ترفند

دکوراسیون اتاق پذیرایی زیبا شیک: مربع + مستطیل

انواع دکوراسیون اتاق پذیرایی مناسب برای فضاهای بزرگ + کوچک

دکوراسیون اتاق پذیرایی به معنای چینش و نظمی است که شما برای زیباتر کردن، دسترسی راحت‌تر و فراهم کردن وسایل موردنیاز جهت زندگی و نیز استقبال و دورهمی‌ها با دیگران در نشیمن یا پذیرایی خانه اعمال می‌کنید. اتاق‌های پذیرایی، قسمتی از خانه ما هستند که برای مهمانی‌های بزرگ استفاده می‌گردد و بایستی بزرگتر دیده شود. انواع مختلفی از شرایط وجود دارد که بایستی پیش از اقدام به چیدن یک دکوراسیون پذیرایی به آنها توجه کنید که در این مقاله سعی می‌کنیم کامل این موارد را بررسی کرده و برای حالت‌های مختلف، ایده‌هایی را بیان کنیم.

دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک

از قدیم‌ الایام تاکنون در هر خانه‌ای، بخشی به نام نشیمن خانه یا پذیرایی خانه وجود دارد که معمولا برای استقبال از میهمانان و دورهمی‌ها از آن استفاده می‌کردند. پذیرایی خانه بخشی است که فضای بیشتری دارد و معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی در این قسمت قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که امروزه در بین خانواده‌ها وجود دارد، چنیش و دکوراسیون این قسمت از خانه است که نشان از سلیقه اهل خانه و وضعیت آنها دارد. در این خصوص می‌توان برحسب اینکه سبک طراحی و معماری خانه شما چگونه است، متراژ پذیرایی چقدر است و چه نوع سلیقه‌ای دارید و چه وسایلی را در آن قرار می‌دهید، طیف مختلفی از ایده‌ها را بیان کرد که در این قسمت می‌خواهیم کم کم به بررسی حالت‌های مختلف دکوراسیون پذیرایی بپردازیم.

در مورد دکوراسیون نحوه چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک باید به نکات زیر توجه نمود:

  • شلوغ نشدن: اصولا چیدمان در قسمت پذیرایی به گونه‌ای است که باید همه چیز فراهم باشد و در عین حال وسایل بی‌مورد کنار گذاشته شود. از همین رو و با توجه به اینکه اتاق پذیرایی کوچک است، نبایستی آن را شلوغ کنید؛ چراکه در این حالت دکوراسیون پذیرایی شلوغ و بهم ریخته می‌شود. رعایت سادگی در این گونه اتاق‌های پذیرایی کوچک ایده بسیار کاربردی خواهد بود.
  • رنگ خنثی: مورد دیگر آن است که از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی مانند سیاه، سفید و بژ در این نوع رنگ‌بندی متداول است و در این حالت شما خواهید توانست نقش مهمی را در تکامل استایل ساده منزل داشته باشید. از این رنگ‌ها در موارد مختلف مانند کفپوش، مبلمان، کوسن و فروش استفاده نمایید.
  • طرح ساده: از طرح‌های ساده استفاده کنید. این طرح‌ها می‌تواند در فرش، مبلمان، پارچه‌ها و غیره رعایت شود.
  • نورپردازی: برای باز شدن فضای محیط کوچکی که در آن هستید، حتما از نورپردزی مناسب استفاده کنید که خواهد توانست جلوه زیباتری را به اتاق پذیرایی ببخشد. از نور محیط و یا نورپردازی مصنوعی مانند چراغ‌های سقفی، ایستاده و دیواری استفاده کنید.
  • وسایل چندمنظوره: شما می‌توانید از وسایل چندمنظوره مانند مبلمان تختخواب شو، میز جلو مبلی که دارای کشو است استفاده کنید.
دکوراسیون پذیرایی کوچک
دکوراسیون های پذیرایی بزرگ

دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ

مورد دوم در بررسی دکوراسیون پذیرایی، حالتی است که فضای باز و زیادی را در این اتاق دارید. در این حالت می‌توان از نکات و موارد زیر استفاده کرد که به شرح زیر می‌باشند:

  • شما می‌توانید برحسب بودجه‌ای که دارید از مبلمان و یا اکسسوری‌های اقتصادی برای وسایل این دکوراسیون استفاده کنید. برای تغییر فضا می‌توانید رنگ دیوار را تغییر داده و یا با یک آباژور جدید محیط را عوض کنید.
  • در دیوارهایی که بزرگ هستند، یک رنگ ثابت درنظر گرفته و یا یک طیف رنگی نه چندان متغیر را به کار ببرید. از آنجایی که از این نوع اتاق‌ها برای پذیرایی‌های بزرگ و شلوغ استفاده می‌شود، بایستی فضای محیط بیشتر دیده شود.
  • برای آنکه بتوانید خانه خود را کمی زیبا و تجملاتی‌تر نشان دهید، می‌توانید از اکسسوری‌ها و آثار هنری استفاده نمایید که شامل عکس‌ها، مجسمه‌ها و یا گلدان‌ها و یا قاب‌های استاندارد هشت در ده یا پنج در هفت می‌باشد. نقاشی‌های کلاسیک یا عکس‌های خانوادگی، ایده‌های خوبی برای این قاب‌ها خواهند بود.
  • یکی دیگر از توصیه‌هایی که در دکوراسیون پذیرایی بزرگ بیان شده است، آن است که وسایل را به سمت دیوار نچسبانید و کمی آنها را به سمت مرکز گرایی سوق دهید. دیوارهای خالی می‌توانند فضاهای مرده ایجاد کنند و این کار می‌تواند به چیدمان دکوراسیون منزل شما لطمه وارد کند. ایده‌های پر کردن آن شامل استفاده از آثار و عکس‌های هنری آویزان، استیکر می‌باشد.
  • از گلدان‌ها و گیاهان در نقاطی که خالی هستند استفاده نمایید. سعی کنید محیط را برای تابش نور و نیز هوا نیز فراهم نمایید.
  • شما می‌توانید محیط‌های پذیرایی در اتاق‌های بزرگ را جدا هم ایجاد کنید. به عنوان مثال یک نقطه مرکزی با چند مبلمان یا صندلی در یک سو ایجاد شده و یا 2 صندلی با یک میز کوچک و آباژور را با کمی فاصله در یک گوشه دیگر قرار دهید.

در عین حال توجه کنید که از شلوغی بی مورد در تعیین دکوراسیون پذیرایی بزرگ اجتناب کنید؛ چراکه این کار می‌تواند بی‌جهت فضا را شلوغ کند، تعادل و نظم محیط را از بین برده و از جذابیت استایل و دکوراسیونی که درنظر گرفته‌اید بکاهد. در چیدمان دکوراسیون برای یک اتاق پذیرایی، یک نقطه کانونی را درنظر گرفته و سایر وسایل و نشیمنگاه‌ها را با توجه به آن تنظیم و چیدمان کنید.

ایده‌های مختلف برای پذیرایی در دکوراسیون بزرگ به شرح زیر است:

  • دکوراسیون پذیرایی دایره‌ای: از جمله سبک‌های متداول برای دکوراسیون‌های پذیرایی است که در آن بایستی حتما یک فضا و محیط متوسط و بزرگی داشته باشید. در این صورت شما می‌توانید از یک دایره 360 درجه، مبلمان را به صورت گرد 270 درجه یا 180 درجه دور میز وسط قرار دهید و قسمتی از دکوراسیون را برای ورودی پذیرایی باز بگذارید.
  • دکوراسیون پذیرایی مستطیلی: مورد متداول دیگر، حالت مستطیلی است که در این صورت یک مستقیم را به صورت عمودی درنظر گرفته، ضلع بالا را باز گذشته، یکی از اضلاع طرفین را با مبلمان L شکل پرکرده و روبرو آن هم یک یک مبلمان با هم یا جدا بگذارید.
  • دکوراسیون پذیرایی کلاسیک: در این حالت می‌توانید مجموعه‌ی مبل‌ها را در اطراف میز و وسایل آن قرار دهید و حالتی را ایجاد کنید که در این وضعیت کل مبلمان به سمت یک چیز مانند تلویزیون هدایت داده شود.

دکوراسیون اتاق پذیرایی و هال

قسمت نشیمن یا هال که امروزه در خانه‌ها یکسره و باهم شده است، مورد دیگری است که در ایجاد یک دکوراسیون جذاب می‌توانید به آن بپردازید. در مورد دکوراسیون پذیرایی و هال علاوه بر استفاده از نکات تیتر قبلی، می‌توانید از مواردی که در ادامه هم بیان می‌کنیم استفاده نمایید.

  • دکوراسیون شیک و مدرن: در این حالت می‌توانید از یک رنگ بیس خنثی استفاده کرده و اکسسوری‌ها را با رنگ تیره به کار ببرید. شما می‌توانید برای مچ شدن بیشتر وسایل، از مواردی که دارای زاویه و به صورت هندسی هستند استفاده نموده (مانند مبل‌هایی که مربعی هستند) و البته باید به تعداد وسایل به کار رفته در آن هم توجه نمایید.
  • نورپردازی: مورد دیگری که می‌توانید در دکوراسیون پذیرایی و هال از آن استفاده کنید، نورپردازی مناسب است که می‌توان از وسایلی مانند آباژورها، لوسترهای لوکس، دیوارکوب و غیره استفاده نمود. به طور کلی بهتر است در قسمت هال از نورپردازی ملایم استفاده کنید. نورپردازی مناسب، نور پردازی است که بتوانید پرتوهای روشنایی را از بیرون استفاده نمایید.
  • جداکننده: از دیگر ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون پذیرایی و هال، استفاده از جداکننده‌ها است که می‌توانید با کمک ریسه‌های رنگی و یا گل مصنوعی و غیره، در حالتی که هماهنگ باشد برای این کار استفاده نمایید.

محوطه هال قسمتی است که بهتر است به صورت زیبا و مرتب ارائه شده باشد و معمولا کاملا خلوت و بدور از شلوغی خواهد بود. تا حد امکان بهتر است هال را با موارد نه چندان دستگیر زیبا کرده و فرد را به سمت ایجاد یک حس اطمینان و آرامش سوق دهید.

دکوراسیون پذیرایی بزرگ
دکوراسیون های پذیرایی برای هال

دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک

هستند افرادی که می‌خواهند دکوراسیون خانه و پذیرایی آنها یک محیط کاملا شیک و منحصربفرد داشته باشد تا نسبت به دیگران جذابیت بیشتری داشته باشند. در خصوص این دسته از افراد می‌توان نکات و ایده‌های زیر را مطرح کرد که عبارتند از:

  • دکوراسیون چوبی: یکی از ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون‌های شیک، استفاده از چوب و محصولات آن است که در این حالت می‌توانید از وسایل چوبی مانند تابلو‌های هنری چوبی، مبلمان و میز چوبی، میز کنسول و کمد‌های چوبی، مجسمه‌های چوبی و غیره استفاده کنید.
  • دکوراسیون مدرن: مورد دیگر از انواع دکوراسیون‌های پذیرایی، مدل مدرن آن است که قطعا می‌تواند در بازدیدکنندگان خانه شما یک جلوه و خاطره ماندگار را ایجاد کند. برای ایجاد این چنین دکوراسیونی لازم است تا یک رنگ بیس انتخاب کنید که حالت رنگ تیره آن می‌تواند خودنمایی بیشتری کند. اگر بخواهیم چند ویژگی کاربردی از دکوراسیون مدرن را به شما بیان کنیم، می‌توان به استفاده از وسایل زاویه‌دار و اشکال هندسی، استفاده از اکسسوری‌ها در تعداد کم، استفاده از رنگ‌‌بندی و روشنایی مناسب، به کارگیری مصالحی مانند چوب و پلاستیک به همراه رنگ مات و غیره اشاره کرد.
  • تقارن: شما می‌توانید از ویژگی به نام تقارن استفاده کنید که به شدت کمک می‌کند تا بتوانید معماری داخلی خانه خود را به زیباترین شکل ممکن و در یک حالت شیک و منظم ارائه کنید. استفاده از این مورد قطعا می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید فضای جذابی را ایجاد نمایید.
  • مبلمان شیک: در دوره کنونی، مبلمان نقش اساسی را در داشتن یک دکوراسیون پذیرایی جذاب دارند. برای ایجاد یک دکوراسیون شیک باید کمی در خرید مبلمان خود دقت و سلیقه خرج دهید، آن را متناسب با دکوراسیون هماهنگ کنید و فاصله بین مبلمان را در قرار گیری صحیح آنها رعایت نمایید.

استفاده از چیدمان‌های دایره‌ای، موردی است که می‌توانید از آن نیز برای دکوراسیون‌های پذیرایی شیک استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی جدید

بهترین راهکار برای اینکه بتوانید اقدام به ایجاد یک دکوراسیون پذیرایی جدید نمایید، آن است که از ایده‌ها و طرح‌هایی که در دنیای امروز ارائه می‌شوند استفاده کنید. امروزه علم طراحی آنقدر پیشرفت کرده است که حتی نیازی نیست یک چیدمان را به صورت واقعی در خانه قرار داده و پسند کنید بلکه نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی مانند Solid Work و یا کتیا و غیره این کار را برای شما می‌کنند. از جمله ایده‌های طراحی دکوراسیون پذیرایی جدید می‌توان گفت:

  • دکوراسیون با شومینه: شما می‌توانید از یک شومینه برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید که البته بایستی از قبل در طراحی خانه آن را لحاظ کرده باشید. در این حالت ایده‌های مختلفی به ذهن می‌رسد. شما می‌توانید با قرار دادن مبلمان در طرفین خانه به صورتی در سمت شومینه هدایت شوند این دکوراسیون را ایجاد کنید. محیط طرفین شومینه مکان خوبی برای قرار دادن کمد‌های تو کار است و قسمت بالا روی دیوار شومینه را می‌توانید با یک قاب عکس ساده، یک تلویزیون و یا قرار دادن اشیا پر کنید.
  • دکوراسیون با سقف کاذب: شاید بتوان گفت 1 – 2 دهه است که در ساختمان‌هایی که به صورت جدید ساخته می‌شوند، شاهد به کار رفتن سقف‌های کاذب با نورپردازی‌های داخلی جذاب هستیم. اگر خانه شما هم بدین شکل است، می‌توانید متناسب با اشکال سقف کاذب و رنگ نور مخفی آن برای ایجاد یک دکوراسیون استفاده کنید.

همچنین برای ساخت یک دکوراسیون جدید می‌توانید از المان‌های بروز استفاده کنید که می‌توان در این رابطه گفت:

  • مدل پرده جدید: استفاده از پرده می‌تواند هم در پوشش رنگ‌بندی دیوارها و هم در جلوگیری از ورود نور از بیرون در صورتی که نورپردازی داخلی خود را دارید موثر باشد. همچنین شما می‌توانید پرده‌ها را برحسب زیبایی آن و یا دکوراسیونی که دارید انتخاب کنید.
  • کناف: شما می‌توانید از کناف برای طراحی هال خود استفاده کنید که در این حالت این ایده هم طراحی محیط را زیباتر می‌کند و هم می‌تواند در تزئین و ساخت یک دکوراسیون مدرن کاربردی باشد.

از دیگر ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون‌های پذیرایی جدید می‌توان به دکوراسیون‌های دایروی، بزرگ با کاناپه، استفاده از جداکننده‌های مدرن اشاره نمود.

دکوراسیون پذیرایی شیک و جدید
دکوراسیون پذیرایی مدرن

دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیل

استفاده از طرح‌هایی که در اشکال هندسی برای خلق یک دکوراسیون به کار می‌رود، در این صنعت رایج است. یکی از این مدل‌ها مستطیلی و دیگری مربعی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. در مورد دکوراسیون پذیرایی مستطیلی باید گفت شما باید ابتدا جایگیری قطعات را در محیط زندگی خود لحاظ کرده سپس بایستی برای خرید وسایل موردنیازتان اقدام نمایید.

در ایجاد این چنین دکوراسیونی نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • محیط را شلوغ نکنید. در تهیه مبلمان و وسایل دیگر برای دکوراسیون پذیرایی زیاده روی نکنید، ابعاد مناسب را تهیه کنید و فاکتور مهم شما باید سایز محیط باشد نه تعداد میهمان یا ست محصول.
  • از رنگ‌های مختلف استفاده نکنید و بهتر است رنگ مبلمان را متناسب با رنگ ست منزل تهیه نمایید.
  • برای این چنین دکوراسیون‌هایی که به صورت دایروی و یا مستطیلی هستند، بایستی در طرفین یا گوشه‌ها یا حداقل یک ضلع محیط را باز بگذارید. این ضلع همچنین می‌تواند به سمت تلویزیون باشد که این نوع حالت بسیار رایج است.
  • یکی دیگر از طرح‌هایی که در ساخت دکوراسیون مستطیلی رایج است، استفاده از مبلمان به حالت L مانند می‌باشد که در این صورت بهتر است همیشه در این استایل، یکی از اضلاع طرفین و نیز ضلع پایین یا بالا را درگیر کند. در قسمت ضلع های وسط، بخشی را از طرفین برای عبور هم فاصله بگذارید.
  • شما می‌توانید در حالتی که عرض دکوراسیون مستطیلی شکل بیشتر شود، از دو کاناپه استفاده نمایید که روبروی هم قرار می‌گیرند. همچنین بهتر است در استایل دکوراسیون پذیرایی مستطیلی از یک میز جلومبلی کوچک و مناسب استفاده کنید.
  • چیدمان مستطیلی در حالت بزرگ می‌تواند برای 7 – 9 نفر مناسب باشد و می‌توانید برای آن از میز ناهارخوربی بزرگ، استفاده از مبل استیل، استفاده از دو دست مبل استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی مربع

یکی دیگر از سبک‌هایی که در دکوراسیون می‌توانید به آن بپردازید، دکوراسیون مربعی است که می‌توانید از آن برای ایجاد یک محیط صمیمانه‌تر، جمع‌تر و یا برای خانه‌های کوچک استفاده کنید. در این خصوص می‌توان گفت:

  • ابتدا لازم است تا یک نقطه کانونی را در نظر داشته باشید. نقطه کانونی می‌تواند یک شومینه، یک تلویزیون یا یک میز در وسط باشد که در این حالت دور میز در جهت تلویزیون چیدمان انجام می‌گردد.
  • شما می‌توانید در حالت مربعی شکل مبلمان را به حالت زاویه‌دار هم بچینید. در حالتی که چیدمان به صورت مربعی است، به طور معمول از مبلمان‌های 2 – 3 نفره استفاده شده و همچنین در قسمت ضلع پایین و یا بالا، یک یا دو مبل تکی یا کاناپه خاص پر می‌شود. در این حالت برخلاف دکوراسیون مستطیلی، از مبلمان L مانند استفاده نمی‌گردد.
  • در دیزاین این نوع سبک‌ها بایستی نقاط ورود و یا خروجی را تعیین کنید تا مسیر عبور افراد به خوبی مشخص باشد. در کنار حالت زاویه‌ای شکل چیدمان مبلمان، مورد دیگر یعنی تقارنی آن نیز رایج است.
  • سعی کنید در حالتی که محیط شما کوچک است، از رنگ‌بندی‌های روشن استفاده نمایید که می‌تواند به شما کمک کند تا فضا را بزرگتر نشان دهید.
  • اگر پنجره ندارید، می‌توانید از پرده‌های سرتاسری استفاده کنید که در این حالت می‌توان یک حس پنجره را القا نمود. از نورهای تاکیدی و چراغ‌های پایه دار نیز در پرکردن این فقدان استفاده می‌شود.
دکوراسیون پذیرایی مستطیل
دکوراسیون پذیرایی مربعی

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری

استفاده از کاغذهای دیواری از جمله بهترین روش‌هایی است که می‌توانید در دیزاین اتاق و یا پذیرایی خود استفاده کنید. بهتر است حتما خرید کاغذ دیواری را با توجه به استایلی که مدنظر دارید به دکوراسیون اعمال کنید، انجام داده و در این راستا می‌توانید از انواع طرح‌های گلدار، یک دست، سه بعدی و غیره استفاده کنید.

  • در خرید کاغذ دیواری به رنگ‌بندی دکوراسیون دقت کنید.
  • مورد دیگر آن است که طرح‌های جذاب برای زیباتر شدن خانه استفاده کنید.
  • حتما در هنگام نصب کاغذهای دیواری که طرح‌های بزرگی دارند دقت کنید تا هیچ قسمتی از آن آسیب نبیند و به صورت یکدست در دیوار نصب شود.
  • شما می‌توانید برای محیط‌های کوچک از کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های کوچکی دارند استفاده کنید؛ چراکه این کار باعث می‌شود تا فضا بزرگتر جلو کند.
  • همچنین می‌توانید فقط یک قسمت از دیوار‌ها را با کاغذ دیواری بپوشانید. به عنوان مثال شما می‌توانید پشت تلویزیون را به صورت یک کاغذ دیواری استفاده کنید در حالیکه بقیه دیوارها کاغذ دیواری ندارند.
  • همچنین نیازی نیست که طرح بندی روی کاغذ به صورت یکدست تا انتها باشد و می‌تواند مانند یک گرادیانت رنگی از یک سمت با طرح‌ها شروع شده و در سمت دیگر میزان Capacity آن کمتر شود و در یک طرف دیگر رنگ و طرحی نداشته باشید.
  • حتما به هارمونیک رنگ‌ها و معماری که آن را بر روی دکوراسیون خود اعمال می‌کنید، توجه نمایید.
  • از کاغذ دیواری‌های روشن برای سالن‌های کوچک استفاده کنید و بالعکس برای سالن‌ها و پذیرایی بزرگ از رنگ تیره و روشن می‌توانید استفاده کنید.
  • شما می‌توانید برای کیفیت بالاتر از کاغذ دیواری‌هایی که از جنس الیاف، پنبه و یا ابریشم هستند استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی سلطنتی

دکوراسیون سلطنتی، از آن دست استایل‌های جذابی است که به شدت می‌تواند روحیه بخش، چشم گیر، خاطره‌انگیز و در عین حال آرامش بخش باشد و نشان از قدرتمندی خانواده شما باشد.

  • دکوراسیون‌های سلطنتی در رده استایل‌های لوکس قرار می‌گیرد.
  • انتخاب این نوع سبک دکوراسیون بیشتر برای خانه‌هایی که بزرگ هستند انجام می‌شود.
  • رنگ طلایی را باید مهم‌ترین رنگ و عنصر استفاده شده در سبک سلطنتی و لوکس دانست.
  • شما می‌توانید از ترکیب رنگ طلایی با رنگ‌های خاص دیگر مانند مشکی، سرخ، آبی ابریشمی، کرم و قهوه‌ای یا سفید برای این استایل استفاده کنید. همچنین غلبه نور در این طیف رنگ‌ها می‌تواند مجلل و سلطنتی بودن را بیشتر در چشم‌ها نمایان سازد.
  • معمولا در خانه هایی که دکوراسیون لوکس دارند، نورپردازی زیادی انجام می‌شود. لوستر‌ها و چرا‌غ‌های آویزان از جمله این موارد هستند.
  • در این سبک از دکوراسیون‌ها از وسایلی که لوکس و چشم نواز باشد استفاده می‌گردد که به سلطنتی‌تر شدن محیط خانه و پذیرایی شما کمک خواهد کرد.
  • با توجه به اینکه فضای این نوع محیط‌ها معمولا بزرگ است، شما می‌توانید از سرویس‌های مبل لوکس برای آن استفاده کنید.
  • یکی از ترکیب‌های رنگی می‌تواند موکت‌های سرخ، مبلمان طلایی، دیوارپوش‌هایی با طرح‌های طلایی یا کرم (کمی تیره)و لوسترهایی با رنگ مشکی و طلایی باشد که فضایی کاملا خاص را برای شما ایجاد خواهد کرد.
  • به طور معمول در این نوع فضاها، از قاب‌ عکس‌های زیبا که شامل اثری هنری است استفاده می‌شود.
  • از پرده‌های لوکس برای این نوع دکوراسیون استفاده کنید که می‌تواند شامل پرده‌های والان‌دار باشد.
  • جنس پرده‌های به کار رفته شامل پارچه‌هایی است که از نوع مخمل، ساتن‌های براق هستند. یک ترکیب رنگی جذاب برای این المان شامل آبی فیروزه‌ای و نیز قهوه‌ای خواهد بود.
دکوراسیون پذیرایی سلطنتی
دکوراسیون پذیرایی لوکس

در این قسمت راجع به دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب بخوانید.

انواع دکوراسیون پذیرایی 24 متری

برای خانه‌هایی که دکوراسیون پذیرایی آنها با متراژ 24 متر مربع است، می‌توان ایده‌های زیر را در نظر گرفت:

  • بهتر است ابتدا یک نقطه تمرکز درنظر بگیرید. سپس یک جای مناسب برای تلویزیون جدا گرفته و به صورتی که مبل‌ها به سمت تلویزیون باشد جایگزاری را انجام دهید.
  • با توجه به جادار بودن این مقدار متراژ، شما دست بازی دارید تا در جایگذاری مبلمان، تهیه انواع مبلمان و جایگذاری کمدها و تلویزیون اقدام کنید.
  • به طور معمول این نوع از متراژها به صورت مستطیلی هستند. بنابراین اگر فضای محیط مستطیلی شکل است، می‌توانید از راهنمای قبل در ساخت دکوراسیون پذیرایی مستطیلی استفاده کنید.
  • فرم مستطیلی به شما کمک می‌کند که از طرفین فضای کافی داشته باشید و بتوانید به خوبی در پذیرایی اقدام کنید.

زیباترین دکوراسیون پذیرایی

 زیبایی دکوراسیون پذیرایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان گفت:

  • خلاقیت: بسیار مهم است کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و به اصطلاح دکوراتور نام دارند، خلاقیت و ایده‌های مختلفی را در نظر داشته باشیند و از منابع و داده‌های مختلف برای ساخت آن استفاهد کنند.
  • نورپردازی: شما می‌توانید با توجه به نورپردازی محیط به صورت مصنوعی یا طبیعی از سمت پنجره، بر زیباتر شدن، بازتر دیده شدن و یا جذاب‌تر شدن دکوراسیون پذیرایی کمک کنید. از سوی دیگر نورپردازی کمک می‌کند تا محیط شفاف‌تر و ترکیب رنگ‌ها در اتاق شما بهتر دیده شود.
  • قالیچه و فرش: استفاده از فرش و قالیچه یکی از ترفندهایی است که در زیباترین دکوراسیون های پذیرایی مشاهده می‌کنید. بهتر است اندازه این وسایل در حدود 50 – 60 سانتی متر از طرفین میز بیشتر باشد.
  • تقارن: مورد دیگری که به زیباتر شدن دکوراسیون به خصوص برای کسانی که وسواسی هستند می‌تواند کمک کند، تقارن است. تقارن باعث می‌شود تا خود به خود یک نظم خاص را در محیط مشاهده کنید و این به ایجاد حس بهتر کمک خواهد کرد.
زیباترین دکوراسیون پذیرایی
بهترین دکوراسیون های پذیرایی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 8

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا