تکنولوژینقد و بررسی

بهترین مارک تلویزیون (بررسی ۸ برند برتر تلویزیون)

بهترین مارک تلویزیون چیست؟ چه برندی بخریم؟

خرید یک تلویزیون جدید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با وجود بسیاری از تولیدکنندگان مختلف، دانستن اینکه بهترین مارک تلویزیون کدام است و چگونه می‌توانید یک انتخاب درست داشته باشید دشوار است.

 برخی از برندهای تلویزیون معروف هستند، اما محبوبیت به معنای بهترین مارک تلویزیون بودن نیست، زیرا حتی مدل‌های ابتدایی بهترین برندها نیز عملکرد خوبی ندارند. 

برخی از برندهای تلویزیونی مقرون‌به‌صرفه شروع به ایجاد موج در بازار کرده‌اند و اغلب مدل‌هایی را عرضه می‌کنند که بهتر از گزینه‌های گران‌تر هستند. 

از ویژگی‌های هوشمند گرفته تا طراحی، هر برندی روش خاص خود را برای انجام کارها دارد؛ بنابراین، چگونه می‌توان به یک جمع‌بندی درست دست پیدا کرد؟ در ادامه ما بهترین‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

بهترین تلویزیون سونی (سونی A95L OLED)

در واقع بهترین تلویزیون سونی در بازار، سونی A95L OLED است. این مدل بسیار شبیه به SAMSUNG S95C  است، زیرا دارای همان پنل چشمگیر QD-OLED است که سیاهی‌های عمیق و جوهری و رنگ‌های روشن و پر جنب‌وجوش را به‌خوبی ارائه می‌دهد. 

دارای قابلیت‌های پردازش شگفت‌انگیزی است که سونی به آن معروف است، بنابراین یک انتخاب عالی برای دوستداران فیلم است که به دنبال بهترین تلویزیون برای تنظیم سینمای خانگی خود هستند. 

این تلویزیون همچنین یک تلویزیون عالی برای بازی است، با زمان پاسخگویی تقریباً آنی و تأخیر ورودی بسیار کم که منجر به تجربه بسیار خوب و سریعی می‌شود، اگرچه تأخیر ورودی آن بیشتر از مدل‌های رقیب تولیدکنندگان دیگر است.

همان‌طور که این تلویزیون شگفت‌انگیز و گران است؛ خرید آن فقط برای علاقه‌مندان به سینمای خانگی که خواهان بهترین تجربه تماشای فیلم هستند، ارزشش را دارد. 

اگر یک سونی OLED برای قابلیت‌های پردازشی سونی می‌خواهید؛ اما لزوماً نمی‌خواهید به‌اندازه این مبلغ هزینه کنید، به دنبال OLED کم‌نور اما ارزان‌تر مثلاً مدل A80L/A80CL باشید.

 A80L از یک پنل WOLED استفاده می‌کند، بنابراین مانند A95L نیست. بااین‌حال، هنوز هم قابلیت‌های پردازش افسانه‌ای سونی را دارد. 

سونی مدل‌های LED چشمگیر مانند Sony X95L یا Sony X93L/X93CL را نیز می‌سازد که برای اتاق‌های روشن شگفت‌انگیز هستند.  X95L، به‌ویژه، بهترین تلویزیون LED موجود در بازار است، اما متأسفانه، تنها در اندازه 85 اینچی در آمریکای شمالی موجود است.

بهترین تلویزیون سامسونگ (سامسونگ S95C OLED)

می‌توان گفت بهترین تلویزیون سامسونگ که تست شده است  Samsung S95C OLED است. این مدل یک تلویزیون بسیار چشمگیر است که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را به مخاطبین خود ارائه می‌دهد.

 در اتاقی تاریک همان رنگ‌های سیاه جوهری کاملی را دارد که OLEDهای دارای پنل‌های WOLED، مانند LG G3 OLED ، بدون شکوفه دادن یا پرت کردن حواس در اطراف اجسام روشن. 

همچنین دارای حداکثر روشنایی در HDR است، بنابراین نقاط برجسته روشن به‌خوبی خودنمایی می‌کنند و هدف سازنده را به‌درستی دنبال می‌نماید.

Samsung S95C OLED

 به لطف رنگ‌های فوق‌العاده روشن خود متمایز می‌شود که در نتیجه تجربه HDR بسیار زنده‌تر و واقعی‌تر است. برخلاف تلویزیون‌های رده‌بالای سونی و ال‌جی، از فرمت‌های صوتی Dolby Vision HDR یا DTS پشتیبانی نمی‌کند و فقط پردازش تصویر مناسبی دارد، اما با رنگ‌های زنده‌تر از تلویزیون‌های ال‌جی آن را جبران می‌کند و برای بازی بهتر از تلویزیون‌های سونی است.

این تلویزیون رسماً از 4k @ 144Hz در هر چهار پورت HDMI خود پشتیبانی می‌کند که برای گیمرهای رایانه شخصی که می‌خواهند کارت گرافیک جدید خود را به حداکثر برسانند عالی است. 

البته، به‌راحتی می‌تواند کنسول‌های اخیر 120 هرتزی را با پشتیبانی از هر فناوری نرخ تجدید متغیر (VRR) کنترل کند. اگر معمولاً در اتاق تاریک‌تر تلویزیون تماشا نمی‌کنید، مزایای پنل OLED چندان آشکار نیست، بنابراین تلویزیون LED مانند Samsung QN95C QLED انتخاب بهتری است. 

در مکان‌های تاریک کمی بیشتر شکوفا می‌شود، اما به طور قابل‌توجهی روشن‌تر از S95C می‌شود که به آن کمک می‌کند تا در مقابل تابش خیره‌کننده بیشتر مقاومت کند.

 QN90C/QN90CD QLED سامسونگ تقریباً به‌خوبی QN95C است؛ اما قیمت پایین‌تری دارد، بنابراین این مورد نیز یک گزینه مناسب است. 

یا اگر می‌خواهید یک OLED رده‌بالا داشته باشید اما می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، به Samsung S90C OLED نگاهی داشته باشید. تقریباً به‌اندازه S95C روشن است؛ اما بسیار ارزان‌تر است.

بهترین تلویزیون ال جی (LG G3 OLED)

این مدلی یکی از بهترین تلویزیون‌های ال‌جی است. این تلویزیون چشمگیر است که به لطف نسبت کنتراست بی‌نهایت و یکنواختی سیاه کامل، کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را با عملکرد صحنه تاریک خیره‌کننده ارائه می‌دهد. 

یک تجربه بصری خیره‌کننده HDR را ارائه می‌دهد، به‌خصوص اگر در یک اتاق تاریک هستید و طراحی منحصربه‌فرد و مدرن آن به این معنی است که حتی در حالت خاموش نیز شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. 

همچنین دارای مجموعه‌ای فوق‌العاده از ویژگی‌های بازی، از جمله:

  • پشتیبانی 4k @ 120Hz در چهار پورت HDMI 2.1
  • پشتیبانی از هر فناوری VRR
  • بازی Dolby Vision در 120 هرتز

بنابراین، با جدیدترین کنسول‌ها یا کارت‌های گرافیک رایانه شخصی سازگاری کامل دارد. به‌علاوه، زمان پاسخگویی آنی و تأخیر بسیار کم ورودی آن منجر به حرکت واضح و بدون تاری حرکتی می‌شود.

این یکی از درخشان‌ترین تلویزیون‌های OLED موجود در بازار و یکی از براق‌ترین تلویزیون‌هایی است که می‌توانید بخرید، زیرا کاملاً صاف و بدون برآمدگی در پشت است و پایه هم ندارد؛ قرار است روی دیوار نصب شود. 

تلویزیون ال‌جی از فرمت‌های صوتی DTS و Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند و پردازش تصویر خوبی دارد که آن را به گزینه‌ای عالی برای تلویزیون سینمای خانگی تبدیل می‌کند.

LG G3 OLED

 بااین‌حال، قیمت بالایی دارد. اگر نمی‌خواهید برای آن هزینه بالایی بپردازید، ال‌جی C3 OLED جایگزین ارزان‌تری است که عملکردی نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید به G3 ارائه می‌کند، مخصوصاً هنگام تماشای محتوای واقعی در مقابل الگوهای آزمایشی، و همه چیز را دارد. دارای همان ویژگی‌های برادر گران‌قیمت‌ترش.

 برای گزینه‌ای حتی ارزان‌تر، ال‌جی از ال‌جی B3 OLED میان‌رده نیز بهره می‌برد. این مدل نسبت به C3 کم‌نورتر است؛ اما دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های تقریباً یکسان است که آن را به نقطه ورود عالی به بازار OLED تبدیل کرده است.

بهترین تلویزیون TCL (TCL QM8/QM850G QLED)

یک تلویزیون عالی با حداکثر روشنایی SDR شگفت‌انگیز و کنترل بازتاب فوق‌العاده است، بنابراین به‌راحتی بر تابش خیره‌کننده و نورهای روشن حتی بر روشن‌ترین اتاق‌ها غلبه می‌کند. 

روشنایی HDR آن به همان اندازه چشمگیر است، بنابراین نقاط برجسته روشن واقعاً در محتوای HDR ظاهر می‌شود. این تلویزیون دارای یک ویژگی کم‌نور محلی عالی است که به آن کنتراست فوق‌العاده و یکنواختی مشکی با حداقل شکوفایی می‌دهد و آن را به گزینه‌ای عالی برای تماشای اتاق تاریک تبدیل می‌کند. 

فناوری نقطه کوانتومی آن نیز طیف رنگی بسیار گسترده‌ای را برای محتوای HDR به آن می‌دهد، اگرچه بازتولید رنگ بسیار دقیقی ندارد. 

همچنین در HDR بیش از حد روشن است، به این معنی که برای افرادی که به‌دقت تلویزیون خود اهمیت می‌دهند گزینه مناسبی نیست.

این تلویزیون دارای چند ویژگی عجیب‌وغریب است، مانند عملکرد نرخ تازه‌سازی آن در براکت و ناتوانی در داشتن حالت بازی و Chroma 4:4:4 به طور هم‌زمان، اما همچنان عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. 

سیستم‌عامل محبوب Google TV را اجرا می‌کند که بسیار روان و آسان برای استفاده است، با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های موجود. این تلویزیون برای بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی باورنکردنی است، زیرا می‌تواند تا 4k @ 144Hz یا 1080p @ 240Hz را در اولین پورت HDMI و حداکثر تا 4k @ 120Hz را در دومین پورت خود تولید کند. 

همچنین دارای زمان پاسخگویی عالی و تأخیر ورودی کم در حالت بازی است. اگر QM8 را دوست دارید؛ اما چیزی ارزان‌تر را ترجیح می‌دهید، TCL Q7/Q750G QLED همه ویژگی‌های مشابه را دارد. تقریباً آن‌قدر روشن نیست، اما همچنان به‌اندازه کافی روشن است تا یک تجربه تماشای لذت‌بخش داشته باشید.

بهترین تلویزیون Roku (Roku Plus سری QLED)

این تلویزیون مناسب با کنتراست عالی و ویژگی قابل‌قبولی در کاهش نور محلی است که به بهبود ظاهر صحنه‌های تاریک کمک می‌کند. دارای طیف رنگی شگفت انگیزی در HDR است، اگرچه حجم رنگ آن به دلیل حداکثر روشنایی HDR کافی اما غیر استثنایی تلویزیون محدود شده است.

Roku Plus QLED series

بااین‌حال، تلویزیون به‌اندازه کافی پر جنب‌وجوش به نظر می‌رسد تا تجربه تماشای HDR لذت بخشی را داشته باشد. به‌اندازه کافی روشن می‌شود که برخی از نکات برجسته را برجسته می‌کند و PQ EOTF را به‌درستی ردیابی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که محتوای HDR همان‌طور که سازنده در نظر داشته نمایش داده می‌شود. 

کنترل بازتابش در این مدل خوب است، بنابراین در یک اتاق روشن به‌اندازه کافی توانایی دارد، اگرچه زمانی که نورها کم می‌شوند بهترین حالت را دارد. 

از Dolby Vision HDR و HDR10+ پشتیبانی می‌کند، بنابراین محتوا بدون در نظر گرفتن منبع، بهترین ظاهر را دارد. متأسفانه، پردازش تصویر تلویزیون ضعیف است، بنابراین مطمئن شوید که محتوای 4k باکیفیت بالا را تماشا می‌کنید تا بهترین بهره را از این تلویزیون ببرید.

به‌طورکلی، این تلویزیون دارای ویژگی‌های خوبی است. از فرمت‌های صوتی پیشرفته DTS استفاده نمی‌کند، اگرچه می‌تواند از DTS 5.1 اولیه از طریق ARC عبور کند.

 فقط لرزش 24p را از منابع خارجی 24 هرتز مانند پخش کننده های DVD یا Blu-ray حذف می‌کند. در مورد بازی، نرخ تازه‌سازی آن به 60 هرتز محدود شده است و از VRR پشتیبانی نمی کند.

 بااین‌حال، تأخیر ورودی آن بسیار کم است، و زمان پاسخگویی آن عالی است، بنابراین اگر به ویژگی‌های پیشرفته اهمیتی نمی‌دهید، همچنان یک تلویزیون بسیار خوب برای بازی است.

بهترین تلویزیون Vizio (Vizio OLED 2020)

مانند سایر OLED ها، توانایی آن در خاموش کردن پیکسل‌ها به‌صورت جداگانه منجر به نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت و سیاهی کامل و جوهری در یک اتاق تاریک، بدون شکوفایی حواس‌پرتی در اطراف اجسام روشن می‌شود.

بااین‌حال، به‌اندازه OLEDهای جدیدتر ال جی، سامسونگ یا سونی پیشرفته نیست، بنابراین به آن روشنایی نمی‌رسد و نقاط برجسته روشن در HDR نیز به‌خوبی نشان نمی‌دهد. 

دارای چند ویژگی اضافی برای گیمرها مانند VRR و پشتیبانی از 4k @ 120Hz است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که سیگنال‌های 4k @ 120Hz را به‌درستی در حالت بازی نمایش نمی‌دهد، برای گیمرها به‌خوبی سایر مدل‌ها نیست.

مانند همه تلویزیون‌های Vizio، ویژگی‌های هوشمند آن محدود است و نمی‌توانید کانال‌های پخش جدید اضافه کنید. خوشبختانه، زاویه دید بسیار وسیعی دارد که برای نشیمن‌های بزرگ عالی است؛ زیرا اگر از پهلو تماشا می‌کنید تصویر ثابت می‌ماند.

در سال 2023، آن‌ها Vizio Quantum Pro QLED  را منتشر کردند که بسیار ارزان‌تر اما به طور قابل‌توجهی بدتر از OLED است.  بااین‌حال، در حال حاضر بهترین گزینه Vizio((Vizio M Series Quantum X 2022 در دسترس است.

تلویزیون G-Plus

یکی از برندهای تحت حمایت شرکت مادیران شرکت G-Plus است که از سال 1397 کار خود را شروع نموده است. G-Plus به ال جی ایران معروف شده و طول عمر بالایی دارد.

در نظر داشته باشید که تلویزیون‌های G-Plus در حد تلویزیون‌های OLED و QLED سامسونگ نیستند، زیرا قیمت آن‌ها آن‌قدر بالا نیست.

تلویزیون X Vision

X Vision در گذشته تلویزیون‌های LG را گارانتی و مونتاژ می‌کرد. کم‌کم ایکس‌ویژن پا به عرصه تولید گذاشت و شروع به تولید تلویزیون‌های برند خودش کرد.

تلویزیون‌های هوشمند بسیار باکیفیت تولید می‌کند که شاید به پای سامسونگ و ال جی نرسند، اما نسبت به قیمتی که دارند، ارزش خرید دارند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا