تکنولوژی

آشنایی با تمام قابلیت های اینستاگرام: ریلز، استوری و غیره

معرفی کامل قابلیت های جدید اینستاگرام

تمام قابلیت های اینستاگرام چیست؟ آیا با ویژگی‌هایی از جمله ریلز، استوری و غیره آشنا هستید؟ در ادامه این مقاله با ما باشید تا به بررسی تمامی قابلیت‌هایی که می‌بایست برای کار کردن با اینستاگرام بدانید را برای شما شرح دهیم. این مقاله می‌تواند به عنوان یکی از جامع‌ترین راهنماهای سطح اینترنت برای شما باشد تا بتوانید از تمام پتانسیل‌های این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

آشنایی اجمالی با شبکه اینستاگرام

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی تمام قابلیت های اینستاگرام 2023 بپردازیم، ابتدا لازم است با این شبکه اجتماعی آشنا شویم. اینستاگرام یک سرویس شبکه اجتماعی رایگان است که بر اساس اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها ساخته شده است. این سرویس در زمان نخست، از اکتبر 2010 و بر روی سیستم عامل آیفون راه اندازی شد و سپس در آوریل 2012 برای اندروید منتشر شد. فیس بوک این شبکه را در آوریل 2012 خریداری کرد و از آن زمان مالک آن است. مانند اکثر برنامه‌ها به عنوان رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام به شما امکان می‌دهد کاربرانی را که به آن‌ها علاقه دارید دنبال کنید. این ویژگی یک فید در صفحه اصلی شما ایجاد می‌کند و پست‌های اخیر همه افرادی را که دنبال می‌کنید نشان می‌دهد. شما این امکان را دارید تا پست‌ها را لایک کرده و یا بر روی آنها نظر دهید و آنها را Share نمایید.

اینستاگرام علاوه بر ارسال عکس‌ها و ویدیوهای معمولی که به عنوان پایه‌ای ترین مدل از تمام قابلیت های اینستاگرام است، از استوری‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. توجه کنید تمامی فایل‌هایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، در پنل کاربری خودتان ذخیره باقی می‌ماند. اگر از اسنپ چت یا سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اید، با این موارد آشنا خواهید بود. استوری‌ها به شما این امکان را می‌دهند که عکس‌ها و کلیپ‌های ویدیویی زیادی را در قسمت بالا فیدی که گفتیم، پست کنید. هر کسی می‌تواند این موارد را به مدت 24 ساعت مشاهده کند و پس از منقضی شدن حذف می‌شوند.

تمام قابلیت های اینستاگرام ویدیو نیست. اینستاگرام IGTV و Reels را نیز ارائه می‌دهد. ریلزها بسیار شبیه کلیپ‌های کوتاه در تیکتاک هستند. کلیپ های ویدیویی کوتاهی که می‌تواند یک بازخورد خوب از پست یا رویداد بعدی شما باشد. همچنین IGTV برای ویدیوهای طولانی‌تر مناسب است که می خواهید در نمایه خود نگه دارید.

شبکه اینستاگرام چیست؟
قابلیت های شبکه مجازی اینستاگرام چیست؟

معرفی تمام قابلیت های اینستاگرام

حال زمان آن رسیده است تا به معرفی تمام قابلیت های اینستاگرام بپردازیم و شما را با همه ویژگی‌ها و امکاناتی که ممکن است بدانید و یا ندانید، آشنا سازیم. به طور قطع این مقاله می‌تواند یک محتوای جامع برای کسانی باشد که به عنوان فریلنسر، صاحب یک کسب و کار یا فروشگاه در این حوزه فعالیت می‌کنند.

اکسپلورر و پروفایل | Profile & Explore

دو مورد از قسمت‌های اصلی که در این برنامه از گذشته تاکنون وجود داشته است، فیدهای اکسپلورر و پروفایل است. ابتدا در این مورد باید گفت:

  • پروفایل: محلی است که شما می‌توانید با وارد شدن در آن، کلیه پست‌هایی که آپلود کرده‌اید را مشاهده کنید. همچنین در قسمت پروفایل، اطلاعات مختلفی اعم از تعداد پست‌ها، تعداد فالوورها، فالووینگ‌ها و نیز عکس پروفایل شما قرار داده شده است. شما می‌توانید از این قسمت، به بخش‌های مختلفی نیز دسترسی داشته باشید که از آن جمله باید به بخش Edit Profile، بخش دسترسی به تنظیمات، آرشیو‌ها و نیز تغییر عکس پروفایل نیز اشاره کرد.
  • اکسپلورر: دومین مورد در این بخش از تمام قابلیت های اینستاگرام، Explorer است که مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش در این شبکه اجتماعی می‌باشد. در این قسمت تمامی پست‌ها، ویدیو‌ها، ریلزهایی که هوش مصنوعی این شبکه برای نزدیک بودن به سلیقه شما تشخیص داده است، نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید در این بخش، پست‌های تمامی افرادی که نمی‌شناسید و فالو ندارید را بیابید. غالبا پست‌هایی که در این بخش نمایش داده می‌شوند، براساس محتواهایی هستند که شما لایک کرده‌اید و با نمونه‌های مشابه آنها تعامل داشته‌اید. ممکن است اینستاگرام این نوع پست‌ها را از طریق محتواهایی که در قسمت کپشن، کامنت‌ها، تگ‌ها و نیز با تشخیص کلمات از روی تصاویر و ویدیوها تشخیص دهد.

ریلز | Reels

ریلز یکی از جذاب‌ترین موارد در لیست تمام قابلیت های اینستاگرام است که اکنون به عنوان یکی از فیدهای اصلی اینستاگرام درنظر گرفته شده است که همانند بخش اکسپلور تیک تاک می‌باشد. در واقع این مورد یک نمونه کپی برداری است. تیک تاک یک رسانه چینی است که در آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا طرفداران بسیار زیادی دارد.

امروزه ریلزهای اینستاگرام تکامل یافته‌اند. آنها طولانی‌تر شده و از ابزارهای ویرایشی بسیار بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند. برخلاف استوری‌ها، ریلزها پس از 24 ساعت حذف نمی‌شوند و تا زمانی که آنها را delete نکنید در اینستاگرام باقی می‌مانند. ریلزها ویدیوهای با ارتفاع تمام صفحه عمودی و تمام عرض هستند که تا 90 ثانیه زمان خواهند داشت. آنها اکنون مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش و آهنگ‌های صوتی و همچنین قطعه‌های صوتی و صوتی پرطرفدار را دارند. ریلزها به شما این امکان را می‌دهند که زیرنویس‌ها، برچسب‌ها و پس زمینه‌ها را اضافه کنید. بارگذاری چند کلیپ ویدیویی، استفاده از طیف وسیعی از فیلترها و بیشتر از امکانات این بخش می‌باشند.

استفاده از ریلزها به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام را می‌توان برای کاربردهایی از جمله موارد زیر مفید دانست:

  • آگاهی از برند: مزیت اصلی Reels آگاهی از برند است. ریلزها قابلیت فوق العاده‌ای دارند که اکنون به فیس بوک نیز گسترش یافته و می‌توانند به صورت مختصر با امکان جذب بازدیدهای بالا، برند و محصولات شما را تبلیغ کنند
  • تبلیغ محصول: همانطور که گفتیم، بازدیدهای این نوع کلیپ‌ها به واسطه سریع و کوتاه بودن آنها بالا است. همچنین به واسطه ابتکارها و خلاقیت‌های به کار گرفته شده در آن، بینندگان زیادی از سراسر دنیا تمای به دیدن آن دارند که به همین خاطر می‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را به صورت خلاقانه منتشر کرده و بازدید بالایی بگیرید.
ریلز ها از قابلیت های اینستاگرام
ریلزها و ویدیوهای کوتاه اینستاگرام

صفحه خانه | Home Page

هنگامی که برخی از حساب‌ها را در اینستاگرام دنبال کردید، تب Home پست‌های مختلفی را از پروفایل آنها نمایش می‌دهد. اینجا محلی است که شما می‌توانید پست‌های دوستان خود را در آن بیابید و آنها را کاوش کرده، در نظر بگیرید و تعامل صمیمانه تری داشته باشید. محتوای اشتراک گذاری شده در این بخش شامل تصاویر و ویدیوهایی است که افراد در نمایه خود ارسال می‌کنند و همچنین پیش نمایش‌هایی از ویدیوهای IGTV است که می‌توانید برای مشاهده کامل آنها ضربه بزنید.

در قسمت بالای این فید به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام، اینستاگرام تصاویر پروفایل افرادی را نشان می‌دهد که استوری جدیدی برای مشاهده شما دارند. روی یکی ضربه بزنید تا پاپ آپی باز شده و داستان‌ها را مشاهده کنید. شما می‌توانید روی سمت راست صفحه ضربه بزنید تا به بخش بعدی داستان آن کاربر بروید. همچنین دو قسمت دیگری که در این بخش قرار دارد، قسمت پیام‌ها در بالا سمت راست است. شما می‌توانید در این بخش لیست پیام‌هایی را مشاهده کنید که با دیگران دارید. همچنین اگر این صفحه را به سمت راست بکشید تا به قسمت چپ بروید، بخش دوربین برای شما نمایش داده می‌شود. در این بخش شما می‌توانید به صورت آنلاین و لحظه‌ای یک عکس گرفته و دکمه Post را بزنید. همچنین برای اشتراک گذاری از گالری نیز در قسمت پایین سمت راست گزینه‌ای گذاشته شده است.

استوری | Story

برخلاف ویدیوهای فید، در استوری‌های اینستاگرام، عکس‌ها یا ویدیوهای عمودی حداکثر 60 ثانیه هستند که 24 ساعت پس از ارسال برداشته می‌شوند. به طور کلی استوری‌ها به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام نقش مهمی در تعامل با مخاطبان دارند. کاربران می‌توانند استورهایی انتخابی خود را در بخشی به نام Story Highlights  ذخیره کنند که در ادامه به توضیح آن نیز می‌پردازیم. این نوع ویدیو‌ها و عکس‌ها، به جای اینکه در فید نمایش داده شوند، هنگام ورود کاربر فعال در بالای برنامه نمایش داده خواهند شد. شما می‌توانید برای مشاهده روی آنها ضربه بزنید.

استوری اینستاگرام طیف گسترده‌ای از ابزارها را ارائه می‌دهد که می‌تواند استقبال و بازخورد کاربران را تا حد خوبی افزایش دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های داخلی این ویژگی نیز استفاده کنید که برخی از آنها عبارتند از:

  • تگ پرسش و پاسخ: شما می‌توانید با استفاده از این قسمت‌، امکان پرسش و پاسخ با کاربران خود داشته باشید. این تگ به صورت یک باکس ظاهر می‌شود که در قسمت بالا محتوای شما و در قسمت پایین فیلدی برای ارسال پاسخ مخاطبانتان است.
  • تگ نظر سنجی: شما می‌توانید از این تگ به منظور نظرسنجی کاربران خود استفاده کنید. کافیست سوال یا متن خود را نوشته و چند گزینه تعریف کنید. این تگ همچنین می‌تواند به صورت سوال و جوابی باشد. بدین صورت که در صورت انتخاب پاسخ صحیح، گزینه‌ی موردنظر سبز شده و بقیه گزینه‌ها قرمز می‌شوند.
  • استیکرها: شما می‌توانید در استوری خود، استیکرها، تصاویر و ویدیوها، پست‌های اینستاگرامی را نیز Share کنید.
  • لینک‌ها: یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب در استور به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام، اشتراک گذاری مستقیم لینک‌ سایت‌تان است که می‌توانید مخاطبان را به طور مستقیم از اینستاگرام به آن هدایت کنید.

از آنجایی که استوری‌ها پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، معمولاً بسیار معمولی‌تر از فید اینستاگرام استفاده می‌شوند. داستان ها اغلب در لحظه به اشتراک گذاشته می شوند. هیچ چیز در کارنامه دائمی شما در اینجا وجود ندارد، بنابراین با خیال راحت چیزهای جدید را امتحان کنید و با مخاطبان خود درگیر شوید.

استوری اینستاگرام
Story of instagram

IGTV | ویدیوهای بلند

برای اشتراک گذاری ویدیوهای طولانی، آی جی تی وی به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام مناسب است. یکی از قابلیت‌های جذاب دیگری که بسیاری از کاربران آن را از اینستاگرام انتظار داشتند، امکان به اشتراک گذاری ویدیو‌های بیش از 10 دقیقه به صورت یکپارچه است. در این حالت شما می‌توانید برای ویدیوهایی که حداقل 15 دقیقه و کمتر از 60 دقیقه هستند استفاده کنید. همچنین محدودیت هایی نیز از نظر حجم بر روی آنها اعمال شده است. از جمله حداکثر حجم 650 مگابیت برای ویدیوهای کمتر از 10 دقیقه و 3.6 گیگابایت برای ویدیوها تا 60 دقیقه. شما قادر هستید این نوع ویدیوها را به صورت افقی یا عمودی قرار دهید. توجه کنید هنگامی که یک ویدیو را به اشتراک گذاشتید، یک تب جدید در نمایه اینستاگرام شما در دسترس خواهد بود که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند تمام سریال ها و ویدیوهای IGTV شما را در یک مکان کشف کنند.

در ابتدا، IGTV فقط از ویدیوی عمودی (9:16) پشتیبانی می کرد. با این حال، این پلتفرم از آن زمان برای پشتیبانی از فرمت‌های ویدیویی افقی (16:9) تکامل یافته است. بنابراین شما می‌توانید ویدیوهای یوتیوبی خود را هم با همان سایز در این شبکه به اشتراک بگذارید. هنگام انتشار یک ویدیوی جدید، کاربران می‌توانند یک پیش نمایش 15 ثانیه ای را در فید اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند. این یکی از موثرترین راه‌ها برای به دست آوردن توجه کاربران در ویدیوی IGTV و افزایش بازدید ویدیو است.

در این بخش آموزش حذف اینستاگرام را مشاهده کنید.

Multiple Media | بارگذاری آلبومی

همچنین شما می‌توانید به صورت دسته جمعی، ویدیوها و تصاویر خود را در حداکثر 10 اسلاید بارگزاری کنید. این ویژگی امکان آن را می‌دهد تا شما بتوانید برای هر اسلاید مشخصات و ویژگی‌ها، لوکیشن‌ها و موارد دیگر را ثبت کنید.

Fonts | فونت‌های مختلف

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که اینستاگرام برای بهبود رابط کاربری خود برای مخاطبان ارائه داده است، امکان استفاده از فونت‌های مختلف می‌باشد. این مورد از تمام قابلیت‌های اینستاگرام باید با یک برنامه جانبی به کار گرفته شود. برای این ویژگی در اندروید برای زبان فارسی، لازم است از برنامه‌ای به نام فونت گرام استفاده کنید. در این حالت می‌توانید مانند اینستاگرام، یک متن نوشته، پشت آن را بک گراند دهید و فیلترهای مختلف اعمال کنید. در این حالت یک تصویر خروجی با همان رزولوشن استوری دریافت می‌کنید و می‌توانید از استیکر بالای صفحه، المان اضافه کردن عکس‌های بیشتر، آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برای زبان‌های انگلیسی، به محض ساخت استوری و استفاده از ابزار متن، در قسمت زیر استوری آیکن‌هایی نمایش داده‌ می‌شود که به راحتی با انتخاب آنها می‌توانید به صورت مستقیم استایل جدیدی را اعمال کنید. در نهایت برای کسانی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند می‌توانید از برنامه sotry font: for Instagram story استفاده کنید و متن خود را با فونت دلخواه تایپ کرده، کپی بگیرید و مستقیم در استوری با اضافه کردن المان متن، Paste کنید.

قابلیت های igtv و اشتراک چندگانه تصاویر
ویدیوهای طولانی igtv اینستاگرام

فروشگاه اینستاگرام | Store

به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام که مدت‌هاست در این برنامه اضافه شده است و توجه کسب و کارها را به خود جلب نموده است، می‌توان به فروشگاه‌های اینستاگرامی اشاره نمود. در این حالت، اکانت‌های اینستاگرامی که قابلیت فروشگاه اینستاگرامی را دارند، می‌توانند از یک بخش به نام Shop در صفحه اینستاگرام خود بهره ببرند که امکان نمایش محصول و متصل شدن آنها به یک لینک در سایت را ارائه می‌کند. برای این کار، لازم است یکسری مراحل را طی کنید که معمولا در ایران پاسخ نمی‌دهد. بنابراین می‌بایست در یک کشور خارجی باشید.

پس از فعال شدن این قابلیت، حالا محصولات (کاتالوگ) خود را در اکانت فیسبوک متصل تعریف کنید (که نیازمند تایید از سوی فیسبوک می‌باشد) و تگ آن را در در هنگام اشتراک گذاری تصاویر از محصولات به نمایش بگذارید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید از روی محصولات و کاتالوگ‌هایی که تعریف کردید، محصول مورد نظر را به پست اینستاگرامی خود لینک کرده و در این حالت کار خرید را برای مشتریان راحت تر کنید.

لایو اینستاگرام | Live

از دیگر موارد در لیست تمام قابلیت‌ های اینستاگرام محبوب این شبکه اجتماعی، می‌توان به لایو آن اشاره کرد. منظور از لایو، همانطور که از نام آن نیز پیداست، به معنای پخش جریان مستقیم از شما است که امکانات پیرامونی مختلفی دارد. ابتدا لازم است بدانید زمانی که وارد فید پست‌های فالوورهای خود می‌شود، با کشیدن صفحه به سمت راست، وارد صفحه‌ای شده و می‌توانید با زدن گزینه Live، یک لایو را شروع کنید.

  • هر لایو تا حداکثر 4 ساعت قابل انجام خواهد بود.
  • اگر قصد ذخیره لایو و انتشار مستقیم آن در پیج را دارید، می‌توانید با زدن گزینه مربوطه و صبر کردن برای مدت 15 دقیقه فاصله زمانی این کار را انجام دهید.
  • باکس پرسش و پاسخ: می توانید قبل از پخش زنده، با ارسال استیکر سؤال در استوری اینستاگرام، سؤالات مخاطبان خود را جمع آوری کنید. وقتی وارد لایو می‌شوید، می‌توانید به سوالات بینندگان خود در جریان دسترسی داشته باشید.
  • اضافه کردن مهمان: شما می‌توانید در یک لایو، حداکثر 4 نفر حضور داشته باشید و به عنوان میزبان دیگر کاربران را به عنوان مهمان اضافه کنید. با اضافه کردن مهمانان در این حالت، فضای تصویر تقسیم می‌شود.
  • اشتراک ویدیو و تصویر: شما می‌توانید ویدیو و تصویر را از روی دوربین برای مخاطبان خود نمایش دهید.

از قابلیت‌های خوب این نوع امکانات اینستاگرام، پاسخ دهی به سوالات مستقیم کاربرانی است که در لایو حضور دارند. همچنین شما می‌توانید برای لایو خود فیلتر اعمال کنید و نمای زیباتری داشته باشید. این کار می‌تواند به شما در افزایش بازدهی اکانت تان کمک کند و کاربران از سایر اکانت‌ها را نیز به سمت شما جذب نماید.

در این قسمت روش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر را مشاهده کنید.

قابلیت خرید فروشگاهی اینستاگرام و لایو
تگ خرید و فروشگاه اینستاگرام

فیلترها و افکت ها | Filters of Instagram

بخش استوری و ارسال ویدیو و متن به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید از افکت‌ها و نیز فیلترها استفاده کنید. در واقع افکت‌ها، تنظیماتی برای اصطلاح رنگ ویدیو و استوری شما هستند که می‌توانند به منظور جذاب تر کردن آن و اصلاح رنگی بدون نیاز به استفاده از برنامه‌های گرافیکی به کار برده شوند. از سوی دیگر، فیلترها، حالت سرگرمی‌تر و فانی دارند. شما می‌توانید با فعال کردن این فیلترها، مخاطبان بیشتری جذب کرده و محتواهای جذاب و فان تهیه کنید. به عنوان مثال از جمله محبوب‌ترین فیلترهای اینستاگرام می‌توان به فیلترهای  Clarendon، فیلتر Glitter، فیلتر Little mermaid، فیلتر Dreamy Summer، فیلتر Gingham، فلتر Lark و غیره اشاره کرد که از طریق این فیلترها، چالش‌های بسیار زیادی در این شبکه ایجاد شده‌اند.

های لایت اینستاگرام | Highlight

مورد دیگری که می‌توان به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام در این بخش به آن اشاره کرد، هایلایت‌های اینستاگرام هستند که از قابلیت‌های بسیار مهم به خصوص برای کاربران تازه وارد به یک صفحه اینستاگرامی درنظر گرفته می‌شوند. این نوع از امکانات می‌توانند بازخورد اولیه بسیار خوبی برای این دسته از کاربران داشته باشند. از سوی دیگر، یکی دیگر از قابلیت‌هایی که برای این ویژگی درنظر گرفته میشود، نگهداری و ثبت وقایع باارزش قدیمی از استوری‌ها است که مرور آنها می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید خاطران خود را در پنل کاربری خود داشته باشید.

برای استفاده از این بخش، می‌بایست یک استوری در اینستاگرام ایجاد کرده، سپس با ارسال شدن آن، بر روی گزینه + در گوشه پایین کلیک کنید تا به هایلایت مدنظر شما اضافه شود. همچنین ایجاد هایلایت از این قسمت نیز انجام می‌شود که برای دسته بندی استوری‌های شما بسیار مناسب خواهد بود.

هایلات ها از تمام قابلیت های اینستاگرام
جذاب ترین قابلیت های اینستاگرام

کلوز فرند | Close Friends

کلوز فرند که به معنای دوستان نزدیک است، یکی از ویژگی‌ها و به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام بسیار جذاب این شبکه اجتماعی برای ارتباط نزدیک‌تر بین دوستان صمیمی شما است. در این حالت شما می‌توانید از پنل کاربری خود و یا زمانی که قصد انتشار استوری را دارید، لیست کلوز فرند خود را مشخص کرده و از این پس، استوری هایی که برای آنها تعیین می‌کنید، تنها برای همان افراد نمایش داده می‌شوند. قابلیت کلوز فرند فهرستی از نزدیکترین مخاطبان شما را مشخص می‌کند که می‌تواند بسیار جذاب باشد.

از سوی دیگر شما می‌توانید برای کاربران VIP نیز این نوع استوری‌ها را ایجاد کنید. مشخصه‌ای که کلوز فرند بودن شما را به یک فرد مشخص خواهد کرد، نوار سبز دور آن است که بیانگر تعیین شما به عنوان دوست نزدیک به این فرد هستید. بنابراین اگر چنین ویژگی‌ را در بخش استوری‌ها دیدید، بدانید یکی از دوستان صمیمی یا کاربران VIP برای او هستید.

پین کردن، محدود،بستن و حذف کامنت ها | Comment Features

شما می‌توانید برخی از کنترل ها را برای نظرات مخاطبین خود داشته باشید. از جمله می‌توان به پین کردن برخی از کامنت‌هایی که از نظر شما در بین نظرات کاربران اهمیت دارد به بالاترین مکان ممکن، حذف کامنت‌ها، محدود کردن و بستن کامنت‌ها برای پست‌ها.

پرسش و پاسخ متداول

اگر پیج فروشگاهی هستید و یا هر پیچ دیگر، می‌توانید از قابلیت FAQ به عنوان یکی از تمام قابلیت های اینستاگرام برای پاسخ به پرسش های متداول کاربران در قسمت دایرکت‌ها استفاده کنید. در این حالت ابتدا به بخش تنظیمات رفته، سپس وارد قسمت Creator شوید. حال باید به قسمت Business بروید. (اکانت شما باید بیزینسی باشد). حال گزینه Frequently Asked را انتخاب کنید. چند سوال و پاسخ مطرح کرده و گزینه Set up را بزنید. کار تمام است.

منشن کردن

شما می‌توانید در پست‌ها و ویدیوهایی که منتشر می‌کنید، دوستان، کسانی که قصد دارید این پست به آن نمایش داده شود، کسانی که در این پست‌ها به عنوان بازیگر و یا سازنده آن و هرکسی که مرتبط است را لینک کنید. این کار می‌تواند در زمان ساخت پست با استفاده از گزینه منشن کردن استفاده شود.

آرشیو کردن پست | Archive

ممکن است شما به عنوان فردی باشید که قصد دارید تا پست یا پست‌هایی که از قبل داشتید، به واسطه مضنون قدیمی یا منسوخ شده و یا نامناسب آنها، از دیدگاه کاربران پنهان کنید. اما از طرف دیگر قصد ندارید آنها را به طور کامل از پروفایل خود حذف نمایید. بنابراین قابلیت آرشیو کردن بهترین گزینه برای شما است. در این حالت شما با وارد شدن به آن پست، انتخاب سه نقطه بالا سمت راست و زدن گزینه Archive، قادر هستید تا پست‌های خود را آرشیو کردن و از طریق زبانه سه خط بالا سمت راست، گزینه Archive آنها را مشاهده کنید.

پرسش و پاسخ‌های متداول برای تمام قابلیت های اینستاگرام

در انتهای این لیست برای معرفی تمام قابلیت‌ های اینستاگرام، می‌خواهیم به چند پرسش و پاسخ متداول بپردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • ویدیوهای اینستاگرامی تا چه مدت زمان دارند؟

برحسب نوع ویدیو متفاوت است. ریلزها تا 1.5 دقیقه، ویدیوهای چند بخشی هر بخش تا 1 دقیقه و در کل 10 اسلاید 10 دقیقه، igtvها تا 60 دقیقه امکان پذیر هستند.

  • منظور از بیو و کپشن و تگ چیست؟

بیو به معنای بیوگرافی پروفایل شما است که می‌توان آن را به طور خلاصه نوشت. کپشن توضیحاتی است که در هر پست و زیر ویدیو یا تصویر آن می‌نویسید. تگ برچسب‌ها هستند که به منظور نسبت دادن موضوع یا پست شما به یک برچسب امکان پذیر می‌باشد.

  • اینستاگرام چه قابلیت‌هایی دارد؟

از جمله این قابلیت‌ها باید به امکان مطرح کردن سوالات و پاسخ‌ها، ایجاد لایوها، ساخت ریلزها، استوری‌ها، هایلایت‌ها و غیره اشاره کرد که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

کلوز فرند اینستاگرام
دوستان نزدیک اینستاگرام

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا