بهداشت و سلامت

خواص روغن خراطین و نحوه استفاده از آن چیست؟ آیا عوارض دارد؟

خواص روغن خراطین برای پوست، مو، زیبایی و سلامتی: مضرات آن چیست؟

یکی از بهترین روش‌های افزایش حجم بدن و بزرگ کردن سایز اندام‌های مختلف، استفاده از روغن خراطین است. این روغن از گذشته تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین بسیار خوبی برای کرم‌های شیمیایی امروزی است. در هر ناحیه از بدن که این روغن را استفاده کنید، باعث افزایش گردش خون شده درنتیجه سایز و حجم آن افزایش پیدا می‌کند. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی خواص روغن خراطین می‌پردازیم.

 

ترکیبات روغن خراطین

روغن خراطین به مقدار بسیار زیادی کلاژن دارد! البته همان‌طور که می‌دانید این پروتئین در بدن به صورت طبیعی تشکیل می‌شود. اما پس از ۳۰ سالگی میزان آن بسیار کم می‌شود. اگر شما روتین پوست و مو نداشته باشید آن شفافیت خود را از دست داده و پوست شما دچار چین و چروک خواهد شد. بنابراین برای پیشگیری از پیری زودرس از روغن خراطین استفاده کنید. البته دقت کنید که از آنجایی که این روغن موجب گرم شدن آن ناحیه از بدن می‌شود اگر پوست شما التهاب دارد از آن پرهیز کنید.

به طور کلی ترکیبات روغن آرگان شامل موارد زیر است:

  • کلاژن
  • آلانتوئین
  • پروتئین
  • امگا ۳،۶،۹
  • گلیس
  • ویتامین E

 

خواص روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین خواص بسیار زیادی برای سلامتی، پوست، مو، زیبایی و مواردی از قبیل دارد که در ادامه آن را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

افزایش حجم بدن

از آنجایی که روغن خراطی یک روغن طبیعی است، بنابراین پس از یک‌بار مصرف افزایش حجم آن را مشاهده نمی‌کنید، بلکه باید در مصرف این روغن تداوم به خرج داده و به صورت مرتب از آن استفاده کنید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد آن نواحی از بدن که توسط این روغن ماساژ داده‌اید، دارای افزایش حجم شده است.

برجسته کردن لب‌ها

بسیاری از افراد دوست دارند که لب‌های آن‌ها مانند مدل‌ها و بازیگران معروف برجسته باشد. شما عزیزان می‌توانید به جای اینکه پروتز کنید و یا ژل و بوتاکس بزنید، هرروز به مدت یک ماه از روغن خراطین استفاده کرده و لب‌های خود را ماساژ دهید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که لب‌های شما مانند افرادی است که پروتز کرده‌اند.

بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

هرچند که سایز استاندارد آلت تناسلی آقایان حدوداً ۱۵ سانتیمتر است، اما بسیاری از جوانان تمایل دارند که طول آلت تناسلی آن‌ها حتی بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر باشد. البته افزایش طول آلت تناسلی آن‌ها مزایای زیادی دارد. قدرت جهش منی هنگام ارضا شدن را افزایش داده و همچنین از خمیده شدن آلت پیشگیری می‌کند. هرچند برای بزرگ کردن آلت روش‌های جراحی و دستگاه‌های وکیوم خارجی نیز وجود دارد، اما این روش‌ها هزینه بسیار بالایی داشته و خطرات احتمالی نیز دارد. با روغن خراطین می‌توانید به طور طبیعی در یک دوره ۳۰ تا ۴۵ روزه ۲ تا ۵ سانتی‌متر آلت تناسلی خود را افزایش دهید.

 پیشگیری از پیری زودرس

از آنجایی که روغن خراطین باعث فرم دهی مناسب به بدن شما می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند، درنتیجه با تولید کلاژن باعث پیشگیری از شل شدگی و افتادگی پوست شما می‌شود. برای تأثیرگذاری، تداوم استفاده از این نوع روغن طبیعی الزامی است.

تقویت و افزایش رشد مو

یکی دیگر از خواص مهم روغن خراطین، افزایش رشد موها است. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روغن بر روی موهای شما باقی بماند و سپس آن را با شامپو ماساژ دهید. روغن تراپی با خراطین را هفته دو بار تکرار کنید تا تأثیر بهتری داشته باشد. درواقع این روغن باعث می‌شود که گردش خون در زیرپوست سر شما افزایش پیدا کرده، درنتیجه رشد آن افزایش پیدا می‌کند.

آیا می‌دانید چگونه از موهای بلند مراقبت کنید؟ نکات مهم را در این مقاله بخوانید:

نحوه مراقبت از موهای بلند

آرامش روحی روانی

هرچند که روغن خراطین مانند روغن اسطوخودوس بوی خوبی ندارد و نمی‌توان برای رایحه‌درمانی از آن استفاده کرد، اما به دلیل فرم مناسبی که به بدن شما می‌دهد و همچنین جذابیتی که برای نواحی مختلف بدن شما رقم می‌زند، آرامش روحی روانی خاصی را برایتان به همراه می‌آورد.

درمان جای جوش و آکنه

اگر جوش‌های بدن را قبل از اینکه کامل برسند، دست‌کاری کنید، جای آن بر روی صورت شما باقی میماند‌. همچنین به دلیل کمبود کلاژن ممکن است بسیار دیرتر خوب شود. بنابراین از کرم‌هایی استفاده کنید که کلاژن سازی پوست شما را تقویت می‌کند‌. روغن خراطین با ایجاد کلاژن که برای شما فراهم می‌کند  جای جوش و آکنه را در بدن شما از بین می‌برد.

تسکین دردهای مفصلی

اگر آن نواحی از بدن را که درد می‌کند روزانه ۲ تا ۳ بار با روغن خراطین ماساژ دهید، جریان خون در رگ‌ها افزایش پیدا کرده، درنتیجه باعث تسکین دردهای مفصلی خواهد شد. بهتر است که برای تأثیرگذاری بهتر روغن را پس از ماساژ بپوشانید.

داشتن اندام متناسب

بسیاری از ورزشکاران برای اینکه اندام متناسبی داشته باشند، از مکمل‌های ورزشی و داروهای شیمیایی برای حجیم شدن توده‌های عضلاتشان استفاده می‌کنند. شما عزیزان باید بدانید که این مکمل‌ها ممکن است عوارض زیادی برای بدن داشته باشند‌. بنابراین بهتر است که پس از ورزش هنگامی‌که گردش خون افزایش پیدا کرده، از روغن خراطین برای ماساژ اندام مختلف بدن خود بهره ببرید. پس از چند ماه خواهید دید که تناسب اندام بهتری خواهید داشت.

سفت شدن سینه و بهبود فرم باسن

افراد با افزایش سن و یا در دوران شیردهی ممکن است مبتلا به افتادگی سینه شوند. همچنین فرم باسن آن‌ها مناسب نیست! این‌گونه افراد می‌توانند از روغن خراطین استفاده کنند البته از این نوع روغن انتظار معجزه و نتیجه یک‌شبه نداشته باشید! بلکه باید در استفاده از آن استمرار داشته و هرروز به طور منظم روی نواحی موردنظر ماساژ دهید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که سینه‌های شما سفت شده و  همچنین حجم باسن شما بهبود پیدا کرده و فرم بهتری می‌گیرد.

رفع خط اخم و خنده

برخی از افراد حتی در سنین زیر ۳۵ سالگی نیز با خط اخم و لبخند و یا چروک های ریز مواجه می‌شوند که بر زیبایی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. برای از بین بردن این خطوط می‌توانید از روغن خراطین استفاده کنید. درواقع این روغن به دلیل کلاژن سازی که در پوست شما ایجاد می‌کند، باعث نرمی و شفافیت این نواحی شده درنتیجه چین و چروک ها را از بین می‌برد.

چاق شدن موضعی صورت

برخی از افراد از لاغری صورت خود شکایت دارند، به‌ویژه افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند. این‌گونه می‌توانند روغن خراطین را روی پوست خود روزانه به صورت مرتب ماساژ دهند تا صورت آن‌ها به مرور زمان حجم گرفته و چاق شود. معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ روز زمان نیاز است تا متوجه تغییرات در صورت خود بشوید.

درمان گودی زیر چشم

از آنجایی که پوست اطراف چشم از بقیه نواحی بسیار نازک‌تر است، نیاز به رطوبت بیشتری دارد! حتماً از سن ۳۰ سالگی به بعد روزانه دو بار صبح و شب از کرم دور چشم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روغن خراطین برای این نواحی بهره ببرید. به این صورت که دور چشم با این روغن ضربه بزنید و ماساژ دهید.

رفع ترک و چین و چروک ناشی از زایمان بسیاری از خانم‌ها از ترک‌های بدن خود پس از زایمان بسیار نگران هستند. این مادران باردار باید بدانند اگر پزشک اجازه استفاده از روغن خراطین را به آن‌ها در هنگام بارداری و ترک‌های ناشی از آن دوران نمی‌دهد، آن‌ها می‌توانند پس از چهل روز که از زایمانشان گذشت و زخم زایمان بهبود پیدا کرد، از این کرم به مدت ۲۵ الی ۵۵ روز استفاده کنند. هر بار به مدت ۵ دقیقه آن نواحی را ماساژ دهید تا ترک‌ها رفع شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید تا تیرگی زیر چشم شما بهبود یابد:

رفع تیرگی زیر چشم

 

هشدار استفاده از روغن خراطین

افراد گرم‌مزاج نباید از روغن خراطین استفاده کنند، زیرا آن‌ها دچار التهابات پوستی و جوش های زیادی خواهند شد. برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده از روغن خراطین در نواحی مانند آلت تناسلی و یا پوست صورت که بسیار حساس هستند، ابتدا کمی از این روغن را روی آرنج خود به مدت یک ساعت امتحان کنید، اگر علائم و یا نشانه خاصی را مشاهده نکردید می‌توانید در مناطق حساس نیز از این روغن بهره ببرید.

افرادی که جوش های ریز و قرمز دارند و یا پوست آن‌ها قرمز است، ممکن است مبتلا به تحریکات پوستی باشند. آن‌ها نیز نباید از روغن خراطین استفاده کنند‌.

استفاده از این روغن برای نواحی حساس مانند دهان و نواحی چشم بسیار خطرناک است. بنابراین دقت کنید که این روغن وارد چشم، گوش و دهان شما نشود.

افرادی که دارای مشکلات پوستی، مشکلات ژنتیکی و سایر بیماری‌ها هستند، باید قبل از استفاده از روغن خراطین با پزشک خود مشورت کنند. درواقع شما عزیزان باید قبل از هرگونه استفاده از مواد طبیعی و یا شیمیایی حتماً نظر پزشک و یا مشاور کارشناس را جویا شوید.

 

نحوه استفاده از روغن خراطین

به طور کلی بهتر است که قبل از استفاده از روغن خراطین، آن محل را شستشو داده، خشک کنید و سپس با حوله یا ماساژ گرم کنید.

روش صحیح ماساژ برای جذب بیشتر این نوع روغن، به این مورد بستگی دارد که آن را برای کجا استفاده کنید. به عنوان مثال اگر برای صورت خود بمالید، باید به صورت دورانی ماساژ دهید‌. اگر زیر چشم می‌زنید، به صورت ضربه‌ای این روغن را در زیر چشم خود ماساژ دهید تا تأثیر بهتری داشته باشد، همچنین اجازه دهید ۸ ساعت روی آن محل باقی بماند.

 

شرایط نگهداری روغن خراطین

روغن خراطین را مانند هر روغن دیگری باید از گرما و سرمای زیاد دور نگهداری کنید‌. بهترین شرایط دمایی برای این روغن بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. همچنین مراقب باشید که درب ظرف روغن خراطین را همیشه ببندید و از تابش نور خورشید دور نگه دارید. محصول موردنظر خود را از فروشگاهی تهیه کنید که مطمئن باشید محصولات آن اصل است و به شما تقلبی نمی‌دهد، همچنین از کیفیت و خلوص آن اطلاع داشته باشید. در ادامه چگونگی تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی را برای شما شرح می‌دهیم.

 

نحوه تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی

اگر شما عزیزان بتوانید روغن خراطین اصل را تهیه کنید عوارض خاصی نخواهد داشت، مگر در افراد با مشکلات خاص که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم.

برای تهیه روغن خراطین اصل دقت کنید که حتماً رنگ آن قهوه‌ای تیره باشد، همچنین بوی تند و زننده‌ای دارد. اگر بافت روغن، سفت و مانند کرم بود بدانید که این روغن تقلبی است برای اطمینان از اصل بودن محصول، حتماً از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

طرز تهیه روغن خراطین

در این بخش از جوان ایرانی برای شما عزیزان طرز تهیه ۶۰ سی‌سی روغن خراطین خالص و اصل را آموزش می‌دهیم.

۱۰ عدد کرم خاکی را بکوبید تا پودر شود. سپس با روغن کنجد و آب مخلوط کرده و روی شعله یا روی سماور قرار دهید. اجازه دهید کمی از آب و روغن آن بخار شود. سپس از صافی رد کرده و تفاله آن را دور بریزید‌.

 

همچنین می‌توانید به جای حرارت دادن روی شعله، آن مخلوط را به مدت ۱۵ روز در معرض نور خورشید قرار دهید.

۱۶ خاصیت روغن آرگان و نحوه استفاده از آن را در این مقاله بخوانید:

خواص روغن آرگان چیست؟

 

عوارض روغن خراطین چیست؟

از آنجایی که روغن خراطین اصل از مواد طبیعی ساخته شده، استفاده موضعی از آن عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند. اما باید مراقب باشید که وارد معده نشود! اگر پوست شما دچار عوارضی مانند خارش، سوزش و جوش شد، بررسی کنید شاید روغن شما اصل نباشد.

قبل از استفاده از روغن خراطین، آن را روی پوست خود بمالید. افرادی که پوست چرب دارند به مدت ۲ ساعت و افرادی که پوست آن‌ها خشک است ۸ ساعت صبر کنند، سپس آن ناحیه را با مواد شوینده بشویند. برخی از عوارض روغن شامل تاول‌های پر از مایع، خارش و سوزش، راش و برجستگی‌های پوستی، تحریک پوست و مواردی از این قبیل است. اگر شما این عوارض را درروی پوست خود مشاهده کردید مصرف آن را متوقف کنید. اگر در صورت مشاهده عوارض خفیف باز هم به مصرف روغن خراطین به صورت موضعی ادامه دهید، ممکن است پوست شما دچار عفونت شود. درنتیجه زخم دائمی و آسیب به پوست شما وارد می‌شود.

در موارد شدید ممکن است فرد مبتلا به آنافیلاکسی که یک واکنش آلرژیک شدید است نیز بشود، بنابراین بسیار مراقب باشید.

اگر پس از مصرف روغن خراطین دچار تورم شدید، درد شدید و یا حتی مشکلات تنفسی شدید به پزشک مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید روغن خراطین اصل، عوارض خاصی را برای شما ایجاد نخواهد کرد‌، بنابراین سعی کنید از جای معتبر خریداری کنید. از خواص این روغن برای پوست، مو، زیبایی، سلامتی و افزایش حجم نواحی مختلف بدن خود غافل نشوید. اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در خصوص استفاده از این نوع روغن دارید، می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا