بهداشت و سلامت

با مزایا و معایب بسیار مهم ارتودنسی آشنا شوید!

مزایا و معایب ارتودنسی تنها به اصلاح دندان ها و ناهنجاری های فک محدود نمی شود، بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس افراد و البته رفع برخی مشکلات عملکردی نیز می شود. در واقع داشتن دندان های صاف و منظم بسیار مهم است اما مهم ترین نکته رفع مشکلات احتمالی فک بالا و پایین و دندان هاست. دندان های کج و نامرتب باعث می شود که فرد نتواند به درستی دندان های خود را تمیز کند و بهداشت خود را رعایت کند که این امر منجر به پوسیدگی دندان و احتمال بیماری لثه می شود. شما با انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی در تهران می توانید این مشکلات را به خوبی حل کنید .

مزایای ارتودنسی دندان چیست؟

  • ارتودنسی دندان روشی برای بهبود عملکرد، وضعیت و ظاهر دندان ها است.
  • ارتودنسی در لغت به معنای تراز کردن دندان ها است.
  • اگر به دلایلی (فک کوچک یا دندان های کج) دندان ها روی هم قرار بگیرند یا نامرتب باشند، جویدن یا گاز گرفتن غذا مشکل خواهد بود.
  • این نوع دندان ها علاوه بر مشکلات عملکردی که ایجاد می کنند، در طراحی لبخند افراد نیز اختلال ایجاد می کنند، به طوری که دیگران نمی توانند لبخندی زیبا و دلنشین داشته باشند.
  • اگر ناهنجاری های دندانی با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی کرج برطرف نشود، در یک مورد پیچیده منجر به مشکلات جویدن و گفتار می شود.
  • مشکلات فک و دندان اگر شدید باشد باعث فشار بر روی مفاصل فک می شود.
  • در برخی موارد، ارتودنسی برای بهبود مشکلات گوارشی ناشی از نامرتبی دندان ها و مشکلات فک ذکر شده است.
  • علاوه بر این، با ارتودنسی، می توان درمان های پیشگیرانه را برای کودکان در حال رشد در نظر گرفت تا از ناهماهنگی فک و استخوان و ناهماهنگی دندان ها جلوگیری کند.
  • اما شاید برایتان جالب باشد که یکی از مزایای دیگر ارتودنسی را می توان تاثیر زیباتر شدن فرم صورت را نام برد.

ویژگی بهترین دکتر ارتودنسی در تهران

  • مهارت های ارتباطی خوبی با مشتریان دارد: این ویژگی ممکن است برای متخصص ارتودنسی کمی عجیب باشد، اما در عمل کاملاً مهم و اساسی است. یک متخصص ارتودنسی باید مهارت های ارتباطی عالی داشته باشد. او باید سعی کند با رفتار دوستانه و صحبت کردن، بیماران را راحت کند.
  • به جزئیات توجه کند: درمان ارتودنسی با سایر روش های معمول دندانپزشکی مانند کشیدن دندان و پر کردن دندان متفاوت است. ارتودنتیست ها باید در نصب براکت یا دندان مصنوعی بسیار مراقب باشند. این عناصر باید کاملا متناسب باشند تا دندان ها به طور موثر و صحیح ترمیم شوند. به دنبال پزشکی باشید که شخصیت و کارش پاسخگوی متخصص ارتودنسی باشد و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد.
  • خلاق بودن: در بسیاری از موارد، روش ارتودنسی مورد نیاز ممکن است با روش های سنتی که قبلا استفاده می شد مطابقت نداشته باشد. وقتی از شما سوال می شود که آیا هر دندانپزشکی متخصص ارتودنسی است، می توانید به راحتی پاسخ دهید: نه، خلاقیت برای یک متخصص ارتودنسی مهمتر از یک دندانپزشک معمولی است.
  • قابل اعتماد باشد: یک متخصص ارتودنسی باید با بیمار شفاف و صادق باشد. او باید مایل به ارائه جزئیات کامل تشخیص و درمان توصیه شده باشد. این بسیار مهم است زیرا به از بین بردن تمام اضطراب بیمار کمک می کند و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.
  • بازخورد مشتری: در پاسخ به این سوال که یک متخصص ارتودنسی چه ویژگی هایی دارد، باید نظرات بیماران او را بررسی کنید. بررسی تخصصی آنلاین یکی از دقیق ترین راه ها برای سنجش عملکرد هر ارائه دهنده خدمات است. در بیشتر موارد، یافتن متخصص ارتودنسی که بررسی‌های او امتیاز عالی را نشان می‌دهد، دشوار است.
  • علاقه به کارشان: بهترین دکتر ارتودنسی در تهران علاقه زیادی به این کار خواهد داشت. او علاقه و نگرانی واقعی را برای همه بیماران نشان خواهد داد. یک متخصص ارتودنسی پرشور مشتاق انجام کارهایی فراتر از درمان اولیه است. آنها به طور داوطلبانه بیماران را به طور منظم دنبال می کنند تا پیشرفت آنها را زیر نظر بگیرند.

برای شناخت بهترین متخصص ایمپلنت در تهران می توانید به سایت جراحتو مراجعه کنید تا بهترین پزشکان در این زمینه را بشناسید و بهترین پزشک را برای خود انتخاب کنید.

معایب درمان ارتودنسی

گاهی اوقات پس از ارتودنسی ممکن است به دلیل سفت شدن سیم و براکت های ارتودنسی، دندان ها کمی از ناحیه لثه جدا شوند، بنابراین اگر به مدت طولانی حدود 3 سال از ارتودنسی استفاده نکنید، این احتمال وجود دارد که دندان ها به حالت اولیه برگردند. یک وضعیت قبلی است. به این ترتیب دندان های شما دوباره شروع به بیرون زدگی می کنند یا به طور نامنظم حرکت می کنند و در نتیجه بین دندان ها فاصله ایجاد می شود.

بیماران ممکن است حساسیت دندان را تجربه کنند زیرا بخشی از استخوان فک که دندان ها را در جای خود نگه می دارد ممکن است در طول درمان ارتودنسی عقب نشینی کند. حساسیت دندان باعث می شود که بیماران هنگام خوردن غذاهای سرد یا خیلی گرم احساس درد و ناراحتی در ناحیه دندان کنند. درمان ارتودنسی ساختار طبیعی لثه بیمار را تغییر می دهد و این مشکل می تواند برای برخی از بیماران به خصوص کودکان مشکل ساز شود و باعث لق شدن دندان ها شود.

کلام آخر

یک متخصص ارتودنسی خوب نه تنها به فکر درمان دندان های بیمار خود است، بلکه شرایط، بودجه و علایق مراجعه کننده را نیز در نظر می گیرد تا همه چیز برای بیمار عالی باشد. برای مراجعه به  بهترین دکتر ارتودنسی در تهران ، بهتر است با بهترین دکتر ارتودنسی که در سایت جراحتو یا jaraheto.com  به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به دکتر ارتودنسی  مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید

به نظر شما دوستان آیا ارتودنسی با بارداری تداخل دارد؟

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا