تغذیه سالم

آیا خوردن فلفل باعث لاغری می‌شود؟ درمان چاقی با آن

چگونه با فلفل وزن کم کنیم؟ نتایج تحقیقات علمی

درمان چاقی به آسان‌ترین و سریع‌ترین روش یکی از رویاهای بشر است. برای درمان چاقی باید ترکیبی از تغییر در سبک زندگی، اصلاح رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی را در نظر بگیرید. درمان‌های پزشکی، مانند: قرص‌های لاغری و جراحی‌ها نیز می‌توانند برای کاهش وزن مفید باشند. همچنین می‌توانید در رژیم غذایی خود از فلفل‌ها به‌ویژه فلفل کاین استفاده کنید.

فلفل کاین خواصی بسیاری دارد، از کاهش وزن گرفته تا از بین بردن سلول‌های سرطانی. این فلفل قرمز با کاهش اشتها، متابولیسم فرد را تسریع کرده و به سوزاندن کالری کمک می‌کند. در این مقاله به موضوع درمان چاقی با فلفل پرداخته و خواص فلفل کاین را نیز بررسی خواهیم کرد.

نتایج تحقیقات علمی درباره درمان چاقی با فلفل

فلفل‌ها به‌ویژه فلفل قرمز (کاین) سرشار از «کپسایسین» هستند. محققان اعلام کرده‌اند؛ که «کپسایسین» یک ماده شیمیایی ترموژنیک است و می‌تواند به تسریع متابولیسم بدن و کاهش اشتها کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد، افرادی که با هر وعده غذایی خود فلفل قرمز مصرف می‌کنند، احساس سیری بیشتری داشته و کمتر هوس می‌کنند دوباره غذا بخورند. هوس و تمایل زیاد به غذا می‌تواند یکی از نشانه‌های اعتیاد به غذا باشد؛ که می‌توانید علائم و نشانه‌های آن را در مقاله اعتیاد غذایی چیست، مطالعه کنید.
یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2003 عنوان می‌کند، متابولیسم زنانی که فلفل چیلی تازه می‌خورند، به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند. دانشمندان در سال 2010 تحقیقی روی «دی هیدروکپسیات» موجود در فلفل چیلی انجام دادند و متوجه شدند «دی هیدروکپسیات» باعث می‌شود نرخ متابولیک افزایش پیدا کند.

همچنین دانشمندان معتقدند، فلفل هندی کاین به‌دلیل تندی زیاد به سوزاندن کالری‌های اضافی کمک می‌کند. وقتی شما فلفل تند می‌خورید، دمای بدن‌تان بالا رفته و با افزایش دما، بدن تلاش می‌کند دما را پایین بیاورد. بدن برای خنک کردن خودش نیاز به انرژی داشته و مجبور است کالری‌های اضافی بدن را بسوزاند. علاوه بر این، مطالعه‌ای در سال 2011 نشان داد، افرادی که غذاهای تند دوست ندارند، با مصرف کپسول‌های کاین، نتایج بهتری در کاهش وزن داشته‌اند.

فلفل کاین

چگونه فلفل قرمز (کاین) را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

فلفل دلمه‌ای کاین را می‌توانید به چند روش مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید پودر فلفل کاین را خریده و آن را به آب، اسموتی یا شیک پروتئینی خود اضافه کنید. در مقالات قبلی جوان ایرانی طرز تهیه اسموتی برای لاغری را شرح داده‌ایم؛ که می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

همچنین می‌توانید فلفل را آب‌پز کرده و همراه با غذای خود میل کنید. اگر طعم این فلفل را دوست ندارید، می‌توانید از آن فقط در غذاهای طعم‌دار استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از کپسول‌های «کپسایسین» در رژیم غذایی خود استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های مصرف فلفل کاین این است؛ که یک قاشق چایی‌خوری از آن را در یک فنجان آب دم کرده و هر بار یک قاشق چایی‌خوری از این محلول را با یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را بنوشید.

رژیم غذایی سالم و ورزش در کنار مصرف فلفل

ممکن است فلفل کاین به شروع کاهش وزن شما کمک کند؛ اما تغذیه سالم و ورزش نیز برای پایدار ماندن وزن، اهمیت بالایی دارد. یک رژیم غذایی سالم باید شامل موارد زیر باشد:

  • پروتئین؛
  • میوه ها؛
  • سبزیجات؛
  • غلات کامل؛
  • حبوبات؛
  • چربی‌های گیاهی.

چه کسانی نباید فلفل کاین بخورند؟

تماس پوست با فلفل کاین ممکن است باعث سوزش شود. همچنین مصرف زیاد آن باعث رفلاکس معده می‌شود؛ بنابراین در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. علاوه بر این، مکمل فلفل کاین ممکن است برای همه بی خطر نباشد. بنابراین مکمل‌های فلفل قرمز را مصرف نکنید اگر:

  • داروهایی مصرف می‌کنید؛ که لخته شدن خون را کُند می‌کنند؛
  • در آینده نزدیک قرار است جراحی شوید؛
  • کودک، باردار یا شیرده هستید؛
  • مبتلا به فشار خون بالا هستید.
فلفل کاین برای درمان چاقی

جمع‌بندی

فلفل کاین از رسته فلفل‌های هلاپینو و دلمه‌ای است. از این فلفل علاوه بر مصارف غذایی، برای مصارف پزشکی، از جمله: کاهش وزن، تسکین درد، درمان مشکلات گردش خون، بهبود سرماخوردگی و غیره نیز استفاده می‌شود. طعم تند این فلفل به‌دلیل وجود ماده فعال «کپسایسین» در آن است؛ که خواض ضد التهابی داشته، برای دستگاه گوارش به‌ویژه معده مفید است و به کاهش اشتها کمک می‌کند.

همان‌طور که در مقاله مطالعه کردید، درمان چاقی با فلفل امکان‌پذیر است؛ اما در کنار مصرف فلفل می‌بایست رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی سالم را نیز در نظر داشته باشید. علاوه بر فلفل کاین، گیاهان دیگری، مانند: دارچین، زنجبیل، زیره، رزماری، گشنیز و هل نیز برای کاهش وزن مفیده بوده و می‌توانید از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

آیا تا به حال اقدام به کاهش وزن با فلفل کرده‌اید؟ لطفاً تجربیات ارزشمند خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا