اطلاعات عمومیدرس و مدرسه

آیا قطره چشم، روزه را باطل می‌کند؟ (مقام معظم رهبری)

فتوای آیت الله خامنه ای در مورد ریختن قطره در چشم روزه دار

حکم ریختن قطره در چشم روزه دار

برخی افراد به دلایل گوناگون از جمله بیماری ها و آلرژی های مختلف نیاز به استفاده از قطره دارند. اما وقتی که انسانی روزه دار نیاز به استفاده از قطره چشمی دارد، امکان دارد این سوال برای او عارض شود که آیا می تواند از قطره چشمی استفاده نماید یا خیر؟ در واقع ریختن قطره در چشم روزه دار چه حکمی دارد؟

این موضوع توسط مراجع مختلف به صراحت و روشنی بیان شده است که برای روشن شدن این موضوع به بررسی این موضوع و بازگویی نظر آیت الله خامنه ای در این مقاله می پردازیم. بنابراین، اگر در این مورد شک دارید، ادامه این مقاله را برای اطمینان خاطر بخوانید.

ریختن قطره در چشم روزه دار چه حکمی دارد؟

همانطور که ذکر شد، برخی از افراد ممکن است احتیاج به استفاده روتین از قطره چشم در طول روز را داشته باشند و یا امکان دارد در مواقع ضروری از قطره چشم استفاده نمایند. این موضوع یکی از سوالات اصلی این افراد در موقع روزه داری است; آیا اجازه دارند از قطره چشم استفاده کنند یا قطره چشمی روزه را باطل می کند؟ ببینیم نظر آیت الله خامنه ای در این باره چیست؟

نظر مقام معظم رهبری

به گفته ایشان، ریختن قطره و دارو در چشم روزه دار اشکالی ندارد. البته اگر مزه یا بوی آن به دهان فرد برسد، مکروه است.

سخن پایانی

ریختن قطره در چشم روزه داران موضوعی است که بسیاری از افرادی را که مجبور به استفاده از قطره در زمان روزه داری خود هستند دچار تردید می کند. در این مقاله به بحثی پیرامون این موضوع و نظر مقام معظم رهبری در این زمینه پرداختیم. طبق آنچه خواندید، استفاده از قطره چشم در هر شرایطی اشکالی ندارد. البته برخی از مراجع معتقد هستند که اگر دارو وارد چشم شود، مکروه است و یا روزه باطل می شود.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 8

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا