تکنولوژی

بهترین گوشی دنیا از نظر صفحه نمایش + دوربین و عملکرد

معرفی بهترین گوشی دنیا + بهترین صفحه نمایش برای چشم

بهترین گوشی دنیا از نظر دوربین، صفحه نمایش و یا ویژگی‌های کلی که دارند، شامل پرچمدارانی از برندهای مختلف است که برخی از این موارد در این مقاله به شما معرفی می‌شود. امروزه شرکت‌های مهم و اثر گذار در حوزه فناوری و تکنولوژی‌های پیشرفته، سعی می‌کنند تا با ارائه بهترین گوشی دنیا، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند؛ به همین دلیل ما هرساله شاهد قدرتمندتر و نوآورتر شدن این شرکت‌ها و محصولاتشان هستیم.

بهترین گوشی دنیا 2021

تلفن‌های همراه امروزه به ویژه بعد از دوره کرونا، تبدیل به یکی از پرتقاضاترین لوازم الکترونیکی در جهان شدند. تلفن‌های همراه از اولین نسخه آن که در سال 1973 توسط مارتین کوپر ساخته شد، تاکنون همراه همیشگی انسان‌ها بوده‌اند و از یک مدل حجیم که فقط می‌توانست ارتباط برقرار کند، به یک مدل با ابعادی در حد یک یا دو کف دست تبدیل شده‌اند که می‌توانند تصویربرداری کنند، تماس بگیرند، بازی اجرا کنند، صدا ضبط کنند، برنامه اجرا کنند، فیلم و تصاویر را به ما نمایش دهند و … .

اما بهترین گوشی دنیا در مقطع کنونی با پیشرفت‌های شگفت انگیز آن چه مدلی است؟ با توجه به استقبال بسیار بالایی که از بیش از 1 دهه گذشته تاکنون از گوشی‌های لمسی و هوشمند شده است، شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی به این عرصه ورود کرده‌اند و بالارفتن رقابت‌های تنگاتنگ آنها سبب شده است تا هرساله شاهد استفاده از تکنولوژی‌ها و متریال‌های قوی‌تری در گوشی باشیم. در ادامه چند مدل از بهترین گوشی دنیا را از نظر صفحه نمایش، عملکرد و دوربین بررسی می‌کنیم.

بهترین صفحه نمایش گوشی ۲۰۲۱

شاید بتوان گفت لمسی شدن و به کارگیری صفحه نمایش به صورتی که قابل لمس باشد، تحولی بود که توانست انقلابی را در این زمینه به وجود آورد که همگی ما این انقلاب را با ارائه اولین گوشی اپل به نام iPhone در سال 2007 می‌دانیم. حال با گذشت تقریبا 15 سال، مدل‌های مختلفی از صفحه نمایش برای گوشی از جمله صفحه نمایش‌های TFT، LCD، IPS، OLED، Amoled، Super Amoled و Rtina به وجود آمده است.

بهترین گوشی دنیا از صفحه نمایش شامل موارد زیر می‌باشد:

  • Samsung Galaxy S21 Ultra: به طور قطع باید گفت، در بین گوشی‌های اندرویدی، سامسونگ گلکسی S21 Ultra به عنوان بهترین گوشی دنیا با صفحه نمایش شناخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی می‌توان به ابعاد 6.8 اینچی آن اشاره نمود که از نوع 1440p LTPO با کیفیت HDR 12 بیتی است. در ساخت این گوشی از فناوری Dynamic Amoled استفاده شده است که از نظر رنگی، نوردهی و غنای تصاویری که نمایش می‌دهد، یک محصول کامل می‌باشد. شما می‌توانید در کنار کیفیت تصاویر آن، از صفحه نمایش با زاویه دید مناسب و نیز صفحه نمایش کم حاشیه آن لذت ببرید. همچنین بایستی قدرت نور آن اشاره نمود که تا 1500 نیت می‌رسد و با توجه به این مقدار، شما می‌توانید در زیر نور آفتاب حتی به صورت مستقیم نیز خوانایی کافی را داشته باشید.
  • OnePlus 9 Pro: یکی دیگر از تلفن‌های همراه جذابی که می‌توان آن را از انواع بهترین گوشی‌های دنیا از نظر صفحه نمایش دانست، مدل OnePlus 9 Pro است که از صفحه نمایش 6.7 اینچی با کالیبراسیون منحصربفرد و نرخ نوسازی پویا ساخته شده است که می‌تواند یک طیف و قدرت رنگی بسیار خوبی را برای شما ارائه کند. یکی از جذابیت‌های این مدل، نرخ فریم متغیر آن برحسب محتوایی است که نشان می‌دهد و می‌تواند از 1 تا 120 هرتز باشد که در مقایسه با سایر گوشی‌ها و برنامه‌ها که تا 60 هرتز را پشتیبانی می‌کنند، بالاتر است.
  • Galaxy Note 20 Ultra: از جمله مشخصه‌های مهم صفحه نمایش این گوشی می‌توان به ابعاد 6.9 اینچی آن و نیز پنل 1440p LTPO این گوشی اشاره نمود که می‌تواند نرخ نوسازی پویا تصویری در حدود 120 هرتز را برای شما ارائه کند. این گوشی وضوح 1080 پیکسل را در پخش‌ فیلم‌ها و عکس‌ها پشتیبانی کرده و نیز از گواهینامه HDR10 برخوردار است. نوع صفحه نمایش این گوشی از مدل Dynamic AMOLED 2X است که تا 16 میلیون رنگ را ساپورت می‌کند. تراکم پیکسلی آن 494 PPI بوده و محافظ قرار گرفته روی آن از مدل کورنینگ گوریلا گلس Victus است.

بهترین مدل های گوشی از نظر صفحه نمایش

 

بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم

eye Comfort shield یکی از قابلیت‌هایی است که شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه می‌توانند از آن برای محافظت از چشم از طریق کاهش نور آبی و اضافه کردن نور گرم استفاده کنند. در واقع نور آبی که از صفحه نمایش ساطع می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد ضرر و خسارت به چشم و ماکولای چشم گردد. از جمله گوشی‌هایی که این نوع قابلیت را دارند و به عنوان بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم شناخته می‌شوند، می‌توان گفت:

  • Galaxy S21: Eye comfort shield یکی از قابلیت‌های گوشی گلکسی S21 است که کاربران می‌توانند از آن برای محافظت از چشم خود استفاده نمایند. شما می‌توانید برای فعال کردن قابلیت Eye comfort shield، از طریق تنظیمات اقدام کنید و به قسمت Display مراجعه کرده و با مراجعه به بخش Eye comfort shield، دو گزینه Adaptive و Custom را مشاهده نمایید.
  • Iphone SE: در بین گوشی‌های برند آیفون، یکی از موفق‌ترین مدل‌هایی که می‌تواند به عنوان بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم انتخاب شود، مدل Iphone SE است. جالب است بدانید این گوشی دارای قابلیت Eye comfort shield نمی‌باشد اما قادر است با ویژگی‌ که دارد یعنی کنتراست پایین نور چشم، از این عضو حیاتی بدن محافظت نماید.

از دیگر مواردی که می‌توان برای بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم بیان کرد، برند هواوی است که می‌توانید قابلیت محافظت و ایمنی چشم آن را از طریق مسیر Setting à Display à Eye Compfort انتخاب و فعال کنید.

بهترین صفحه نمایش گوشی دنیا چیست؟

بهترین صفحه نمایش گوشی میان رده

گوشی‌های سطح بالا و پرچمدار در دوره کنونی، قیمت‌های بسیار بالایی دارند که نیاز است تا افراد برای تهیه آن مبلغ بالایی را صرف کنند. اما به همین خاطر، شرکت‌ها و برندهای مختلف برای کنترل این وضعیت و فراهم کردن یک سری محصول و افزایش فروش برند خود، دست به فروش محصولات میان‌رده زده‌اند که کیفیت و مشخصات متوسطی را ارائه می‌کند. اگر بخواهیم بهترین گوشی دنیا را در بخش میان‌رده‌ها از نظر صفحه نمایشی که دارند، بررسی کنیم، می‌توان گفت:

  • Apple iPhone ISE: بدون شک یکی از بهترین مدل‌های گوشی که می‌توانید در بازه قیمتی میان رده هم از نظر کیفیت هم از نظر صفحه نمایشی که دارد، تهیه نمایید، گوشی اپل به نام Apple iPhne ISE است که فروش آن از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوع تلفن همراه از نمایشگر 4.7 اینچی بهره می‌برد که دارای رزولوشن 1334*750 است و می‌تواند حداکثر روشنایی در حدود 650 نیت را به شما ارائه کند.
  • OnePlus Nord CE 5G: از نمونه‌های دیگر بهترین گوشی دنیا بایستی به مدل OnePlus Nord CE 5G اشاره نمود که در بین گوشی‌هایی با دسته‌بندی متوسط قرار داده شده است. این گوشی از نظر صفحه نمایش دارای فناوری OLED است که می‌تواند تا 90 هرتز، نرخ تازه‌سازی فریم‌ها را برای شما ارائه کند و رزولوشون حداکثری آن به صورت FullHD می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی می‌توان به نمایشگر OLED و نیز کنتراست بسیار خوب رنگ‌ها اشاره نمود.
  • Xiaomi Poco F3: شیائومی همواره یکی از انتخاب‌های مهم برای کسانی است که می‌خواهند گوشی میان‌رده تهیه کنند. این نوع گوشی‌ها با ارائه مشخصات قدرتمند می‌توانند جزو بهترین گوشی دنیا از نظر صفحه نمایش نیز در نظر گرفته شوند. صفحه نمایش این گوشی با ابعاد 6.67 اینچ است که رزولوشن 2400*1080 را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش با توجه به نوع AMOLED آن که می‌تواند برای کنتراست کامل و ارائه رنگ مشکی واقعی کاربردی باشد، این مزیت را دارد که می‌تواند نرخ نوسازی را در حد 120 هرتز نیز به شما ارائه کند که البته برای بازی‌های موبایل که معمولا 60 هرتز هستند، بسیار زیاد است. به این معنی که انتقال نرم و (از لحاظ نظری) نرخ فریم تا 120 فریم در بازی‌های پشتیبانی شده را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش آن می‌توان به پشتیبانی از HDR10 و روشنایی 900 نیت اشاره نمود.

بهترین گوشی ها از نظر صفحه نمایش میان رده

بهترین گوشی دنیا در حال حاضر

با پیشرفت شرکت‌های تکنولوژی که در زمینه گوشی‌های موبایل فعالیت می‌کنند، تلفن‌های همراه توانسته‌اند پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند و از این رو، به جهت رقابتی که بین این غول‌های فناوری وجود دارد و از سوی دیگر، نوآوری که همواره مردم را به خود می‌کشاند، تلفن‌های همراه بسیار قدرتمند در بازار وجود دارند. از جمله بهترین گوشی دنیا در حال حاضر می‌توان گفت:

  • Apple iPhone 13 Pro Max: به عنوان اولین موردی که می‌توان برای بهترین گوشی دنیا در حال حاضر بیان کرد، بایستی به آخرین مدل گوشی آیفون یعنی اپل 13 پرو مکس اشاره نمود که از مشخصات آن می‌توان گفت: ابعاد 160.84 در 78.09 در 7.65 میلی‌متر، نمایشگر 7 اینچی از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی 120، پردازنده A115 Bionic از برند اپل، دوربین‌های 12+12+12 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و در نهایت، رم 6 گیگابایتی با حافظه 256/512 و 128 گیگابایتی. شما می‌توانید آیفون 13 پرو مکس را به عنوان بهترین پرچمدار حال حاضر و بهترین گوشی دنیا در نظر بگیرید.
  • Samsung Galaxy S21 Ultra: اگر بخواهیم از نظر سیستم عامل اندرویدی نیز به بهترین گوشی دنیا نظری داشته باشیم، بایستی ازم دل سامسونگ گلکسی S21 Ultra نام برد که مشخصات قدرتمندی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این مشخصات عبارتند از: ابعاد 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی‌متری، پردازنده از نوع Exynos 2100، نمایشگر از نوع Dynamic Amoled با نرخ فریم 12 هرتز و روشنایی پیک 1500 نیت و تراکم پیکسلی 515ppi، دوربین 108 + 10 + 10 + 12 مگاپیکسلی و سلفی 40 مگاپیکسل.
  • OnePlus 9 Pro: مدل وان پلاس 9 پرو می‌تواند به عنوان یکی دیگر از برترین و بهترین گوشی دنیا شناخته شود که دارای مشخصاتی از جمله ابعاد 163.2 در 73.6 در 8.7 میلی‌متر، پردازنده اسنپدراگون 888 با قابلیت ساپورت 5G، باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر و نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 3216 پیکسل می‌باشد.

در این قسمت به صورت کامل با طرح رجیستری موبایل و تغییرات آن آشنا شوید.

بهترین گوشی دنیا 2021

بهترین گوشی دنیا از نظر دوربین

در انتخاب گوشی، شاید برای برخی از افراد عملکرد مهم باشد، برخی دیگر نیز صفحه نمایش جذاب و باکیفیت را ترجیح می‌دهند، اما عده‌ای ممکن است برای تولید محتوا و یا ثبت زیباترین لحظات زندگی خود با ماکزیمم حالت کیفیت ممکن، یک گوشی تهیه کنند. این افراد ابتدا باید بدانند که مگاپیکسل همه چیز نیست. در کنار کیفیت دوربین‌ها که با مگاپیکسل مطرح می‌شود، شما بایستی موارد دیگری را نیز در انتخاب بهترین دوربین گوشی درنظر داشته باشید. به عنوان مثال می‌توان به شاخصه دیافراگم اشاره نمود که هرچقدر بیشتر باشد، مقدار نور تابشی توسط دستگاه بیشتر بوده و این باعث می‌شود تا جزئیات ثبت شده توسط گوشی دقیق‌تر باشد. نمونه دیگر آن قابلیت‌های یک دوربین موبایل است که شامل HDR یعنی گرفتن عکس از سایه‌ها و روشنایی‌های شدید که کیفیت عکس را بالاتر می‌برد، ضبط ویدیو تایم لپس، قابلیت ثبت عکس‌های Burst، بزرگنمایی و … می‌شود.

بهترین گوشی دنیا از نظر دوربین شامل موارد زیر هستند:

  • Google Pixel 6: نخستین موردی که باید در این مورد به عنوان بهترین گوشی دنیا به شما معرفی کنیم، که از نظر دوربین نیز فوق‌العاده است، گوشی برند گوگل به نام Pixel 6 است که دوربین‌های به کار رفته آن می‌توانند بهترین کیفیت ممکن را برای شما ارائه کنند. ابتدا راجع به مشخصات دوربین این گوشی می‌توان گفت: دوربین اصلی با لنزهای 50 مگاپیسلی + 12 مگاپیکسل لنز اولتراواید، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری FHD. این گوشی در دوربین خود قابلیت‌های مختلفی دارد که شامل فوکوس چند محوره، تشخص خودکار فاز، لرزش گیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری، فلاش، HDR AUTO که به تولید تصاویر با اشباع خوب کمک می‌کند، فناوری پیکسل شیفت، لرزشگیر تصویر – ژیروسکوپی، حالت پرتره، (در مدل پرو آن قابلیت زوم اپتیکال 4 برابری دارد) و دیافراگم 1.9 که می‌تواند آن را در محیط‌های کم نور هم مناسب عکاسی کند و قابلیت‌های دیگر برای بهبود عکس برداری مناسب.
  • Apple iPhone 13 Pro: هرچند این مدل گوشی بسیار خوش نام بوده و به عنوان بهترین گوشی دنیا نیز آن نام بردیم، اما هزینه بالایی دارد. شما می‌توانید با تکیه بردوربین این گوشی، ویدیوهایی با کیفیت 4k که از بهترین کیفیت‌ها با رزولوشن 3840 x 2160 است را تهیه کنید که می‌تواند سرعت فریم تا 60 fps را به شما ارائه کند. این گوشی دارای 3 دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت آن و نیز در جلو یک دوربین 12 مگاپیکسلی در جلو است که از قابلیت‌های مختلفی مانند لرزش گیر اپتیکال، زوم اپتیکال سه برابر، فوکوس خودکار، فلاش دوگانه، Dolby Vision HDR، ProRes، ضبط صدای استریو، لرزشگیر الکترونیکی – تصویری و … برخوردار است. قابلیت پرتره و کیفیت بالای آن را می‌توان بهترین مورد از امکانات این گوشی که عنوان بهترین گوشی دنیا را دارد، دانست. شما می‌توانید از کیفیت آن در فیلم‌برداری اجسام در حال حرکت نیز مطمئن باشید.
  • Samsung Galaxy S21: بدون شک نمی‌توان یک لیست از بهترین گوشی دنیا از نظر دوربین را ارائه کرد مگر آنکه یک مدل از سامسونگ نیز در آن باشد. این مدل در ادامه ارتقا نسل قبلی خود در بخش دوربین نیز اقداماتی را انجام داده که بایستی به مهم‌ترین آن یعنی پشتیبانی از ضبط با کیفیت 8K به عنوان اولین و تنهاترین گوشی اشاره نمود. این گوشی همچنین از یک زوم 30 برابری نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در عکس‌برداری‌های تلسکوپی بسیار مناسب باشد. شما می‌توانید در محیط‌های پرنور، تصاویری بسیار دقیق با رنگ‌بندی‌های اشباع و جذاب را تهیه کنید. در نهایت از مشخصات دوربین این گوشی می‌توان گفت: دوربین اصلی شامل لنزهای 12+64+12 مگاپیکسل، دوربین عقب شامل لنز 10 مگاپیکسل است. امکانات اضافی مختلفی مانند Auto-HDR، پانوراما، فوکوس خودکار، تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال، زوم، ضبط صدای استریو در فیلم‌برداری، در حالت فیلم برداری 8K نرخ فریم 24 FPS است.

بهترین گوشی های دنیا از نظر دوربین

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا