گردشگری و مهاجرت

جاذبه های گردشگری میلان که نباید از دست بدهید

میلان که در شمال ایتالیا قرار دارد به عنوان پایتخت مد جهان شناخته می‌شود. این شهر با فرهنگ غنی و تاریخ طولانی‌اش هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در این میان بسیاری از ایرانیان هم بلیط تهران میلان را می‌خرند و برای ساختن خاطرات بسیار، قدم به پایتخت مد جهان می‌گذارند. در این مطلب با تعدادی از بهترین مکان‌های تفریحی میلان آشنا می‌شوید. این اخطار واجب است که پس‌از شناختن این مکان‌ها دلتان می‌خواهد همین حالا بلیط تهران میلان را رزرو کنید.

جاذبه های گردشگری میلان که نباید از دست بدهید

کلیسای جامع میلان

این کلیسا، بزرگ‌ترین کلیسای ایتالیا و پنجمین کلیسای بزرگ جهان محسوب می‌شود. همه چیز درباره این کلیسا شگفت‌‌زده‌تان می‌کند. تمام سقف این کلیسا با سنگ‌های حکاکی‌شده و نمای بیرونی آن با 2245 مجسمه مرمر تزئین شده است. فضای داخلی کلیسا کم‌نور و در تضاد با نمای بیرونی بسیار درخشان و پر نقش‌ونگار است. داخل این کلیسا 52 ستون غول‌پیکر قرار دارد و بزرگ‌ترین پنجره‌های شیشه‌ای رنگی جهان دور تا دور کلیسا را تزئین کرده‌اند.

گالری ویتوریو امانوئل

اگر به میلان سفر کردید، اصلا نباید بازدید از گالری ویتوریو امانوئل را از دست دهید. درست خارج از کلیسای جامع، می‌توانید از گالری ویتوریو امانوئل دیدن کنید. این مکان با طاق‌های باشکوه و گنبد ساخته‌شده از شیشه و آهن، هوش از سرتان می‌برد. ویتوریو امانوئل یکی از زیباترین گالری‌های اروپا به شمار می‌آید. داخل این مجموعه فروشگاه‌های برخی از بزرگ‌ترین طراحان مد مانند لویی ویتون و پرادا و همچنین تعداد زیادی از رستوران‌های لوکس ایتالیا قرار دارند. اگر قصد خرید از این گالری را دارید، حتما با جیب پر به آن‌جا بروید!

قلعه سفورزیسکو

این قلعه بسیار چشم‌گیر در مرکز میلان قرار دارد. قلعه در سال 1358 میلادی و برای حفاظت از شهر در برابر حمله ونیز ساخته شد. این قلعه به خاطر میزبانی از کارگاه‌های داوینچی در دوره رنسانس مشهور شد. امروزه این قلعه میزبان چندین موزه است و گشت و گذار در کل مجموعه یک روز کامل وقت می‌خواهد.

پارک سمپیونه

درست پشت قلعه سفورزیسکو، ریه سبز شهر قرار دارد. پارک سمپیونه بزرگ‌ترین پارک عمومی میلان و مکانی عالی برای استراحت است. در مجموعه پارک بناهای مختلفی وجود دارد که باید از آن‌ها بازدید کنید. بنای Triennale (یکی از برجسته‌ترین آثار معماری ایتالیا)، Arena Civica (استادیوم ورزشی چند منظوره متعلق به سال 1807) و Arco Della Pace (طاق پیروزی میلان) در این پارک قرار دارند.

کلیسای Santa Maria Delle Grazie

بعد از گرفتن بلیط تهران میلان و زمانی‌که در حال نوشتن لیست گردشگری‌تان هستید، نام کلیسای سانتا ماریا را حتما یادداشت کنید. شاید کلیسای جامع بزرگ‌تر از این کلیسا باشد اما، قطعا شهرت کم‌تری دارد. شهرت زیاد کلیسای سانتا ماریا دل گرازیه به دلیل نگه‌داری از یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای جهان، یعنی نقاشی «شام آخر» داوینچی است. هزاران گردشگر هر سال برای دیدن این شاهکار بی‌مانند به کلیسای سانتا ماریا می‌روند.

کلیسای Santa Maria Delle Grazie میلان

موزه لئوناردو داوینچی

از داوینچی گفتیم. احتمالا می‌دانید که میلان، یک موزه بزرگ را به آثار داوینچی اختصاص داده است. موزه علم و فناوری داوینچی یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی میلان به شمار می‌آید. این موزه در یک صومعه قرن شانزدهمی قرار دارد و در آن بیش‌از 30 مدل از بازسازی اختراعات جسورانه داوینچی، از ماشین جنگی گرفته تا ابزارهای اندازه‌گیری را به نمایش گذاشته‌اند. البته موزه لئوناردو داوینچی بخش کوچکی از یک موزه بزرگ‌تر است. در بخش‌های دیگر این موزه آثاری از حمل‌ونقل هوایی، دریایی، ریلی، فظایی و آثاری از این دست را به نمایش گذاشته‌اند.

گالری هنری برِرا

این گالری یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری ایتایا را در خود دارد. گالری بررا در قصر بررا و روی یک صومعه قدیمی ساخته شده است. برای اولین بار، راهبان این مکان را به یک مرکز فرهنگی با مدرسه، رصدخانه و کتابخانه تبدیل کردند. از آن زمان این مجموعه به رشدش ادامه داد و امروزه آثار بسیار زیادی در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. در میان مشهورترین آثار موجود در این گالری می‌توان به تابلوی «ازدواج باکره» از رافائل اشاره کرد.

قصر سلطنتی میلان

مکانی که برای سال‌ها مرکز دولت میلان به شمار می‌رفت، امروزه تبدیل به مرکز فرهنگی مهمی شده است. هر ساله چندین نمایشگاه در زمینه‌های مختلف، از هنر معاصر و مدرن گرفته تا مد و طراحی لباس، در این مکان برگزار می‌شود. کاخ سلطنتی بیش‌از 7000 متر مربع وسعت دارد و خانه بسیاری از نقاشی‌های امانت‌داده‌شده توسط برخی از معتبرترین موزه‌های جهان است.

کانال‌های Navigli

یکی دیگر از مکان‌های شهر که به خاطرش باید بلیط تهران میلان را خریداری کنید، منطقه Navigli است که کانال‌های بسیار زیبایی از آن عبور می‌کنند. در گذشته از این کانال‌ها برای حمل‌ونقل استفاده می‌کردند و حتی سنگ مرمر کلیسای جامع هم با از این کانال‌ها منتقل شد. امروزه می‌توانید به منطقه ناویگلی بروید و در کنار کانال‌ها با آرامش قدم بزنید یا در تراس یکی از رستوران‌های کنار کانال، از یک وعده غذایی لذیذ لذت ببرید.

قبرستان یادبود

اگر به دنبال یک مکان غیر عادی برای بازدید در میلان می‌گردید، باید به سراغ قبرستان یادبود بروید. این مکان بیشتر از آن‌که یک گورستان باشد، یک موزه بزرگ در فضای باز با مقبره‌های هنری است! در ورودی اصلی گورستان مهم‌ترین شهروندان ایتالیا دفن شده‌اند. معماری این گورستان بسیار زیبا و جالب است؛ از جمله بخش‌های خاص این گورستان می‌توان به مقبره هرمی یا برج سفید اشاره کرد.

قبرستان یادبود میلان

خرید بلیط تهران میلان از معتبرترین ایرلاین ها در فلای تودی

حالا که با تعدای از بهترین مکان‌های گردشگری میلان آشنا شدید، وقت آن رسیده است تا برای سفر به این شهر زیبا برنامه‌ریزی کنید. طبیعتا یکی از بخش‌های اصلی برنامه‌ریزی برای سفر، خرید بلیط تهران میلان است. با مراجعه به سایت فلای تودی برای خرید آنلاین بلیط، می‌توانید قیمت بلیط‌ میلان را از معتبرترین ایرلاین ها با هم مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در عین حال پیشنهاد می کنیم رزرو هتل میلان را نیز از میان هتل های لوکس تا اقتصادی با توجه به بودجه و شرایط خود انجام دهید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا