سرگرمیمد و زیبایی

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو (معرفی ۱۵ مورد)

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو (لیست ۱۵ تایی روغن معجزه‌آسا)

به نظرتان چگونه روغن‌های مو دقیقاً در افزایش رشد موها عمل می‌کنند و بهترین روغن برای پرپشت شدن مو، رشد و ضخامت آن کدام است؟ روغن‌های مناسب رشد مو تولید کلاژن را به دلیل ماساژ تحریک می‌کنند که منجر به قوی‌تر شدن فولیکول‌ها و کاهش ریزش مو می‌شود.

روغن نارگیل

در واقع روغن نارگیل با غنی بودن از اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌ها، یکی از بهترین روغن‌های مو برای رشد و ضخامت مو است. این روغن نه‌تنها پوست سر شما را تغذیه می‌کند، بلکه پوست سر و موهای شما را عمیقاً مرطوب می‌نماید.

باعث رشد موی سالم می‌شود و موهای شما را نرم‌تر و درخشان‌تر می‌کند. این روغن می‌تواند پوست سر و بافت موهای آسیب‌دیده شما را ترمیم می‌کند.

۱ فنجان کوچک روغن نارگیل را روی شعله ملایم گرم کنید. 10 برگ کاری را به آن اضافه کنید و اجازه دهید روغن داغ شود تا برگ ها ترک بخورند. روغن را کمی کنار بگذارید تا خنک شود.

روغن را به مدت 10-15 دقیقه با حرکات آرام و دایره‌ای روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. بگذارید روغن یک شب روی موهایتان بماند و صبح آن را با شامپوی ملایم بشویید. این کار را دو یا سه بار در هفته، نیم ساعت قبل از خواب انجام دهید.

در حالت ایدئال، برای همه انواع مو، به‌خصوص برای افرادی که موهای بسیار خشک و وز دارند، بهترین انتخاب است. بااین‌حال، افرادی که دارای انواع موهای چرب هستند باید از استفاده منظم از آن خودداری کنند.

روغن بادام

طبق بررسی‌ها دانه بادام حاوی ویتامین‌ها، پروتئین و توکوفرول است که فعالیت رشد مو را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

 این روغن سبک‌وزن است و به‌راحتی جذب بافت پوست سر شما می‌شود که آن را به بهترین روغن مو برای رشد مو تبدیل می‌کند.

شکستگی مو را کاهش داده و باعث رشد غنی مو می‌شود. می‌تواند پوست سر و موهای خشک را مرطوب نماید و از موهای شما در برابر شکستگی محافظت نماید. روغن بادام به درمان بیماری‌های پوست سر مانند اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند.

مقدار زیادی روغن بادام را مستقیماً روی پوست سر و موهای خود بمالید. پوست سر و موهای خود را با حرکات دایره‌ای به مدت 10-15 دقیقه ماساژ دهید. می‌توانید یک شب موها را با روغن بادام بگذارید و روز بعد با شامپوی ملایم بشویید.

این کار را دو یا سه بار در هفته، نیم ساعت قبل از خواب انجام دهید. همچنین، می‌توانید چند قطره روغن بادام را به نرم‌کننده خود اضافه کنید تا ظاهری درخشان و براق به موهایتان ببخشید.

روغن بادام برای افرادی که موهای آسیب‌دیده و خشک دارند که از اسیدهای چرب امگا 3 محروم هستند، بهترین گزینه است.

روغن بادام

هسته انگور

روغن هسته انگور از دانه‌های انگور استخراج می‌شود که سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای رشد موی سالم مهم هستند. می‌توان از آن به‌عنوان نرم‌کننده استفاده کرد؛ زیرا پوست سر و موهای شما را چرب نمی‌کند.

در واقع این روغن یک درمان مؤثر برای آلوپسی آندروژنتیک است که باعث رشد مو می‌شود. می‌تواند پوست سر و موهای شما را مرطوب کند.

فولیکول‌های موی شما را تقویت کرده و موهای ضعیف و شکننده را درمان می‌کند. لازم به ذکر است که با ریزش مو مبارزه می‌کند. نکته آخر اینکه پروانتوسیانیدین‌های استخراج‌شده از دانه‌های انگور می‌توانند به طور قابل‌توجهی رشد مو را تحریک کنند.

1 فنجان کوچک روغن هسته انگور را مستقیماً در ریشه‌های پوست سر و نوک موهای خود بمالید، به‌خصوص در قسمت های آسیب‌دیده. پوست سر و موهای خود را به مدت 5-10 دقیقه ماساژ دهید. موهای خود را با یک حوله داغ بپوشانید.

قبل از اینکه موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید، نیم ساعت به آن وقت دهید. این کار را دو یا سه بار در هفته، نیم ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید.

برای افرادی که موهای بسیار خشک و شکننده دارند بهترین است. همچنین برای افرادی که پوست سر و موهایشان چرب است قابل‌استفاده است.

روغن‌کرچک

در واقع روغن‌کرچک به‌عنوان منبعی غنی از ویتامین E، مواد معدنی و پروتئین، روی پوست سر و موهای شما معجزه می‌کند. همچنین، حاوی اسید ریسینولئیک است که به کاهش التهاب پوست سر کمک می‌کند.

باعث رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر مو می‌شود و موهای شما را مرطوب می‌کند و بافتی نرم به آن می‌بخشد. همچنین گردش خون را در پوست سر شما بهبود می‌بخشد.

روغن کنجد و روغن‌کرچک را به مقدار مساوی مخلوط کنید تا ویسکوزیته آن کاهش یابد. آن را کمی روی شعله ملایم گرم کنید. سپس مستقیماً روی پوست سر و موهای بسیار خشک خود بمالید.

بگذارید روغن یک شب روی پوست سر و موهایتان بماند و روز بعد آن را با یک شامپوی ملایم بشویید. این کار را دو یا سه بار در هفته، نیم ساعت قبل از خواب انجام دهید. برای افرادی که پوست سر خشک و پوسته‌پوسته دارند بهترین روغن انتخابی است.

روغن‌زیتون

این روغن با سطوح آنتی‌اکسیدانی استثنایی به‌عنوان یک حالت‌دهنده طبیعی برای موهای شما عمل می‌کند. همچنین منبعی غنی از ویتامین E و اسید اولئیک است که برای رشد مو عالی هستند.

مواد مشتق شده از زیتون باعث رشد آناژنیک مو می‌شود. با تغذیه ریشه‌های مو، پوست سر شما را احیا می‌کند. این روغن می‌تواند از کراتین طبیعی تارهای موهایتان محافظت کند. به موهای شما بافت نرم‌تری می‌بخشد و باعث کاهش شوره سر می‌شود.

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو
روغن‌زیتون

وقتی موهایتان خشک یا مرطوب است می‌توانید این روغن را بمالید. 1 فنجان روغن‌زیتون فرابکر را کمی با شعله ملایم گرم کنید. 

روغن را مستقیماً روی پوست سر و موهای خود با حرکات ماساژ ملایم بمالید. اطمینان حاصل کنید که روغن به طور یکنواخت در سر و موی شما پخش شده است.

موهای خود را با یک حوله گرم بپیچید. اجازه دهید روغن به مدت نیم ساعت روی پوست سر و موهایتان بماند و سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید. این کار را دو بار در هفته، نیم ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید. این روغن برای کسانی که موهای بسیار خشک و وز و یا شوره دارند مناسب است.

روغن نعناع فلفلی

یکی از بهترین روغن‌های ضروری برای رشد مو به‌خصوص در مرحله آناژن (رشد) روغن نعناع است. این روغن ضروری جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد که ممکن است به تقویت فولیکول‌های شما کمک کند.

رشد موهای شما را بیشتر کرده و شوره سر را کنترل می‌کند. می‌تواند ریشه موها را تقویت نماید و بزرگ‌ترین خاصیت آن این است که مشکلات شپش را درمان می‌کند.

2-3 قطره روغن نعناع را در 1 فنجان کوچک روغن حامل دلخواهتان مخلوط کنید. روغن را کمی گرم کنید و پوست سر و موهای خود را با آن به آرامی ماساژ دهید.

بگذارید موهایتان با روغن به مدت نیم ساعت بمانند. بعداً با شامپو و نرم‌کننده کاملاً بشویید. این کار را دو بار در هفته، نیم ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید. برای افرادی که پوست سر و موهایشان چرب است بهتر است.

رزماری

روغن رزماری در بهبود ضخامت موهای شما مؤثر است. همچنین به رشد مو کمک می‌کند. موهای شما را عمیقاً حالت‌دهی می‌کند.

پوست سر شما را به‌خوبی تغذیه می‌کند و باعث رشد مو می‌شود. همچنین از عفونت قارچی پوست سر جلوگیری می‌کند.

5-6 قطره روغن رزماری را به 1 فنجان کوچک روغن نارگیل اضافه کنید. روی شعله ملایم کمی گرم کنید. روغن گرم را روی پوست سر و موهای خود بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید.

اجازه دهید روغن به مدت نیم ساعت روی پوست سر و موهایتان بماند و سپس آن را با شامپو و نرم‌کننده بشویید. می‌توانید این کار را دو یا سه بار در هفته، نیم ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید. برای همه افراد با هر نوع مویی مناسب است.

روغن رزماری

روغن اسطوخودوس

این روغن قادر به تولید سلول‌های جدید پوست است که می‌تواند به رشد مو کمک کند. خواص ضدباکتریایی آن می‌تواند برای تمیزی پوست سر مناسب باشد.

روغن اسطوخودوس روند رشد مو را افزایش داده و سرعت می‌بخشد و پوست سر شما را به‌خوبی مرطوب می‌کند. تولید سبوم روی پوست سر شما را متعادل می‌کند.

10 قطره روغن اسطوخودوس را به 1 فنجان روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون اضافه کنید. روغن را به درستی روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید.

بگذارید پوست سر و موهایتان با روغن اسطوخودوس یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته، نیم ساعت قبل از خواب انجام دهید. برای انواع موها، به‌خصوص برای افرادی که موهای چرب در جلو و خشکی در سایر نواحی پوست سر دارند، مناسب است.

روغن درخت چای

در واقع روغن درخت چای سرشار از خواص ضدمیکروبی قوی است که به پاک‌سازی پوست سر شما کمک می‌کند. این روغن زمانی که با ماینوکسیدیل مخلوط شود در درمان ریزش مو مؤثر است.

به باز کردن فولیکول‌های مو کمک کرده و رشد مو را افزایش می‌دهد. می‌تواند پوست سر شما زمانی که التهاب دارد تسکین دهد و با شوره سر مبارزه می‌کند.

3-5 قطره روغن درخت چای را به 1 فنجان کوچک از هر روغن حامل اضافه کنید. آن را به طور کامل از ریشه مو تا نوک آن بمالید. بگذارید پوست سر و موهایتان با روغن درخت چای به مدت نیم ساعت بماند. بعداً آن را با شامپوی ملایم بشویید.

این کار را دو یا سه بار در هفته، یک ساعت یا یک ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید. همچنین می‌توانید 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را قبل از استفاده به شامپو و نرم‌کننده خود اضافه کنید. برای انواع مو، به‌خصوص برای افرادی که با موهای آسیب‌دیده و شوره سر سروکار دارند، بهترین روغن است.

یلانگ یلانگ

روغن موی یلانگ یلانگ علاوه بر فواید درمانی فراوان، به‌عنوان یک درمان طبیعی رشد مو به‌خوبی استفاده می‌شود. در کاهش شکستگی و افزایش تولید سبوم در پوست سر مؤثر است.

ریزش موی شدید را درمان می‌کند. به‌عنوان یک حالت‌دهنده طبیعی عمل می‌کند و در رفع مشکل شپش سر بهترین گزینه است.

5-6 قطره روغن یلانگ یلانگ را به 1 فنجان کوچک از هر روغن حامل اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی شعله ملایم کمی گرم کنید. روغن گرم را به آرامی روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید.

قبل از شستشو با شامپوی ملایم، پوست سر و موهای خود را با روغن به مدت 30 تا 45 دقیقه بگذارید. این کار را دو بار در هفته، یک ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید.

اگر پوست سر شما خشک و پوسته‌پوسته است، روغن یلانگ یلانگ می‌تواند در تسکین پوست سر و همچنین بهبود بافت موهای شما مؤثر باشد. بااین‌حال، اگر فردی با پوست سر چرب هستید، این روغن ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو
روغن موی یلانگ یلانگ

آویشن

روغن آویشن سرشار از مواد مغذی بی‌شماری است که به رشد موی سالم کمک می‌کند. آویشن در درمان یک اختلال خودایمنی به نام دآلوپسی آره آتا که منجر به ریزش موی غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شود، مؤثر است.

با تحریک گردش خون در فولیکول‌های شما باعث رشد مو شده و به کنترل شوره سر کمک می‌کند. این روغن می‌تواند التهاب پوست سر را کاهش دهد. از عفونت پوست سر جلوگیری می‌کند و خارش پوست سر را کنترل می‌نماید.

4-5 قطره روغن آویشن را در 1 فنجان کوچک از هر روغن حامل مخلوط کنید. با ماساژ ملایم آن را روی پوست سر خود بمالید. سپس، آن را به ساقه موی خود بزنید.

قبل از شستن آن با یک شامپوی ملایم، اجازه دهید پوست سر و موهایتان به مدت نیم ساعت با این روغن بمانند. این کار را دو بار در هفته، نیم ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید.

این روغن را می‌توان برای انواع مو استفاده کرد، به‌خصوص برای افرادی که می‌خواهند آکنه، شوره سر و سایر بیماری‌های پوست سر را درمان کنند.

روغن چوب سدر

این روغن غدد چربی شما را که در پوست سرتان روغن تولید می‌کنند، متعادل می‌کند. دارای خواص متعادل‌کننده روغن است که ممکن است ریزش مو را کاهش دهد.

ریزش مو یا طاسی را کاهش می‌دهد. با این روغن رشد موهای جدید را تحریک کنید. پس از استفاده فولیکول‌های موی شما را تقویت می‌کند. از پوست سر شما در برابر عفونت قارچی محافظت می‌کند و آکنه پوست سر را درمان می‌کند.

8 تا 10 قطره روغن چوب سرو را در 1 فنجان کوچک از هر روغن حامل مخلوط کنید. مخلوط را به مدت چند دقیقه روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید.

بگذارید موها و پوست سرتان با روغن به مدت نیم ساعت بمانند. بعداً آن را با شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته، نیم ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید. برای هر نوع مویی بهترین است.

روغن مریم‌گلی

مریم‌گلی کلاری حاوی لینالیل استات است که در تقویت رشد مو مؤثر است. همچنین موهای شما را تقویت می‌کند و آن‌ها را کمتر در معرض شکستگی قرار می‌دهد. باعث رشد نرم‌تر شدن مو می‌شود. شوره سر را کنترل می‌کند و از مسدود شدن فولیکول‌های روغن جلوگیری می‌کند.

روغن مریم‌گلی

3-5 قطره روغن مریم‌گلی کلری را به شامپو یا نرم‌کننده خود اضافه کنید. آن را روی موهای خود استفاده کنید و بگذارید 2 تا 5 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. آن را مستقیماً روی پوست سر و موهای خود استفاده نکنید و این کار را دو بار در هفته انجام دهید. برای افرادی که پوست سر و موهایشان چرب بوده مناسب است.

روغن ترنج

دارای اجزای غنی‌کننده بسیاری است که می‌تواند موهای شما را به روش‌های مختلف تغذیه و بازسازی کند. این روغن دارای خواص ضدمیکروبی است که برای حفظ سلامت پوست سر و تقویت موهای سالم حیاتی است.

سلامت پوست سر خود را حفظ کنید و بهبود بافت‌های آسیب‌دیده پوست سر را تسریع می‌نماید. اگر پوست سر شما دارای التهاب باشد آن را کاهش می‌دهد. در انتها اینکه باعث رشد موی سالم می‌شود.

3-5 قطره روغن ترنج را به 1 فنجان کوچک از هر روغن حامل اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و آن را به درستی روی ریشه و ساقه موهای خود بمالید. چند دقیقه پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید.

قبل از شستشو با شامپو، پوست سر و موهای خود را به مدت نیم ساعت با روغن نگه دارید. این کار را دو بار در هفته، نیم ساعت قبل از شستشوی مو انجام دهید. این روغن می‌تواند برای همه با هر نوع مو استفاده شود.

روغن جوجوبا

این روغن نه‌تنها یک روغن حامل فوق‌العاده است، بلکه در تقویت رشد مو نیز مؤثر است. از گیاه عناب Zizyphus گرفته شده است. طبق مطالعات انجام شده، روغن جوجوبا سرعت رشد موهای شما را افزایش می‌دهد.

پس از استفاده پوست سر و موهای شما را به‌خوبی مرطوب می‌کند. فولیکول‌های موی شما را با حل کردن رسوبات سبوم باز می‌کند.

وز شدگی موها را می‌تواند کنترل کند و درخشندگی به موهای شما می‌بخشد. با شوره سر مبارزه می‌کند و ریزش مو را کنترل می‌نماید.

۱ فنجان کوچک روغن جوجوبا را مستقیماً روی پوست سر و موهای خود بمالید. پوست سر و موهای خود را با حرکت دایره‌ای آرام ماساژ دهید.

اجازه دهید پوست سر و موهایتان با روغن جوجوبا یک شب بمانند و صبح روز بعد آن را با شامپو بشویید. این کار را دو یا سه بار در هفته، یک ساعت قبل از خواب انجام دهید. برای افرادی که پوست سر خشک و موهای آسیب‌دیده دارند بهترین انتخاب است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا