سرگرمیمد و زیبایی

بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب (بررسی برترین برندها)

راهنمایی خرید بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب

پوست بدن، اولین حصار دفاعی برای حفاظت انسان در مقابل عوامل محیطی است و همواره در معرض خطرات و بیماری‌های مختلف قرار دارد. از بین همه این تهدیدها، نور خورشید به‌عنوان یکی از خطرات برجسته شناخته می‌شود. اگر از آن دسته افرادید که پوست چرب دارید شما را با چند برند از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب آشنا می‌نماییم.

همه ما می‌دانیم که یکی از روش‌های ساده برای محافظت از پوست در مقابل تأثیرات مضر آفتاب، استفاده از کرم ضدآفتاب است. این کرم با ایجاد یک لایه حفاظتی بر روی پوست صورت و دست، اثرگذاری اشعه‌های مضر خورشید را کاهش می‌دهد.

چرا استفاده از کرم ضدآفتاب برای حفاظت از پوست اهمیت دارد؟

عامل اصلی سوختگی پوست بدن، اشعه‌های فرابنفش A و B موجود در نور خورشید هستند. علاوه بر این دو، اشعه UVA نیز باعث آسیب به لایه‌های زیرین پوست می‌شود.

این اشعه مضر باعث تخریب کلاژن‌های پوست می‌شود و رادیکال‌های آزاد را در ساختار پوست به آزادی می‌اندازند. این واکنش‌ها منجر به چین‌وچروک شدن پوست و ایجاد لکه‌های روی بدن می‌شوند.

اما تهدیدات انتهای ماجرا نیستند، زیرا خطرات جدی‌تری مانند سرطان پوست هم وجود دارد. اما با استفاده از بهترین کرم ضدآفتاب، این اثرات مخرب قابل‌کاهش هستند.

ترکیبات موجود در این کرم می‌توانند اشعه‌های ماورای‌بنفش را جذب کرده و بازتاب و پراکنده‌سازی اشعه UV را ایجاد کنند. این کرم مانع از تلاقی امواج نور خورشید با پوست می‌شود، در نتیجه از افتادگی پوست، پیری زودرس و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند. اگر قصد دارید در برابر آفتاب قرار بگیرید، حتماً باید از یک کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

چه میزان SPF مناسب برای کرم ضدآفتاب انتخاب کنیم؟

موضوع بعدی، توجه به عامل اصلی یعنی SPF کرم ضد آفتابی است که قصد استفاده از آن را دارید. اختصار SPF از عامل فاکتور محافظت از آفتاب Sun Protection Factor) ) گرفته شده و نمایانگر توان ترکیبات کرم در مقابل نور خورشید می‌شود.

این مقدار نشان‌دهنده میزان حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های فرابنفش UV خورشید است. کرم‌های ضدآفتاب می‌توانند بر اساس میزان SPF و درصد محافظتی آن‌ها به دسته‌های زیر تقسیم شوند:

  • کرم ضدآفتاب با SPF۱۵: این نوع کرم تا ۹۳ درصد از اشعه‌های مضر خورشید را مهار می‌کند.
  • ضدآفتاب با SPF۳۰: درصد محافظت این نوع کرم تقریباً ۹۷ درصد است.
  • ضدآفتاب با SPF۵۰: این نوع کرم تا ۹۸ درصد از پوست شما در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند.

برای بهترین حفاظت از پوست صورت و بدن، میزان SPF بین ۲۵ تا ۳۰ مورد توصیه قرار می‌گیرد. در ضمن، به یاد داشته باشید که برای تأثیر بیشتر، حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. مدت‌زمان ماندگاری نیز به میزان تعرق و میزان تماس با نور خورشید بستگی دارد.

میزان اس پی اف مناسب

کرم ضدآفتاب سینره SPF۵۰

نسخه SPF۵۰ از کرم ضدآفتاب سینره، به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند معرفی می‌شود. این کرم با ایجاد جلوه مات روی پوست، از پوست در مقابل اشعه‌های مضر محافظت می‌کند.

این کرم بدون عصاره و رنگ خاصی تهیه شده و قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باید حداقل نیم ساعت قبل از آن را به پوست خود بزنید. درصورتی‌که مدت طولانی در بیرون باشید، هر ۴ ساعت یک بار باید از کرم مجدداً استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب لوسل

این کرم یکی از پرفروش‌ترین و بهترین کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار است. محافظت بسیار زیادی در برابر اشعه UVA و UVB دارد و در مقابل تعریق و شستشو بسیار مقاوم است.

ترکیبات این کرم او را به یک کنترل‌کننده چربی پوست و مات‌کننده‌ای عالی برای پوست‌های چرب تبدیل کرده است.

کرم ضدآفتاب و ضد لک لافارر مدل Oily and Acne-Prone

مدل Oily and Acne-Prone از کرم‌های ضدآفتاب لافارر، به‌عنوان بهترین کرم ضد لک و ضدآفتاب ایرانی برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود.

این کرم بی‌رنگ با ترکیبی از عصاره‌های گیاهی مانند بیربری، آلوئه‌ورا، پاپایا، شیرین‌بیان و سارمنتوزا ساکسی فراگا را در خود دارد. با SPF۵۰، این کرم به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خطرناک UV-A و UV-B و همچنین کاهش نشانه‌های پیری کمک می‌کند. قابل‌استفاده برای پوست‌های حساس و روشن نیز است.

کرم ضدآفتاب فاقد چربی MQ

باز یک برند ایرانی توانسته خودش را در بین لیست بهترین‌ها جای دهد. MQ یک برند ایرانی است که تحت لیسانس کشور فرانسه تولید می‌شود. این کرم ساختار سبکی دارد و سرعت جذب می‌شود و در برابر تعریق مقاوم است.

کرم ضدآفتاب جوان‌کننده پریم مدل Matex Colorless

کرم ضدآفتاب مدل Matex Colorless از برند پریم، با SPF۵۰، به‌عنوان رقیب جدی برای کرم‌های خارجی شناخته می‌شود. ترکیبات آن شامل عصاره ساقه انگور بوده و کاملاً بدون چربی است.

این محصول به‌عنوان بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی برای پوست چرب و جوش‌دار شناخته می‌شود. از این کرم بدون محدودیت سنی می‌توان استفاده کرد و آن را برای پوشاندن لک و جوش نیز می‌توان به کاربرد.

کرم ضدآفتاب جوان‌کننده پریم مدل Matex Colorless

کرم ضدآفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium

این کرم دارای SPF۴۰ بوده و به‌عنوان یک ضدآفتاب مناسب برای پوست‌های چرب و جوش‌دار محسوب می‌شود. خاصیت ضد لک بودن، مهارکنندگی طبیعی چربی، محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB و IR نور خورشید، و جلوگیری از ایجاد آکنه از ویژگی‌های این کرم هستند. این محصول به‌تمامی آقایان و بانوان بدون محدودیت سنی توصیه می‌شود و به‌عنوان جایگزین کرم‌پودر نیز قابل‌استفاده است.

سین بیونیم مداکنیل

کرم ضدآفتاب این برند توانایی دارد که از پوست شما در برابر آسیب‌های مختلف، مراقبت کند و منافذ باز پوستتان را جمع نماید.

  • ترکیبات به کار برده شده در این محصول عبارت‌اند از:
  • کربوکسیلات روی (تنظیم‌کننده ترشح چربی)
  • چای سبز (جمع‌کننده منافذ باز پوست)
  • گلیسیرین گیاهی (نرم‌کننده و مرطوب‌کننده)
  • کمپلکس پرو – بی 3(تقویت سد دفاعی پوست)

کرم ضدآفتاب Acnex Beige از پریم

این مدل از محصولات پریم، بهترین کرم ضدآفتاب رنگی ایرانی برای پوست چرب است. این کرم با SPF۶۰ و خاصیت ضد آکنه، کنترل ترشح سموم، مهارکنندگی قوی باکتری‌های مولد آکنه، و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB و IR نور خورشید ترکیب شده است.

از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به قابلیت پوشش‌دهی یکنواخت، مهارکنندگی طبیعی چربی و روند کندتر پیری پوست اشاره کرد. استفاده از این کرم به‌تمامی آقایان و بانوان توصیه می‌شود.

کرم ضدآفتاب سانسل پوست چرب لایسل

 این کرم ضدآفتاب دارای فیلترهای ویژه جهت محافظت پوست در مقابل اشعه‌های UVA/UVB، مادون‌قرمز (IR) و نور مرئی (Visible) است .

ترکیبات خاص این کرم پوست را در مقابل آسیب‌های هوای آلوده و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این محصول یک ضدآفتاب همه‌کاره بوده و از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

کرم ضدآفتاب فاقد چربی بیوتی اسکین SPF50

این کرم به‌خاطر فرمولاسیون تخصصی و فاقد چربی که دارد مناسب برای استفاده پوست‌های چرب و مستعد آکنه است.

یکی از خصایص اصلی و مهم این کرم مقاوم بودن آن در برابر تعریق است. همچنین این کرم از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و لک و تیرگی محافظت می‌کند و باعث جلوگیری از خشکی و تشدید جوش و آکنه می‌شود.

کرم ضدآفتاب فاقد چربی هیدرودرم SPF50

ضدآفتاب برند هیدرودرم مقاومت پوست شما را در برابر اثرات مضر ماورای‌بنفش افزایش می‌دهد و مناسب پوست‌های چرب است. این کرم با فرمولاسیون مغذی علاوه بر اینکه از پوست شما به طور مؤثر محافظت می‌کند نقش بسزایی در افزایش قابلیت ارتجاعی و نرم و لطیف شدن هرچه بیشتر پوست شما را دارد.

ضدآفتاب فاقد چربی هیدرودرم SPF50

کرم ضدآفتاب فیوژن واتر Age Repair ایزدین

ضدآفتاب فیوژن واتر SPF50 ایزدین ساخت کشور اسپانیا و جز محصولات ۵ ستاره در دنیا است که جز محبوب‌ترین ضدآفتاب‌ها در دنیا شناخته شده است.

یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد این کرم عملکرد سه‌گانه‌اش روی پوست است. یعنی از پوست مقابل آفتاب محافظت، ترمیم و جلوگیری از آسیب را انجام می‌دهد.

کرم ضدآفتاب فلوئید کرم پودری پوست‌های چرب بیزانس +SPF50

این کرم از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید UVB و  UVA محافظت می‌کند. بافتی نرم و سبک دارد.

بعد از استفاده پوست را مات کرده و رطوبت‌رسانی بالایی دارد و از دیگر مزایا آن می‌توان گفت که:

  • مقاومت در برابر آب و تعریق
  • ضد حساسیت
  • جذب بالا
  • قابل‌استفاده برای دور چشم

ضدآفتاب پوست چرب و جوش‌دار SPF 50 درماتیپیک

با ساختار سبک، محافظت‌کننده قوی پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید است. دارای دو عملکرد ضدآفتاب و ضد لک بوده و با استفاده از خاصیت روشن‌کنندگی خود می‌تواند از بروز انواع لک، کک‌ومک، لک‌های ناشی از نور خورشید، بارداری، جای جوش و افزایش سن جلوگیری نماید.

ضدآفتاب سانوژن SPF 50 ژنوبایوتیک

این کرم در برابر اثرات مضر UVA و UVB مقاوم است و در برابر آب و تعریق مقاومت بالایی دارد. همچنین از دیگر خصوصیات آن می‌توان به بافت سبک و فاقد چربی بودن آن اشاره کرد.

ضدآفتاب پوست چرب و جوش‌دار SPF 50 رنگی وچه

این کرم با اس پی اف 50 بیشترین حافظت را در برابر اشعه نور خورشید دارد و از پیری زودرس و بروز چین‌وچروک بر روی پوست شما جلوگیری می‌کند. با پوشش‌دهی مناسب و خوبی که دارد جایگزین مناسبی برای کرم‌پودر است و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

ضدآفتاب پوست چرب و جوش‌دار SPF 50 پرودرما

فاقد روغن‌های معدنی، تری گلیسیرید و ترکیبات چرب کومدوژنیک است. این کرم می‌تواند تعادل بین آب و چربی را حفظ کرده و ترشح سبوم را کنترل کند و از مسدود شدن منافذ پوستی، تجمع چربی، ایجاد ظاهر براق پوست، تکثیر و رشد باکتری‌ها جلوگیری می‎کند.

ضدآفتاب فاقد چربی درماگور

این رم با عملکرد سه‌گانه‌ای که دارد علاوه بر محافظت از پوست شما از خشکی و پیری زودرس جلوگیری می‌نماید. ضدآفتاب فاقد چربی درماگور بافت سبک و جذب بالایی دارد و در برابر تعریق بسیار مقاوم است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا