گردشگری و مهاجرت

جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند

چکیده : شاید شما هم جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که مایلند با اخذ ویزای تحصیلی هلند و یا سایر کشورهای اروپایی تحصیلات خود را در کشوری ادامه دهند که بتواند خدمات و تسهیلات بهتری را به آن‌ها ارائه کرده و در انتها نیز مدارکی که به دست می‌آورند از اعتبار بالایی برخوردار باشد. ما در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی را درباره‌ی تحصیل در هلند در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور قرار دهیم.

شاید شما هم جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که مایلند با اخذ ویزای تحصیلی هلند و یا سایر کشورهای اروپایی تحصیلات خود را در کشوری ادامه دهند که بتواند خدمات و تسهیلات بهتری را به آن‌ها ارائه کرده و در انتها نیز مدارکی که به دست می‌آورند از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

ما در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی را درباره‌ی تحصیل در هلند در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور قرار دهیم. در سال‌های اخیر و با توجه به آماری که از ابتدای سال 2022 تاکنون ارائه‌شده است، این کشور توانسته یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای متقاضیان باشد؛ زیرا در حال حاضر 2000 دوره آموزشی در نظر گرفته شده است که دانشجویانی که بر زبان انگلیسی تسلط دارند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و مدارک معتبری را دریافت نمایند.

چنانچه قصد تحصیل در کشور هلند را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ زیرا قصد داریم به تعدادی از سوالات شما درباره‌ی چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی هلند و شرایط تحصیل در این کشور پاسخ دهیم.

جدیدترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند

درباره‌ی کشور هلند و ساختار آموزشی این کشور

کشور هلند در قسمت غرب قاره اروپا واقع‌شده است و به کشور آسیاب‌های بادی معروف است. کشور هلند از یک سو با دو کشور آلمان و بلژیک همسایه است. در حدود 20 درصد از مساحت کشور هلند را آب تشکیل داده و به همین دلیل سدهای زیادی در این کشور وجود دارد.

از نظر فرهنگی نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هلند کشور هنرمندان است و نقاشی در این کشور بسیار مورد‌توجه بوده و از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. از نظر صنعتی نیز کشور هلند در رتبه خوبی قرار دارد و بیشترین کارخانجات صنعتی آن در بخش جنوب غربی این کشور و در شهر بندری روتردام که دومین شهر بزرگ هلند به شمار می‌آید قرار دارد. ازجمله صنایع این کشور که در رتبه بالایی قرار دارد، می‌توان به فولادسازی، صنایع غذایی و دارویی و همچنین صنعت قایق‌سازی اشاره کرد

ازآنجاکه در کشور هلند 95 درصد مردم به انگلیسی صحبت می‌کنند؛ بنابراین می‌توان به این نکته اشاره کرد که مهاجرت تحصیلی به هلند برای دانشجویان و یا حتی دانش‌آموزانی که می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند بسیار آسان خواهد بود.

نکته دیگری که توانسته کشور هلند را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی تبدیل نماید، احترام به نظرات و اعتقادات مردم هر کشور است، به‌طوری‌که این مسئله به عنوان پایه و اساس روش تدریس در موسسات آموزش هلند به شمار می‌آید.

چنانچه تحصیل در هلند را به اتمام برسانید، می‌توانید در همین کشور مشغول به کار شوید و اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورید. اگر بخواهیم کشور هلند را از جهت موقعیت تحصیلی مورد‌بررسی قرار دهیم، باید گفت شما می‌توانید از دوران دانش‌آموزی تا دانشگاه و تحصیلات عالیه را به‌راحتی در این کشور بگذرانید. ازجمله مواردی که تحصیل در هلند را منحصربه‌فرد کرده است، می‌توان به داشتن ذهنیت باز و آزادی در ابراز نظر اشاره کرد.

همچنین سیستم آموزش عالی در هلند از چنان کیفیت بالایی برخوردار است که می‌توان گفت افرادی که در این کشور تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند، توانسته‌اند چه در این کشور و چه در کشورهای دیگر، عملکرد بسیار چشمگیری داشته باشند.

درباره‌ی کشور هلند و ساختار آموزشی این کشور

برای افرادی که مایل به دریافت ویزا تحصیلی هلند هستند، باید به این نکته نیز اشاره کرد که هلند شرایط بسیار خوبی را برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی هلند فراهم کرده که گروه‌های سنی مختلف می‌توانند از آن استفاده نمایند؛ به‌عنوان‌مثال، شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی می‌توانید از سن 27 تا 29 سالگی نیز اقدام کرده و برای تحصیل در مقطع دکتری نیز می‌توانید تا بیش از 40 سالگی برای ادامه تحصیل در هلند اقدام نمایید.

  • مراحل دریافت ویزا تحصیلی هلند

چنانچه پس از جست‌وجو و دریافت اطلاعات درباره‌ی وضعیت تحصیل در هلند، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید، لازم است جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام نمایید. طبیعی است که چنین تصمیمی نیاز به وقت و همچنین صرف انرژی بسیاری دارد؛ زیرا انجام مراحل بسیار طاقت فرسا است؛ زیرا لازم است برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند مدارک زیادی را آماده، جمع‌آوری و سازماندهی نمایید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند به این صورت است که باید یک مجوز اقامت استانی که به عنوان مجوز ورود یا Machtiging tot Voorlopig Verblijf (MVV) نیز شناخته می‌شود، تهیه نمایند. مجوز MVV کمک می‌کند تا دانشجو بتواند به مدت 6 ماه برای ادامه تحصیل وارد کشور هلند شود و چنانچه قرار بر این شد که دانشجو برای مدت‌زمان بیشتری در هلند اقامت نماید، لازم است اقدام به دریافت مجوز VVR نماید. در بین شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند دریافت این مجوز زمانی معتبر خواهد بود که دانش‌آموز یا دانشجو در طول دوره تحصیلی خود بتواند 50 درصد از واحدهای درسی را بگذراند.

در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که برای دریافت ویزای تحصیلی هلند چه مراحلی را باید انجام دهید:

  1. اخذ پذیرش از دانشگاه و یا هر یک از موسسات آموزشی هلند
  2. اخذ تاییدیه ثبت‌نام از دانشگاه مقصد
  3. اخذ وقت سفارت و مراجعه به آن
  4. ارائه مدارک خواسته شده و انجام مصاحبه
  5. اخذ MVV

شرایط تحصیل در هلند در مقاطع مختلف

با توجه به اینکه خوانندگان این مطلب را دانش‌آموزان و دانشجویانی تشکیل می‌دهند که مایل به ادامه تحصیل در کشور هلند هستند، در این بخش سعی داریم به چگونگی اخذ ویزا تحصیلی هلند در مقطع مدرسه و دانشگاه بپردازیم:

  • ویزای تحصیلی هلند برای تحصیل در مدارس

آموزش و تحصیلات در فرانسه از سن 5 سالگی آغاز شده و در سن 16 سالگی به اتمام می‌رسد. افرادی که مایلند کودکان و نوجوانان آن‌ها تحصیلات خود را در کشور هلند به انجام رسانند، می‌توانند جهت دریافت ویزای تحصیلی هلند اقدام نمایند. کشور هلند شرایط خوبی را برای دانش‌آموزان تدارک دیده است، به‌طوری‌که آن‌ها می‌توانند تحصیل در مدرسه را به دو صورت و به دو زبان ادامه دهند به این شکل که تعدادی از مدارس، دولتی و هلندی زبان هستند و بخشی دیگر را مدارس خصوصی و انگلیسی زبان تشکیل داده‌اند. هموطنانی که قصد تحصیل در مدارس هلند را دارند، باید فردی را به‌عنوان قیم قانونی در این کشور معرفی نمایند. اگر شما بخواهید مدارس انگلیسی زبان را برای تحصیل فرزندتان برگزینید، لازم است بین ۴ هزار یورو تا ۱۷ هزار یورو هزینه کنید.

شرایط تحصیل در هلند در مقاطع مختلف
  • دریافت ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی

برای گذراندن تحصیلات در دوره عالیه لازم است از شرایط ویزای تحصیلی هلند و دانشگاه‌های این کشور به خوبی اطلاع داشته باشید. دانشگاه‌های هلند به دو دسته، دانشگاه‌های بین‌المللی و انگلیسی زبان و همچنین دانشگاه‌های دولتی تقسیم می‌شوند که امکان تحصیل به زبان هلندی در آن‌ها فراهم است. از نظر کیفیت دانشگاه‌ها، هیچ تفاوتی بین آن‌ها نیست و هر دو دسته دارای سطح بالای علمی می‌باشند، اما هزینه تحصیل در دانشگاه‌های هلند چندان بالا نیست و رقمی در حدود 7 تا 8 هزار یورو برای شما هزینه در پی خواهد داشت، اما در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها ممکن است هزینه تحصیل بین 10 هزار یورو الی ۱۲ هزار یورو برآورد شود. برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی لازم است علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک آیلتس با نمره 6 به بالا نیز ارائه گردد.

  • اخذویزا تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به هلند را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارید، لازم است بدانید دوره فوق لیسانس یکی از پرتقاضاترین مقاطع تحصیلی در کشور هلند به شمار می‌آید. مانند دوره کارشناسی در این مقطع نیز تدریس در دانشگاه‌ها به دو زبان هلندی و انگلیسی انجام می‌شود که انتخاب هر یک از آن‌ها بستگی به خود شما دارد.

برای تحصیل در این مقطع لازم است شما علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی، مدرک آیلتس خود را نیز با نمره 6.5 ارائه نمایید. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در هلند بین 7 تا 15 هزار یورو می‌باشد و مدت آن نیز بین 1 تا 2 سال زمان خواهد برد. ویژگی تحصیل در این مقطع آن است که پس از اتمام تحصیل می‌توانید به مدت یک سال در این کشور مانده و پس از یافتن شغل، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایید.

  • دریافت ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکترا

شما برای مهاجرت تحصیلی به هلند می‌توانید مقطع دکترا را انتخاب کنید، اما تفاوتی که با کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد در این است که شخص متقاضی می‌بایست مقالات ISI معتبری را ارائه کرده باشد و بتواند استاد راهنما یا سوپروایزر مشخصی را در این کشور انتخاب نماید. مزیت بارز تحصیل در هلند در دوره دکترا در این کشور آن است که دانشجویان هزینه‌ای بابت تحصیل نمی‌پردازند؛ به دلیل آنکه شما به‌عنوان یکی از کارمندان دانشگاه به شمار آمده و می‌توانید در کنار تحصیل، به کار، تحقیق و فعالیت‌های دیگر در دانشگاه پرداخته و حتی مبلغی در حدود ۱۳۰۰ تا 2000 یورو به‌عنوان حقوق در ماه دریافت نمایید. ازجمله شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکتری باید به دفاع از پایان نامه اشاره کرد. چنانچه پژوهش‌های انجام گرفته شما موردتایید اساتید دانشگاه قرار گیرد، به شما مدرک دکتری اعطا می‌شود.

دریافت بورسیه تحصیلی هلند چگونه است؟

به دلیل آنکه تحصیل در هلند از محبوبیت بالایی برخوردار است، علاوه بر ارائه رشته‌ها و دوره‌های مختلف در دانشگاه هلند، این کشور بورسیه‌های تحصیلی نیز به دانشجویان ارائه می‌نماید. برای آنکه بتوانید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی هلند شوید، لازم است تابعیت یک کشور که عضو منطقه اقتصادی اروپا نباشد را داشته باشید.

نکته دیگری که به دریافت بورسیه تحصیلی هلند کمک می‌کند، این است که برای دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به یکی از موسسات آموزش عالی هلند که به‌صورت تمام وقت است درخواست خود را ارائه نمایید.

از دیگر موارد مهم آن است که از هیچ یک از موسسات و دانشگاه‌های آموزشی هلند مدرکی دریافت نکرده باشد.

جمع‌بندی

پیش‌تر اشاره کردیم که بهتر است برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند اطلاعات لازم و کافی در این خصوص داشته باشید؛ برای این منظور دریافت مشاوره و راهنمایی را از کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا این افراد می‌توانند به شما در یافتن بهترین مسیر جهت دریافت ویزا تحصیلی هلند کمک نمایند.

به طور كلی برای یك اقدام درست و مطابق قانون ، همراه با كمترین ریسك ممكن، پیشنهاد میكنیم با مشاورین عالیان ویزا شرایط خود را مطرح نمایید تا پیش از صرف هر نوع هزینه ای، با بیش از ۱۰ سال سابقه در امر مشاوره ی‌ تخصصی مهاجرت، با جلسات مشاوره مهاجرتی رایگان ، مسیر درستی را پیش پای شما بگذارند.

عالیان ویزا با ارایه ی خدمات متنوع و كاملا رایگان پس از‌ورود شما به كشور مربوطه ، به گرمی پذیرای شما و خانواده ی محترمتان خواهد بود.

شماره تماس موسسه عالیان ویزا

021-88570160

شماره های تماس اروپا (واتس آپ):

449376868 (358+)

15733870938(49+)

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا