بهداشت و سلامت

داشتن پوست شفاف و جوان با روش های خانگی

چطور در خانه پوستی شفاف و جوان داشته باشیم؟

پوست بسیاری از ما آن طور که دوست داریم صاف نیست؟ این پرسش ممکن است برای اکثر ما اتفاق افتاده باشد که چرا صورت ما کدر است و پوست صاف و شفافی نداریم و زودتر از آنچه که باید  شاهد چین و چروک بر روی پوست خود میشویم  و یا حتی جوان تر از هم سالان خود به نظر نمی آییم… داشتن پوست شفاف و جوان با روش های خانگی برای هر کسی آرزوست. در این مطلب سعی کردیم به آنچه که نیاز است تا پوستی شفاف و جوان داشته باشید اشاره کنیم تا بتوانید در خانه و با کمترین هزینه و به راحتی شادابی را به پوست خود بازگردانید.

داشتن پوست شفاف و جوان با روش های خانگی

تهیه ماسک صورت

ممکن است تهیه و استفاده از ماسک برای صاف شدن پوست صورت  و روشی مفید برای پوستی سالم و یک‌دست باشد؛ اما قبل از تهیه ماسک برای صاف شدن پوست صورت بهتر است چند علت از دست رفتن شادابی و طراوت پوست را با یک‌دیگر، مرور کنیم.

علل از دست رفتن شادابی پوست

شاید یکی از علت های از بین رفتن شادابی پوست شما این باشد که مصرف سبزیجات، میوه‌ها و مواد طبیعی در رژیم غذایی تان بسیار اندک باشد. سبزیجات و میوه‌ها، سرشار از ویتامین‌ها، آب و مواد معدنی هستند و برای داشتن پوستی سالم، بسیار ضروری هستند.

شاید بدون توجه به  اینکه نوع پوست خودتان را بشناسید، بدون  اطلاع از میزان مرغوبیت مواد سازنده لوازم آرایشی، از آن‌ها استفاده می‌کنید.

جوش زدن پوست صورت

یکی از دلایل مهمی که ممکن است پوست شما، پس از استفاده از بعضی لوازم آرایشی جوش بزند، این است که شما نوع پوست خود را نمی‌ شناسید.

به طور مثال:

 افرادی که صاحب پوست‌های چرب هستند ، نباید از مواد آرایشی چرب و روغنی استفاده کنند.

اگر آرایش خود را به خوبی، از روی پوست پاک نکنید، موجب بسته شدن منافذ پوست خود و ایجاد جوش بر روی صورت خود می شوید. منافذ پوست، بسیار ریز هستند و به راحتی می‌توانند مسدود شوند ، حتما مطمئن بشوید که آرایش خود را به طور کامل از روی پوست، پاک کرده اید.

بدون آرایش بخوابید

 نکته مهم دیگر هم این است که به هیچ وجه با آرایش به سمت تخت‌خواب نروید و اجازه بدهید که پوست تمیز شما، در طول خواب شبانه، تنفس داشته باشد. زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود.

پوست صورت مانند یک آینه برای زندگی هر فردی است  که اگر روشن و صاف باشد نشان‌دهنده یک شیوه زندگی سالم است. ماسک‌های صورت باعث شادابی پوست صورت می‌شوند بنابراین توصیه می‌کنیم حتما یک‌بار در هفته پوست خود را با ماسک‌های مختلف صورت ماساژ دهید تا جوان‌ بمانید.

 تغییرات آب و هوا و عدم تعادل در رژیم غذایی باعث خشک و کدر شدن پوست می‌شود. ساده ترین راه برای داشتن پوست صاف، خوردن آب کافی در طول روز و هم‌چنین استفاده از میوه‌ها و سبزیجات است و ورزش کردن و آب رسانی کافی به پوست که باعث شادابی و طراوات در صورت شما خواهد شد.

بدون آرایش بخوابید

چرا پوست بسیاری از ما آن طور که دوست داریم صاف نیست؟  

دلایلی مانند کمبود مصرف ویتامین‌ها ،  سبزیجات، میوه‌ها و مواد طبیعی، عدم توجه به نوع پوست یا میزان مرغوبیت مواد سازنده لوازم آرایشی، پاک نکردن آرایش، عدم استفاده از ضد آفتاب تغییرات هورمونی و… باعث عدم صافی پوست می شوند.

یکی از دلایل از دست رفتن شفافیت پوست، این است که از شر سلول‌های مرده آن خلاص نمی‌شوید. علاوه بر کدر شدن پوست، این مواد می‌توانند منافذ پوست را ببندند و جوش‌ها را به وجود بیاورند. برای اثر بخشی بهتر هر ماسکی نیز، نیاز است تا پوست شما، کاملا تمیز باشد.

اگر می خواهید پوست روشن داشته  باشید، حتما از میوه های مغذی  مانند  آلوئه ورا، کیوی و انار و ویتامین A, C, E استفاده کنید.

میوه هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند مثل انار و میوه هایی که حاوی پنی سیلین طبیعی  هستند مثل  سیب، همواره در رژیم غذایی شما باید باشد که در دراز مدت، تاثیر فوق العاده ای بر روی فرآیند های مراقبتی از پوست شما خواهد گذاشت.

استفاده از ماسک های طبیعی مثل ماست  و نشاسته،  ماسک جوانه گندم، ماسک عسل  و ماسک خیار را در نظر داشته باشید.

داشتن پوست شفاف و جوان
داشتن پوست شفاف و جوان

تهیه ماسک برای پوست صورت

پوست شما، به میزان کافی مواد مغذی و آب‌رسان، دریافت نمی‌کند؟ برای همین، نیاز به تهیه چند ماسک برای صاف شدن پوست صورت داریم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ماسک آلوئه ورا

یکی از بهترین ماسک‌ها برای صافی پوست، ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از مواد جادویی، برای زیبایی پوست است و اضافه کردن آن به هر ماده‌ای، یک معجون کارساز برای صافی پوست به وجود می آورد که می تواند پوستی زیبا و سالم به شما هدیه بدهد. ماسک آلوئه ورا، یکی از قوی‌ترین آب‌رسان‌های پوست است و طراوت و روشنی را به پوست، برمی‌گرداند. شما می توانید در منزل با این ماسک طبیعی به پوست خود آب رسانی کنید و باعث صافی پوست صورت خود شوید.

این ماسک نیز بسیار ساده است و کافی است با برشی از ژل آلوئه ورا را روی پوست خود به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.

ماسک شیر و جوانه گندم برای صافی پوست

برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم کوبیده شده یا پودر آن را با ۲/۱ لیوان شیر تازه خوب مخلوط کنید تا ترکیبی یک‌دست به وجود بیاید  سپس آن را به پوست خود بزنید و ضمن استفاده از آن، پوست خود را ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه نیز می‌توانید پوست خود با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک دارچین و لیمو و عسل و جوز هندی برای صاف  شدن پوست

تا اینجا با خواص آبلیمو و عسل، آشنایی کامل پیدا کردید. دارچین خاصیت ضد میکروبی قوی‌ای دارد و جوز هندی نیز یک درمان موثر برای جوش و آکنه و صافی پوست است.

برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق چای‌خوری عسل، ۱ قاشق چای‌خوری آبلیموی تازه، ۱/۲ قاشق چای‌خوری دارچین و ۱/۲ قاشق چای‌خوری جوز هندی را با یک دیگر مخلوط کنید. این ماسک را برای ۳۰ دقیقه روی پوست خود، نگه دارید. در صورت سوزش پوست، می‌توانید این مدت را تا ۱۰ دقیقه نیز کاهش دهید. سپس پوست خود را با آب ولرم رو به سرد، بشویید.

ماسک  پوست پرتقال برای صاف شدن پوست

ماسک روشن کننده پوستی که می‌خواهم به شما معرفی کنم، ماسکی است که با پوست پرتقال و در چند مرحله به سادگی ساخته می شود. این ماسک هم علاوه بر ایجاد پوستی شفاف و روشن، باعث پاکسازی و جوانسازی پوست می شود شما می‌شود.

ابتدا چند پوست پرتقال را خشک کنید. این کار را زیر نور خورشید می‌توانید انجام دهید.

می توانید از پرتقال هایی که در روز استفاده می کنید و پوست آن ها رو دور می ریزید بهترین استفاده را بکنید. در پوست پرتقال ماده ای وجود دارد که باعث شفافیت پوست صورت می شود. بعد از خوردن پرتقال ها پوست های آن را نگه دارید و زیر نور خورشید خشک کنید. می توانید پوست های پرتقال را به برش های کوچک تقسیم کنید تا بهتر خشک شود. پس از آن که پوست پرتقال خوب خشک شد  آن را با مخلوط کن خوب نرم کرده و تبدیل به پودر کنید. می توانید پوست های خشک شده پرتقال یا پودر آن را در یک ظرف شیشه ای و در جای خشک نگه دارید تا در دفعات بعدی از آن استفاده کنید.

این پودر را درون یک کاسه بریزید و کمی به آن شیر اضافه کنید تا شبیه به خمیر شود. این ماده را روی صورت و گردن، به مدت 30 دقیقه قرار دهید و بعد از این مدت صورت خود را کامل بشویید تا تمیز شود.

شما می‌توانید این ماسک روشن کننده پوست را هر روز استفاده کنید و شاهد تاثیر فوق العاده این ماسک کم هزینه و راحت باشید .

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا