تکنولوژی

معرفی 8 تا از بهترین نرم افزارهای حسابداری

بهترین نرم افزارهای حسابداری چیست؟ حسابداری چه مفهومی دارد و چگونه انجام می‌شود؟ همانطور که باید بدانید، حسابداری، از جمله مشاغل مهم اقتصادی و آماری است که همواره نیاز به آن در سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات خصوصی و دولتی حس می‌شود. هرساله افراد بسیاری به صورت خودآموز (تجربی) و یا از طریق دانشگاه (تئوری) در این حوزه ورود می‌کنند و با رد کردن دوره کارآموزی، وارد مشاغل حسابداری به صورت استخدام در شرکت‌های خصوصی و یا شرکت‌هایی که به صورت برون‌سپاری کار حسابداری را انجام می‌دهند، می‌شوند. اما برای انجام حسابداری از چه نرم‌افزارهایی باید استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال، می‌خواهیم در این قسمت از مجله جوان ایرانی، بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران را با ویژگی‌ها و امکاناتی که دارند، معرفی کنیم.

حسابداری چیست؟

حسابداری، یکی از رشته‌های پرطرفدار اقتصادی در جامعه است که تعداد زیادی از دانشجویان را هرسال در یک رشته مجزا به خود جذب می‌کند. اگر شما به یک سازمان، مجموعه یا … سری زده باشید، حتما می‌توانید یک واحد حسابداری را در آنجا مشاهده کنید که مسئول امور حساب و کتاب آن مجموعه می‌باشد. با همه این علاقمندی‌ها، همچنان آینده حسابداری، به عنوان یکی از مشاغلی که به آن نیاز است، همچنان مستعد رشد و پیگیری است.

در مورد اینکه حسابداری چیست و چگونه انجام می‌شود، ابتدا لازم است با مفهوم حسابداری آشنا شویم. از یک منظر دانشگاهی و کتابی، می‌توان حسابداری را یک فرآیند دانست که مربوط به جمع‌آوری اطلاعات، دسته‌بندی داده‌ها، تهیه گزارشات و ثبت این داده‌ها و … می‌شود تا مدیران به عنوان تصمیم گیرندگان نهایی، بتوانند از این داده‌ها برای برنامه‌ریزی، رشد و پیشرفت شرکت و مجموعه استفاده کنند. در تعریف دیگر می‌توان گفت حسابداری به مفهوم پردازش اطلاعات مالی و نیز غیرمالی مرتبط با یک مجموعه است که در مشاغل و شرکت‌های خصوصی و دولتی انجام می‌شود. پردازش به مفهوم اندازه‌گیری، تحلیل و دسته‌بندی این اطلاعات است. این اطلاعات برای افراد مختلفی اعم از سرمایه‌گذاران، تنظیم‌کنندگان و مدیران ارسال و به کار گرفته می‌شود.  حسابداری با نام گزارشگری مالی نیز شناخته می‌شود.

حسابداری شاخه‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به حسابداری مالی، مالیاتی، خارجی و مدیریت تقسیم نمود. برای پشتیبانی و انجام دقیق‌تر محاسبات حسابداری، سیستم‌های مختلفی در دنیای امروزی استفاده می‌شود که بسیاری از عملکردهای این بخش را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این سیستم‌ها که می‌خواهیم تحت عنوان معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری به آنها بپردازیم، شامل نرم‌افزارهایی برای سیستم‌عامل‌های مختلف ویندوز، اندروید و … است. بنابراین تا انتها همراه ما باشید تا به معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری در سیستم‌عامل‌های مختلف، برنامه‌هایی که به صورت فارسی و بومی سازی شده‌اند، بپردازیم.

حسابداری چیست؟

حسابداری چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی یادگیری حسابداری به دو صورت انجام می‌شود که شامل یک روش تجربی و یک روش تئوری است. در روشی که تحت عنوان “تجربی” خوانده می‌شود، افراد علاقمند بایستی با مراجعه به موسسات در ابتدا اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس با فعالیت‌ در شرکت‌ها، کسب تجربه نمایند. راهکار دیگری که برای یادگیری و انجام حسابداری به کار گرفته می‌شود، بحث حسابداری به روش تئوری است که یک روش متداول از قدیم تاکنون می‌باشد. در این روش، علاقمندان به این حوزه، به رشته حسابداری که یک رشته شناور بین رشته‌های دوره دبیرستان یعنی تجربی، ریاضی و انسانی شناخته می‌شود، وارد دانشگاه می‌شوند و دروس مختلف آن حوزه از جمله مهم‌ترین آن که ریاضی است را می‌گذرانند. توجه کنید دو روش تجربی و تئوری تفاوت‌های خاصی دارند که در روش تجربی، اصول حسابداری در برخی موارد که صرفا در دانشگاه تدریس می‌شود، ممکن است برای فردی که از مسیر تجربی این حرفه را آموخته است، آموزش داده نشود.

همانطور که گفتیم، حسابداری یکی از رشته‌های موردنیاز جامعه است. در حسابداری داخلی، افراد حسابرس، وظیفه دارند تا داده‌ها و اطلاعات شرکت‌ها را جمع‌آوری کرده و با تحلیل و طبقه‌بندی، گزارشات مربوطه‌ای را ارائه کنند. این گزارشات به صورت ماهانه یا سالانه به مدیر شرکت ارائه می‌شود. اما در حسابداری مستقل، حسابداری است که سازمان‌ها و شرکت‌ها، برای کاهش هزینه‌های امور مالی مربوط به بخش حسابداری، این بخش اقتصادی را به شرکت‌های بیرونی در این حوزه برون‌سپاری می‌کنند. این شرکت‌ها موظف هستند تا داده‌های شرکت‌های شما را بررسی کنند و با انجام محاسبات و ارائه گزارشات به مدیران و سهام‌داران، وظیفه خود را در این حوزه انجام دهند.

علاوه بر مهارت‌هایی که در زمینه حسابداری یک فرد بایستی آنها را بداند، از جمله بالا بردن قدرت صبر و تحمل و تمرکز، بالا بردن روابط اجتماعی و توانایی برقراری ارتباط و تسلط بر دانش اولیه، یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد، آشنایی و دسترسی به بهترین نرم افزارهای حسابداری است که در ادامه به معرفی کامل آن می‌پردازیم.

حسابداری چگونه انجام می‌شود؟

معرفی 8 تا از بهترین نرم افزارهای حسابداری

به صورت کلی، امروزه حسابداری بدون استفاده از نرم‌افزارهایی که برای آن ساخته شده است، یک امر بسیار سخت می‌باشد. از این برو با پیشرفت علم و تکنولوژی، شاهد منتشر شدن انواع مختلفی از نرم‌افزارهای حسابداری هستیم. این نرم‌افزارها می‌توانند در انجام وظایفی از جمله بررسی وضعیت کلی، مدیریت پرداخت‌ها و دریافتی‌ها، حقوق و دستمزد و ارائه گزارش‌های جامع بسیار موثر باشند. از جمله بهترین نرم افزارهای حسابداری در ایران می‌توان گفت:

نرم افزار حسابداری هلو

برنامه هلو یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های حسابداری می‌باشد که استفاده‌های مختلفی از جمله خرید و فروش، انبارداری، صندوق و تنخواه، سفارش لیستی کالا، تهاتر مالیات بر ارزش افزوده، حساب مشتریان، چاپ فاکتورهای رسمی و غیر رسمی. این برنامه در نسخه‌های فروشگاهی، شرکتی، تولیدی، صنعتی، آموزشگاهی، تحت شبکه برای کاربران فراهم شده است اما بیشتر برای حسابداری فروشگاهی بسیار مناسب می‌باشد. این برنامه برای فعالیت‌های حسابداری سنگین طراحی شده است و امکانات بسیاری دارد که می‌تواند آن را در زمره بهترین نرم افزارهای حسابداری قرار دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب می‌شود تا برنامه هلو را بتوانید استفاده کنید، محیط آن برای کاربران غیر حسابدار و نیز آموزش‌های موجود در اینترنت برای کاربران جدید است که می‌خواهند از این برنامه برای انجام کارهای سنگین و حرفه‌ای به صورت کاملا آسان و گویا استفاده کنند. از این رو، هلو یکی از بهترین برنامه‌هایی است که توانسته است ارتباط موثر و خوبی را با کاربران برقرار نماید. این برنامه با داشتن یک تاریخچه 2 دهه‌ای، مزایا و معایب مختلفی دارند که از جمله مزایای آن می‌توان گفت:

  • نصب و راه‌اندازی آسان برنامه: سادگی در استفاده از برنامه هلو از مزایای این برنامه که در هنگام راه‌اندازی و نصب نیز بدون دردسر انجام می‌شود. شما می‌توانید بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، اقدام به راه‌اندازی آن نمایید. البته توصیه می‌شود تا یک دوره آموزشی برای کار با این برنامه و آشنایی با قابلیت‌های آن شرکت کنید.
  • انتقال اطلاعات: شما می‌توانید حتی اگر از سیستم‌های آنلاین و از راه‌دور را به کار می‌برید، از این برنامه برای انتقال اطلاعات بین نرم‌افزارهای مختلف آن استفاده کنید.
  • گزارش‌گیری از برنامه: یکی از قابلیت‌های خوب دیگری که در این برنامه قرار داده شده است، امکان گزارش‌گیری است که می‌توانید به سادگی، گزارش‌هایی در سبک‌های مختلفی را دریافت کنید و آن‌ها را چاپ نمایید. شما همچنین می‌توانید فایل اکسلی را برای گزارش‌های خود دریافت کنید و اطلاعات را به صورت طبقه‌بندی شده دریافت نمایید.
  • امنیت: همچنین به عنوان ویژگی‌های مهمی‌ که باید برای هلو به عنوان بهترین نرم افزارهای حسابداری بیان کرد، بایستی گفت این برنامه سطح استاندارد بالایی را پس از 2 دهه از انتشار آن برای کاربران خود ارائه می‌کند و شما می‌توانید با رمزگذاری، تعیین سطوح مجاز برای کاربران و … امنیت دیتاهای درون برنامه خود را حفظ نماید. امکان بکاپ‌گیری و پشتیبانی نیز از دیگر ویژگی‌های مرتبط در بحث امنیت نرم‌افزار هلو است.

در مورد ایراداتی که می‌توان برای این برنامه بیان نمود، بایستی به عدم پشتیبانی قوی آن اشاره کرد. وجود کاربران بسیاری که از این برنامه استفاده می‌کنند، ترافیک سنگینی را برای آن ایجاد کرده است. همچنین از امکانات این برنامه به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری می‌توان به اصلاح سرفصل‌ها، ارسال پیامک‌های عمومی، ارسال اطلاعات داخلی برنامه مانند سررسید و … به صورت پیامک، قابلیت اتصال به تجهیزات سخت‌افزاری مانند بارکدخوان، پوز بانکی و …، صدور اسناد اتوماتیک با سرعت و دقت بالا، دفترچه راهنمای آموزش سریع و …، فاکتور، وصول چک، انبار، امور مالی اتوماتیک، سرفصل‌های حسابداری، مرور حساب‌ها و … .

نرم افزار حسابداری پارسیان

دومین برنامه حسابداری که می‌توان به عنوان بهترین نرم افزارهای حسابداری معرفی کرد، حسابداری پارسیان است که رابط کاربری زیبا دارد. این برنامه حسابداری که به صورت یکپارچه برای انبارداری، حسابداری، خرید و فروش، تولید و کنترل چک ایجاد شده است، نسخه‌های مختلفی دارد که شامل فروشگاهی، تولیدی و شرکتی می‌باشد. از جمله امکاناتی که برای این برنامه در نظر گرفته شده است، می‌توان به صدور انواع فاکتورهایی که برای حسابداری نیاز است، امکان دریافت گزارش‌های متنوع، صدور چک به صورت اتوماتیک، اعلام سررسید‌ها و … اشاره نمود.

نرم‌افزار حسابداری پارسیان به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری، دارای پنج سیستم مختلف است که به شرح زیر می‌باشد:

  • سیستم حسابداری: از جمله امکانات این سیستم بایستی به صدور اسناد به صورت اتوماتیک و همچنین غیر اتوماتیک، گزارشات فصلی فاکتورها که برای ارائه به وزارت دارایی استفاده می‌شود، گزارش از بدهی‌ها و بستانکاری‌ها، تراز آزمایشی به مرور حساب‌ها، گزارش عملکرد موجودی بانک و صندوق در هر لحظه، استفاده از دستگاه کارت‌خوان بانکی به هنگام انجام مراودات مالی، گزارش سود و زیان به صورت لحظه‌ای و نیز مابین تاریخ.
  • سیستم انبارداری: امکان تعریف انبارهای متعدد برای مدیریت آنها، تهیه کاردکس کالا و کارت انبار، تهیه گزارش‌ها به صورت ریالی و تعدادی، صدور فاکتورهای مختلفی اعم از موجودی اول دوره، امانات، حواله، رسید و تولید، کسورات و …، نمایش موجودی کالا در انبارها به صورت یکجا.
  • سیستم خرید و فروش: نمودارهای متعدد فروش، گزارش‌های متعدد سود کالاها، صدور فاکتورهای خرید، پیش فاکتور، برگشتی، گزارش فصلی دارایی 169، نمودارهای متعدد فروش و … از امکانات این سیستم می‌باشد.
  • سیستم حقوق و دستمزد: از جمله امکانات این سیستم می‌توان گفت: ارتباط با دستگاه‌های حضور و غیاب، تعریف آیتم‌های حقوقی به اختیار کاربران، تهیه دیسکت بیمه و فایل مالیات و فایل‌های پرداختی ویژه بانک‌ها، تعریف احکام کارگزینی، تعریف پرسنل به همراه مشخصات و عکس اشخاص، تعریف فرمول‌های محاسبه حقوق و دستمزد، تهیه فیش حقوقی و نیز لیست‌های متنوع دیگر و … .
  • سیستم پخش مویرگی: از امکانات و قابلیت‌های این سیستم می‌توان به تعریف کالای جایزه، امکان صدور حواله تجمیعی، تعریف مسیر‌ها برای مشتری‌ها، امکان تعریف درصد ویزیتوری برای هر نوع کالا و نیز هر ویزیتور متمایز، گزارش فروش بر اساس منطقه و مسیر، امکان تعریف جدول پلکانی برای ویزیتورها برای هر کالا، گزارش‌های متنوع از جمله مانده بدهی، مشتریان بازاریاب، کاردکس بازاریاب و … .

این برنامه برای سیستم‌عامل‌ ویندوز ساخته شده است.

معرفی 8 تا از بهترین نرم افزارهای حسابداری

معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری

نرم افزار حسابداری پارمیس

در ادامه بررسی بهترین نرم افزارهای حسابداری، بایستی از نرم‌افزار پارمیس نام برد که در حدود بیش از 20 سال سابقه فعالیت در این زمینه دارد و در تولید نرم‌افزارهای حسابداری فعالیت می‌کند. از جمله محصولات شرکت پارمیس می‌توان به نرم‌افزار حقوق و دستمزد، نرم‌افزار انبارداری، نرم‌افزار خزانه‌داری، نرم‌افزار ارتباط با مشتری CRM، نرم‌افزار تسهیلات، نرم‌افزار باشگاه مشتریاننرم‌افزار فروش و بازرگانی، نرم‌افزار بازرگانی خارجی، نرم‌افزار تولید و بهای تمام شده، فروشگاه‌ اینترنتی، اپلیکیشن سازمانی، حسابداری ابری، حسابداری موبایل و تبلت، حسابداری کارتخوان اندرویدی، حسابداری تحت وب و … را عرضه کند.

نرم‌افزارهای حسابداری پارمیس را می‌توانید تحت عناوین پارمیس پرو، پارمیس استار، پارمیس 360، حسابداری شخصی همراه استفاده کنید. شما می‌توانید پیش از خرید پارمیس به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری، درخواست دمو کنید و تا از امکانات آن بهره‌مند شوید.

از جمله ویژگی‌هایی که برای نرم‌افزار حسابداری پارمیس می‌توان ذکر کرد، بایستی به پشتیبانی از نرم‌افزار به مدت 1 سال، آموزش‌های رایگانی که برای نرم‌افزار وجود دارد، ماژول ارسال پیامک بعد از هر تراکنش مالی، ارائه گزارش‌های TTMS که با این برنامه ایجاد می‌شود، ممنوع‌المعامله کردن افراد، پاراف کردن و چاپ چک‌ها، قیمت‌گذاری روی کالاها و … . در مورد نسخه‌های مختلف این برنامه می‌توان گفت:

  • پارمیس پرو فروشگاهی: این نسخه در سری‌های مختلفی عرضه شده است که نسخه‌های آن شامل فروشگاهی پایه، فروشگاهی، صندوق فروشگاهی، بازرگانی و نسخه ویژه می‌باشد.
  • پارمیس پرو شرکتی: این نسخه در شرکت‌های بازرگانی و اقتصادی استفاده می‌شود و شامل نسخه‌های مختلفی اعم از فروشگاهی، بازرگانی شرکتی، نسخه ویژه است.
  • پارمیس پرو تولیدی: نسخه تولیدی صرفا برای مراکز تولیدی است. این سری دارای نسخه‌های تولیدی فروشگاهی، ویژه و نسخه تولیدی بازرگانی است.
  • پارمیس پرو جامع: این سری دارای کاربرد‌ها و امکانات بیشتر و جامع‌تری است که شامل نسخه‌های جامع شرکتی، فروشگاهی، تولیدی و نسخه ویژه است.
  • پارمیس استار: در نهایت باید به نسخه استار اشاره کرد که تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند و برای شرکت‌های بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی و همچنین مالی بهترین گزینه است. امکانات این سری شامل برنامه حسابداری، بازرگانی بین‌المللی، مدیریت ارتباط با مشتریان، حقوق و دستمزد، تولیدی و بهای تمام شده، بازرگانی، فروشگاه‌های اینترنتی، مدیریت وجوه نقد، پارمیس اسمارت و … است.

نرم‌ افزار حسابداری شرکتی محک

این مجموعه بیشتر در قسمت تولید نرم‌افزارهای مدیریتی و مالی و پشتیبانی آنها فعالیت می‌کند که محصولات نوآورانه و ساده‌ای را با تکنولوژی‌های روز ارائه کرده است. محصولات نرم‌افزارهای حسابداری شرکت محک که به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری شناخته می‌شود، در سه سری عمومی و تجاری شامل نسخه‌های فروشگاهی، شرکتی و تولیدی و نیز سری صنفی در نسخه لیست محصولات ارائه شده است.

  • نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی: همانطور که می‌دانید، فروشگاه‌ها با تراکنش‌های مالی بالایی مواجه هستند که در این قسمت، محک سری عمومی را برای کسب‌و‌کارهای متوسط و پایین و سری تجاری را برای کسب‌و‌کارهای متوسط رو به بالا تقسیم کرده است. هر کدام از سری‌های عمومی و تجاری به ترتیب در سه و چهار سطح (به لحاظ تقسیم‌بندی امکاناتی که دارند) تقسیم می‌شوند. از جمله امکانات سری عمومی در بالاترین حالت می‌توان به عملیات بازرگانی و خزانه‌داری، گزارشات تکمیلی شامل گزارشات سود کالا، عملیات تکمیلی مانند تعریف سطوح قیمتی کالا، امکانات صنفی، ارائه کلیه خروجی‌های مورد تایید اداره دارایی اشاره نمود. همچنین در نسخه تجاری در حالت ماکزیمم امکاناتی مانند انبارداری تکمیلی، سیستم حقوق و دستمزد، یک شرکت مضاعف، عملیات بازرگانی، سایر امکانات و عملیات حسابداری مالی، چاپ و تولید بارکد و … اشاره نمود.
  • نرم افزار حسابداری شرکتی: در نسخه نرم‌افزار شرکتی محک که از بهترین نرم افزارهای حسابداری به شمار می‌آید، همین دسته‌بندی عمومی و تجاری برای مجموعه‌های متوسط رو به پایین و بالا وجود دارد. از جمله امکانات سری عمومی آن می‌توان به عملیات بازرگانی، خزانه‌داری، ارائه کلیه خروجی‌های مورد تایید اداره دارایی، امکانات صنفی، عملیات تکمیلی، گزارشات پایه‌ای و امکانات پایه‌ای، عملیات‌های تعریف سطوح قیمتی و … و در نسخه تجاری امکاناتی مانند حسابداری مالی و تکمیلی، سیستم دارایی ثابت، اتوماسیون اداری، سیستم پروژه‌ها، انبارداری تکمیلی، عملیات حسابداری مالی و تکمیلی و … ارائه شده‌اند.
  • نرم افزار حسابداری تولیدی: با توجه به پیجیده‌بودن فرآیند حسابداری‌ها، ما شاهد تقسیم‌بندی سری عمومی با امکاناتی از جمله عملیات‌های بازرگانی و خزانه‌داری، گزارشات تکمیلی مانند سود کالا، امکانات صنفی، عملیات تکمیلی مانند دستگاه بارکد خوان، ارائه کلیه خروجی‌های مورد تایید اداره دارایی و سری تجاری با امکاناتی مانند چاپ و تولید بارکد، عملیات تولید، تولیدی چندمرحله، سیستم دارایی ثابت و اتوماسیون اداری، سیستم حقوق و دستمزد، انبارداری تکمیلی، سیستم پروژه‌ها و … هستیم.
  • نرم افزار حسابداری صنفی: سری صفی مخصوص حسابداری رستوران است که شامل عملیات تکمیلی رستوران، عملیات تکمیلی فروش، خدمات پشتیبانی، خدمات استقرار سطح یک، عملیات تولیدی، خدمات پشتیبانی، جلسات رفع اشکال در محل دفاتر و نمایندگی‌ها و … است.

نرم‌ افزار حسابداری قیاس

اگر به دنبال یکی از جامع‌ترین برنامه‌های نرم‌افزاری هستید، به شما حسابداری قیاس را معرفی می‌کنیم که به عنوان یکی از بهترین نرم‌ افزارهای حسابداری در ایران شناخته می‌شود. این برنامه که به صورت تحت وب فعالیت می‌کند، از طریق مرورگر و موبایل در دسترس است. این ویژگی‌ سبب شده است تا شما در هر مکانی که هستید، بتوانید امکان مدیریت امور مالی خود را در دست بگیرید. شما می‌توانید اقدام به خرید این نرم‌افزار کرده و از خدمات آنلاین و پشتیبانی خوب مجموعه برخوردار شوید. این برنامه با داشتن تمامی امکانات لازم، فضای بصری جذابی را برای شما فراهم کرده است.

از جمله امکانات نرم افزار حسابداری قیاس می‌توان گفت:

  • امکان ثبت توضیحاتی از جمله کدپیگیری، تاریخ پیگیری، پروژه و … برای هر سند موضوعی
  • امکان خروجی گرفتن یا Import یک یا چند سند ساده که قابلیت کپی سند و صدور سند در محل بدون حمل پشتیبان است
  • امکان استفاده از چند فرم‌ سند به صورت همزمان در هنگام صدور سند
  • گزارش‌گیری از لیست حساب‌ها به همراه مانده آنها در چهار سطح به صورت تفضیلی و همراه با نمایش تمام آرتیکل‌ها
  • قابلیت جستجو روی نام و مبلغ و مشخصات چک
  • خروجی گزارش برای انواع دفاتر روزنامه‌ها و ترازها
  • مرور حساب‌ها و گردش عملیات در سطوح مختلف
  • گزارش دفاتر و دارایی
  • چاپ و تولید بارکد
  • سیستم چند ارزی
  • اطلاعات نموداری
  • اعلام سررسید اتوماتیک مهلت تسویه فاکتورها

این برنامه دارای ویژگی‌های مختلفی اعم از کاربری آسان، صدور اسناد حسابداری، امکان چاپ، امکان ثبت توضیحات و کد پیگیری، تعریف سال مالی و … است که می‌تواند آن را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری کامپیوتر و موبایل تبدیل کند. این برنامه تنها در دو نسخه اندروید و تحت وب عرضه شده است.

معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری

بهترین برنامه های حسابداری برای کامپیوتر

در ادامه لیستی که برای بهترین نرم افزارهای حسابداری برای موبایل و کامپیوتر ارائه کردیم، 3 مورد دیگر باقی مانده است که عبارتند از:

نرم افزار حسابداری شایگان

این برنامه که با نام تجاری Cyber Account شناخته می‌شود، امکانات مختلفی دارد که شامل انبارداری، حسابداری، مرکز هزینه، دفتر چک، دفتر قسط، دریافت و پرداخت، خرید و فروش و … است. این برنامه می‌تواند برای یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای شرکت‌های مختلفی که در زمینه کارخانه‌جات، صادرات و واردات، شرکت‌های بازرگانی، پخش، پیمانکاری و … فعالیت می‌کنند، استفاده شود. یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه، پیاده‌سازی آن با آخرین استانداردها است. این برنامه دارای بیش از 1500 نوع گزارش است که می‌تواند با ارائه به مدیران، تصمیم‌گیری و تفهیم وضعیت مالی را راحت‌تر کند. از جمله ویژگی‌های این برنامه عبارتند از ارائه برنامه به صورت تک کاربره و شبکه‌ای، قابلیت اتصال به برنامه از طریق مرورگر، بانک اطلاعات sql server، قابلیت ایجاد شرکت‌های مختلف، نگهداری اطلاعات در دوره‌های مختلف مالی، امکان اضافه کردن و ایجاد کالاهای جدید، استفاده از حواله انبار برای مصرف کالا، جستجوی پیشرفته، محاسبه نمودن بخش ارزش افزوده، گزار‌ش‌گیری‌های سه ماهه با فرمت Access دارایی، پیوست اسنادی مانند فاکتورها و اسکن چک‌ها، قابلیت زمان‌بندی، ارتباط با دستگاه‌های کارت‌خوان، ارسال پیام کوتاه، تهیه و ارائه گزارش‌های پارامتریک، ارائه به زبان‌های فارسی و نیز انگلیسی، افزودن زبان سوم به دلخواه و … که از امکانات این برنامه به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای pc می‌باشد.

محصولات نرم افزار حسابداری شایگان به صورت زیر می‌باشد که عبارتند از:

  • حسابگر بازرگانی: این نسخه امکانات مختلفی را در بخش حسابداری شامل مشاهده صورتحساب‌ها، صدور سند توقف، تعریف سند افتتاحیه، ثبت اطلاعات جزئی، مرتب‌سازی اسناد بر اساس ردیف‌های بدهکاری، مشخص کردن روزهای هفته، مدیریت ستون‌های سند، در بخش معرفی کالا و انبارداری امکاناتی مانند تعریف نامحدود کالا، صدور سند اتوماتیک عملیات مالی، تعیین عکس و پیوست، امکان دسترسی به سطوح قیمت فروش، تعیین نقاط مینیمم و ماکزیمم، انواع قیمت‌گذاری کالا در انبار، در بخش خرید و فروش شامل امکاناتی مانند صدور فاکتور برگشت از فروش، صدور سند اتوماتیک، نگهداری حسا‌ب‌های فروشندگان، امکان تفکیک کالاهای سفارش داده شده و … و سایر بخش‌های دریافت و پرداخت چک، دفتر قسط و حفظ و ایمنی اطلاعات است.
  • حسابگر صنعتی: از جمله امکانات این نسخه می‌توان به امکان صدور رسید انبار تولید، محاسبه قیمت تمام شده محصول، امکان تهیه گزارش مقدار مواد اولیه، گزارش ‌های حسابداری صنعتی، نگهداری اطلاعات در دوره‌های متعدد مالی، تعیین حساب‌های پیش فرض، قابلیت ترکیب تاریخی اسناد، تعیین اولویت ارتباط اتوماتیک حسابداری، تعیین نقاط مینیمم و ماکزیمم کالا، صدور سند اتوماتیک برای فاکتورها، کنترل چک‌های برگشتی حساب هنگام صدور فاکتور، هشدار مربوط به سررسید اقساط در ابتدای برنامه، نگهداری اطلاعات شعب بانک‌ها برای دریافت چک و … اشاره نمود.
  • حسابگر ویژه پخش: از جمله امکانات این بخش می‌توان به اعمال تخفیف بر اساس حجم کلی فاکتور، اعمال چندین تخفیف در یک فاکتور، حسابداری چند سطحی، مشاهده و اصلاح منبع عملیات مربوط به هر سند، تعریف سند افتتاحیه، تعیین عکس و پیوست برای کالا، تعیین نقاط مینیمم و ماکزیمم کالا، کنترل چک‌های برگشتی حساب به هنگام صدور فاکتور، تهیه لیست اقساط معوق، تعیین کاربران مختلف و … اشاره نمود.

همچنین دیگر محصولاتی که در بین نرم افزارهای حسابداری شایگان مطرح است، می‌توان به سایبر وب، پاکت سایبر، حقوق و دستمزد و حسابداری اموال اشاره نمود.

نرم افزار حسابداری سپیدار

یکی از شرکت‌های معروف در زمینه حسابداری، همکاران سیستم است که نرم افزار حسابداری سپیدار را تهیه کرده است، این برنامه یکپارچه توانسته است محبوبیت خوبی را بین کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ بدست آورد. از جمله امکانات این برنامه می‌توان به ثبت سفارش و پخش آنها، مدیریت و کنترل بازار، ثبت حقوق و دستمزد کاربران، ارائه خدمت گسترده به مشتریان، تهیه خودکار صورت‌های مختلفی از جمله صورت مغایرت مالی، ثبت عملیات‌های مختلف در رابطه با چک‌های دریافتی و پرداختی، تعیین نوع فروش، ثبت ورودی و خروج کالا، گزارش سود و زیان، ثبت نقطه سفارش و … اشاره نمود.

محصولات این در موارد مختلفی ارائه شده است که شامل موارد زیر است.

  • نرم افزار حسابداری سفارش گیری
  • نرم افزار حسابداری بازرگانی
  • نرم افزار حسابداری تولیدی
  • نرم افزار حسابداری خدماتی
  • نرم افزار حسابداری پیمانکاری
  • نرم افزار پوشاک
  • نرم افزار آرایشی و بهداشتی
  • نرم افزار ابزار و یراق آلات ساختمانی
  • نرم افزار قنادی، آجیل و خشکبار
  • نرم افزار پوشاک
  • نرم افزار سوپرمارکت
  • نرم افزار فروشگاه‌های عمومی

نرم افزار حسابداری فرداد

نرم افزار حسابداری فرداد از جمله بهترین نرم افزارهای حسابداری است که با گذشت 10 سال توانسته است به خوبی تکامل یافته و برای شرکت‌ها و مشاغل کوچک و بزرگ استفاده شود. این شرکت نرم افزارهای حسابداری خود را در انواع نرم افزارهای حسابداری تولیدی، بازرگانی، پیمانکاری، خدماتی ارائه کرده است. از جمله ویژگی‌هایی که می‌توان برای این برنامه ارائه کرد، بایستی به:

  • بهترین قیمت: هزینه این برنامه مقرون به صرفه بوده و می‌تواند برای کسب‌و‌کارهای کوچک بسیار مناسب باشد.این برنامه دارای سیستم بانکداری و پرداخت خودکار و دارای قیمت مناسبی است.
  • گزارشات پیشرفته: به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری، این برنامه گزارشات پیشرفته‌ای را برای مدیران مالی ارائه می‌کند که شامل قراردادها، پیش فاکتورها و … است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی ارزش افزوده را محاسبه کند.
  • دمو رایگان: یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه، ارائه یک دمو رایگان است که می‌تواند شما را با محیط این برنامه حسابداری برای کامپیوتر آشنا سازد.
  • همخوانی با رشد کسب و کار: شما می‌توانید در صورتی که کسب و کار شما بزرگتر می‌شود، آن را به نرم افزار ArianERP ارتقا دهید تا با رشد کسب‌و‌کار شما مچ و تطبیق شود.
  • یکپارچگی: این برنامه دارای دقت و یکپارچگی و پردازش کامل اطلاعات مالی است.
بهترین برنامه های حسابداری برای کامپیوتر

 

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا