ترفندتکنولوژی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی (جدید 2023): معرفی مشخصات فنی

مشخصات بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی چیست؟ بسیاری از دانشجویان و کسانی که در حوزه برنامه نویسی و علوم یا مهندسی کامپیوتر وارد می‌شوند، دغدغه خرید یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی را دارند. اما لازم است بدانید شاخه های برنامه نویسی تنوع مختلفی دارد و این باعث می‌شود تا لپ تاپ برای برنامه نویسی در کانفیگ‌های مختلفی ارائه گردد. از مدل‌های ساده آن گرفته که برای کدنویسی وب بسیار مناسب است تا مدل‌های سنگین که برای طراحی اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. در ادامه با ما باشید تا چند مدل بهینه برای این حوزه به شما معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی چه ویژگی دارد؟

برای برنامه نویسی چه نوع لپ تاپی را تهیه کنیم؟ ابتدا قبل از اینکه لیست بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی را به شما معرفی نماییم، لازم است با مهم‌ترین ویژگی‌های یک دستگاه مناسب در این فیلد کاری آشنا شوید. اولین مورد، صفحه نمایش آن است که می‌بایست کیفیت مناسبی داشته باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا چشمان شما کمتر آسیب دیده و یا خسته شود. همچنین لپ تاپ باید از صفحه کلید نرم با عمق کم و حساسیت بالایی برخودار باشد تا مشکلی در روند کدزنی ایجاد ننماید. از آنجایی که پردازش در انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اهمیت بیشتری دارد، بهتر است لپ تاپ‌هایی با پردازنده‌های به روز تر، فرکانس بالاتر، با مقدار کش بیشتر و از مدل‌های H استفاده کنید. همچنین می‌بایست رم لپ تاپ شما نیز 8 گیگابایت به بالا باشد.

 به طور کلی، برنامه نویسی حد وسطی ندارد و پیشنهاد ما آن است که یک لپ تاپ متوسط و یا قدرتمند را داشته باشید. برحسب نوع مشاغل برنامه نویسی، می‌توانید میزان قدرت آن را تا حدی تخمین بزنید که عبارتند از:

  • برنامه نویسی وب: این سبک از برنامه نویسی نیاز به پردازنده و گرافیک سنگینی ندارد. اما پیشنهاد می‌شود حتما یک سیستم در حد متوسط را تهیه کنید. چراکه می‌تواند تضمین کننده سرعت روان و کافی برای کدنویسی و انجام پروژه‌های مختلف وب باشد.
  •  برنامه نویسی نرم افزار: بسته به برنامه‌ای که تولید می‌کنید، می‌بایست از یک دستگاه با قدرت متوسط یا بسیار قوی استفاده کنید. مثلا ساخت برنامه‌های سبک برای پروژه‌های دانشگاهی با یک لپ تاپ متوسط انجام پذیر است اما طراحی بازی و برنامه‌هایی که نیاز به کامپایل و اجرای مداوم دارند، نیاز به رم و پردازنده یا حتی گرافیک بالایی دارد.
  • برنامه نویسی موبایل: حوزه موبایل از آن دست بخش‌هایی است که نیاز به یک سیستم قدرتمند برای آن خواهید داشت. البته شما می‌توانید با کانفیگی در سطح متوسط رو به بالا به شرط آنکه سیستم شما به صورت یک PC باشد نیز در این حوزه استفاده کنید.
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی چه ویژگی دارد؟
ویژگی های بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی

آشنایی با بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2023

حال به سراغ انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی می‌رویم که بدون شک می‌تواند چالش مهمی برای برنامه نویسان باشد. در این لیست سعی شده است بهترین لپ تاپ‌ها و جدیدترین آنها درنظر گرفته شود تا از مدل‌های جدید نیز جا نمانید. این موارد عبارتند از:

لپ تاپ Razor Blade 17

لپ تاپ‌های ریزور، یکی از نام آورترین دستگاه‌هایی هستند که برای پردازش‌های سنگین طراحی و تولید می‌شوند. به عنوان نمونه می‌توان به Razer Blade 17 اشاره کرد که از جهات مختلفی بهینه سازی شده است. از گرافیک قدرتمند آن گرفته تا پردازنده‌های نسل جدید و مدل‌های Hای که دارند. به واسطه ویژگی‌های خوبی که دارد، شما می‌توانید آن را برای کدنویسی برنامه‌های سنگین و بازی‌ها نیز استفاده کنید. هرچند پیشنهاد ما این است که با این قیمت‌ها به سراغ یک سیستم PC بروید، اما ممکن است شما جزو کاربرانی باشید که دستگاه‌تان را مدام حمل می‌کنید.

بنابراین شما می‌توانید با انتخاب ریزور بلید 17 به عنوان بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی، در کاربری‌هایی که نیاز به گرافیک‌های سنگینی دارند ورود کنید. به عنوان مثال کدنویسی بازی‌های سه بعدی، برنامه نویسی اپلیکیشن‌ها که نیاز به شبیه سازی دارند و غیره. قابل ذکر است که این دستگاه مدل‌های متنوعی در پردازنده‌های Core i5, Core i7 و نیز نسل جدید Core i9 دارد که مدل آخر را در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم:

  • پردازنده: پردازنده ماکزیمم ترین حالت این دستگاه، از نوع Core i9-9880H است که فرکانس 2.3 الی 4.8 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند.
  • گرافیک: شما می‌توانید از گرافیک Quadro RTX 5000 که به صورت مجزا ارائه شده است و قادر است برای پردازش‌های گرافیکی، توان و عملکرد خوبی را ارائه نماید.
  • رم: 32 گیگابایت رم برای این دستگاه درنظر گرفته شده است که قادر است پوشش خوبی برای خدمات و امکانات شما ارائه کند.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش درنظر گرفته شده برای این دستگاه، دارای ابعاد 17.3 اینچ بوده و کیفیت 4K – UHD را ارائه می‌کند. رزولوشن این صفحه نمایش در حدود 2160×3840 است.
  • حافظه: حافظه دستگاه در حدود 1 ترابایت می‌باشد و جنس سخت افزار آن از نوع NVMe SSD است. بنابراین شما می‌توانید پردازش برنامه‌های خود را با سرعت خوبی انجام دهید.
لپ تاپ Razor Blade 17
معرفی لپ تاپ Razor Blade 17 به عنوان بهترین لپ تاپ برنامه نوسی

لپ تاپ MacBook Pro 2021

این مورد به عنوان بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی در سیستم عامل مک برای 2022 شناخته شده است و ما نیز آن را کاندید دومین این مقاله معرفی می‌کنیم. لپ تاپ مک بوک پرو 2021 جایگزین نسل قبلی خود در سال 2019 است که از چیپست‌های قدرتمند M1 Max و M1 Pro بهره می‌برد. مهم‌ترین نقطه قوت این دستگاه را می‌توان کوتاه‌تر کردن زمان پردازش دانست که حتی برای پیچیده‌ترین کدها نیز کار کامپایل را به خوبی انجام می‌دهند.

همچنین شما می‌توانید به واسطه نسل جدید گرافیکی که در این دستگاه تعبیه شده است، یعنی پردازنده گرافیکی 16 – 32 هسته‌ای یکپارچه نیز امکان شبیه سازی در محیط های آزمایشی را داشته باشید. این موارد و ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا این دستگاه را به خوبی برای برنامه نویسی‌های مک یا iOS مناسب بدانیم. همچنین نرخ تازه سازی خوب این دستگاه، صفحه کلید بهبود یافته و نیز عمر باتری باورنکردنی از جمله دلایلی هستند که می‌توانند شما را به خرید آن سوق دهند.

  • پردازنده: پردازنده این دستگاه می‌تواند در دو مدل نزدیک به هم یعنی Apple M1 Pro 10 هسته‌ای و نیز M1 Max ده هسته‌ای ارائه گردد.
  • گرافیک: برای این دستگاه، یک کارت گرافیک از مدل یکپارچه با تعداد هسته‌های 16 و 32تایی درنظر گرفته شده‌اند.
  • رم: رم این دستگاه دارای ظرفیت 32 گیگابایتی است که به خوبی می‌تواند نیاز شما را در زمینه پردازش بهبود دهد.
  • باتری: همانطور که گفتیم، این دستگاه از نظر باتری ظرفیت خوبی دارد. ظرفیت درنظر گرفته شده برای باتری این دستگاه در حدود 100 وات ساعت می‌باشد و از یک باتری لیتیوم پلیمری با عمر باتری 21 ساعت بهره می‌برد.
  • صفحه نمایش: اندازه صفحه نمایش این دستگاه 16.2 اینچ است که کیفیت بالایی با رزولوشن 2234×3456 ارائه می‌کند. این صفحه نمایش همچنین دارای فناوری ProMotion بوده و نرخ نوسازی آن 120 هرتز است.
  • حافظه: حافظه درنظر گرفته شده برای این دستگاه 1 ترابایت است که از نوع SSD می‌باشد و شما می‌توانید با سرعت بالایی برنامه‌های خود را در آن تست کنید.
لپ تاپ MacBook Pro 2021
معرفی لپ تاپ MacBook Pro 2021

لپ تاپ HP Spectre x360

به عنوان یکی از مدل‌هایی که سطح متوسط رو به بالایی دارد، می‌توان به HP Spectre x360 اشاره کرد که از طراحی و ابعاد خوبی نیز بهره می‌برد. این دستگاه می‌تواند در دو مدل Core i5 و نیز Core i7 از کمپانی اینتل ارائه شده و نیز رم 8 یا 16 گیگابایت داشته باشد. مهم‌ترین نقطه ضعف این دستگاه، فقدان یا ضعیف بودن گرافیک آن است که باعث می‌شود برای پردازش‌های سنگین مناسب نباشد. بنابراین شما می‌توانید برای طراحی وب سایت و برنامه نویسی‌هایی که گرافیک بسیار کمی نیاز دارند اما پردازش به نسبت بالاتری می‌خواهند، از این نوع لپ تاپ استفاده کنید.

با توجه به صفحه نمایش IPS و کیفیت فول اچ دی این دستگاه از بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی، شما می‌توانید این دستگاه را برای تماشا کردن کدهای خود بدون مشکل درنظر بگیرید. این لپ تاپ دارای ابعادی در حدود 13.3 اینچ است و با وزن 1.29 کیلوگرمی‌اش، می‌توان آن را به راحتی حمل کرد. در کل می‌توان این وسیله را یک دستگاه جمع و جور، بدون گرافیک قدرتمند ولی مناسب برای پردازش‌های متوسط رو به بالا دانست. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان گفت:

  • پردازنده: این دستگاه دارای یک پردازنده Core i7 8550U است که فرکانس پردازنده آن در حدود 1.8 الی 4 گیگاهرتز می‌باشد.
  • گرافیک: گرافیک درنظر گرفته شده برای این دستگاه از نوع Iris Xeبوده و یا می‌توانید آن را به صورت یکپارچه از نوع اینتل UHD Graphics 620 درنظر بگیرید.
  • رم: برای رم این دستگاه، یک حافظه 16 گیگابایتی درنظر گرفته شده است.
  • باتری: این دستگاه دارای یک باتری لیتیوم یونی است که ظرفیت آن 60 وات ساعت می‌باشد. شما می‌توانید از آن تا 12 ساعت نیز استفاده کنید.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش فول اچ دی بوده و سایز آن 13.3 اینچ می‌باشد.
  • حافظه: حافظه درنظر گرفته شده برای ذخیره سازی داده‌ها در حدود 512 گیگابایت است و جنس آن از SSD PCIe می‌باشد.
لپ تاپ HP Spectre x360
معرفی لپ تاپ HP Spectre x360

لپ تاپ Razer Blade Stealth 13

این دستگاه که در لیست بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی  ما قرار دارد، تقریبا 2-3 سال قبل ساخته شده و به بازار عرضه شده است اما اگر نگاهی به مشخصات آن بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که کانفیگ قدرتمندی در سطوح اولیه قوی ارائه می‌دهد. Blade Stealth 13 به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ شناخته می‌شود. بنابراین برای این دستگاه یک گرافیک، پردازنده و رم بسیار قدرتمند درنظر گرفته شده است که شما را قادر می‌سازد تا بتوانید یک عملکرد بسیار روان و خوب داشته باشید.

مثلا استفاده از گرافیک GTX آن هم از مدل Ti Max و یا به کار برند پردازنده نسل 1165G که گرافیک داخلی دارد، از نقاط قوتی است که می‌بایست حتما درنظر بگیرید. قابل ذکر است که شرکت ریزور برای این دستگاه یک رم با ظرفیت خوب 16 گیگابایت درنظر گرفته است. دیگر مشخصاتی که برای دستگاه درنظر گرفته شده‌اند عبارتند از:

  • پردازنده: پردازنده‌ای که برای این دستگاه درنظر گرفته شده است، از نوع Core i7 – 1165G7 است که محدوده فرکانسی آن 2.8 – 4.7 گیگاهرتز می‌باشد.
  • گرافیک: برای گرافیک آن، یک کارت گرافیک مدل Geforce GTX ۱۶۵۰ Ti Max با 4 گیگابایت ظرفیت ارائه شده است که به خوبی نیازهای فنی شما در این زمینه را برطرف خواهد کرد.
  • رم: شما می‌توانید از رم 16 گیگابایتی آن با فناوری DDR4 استفاده نمایید که ارتقا پذیر نیست.
  • باتری: برای باتری این دستگاه، یک بخش با ظرفیت 65 وات ساعت درنظر گرفته شده است که برای آن یک آداپتور جمع و جور 100 واتی با پورت تایپ سی ساخته شده است.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش مات، فول اچ دی و دارای ۱۲۰Hz نرخ فریم است.
  • حافظه: حافظه دستگاه برای ذخیره سازی داده‌ها، 512 گیگابایت بوده و از نوع SSD می‌باشد.
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی
راهنمای خرید لپ تاپ Razer Blade Stealth 13

پرسش و پاسخ‌ های متداول

از جمله پرسش و پاسخ‌هایی که می‌توان راجع به خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی به آن اشاره کرد، می‌توان گفت:

  • چه مقدار رم برای برنامه نویسی نیاز است؟

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ برای کدنویسی هستید، باید مطمئن شوید که دارای رم زیادی است. هرچه رم لپ‌تاپ بیشتر باشد، عملکرد چندوظیفه‌ای بهتری دارد، بنابراین می‌توانید چندین برنامه را همزمان اجرا کنید. پیشنهاد ما رم 8 گیگابایت به بالا است.

  • فاکتورهای مهمی که در خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی وجود دارند، کدام هستند؟

از جمله فاکتورها و عواملی که می‌توان برای خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی بیان کرد، می‌توان به صفحه نمایش، قابلیت جابه جایی، رم، پردازنده یا CPU و نیز حافظه، کیبورد و باتری و کارت گرافیک آن اشاره کرد.

  • چند مورد از لپ تاپ های پیشنهادی برای خرید جهت برنامه نویسی را نام ببرید.

از مواردی که می‌توان در این زمینه عنوان کرد، باید گفت: لنوو Ideapad 330 – NXB، دل مدل XPS 15 OLED، Google Pixelbook Go و نیز دستگاه Aspire 5.

شما کاربران می‌توانید بهترین لپ تاپ‌ ها تا 30 میلیون تومان را در این مقاله مطالعه کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا