شوند دور نگه دارید. سعی کنید آن را در جای مرتفعی قرار دهید تا نور را به خوبی پخش کند.
همیشه قبل از خواب یا بیرون رفتن از اتاقی که شمع در آن قرار دارد شمع ها را خاموش کنید. اگر خانه شلوغ است و کل اعضای خانواده در حال تلاش برای آماده سازی اضطراری هستند ، زمان خوبی برای روشن کردن شمع نیست. شمع ها را در زمانی استفاده کنید که افراد کمی در خانه حضور دارند و یا حداقل آن را در اختیار یک نفر بزرگسال قرار دهید تا مواظب آن باشد.

مداد شمعی

مداد شمعی قابل اشتعال است ، بنابراین راهی ارزان برای ایجاد نور است. مداد شمعی مبتنی بر موم در اصل با شمع ها یکسان است. یک مداد شمعی بردارید و آن را با خیال راحت در یک جا شمعی با کناره های بلند قرار دهید. برای روشن شدن بالای مداد رنگی از فندک یا کبریت استفاده کنید و از آن به عنوان شمع استفاده کنید. فقط باید مراقب باشید و مداد شمعی را در حین استفاده از خود دور نکنید.
کاغذی که دور آن پیچیده شده است را روی مداد شمعی نگه دارید. کاغذ دور مداد شمعی به آن کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند و از سوختن سریع آن جلوگیری کند. اگر نمی توانید شمع را روشن کنید ، نوک آن را بشکنید تا کاغذ در قسمت بالا قرار گیرد و نور آن را کم کند.

روغن زیتون ، ریسمان و سیم

می توانید با چند مورد از وسایل خانه یک فانوس موقت ایجاد کنید. یک شیشه مربا را بردارید. یک آویز فلزی را باز کنید یا سیم سفت فلزی را بیرون بیاورید. سیم را به یک سیم پیچ با طول 2–4 اینچ (5.1–10.2 سانتی متر) بپیچید که درون ظرف قرار گیرد. یک طول ریسمان را جدا کرده و دور فلز بپیچید. ظرف زیر 1/2 سانتی متر از شیشه را با روغن زیتون پر کنید و سیم پیچ را درون آن قرار دهید. نوک نخ ریسمان را روشن کنید و برای چند ساعت یک منبع نور ثابت خواهید داشت!


قبل از اینکه آن را روشن کنید ، اطمینان حاصل کنید که تقریباً 1⁄4 در (0.64 سانتی متر) ریسمان از بالای فلز خارج شده است. در ابتدا به کمی پارچه اضافی احتیاج دارید تا از کنترل شعله جلوگیری کند.


این امن ترین گزینه موجود نیست و فقط در صورت عدم گزینه دیگر باید این کار را انجام دهید. در حین استفاده آن را از جلوی چشم خود دور نکنید و پس از اتمام شعله را خاموش کنید. این روش باید اساساً با هر نوع روغن پخت و پز نیز کار کند.

روغن زیتون ، ریسمان و سیم

چراغ قوه

چراغ قوه ایمن ترین و آسان ترین راه برای تولید نور ارزان است. اگر هریک از چراغ قوه های شما روشن نیست ، باتری ها را تعویض کنید. این امر باید به شما امکان تأمین نور ثابت برای آینده نزدیک را بدهد در حالی که شما در حال کار بر روی آماده سازی و آشپزی برای گرم نگه داشتن یا صرفه جویی در غذا هستید.


سعی کنید برای آماده شدن برای زمان قطع برق چراغ قوه بخرید ، حداقل یک چراغ قوه را بخرید که نیازی به باتری ندارد. به این ترتیب ، اگر باتری شما تمام شود ، همیشه منبع نوری خواهید داشت.


احتمالاً نمی خواهید به سمت چراغ قوه تلفن خود بروید. در آینده نزدیک ممکن است برای برقراری تماس اضطراری به باتری نیاز داشته باشید. ولی در صورت نیاز می توانید از چراغ قوه گوشی موبایل خود نیز استفاده کنید. چراغ قوه ها در هنگام قطعی برق نسبت به شمع ایمن تر و سازگارتر هستند. اگر حق انتخاب دارید ، از چراغ قوه های خود استفاده کنید.

آینه ها

می توانید برای تقویت نور چراغ های کوچکتر از آینه استفاده کنید. اگر هر نوع نوری از بیرون وارد می شود ، یک آینه را در یک زاویه تنظیم کنید تا نور در خانه شما منعکس شود. اگر فقط یک چراغ مطالعه کوچک دارید ، می توانید آن را به لبه آینه ببندید تا نور تقویت شود. قرار دادن چراغ قوه به سمت آینه نیز راهی عالی برای پخش نور و روشن شدن کل اتاق است.


انجام این کار به این دلیل است که آینه ها نور را بسیار بهتر از هر سطح یا ماده دیگری منعکس می کنند. هر منبع نوری که به آینه برخورد کند در جهت وسیع تری پخش می شود که می تواند دیدن آن را بسیار آسان تر کند.

آینه ها

پرده ها

برای این که نور بیشتری از بیرون دریافت کنید پرده ها را کنار بزنید و پنجره ها را باز کنید. پرده ها جلوی نور را می گیرند و باعث می شوند تا خانه شما تاریک تر از محیط بیرون باشد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا