سرگرمیموسیقی

معرفی بهترین خوانندگان جهان و ایران (محبوب + پرطرفدار)

بهترین خوانندگان جهان و ایران چه کسانی هستند؟ محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها

بهترین خوانندگان جهان و ایران چه کسانی هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم یک نگاه اجمالی نسبت به خوانندگان و هنرمندان پرآوازه‌ای بیندازیم که توانسته‌اند نام خود را در جهان مشهور و محبوب کنند. بهترین خوانندگان جهان و ایران در این مقاله از جنبه‌ها و در سبک‌های مختلفی معرفی می‌شوند و نیز ممکن است برخی از افراد با آن مخالف باشند. با این حال تلاش ما آن بوده است تا حقیقی‌ترین افراد را که ازنظر محبوبیت و یا شهرت نیز بالاتر هستند، دعوت کنیم.

خوانندگی در ایران و جهان

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین خوانندگان جهان و ایران بپردازیم، ابتدا بهتر است راجع به این هنر صحبت کنیم. خوانندگی، یکی از مهارت‌هایی است که شما می‌توانید آن را بیاموزید و از طریق آن، به شهرت و درآمد میلیونی یا حتی میلیاردی برسید. این نوع حرفه در کنار ظاهر زیبایی که دارد، اما می‌تواند در جوامعی مانند ایران و کشورهای سطح پایین، از طرفداری و محبوبیت کمتری برخودار باشد. با این حال، جامعه ایرانی به دلیل رشد فرهنگی که داشته است، میزبان بهترین خوانندگان جهان و ایران بوده که توانسته است آثار زیبایی از موسیقی کلاسیک گرفته تا پاپ و غیره را ایجاد کند.

خوانندگی در جهان به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. این نوع حرفه که یک جنبه نمادین در هنر است، به جنبه‌های مختلفی نمایان می‌شود که از جمله آنها می‌توان گفت:

  • کلاسیک: شاید بتوان گفت هر کشوری، خوانندگانی دارد که بخش مهمی از آنها، سرایندگان سبک کلاسیک هستند. این نوع از سبک خوانندگی می‌تواند مظهر بخشی از فرهنگ هر جامعه‌ای باشد و براساس سبک و سیاق فرهنگی مردمان آن دیار، ساخته شود. موسیقی کلاسیک در ایران نیز بسیار محبوب است و خوانندگان بزرگی همچون شجریان در آن، آثار بسیار زیبایی سروده‌اند که می‌تواند دلگشاری روح و مفرح ما باشد.
  • پاپ: اگر می‌خواهید در سبک مدرن و دنیای امروزی به دنبال بهترین خوانندگان جهان و ایران باشید، می‌توانید پاپ را درنظر بگیرید. این سبک خوانندگی که در دل هر جوان امروزی جای گرفته، موسیقی از بطن امروزی با شاخص‌ها و درون‌مایه‌های شادی بخش است که طنین انرژی زایی داشته و تاکنون نیز افراد بسیار زیادی توانسته‌اند در آن به شهرت برسند. یکی از مهم‌ترین نام‌ها در این بخش، جاستین بیبر 29 ساله است که توانست عنوان دومین فرد ثروتمند زیر 30 سال شناخته شود.
  • رپ: از دیگر مدل‌های خوانندگی که توانسته است محبوبیت بسیار زیادی را در جامعه امروزی به دست آورد، می‌توان به رپ اشاره نمود. این نوع از سبک خوانندگی، نیز از بطن جامعه پدید آمده و محتواهای حاشیه برانگیز و تیز و تندی دارد. شاید شناخته شده‌ترین چهره و خواننده رپ را امینم در جهان و نیز یاس در ایران دانست که توانسته‌اند آثاری قابل توجه را در این مدل خوانندگی ایجاد کنند.

خوانندگی در ایران

فضای موسیقی و خوانندگی در ایران همواره دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده است که از آن جمله می‌توان به روی کار آمدن موسیقی‌های مذهبی، انقلابی متناسب با شور و شوق و حال و هوای دوره انقلاب، جنگ و غیره اشاره کرد. سپس رفته رفته دهه هفتاد و هشتاد، نسل جدیدی از خوانندگان ایرانی که امروزه بسیار سرشناس و محبوب شده‌اند روی کار آمد و ما شاهد مشهور شدن نام‌هایی همچون محسن یگانه، فرزاد فرزین، یاس، بابک جهانبخش، علی لهراسبی، محسن چاووشی، مرتضی پاشایی (مرحوم) و نیز مازیار فلاحی و غیره اشاره کرد. همچنین نسل جدیدی از خوانندگان نیز در دهه 90 ظهور کردند که توانستند محبوبیت بسیار خوبی را بدست آورند.

با یک معرفی اجمالی که از وضعیت خوانندگی و این مهارت در دنیای مدرن، حال می‌خواهیم به معرفی شخصیت‌ها و بهترین خوانندگان جهان و ایران باشیم که در این مقاله می‌توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

خوانندگی چیست؟
آشنایی با خوانندگی

بهترین خوانندگان جهان و ایران چه کسانی هستند؟

حال می‌خواهیم به معرفی بهترین خوانندگان جهان و ایران بپردازیم که آشنایی با آنها و سرگذشتی که داشته اند، می‌تواند به شما یک درک درست از این سبک هنری ارائه کند. در این خصوص ابتدا به خوانندگان خارجی می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

بهترین خوانندگان جهان در ژانر پاپ

در اولین بخش به سراغ خوانندگان پاپ می‌رویم که در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مایکل جکسون

به عنوان اولین فردی که باید در این لیست بهترین خوانندگان جهان و ایران به معرفی آن در سبک پاپ پرداخت، می‌توان به مایکل جکسون اشاره کرد که ایشان به عنوان پادشاه پاپ شناخته می‌شود. مایکل جکسون از جمله نوابغ و چهره‌هایی است که در تاریخ موسیقی دنیا از اون نام برده می‌شود و حرف‌ها و داستان‌های بسیار زیادی در مورد او بیان شده است. ایشان در سال 1958 متولد شده و تا سن 50 سالگی در سال 2009 زندگی کردند. از او به عنوان یک خواننده و فرد هنرمند ترانه سرا و رقصنده یاد می‌شود که توانسته‌ است به عنوان یک چهره فرهنگی در میان عامه مردم تبدیل شود. این فرد توانست از سن 5 سالگی وارد این هنر شده و 45 سال در آن فعالیت کند. جالب است بدانید که در طول فعالیت خود، تاکنون 10 آلبوم استودیویی از آن منتشر شده است که 5 مورد از آنها، جزو پرفروش‌ترین ها بوده‌اند.از او همچنین به عنوان نیکوکارترین ستاره پاپ در جهان یاد می‌شود.

استیو واندر

یکی دیگر از مواردی که باید در لیست بهترین خوانندگان جهان و ایران به معرفی آن پرداخت، استیو واندر نام دارد که ایشان نیز به عنوان یکی از ترانه سرایان و نوازندگان موفق شناخته می‌شود. او در ژانرهای مختلفی تاکنون نقش ایفا کرده است که از آن جمله می‌توان به سبک‌های فانک، راک، پاپ، سول و غیره اشاره کرد. یکی از نکاتی که باید در مورد ایشان بیان کرد، نابینا بودن او است. با این حال او توانست ده آهنگ را به عنوان پرفروش‌ترین موسیقی‌های پاپ به دنیا عرضه کرده و 20 آهنگ را نیز در آراندبی در آمریکا ایجاد نماید. ایشان تا کنون بیش از 150 میلیون نسخه از آثار خود را فروخته است.

ادل

ممکن است شما هم نام این هنرمند را شنیده باشید. ادل یکی از چهره‌های برجسته در موسیقی است که توانسته است آثار بسیار خوبی را ارائه کند. ایشان در کارنامه هنری خود تاکنون دستاوردهای بسیاری داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به ده‌ها آلبوم موفق در طول سال‌های 2008 به بعد اشاره کرد. جالب است بدانید که این هنرمند بیش از 120 میلیون آثار خود را فروخته و در سال 2009، عنوان بهترین هنرمند و اجرای پاپ زن را برای خود کسب کرده است. همچنین یکی از آهنگ‌های ایشان توانست ظرف 24 ساعت، در حدود 27.7 میلیون بار نمایش داده شود که یک رکورد در نوع خود به حساب می‌آید.

بهترین خوانندگان جهان در ژانر کلاسیک

همچنین در سبک کلاسیک که همواره طرفداران خاص خود را داشته است، می‌توان نام‌های بسیاری را معرفی کرد که در این بخش نیز می‌توان گفت:

لوچانو پاواروتی

این فرد یکی از هنرمندانی است که به عنوان یک خواننده اپرا شناخته می‌شود و توانست در اواخر دوره فعالیت خود، محبوبیت بسیاری را بدست آورد. ایشان این فرد ایتالیایی تا سن 71 سالگی زندگی کرده است و در اواخر سال 2007 درگذشته است. او آخرین اجرای خود را در سال 2004 و در سالن متروپولین نیویورک انجام داده است و به علت بیماری لوزالمعده خود بستری بود. همچنین جالب است بدانید که مراسمی برای بزرگداشت او در تهران در سال 1386 نیز برگزار شد.

Howard Shore

یکی از افرادی که باید آثار او را بیشتر در فیلم‌ها مشاهده کرد، هوارد شور نام دارد که ایشان متولد سال 1946 از کشور کانادا می‌باشند. این فرد تاکنون برای بیش از 80 فیلم مختلف آهنگ‌های متفاوتی را در سبک کلاسیک ایجاد کرده است که از جمله آنها می‌توان به ارباب حلقه‌ها، هابیت اشاره کرد. ایشان کارهای بسیار جذاب و خوبی را تاکنون انجام داده‌اند که این باعث شده است تا برنده جایزه‌های مختلفی اعم از جایزه اسکار، گلدن گلوب بشوند.

از دیگر افراد در این بخش همچنین می‌توان گفت:

  • فرانک سیناترا: ایشان یکی از اسطوره‌های پاپ و جاز است که بیش از 60 سال فعالیت حرفه‌ای انجام داده است و به عنوان یک فرد با سابقه بسیار بزرگ درنظر گرفته می‌شود.
  • الویس پریسلی: از ایشان می‌توان به عنوان یک صدای با اجراهای بسیار جذاب و درخشان یاد کرد که توانسته است خود را به خوبی به جهانیان اثبات کند.
  • لوئیس آرمسترانگ: ایشان از بهترین خوانندگان جهان و ایران را به عنوان فردی پیشگام در سبک جاز و نوازنده ترومپت، می‌نامند که توانسته است به یک نام ماندگار در این بخش تبدیل شود.

دیگر خوانندگان معروف خارجی که باید بشناسید

از دیگر نام‌هایی که باید آنها را به عنوان بهترین خوانندگان خارجی بشناسید می‌توان گفت:

  • فردی مرکوری: ایشان یکی از خوانندگان پرآوازه از کشور بریتانیا هستند که شما می‌توانید آثار متعددی را از او مشاهده کنید. او تا سن 45 سالگی عمر کرد و توانست خاطره‌های بسیار زیادی را از خود برای موسیقی راک در دهه 1970 و 1980 برجای بگذارد. ایشان همچنین به دلایل مختلفی مانند گرایش جنسی، شخصیت متظاهرانه و یا برخی خودنمایی‌ها و داشتن یک صدای قوی شناخته شده است که می‌بایست ایشان را به عنوان یک فرد خارجی معروف درنظر گرفت.
  • سلین دیون: از افراد مشهور دیگری که می‌توان در این بخش از ایشان نام برد، باید به سلین دیان اشاره کرد که ماندگارترین صداها را در بین هنرمندان زن خارجی دارد. ایشان متولد سال 1968 در کانادا است و توانست با آهنگ‌های فرانسوی مشهور خود اعم از La voix du bon Dieu و Céline Dion chante Noël توجه بسیاری را جلب کند. موزیک معروف او به نام My Heart Will Go On شناخته می‌شود که در جهان معروف شده است.
بهترین خوانندگان خارجی که هستند؟
معرفی برترین خوانندگان خارجی

بهترین خوانندگان ایرانی که باید آنها را بشناسید

در معرفی بهترین خوانندگان جهان و ایران، همچنین می‌توان به خوانندگان ایرانی که توانسته‌اند خود را به شهرت برسانند نیز اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

بهترین خوانندگان ایرانی سنتی

بهترین خوانندگان جهان و ایران به موارد بسیار زیادی تقسیم می‌شود که می‌خواهیم به برترین شخصیت‌ها در این عرصه پرداخت. در این خصوص باید گفت بهترین خوانندگان ایرانی که از سبک سنت پیروی می‌کنند عبارت است از:

محمد رضا شجریان

یکی از نام‌های ماندگاری که همواره می‌توان آن را در لیست بهترین‌ها در قلب انسان‌ها معرفی کرد، محمد رضا سجریان است. این شخصیت بسیار قابل احترامی نزد جامعه هنری که اولین بار در سال 1319 متولد شدند. ایشان در سال 1399 به دلیل سرطانی که در ناحیه بدنش رخ داده است، از دنیا رفت. برخی از کارهای که در این بخش انجام داده‌اند می‌توان به آلبوم‌های مرغ خوش خوان، عشق داند، دل مجنون، زبان آتش و غیره اشاره کرد.

طنین دلنوازی که از حنجره‌شان ایجاد می‌شود، در بین تمام ایرانیان محبوب بوده و همه افراد علاقمند ایشان را یکی از معروف‌ترین پادشاهان آهنگ در ایران می‌دانند.

همایون شجریان

 از آنجایی که هنر پدر می‌تواند به پسر نیز منتقل شود، رتبه بعدی را می‌بایست به همایون شجریان، پسر ایشان اعطا کرد که توانسته است با صدای جذاب و قابل تاملی، آهنگ‌های بسیاری را سروده و تاکنون نیز علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.

سالار عقیلی

در این لیست از بهترین خوانندگان جهان و ایران همچنین می‌بایست به نام سالار عقیلی اشاره کرد که از نوجوانی شروع به خواندن کرده و اکنون آلبوم‌های متعددی را منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان گفت: ایران، بی محابا، سرمست، ای عاشقان، صبر کن و غیره.

دیگر خوانندگان معروف ایرانی

از دیگر افرادی که می‌توان آنها را در لیست خوانندگان معروف ایرانی درنظر گرفت، می‌توان گفت:

  • مرتضی پاشایی: یکی از خوانندگان معروف پاپ ایرانی است که مضمون بیشتر شعرهای او از عشق می‌باشد. ایشان توانست با آهنگ‌هایی همچون “میخوامت” به شهرت برسد.
  • محسن چاوشی: نام دیگری که باید او را در لیست بهترین خوانندگان جهان و ایران قرار داد، چاوشی نام دارد که صدای خاص خود را دارد. ایشان توانست با آهنگ “قرص قمر” و نیز آهنگ‌هایی در سبک راک – پاپ به شهرت برسد.
  • رضا صادقی: از دیگر خوانندگان پاپ و مطرح ایرانی همچنین می‌توان به صادقی اشاره کرد. ایشان توانسته است با آهنگ “به تو خیره شده‌ام” در فضای مجازی به محبوبیت برسد.
  • بابک جهانبخش: همچنین از چهره‌های امروزی و مدرن خوانندگی باید به بابک جهانبخش اشاره کرد که ایشان به زبان‌های خارجی انگلیسی نیز مسلط بوده و کارنامه آهنگ‌های رپ و پاپ را در فعالیت کاری خود دارد.
بهترین خوانندگان سنتی و الگو
آشنایی با بهترین خوانندگان سنتی

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداولی که ممکن است کاربران در خصوص بهترین خوانندگان جهان و ایران داشته باشند، عبارتند از:

  • بهترین خوانندگان جهان و ایران در چه سبک‌هایی بیشتر فعالیت می‌کنند؟

بهترین خوانندگانی که در ایران و جهان توانسته‌اند تکنیکی کار کرده و از ترفندها استفاده نمایند، در سبک‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به پاپ، رپ و نیز کلاسیک اشاره کرد. با این حال کار شما چیست؟

  • پرطرفدارترین خوانندگان جهان کدامند؟

در پاسخ می‌توان برحسب نوع کشور و منطقه، نام‌های زیاد را اشاره کرد. به عنوان مثال، همانطور که نمونه‌ای از آن را گفتیم، جاستین بیبر نوجوان است. شما می‌توانید در داخل ایران نیز نام‌هایی مانند ابی، یاسر بختیاری، شادمهر عقیلی و غیره را به کار ببرید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 13

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا