ترفندتکنولوژی

تیک آبی اینستاگرام چیست؟ آموزش 0 تا 100 نحوه داشتن آن

مزیت های تیک آبی اینستاگرام چیست؟ چگونه آن را دریافت کنیم؟

تیک آبی اینستاگرام چگونه است؟ آیا شم هم جزو کسانی هستید که قصد دارید یک تیک آبی را برای اینستاگرام خود درنظر بگیرید. در این مقاله می‌خوایهم به صورت اجمالی راجع به شرایط گرفتن این نوع تیک‌های آبی و احراز هویت را در اینستاگرام صحبت کنیم و شما ار با موضوعات مختلفی از جمله نحوه گرفتن، نکات و شرایط آن، مزیت‌ها و پرسش متداول را به شما ارائه نمایند. در این تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از این مطالب آگاه شوید.

آشنایی با تیک اینستاگرام

حتما شما هم جزو کسانی هستید که تیک‌های آبی را در فضای مجازی مشاهده کرده‌اید. در این صورت آیا با تیک آبی اینستاگرام آشنا هستید؟ این تیک‌ها به چه کاری می‌آیند؟ به این تیک‌ها، تایید اینستاگرام می‌گویند که طی یک فرآیند دریافت نشان آبی رنگ، منجر می شود تا اینستاگرام به شما به عنوان کاربر بگوید که این اکانت، یک حساب متعلق به کاربر، هنرمند، برند یا سازمانی است که آن را نمایندگی می‌کند.

احتمالا تعداد زیادی نشان تایید را در میان کاربران مختلف در پلتفرم‌های گوناگون دیده‌اید. مانند توییتر، فیس بوک و، بله، Tinder، علامت های آبی کوچک نشان می‌دهد که این پلتفرم تایید کرده است که حساب مورد نظر قابل اعتماد است، یا حداقل آنها همان چیزی هستند که می گویند. این نوع آیک‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا برای برجسته تر کردن حساب‌های واقعی کاربران اینستاگرامی اقدام کرده و مطمئن شوید که برند یا شخصی مناسبی همراه شما است. آنها به راحتی در نتایج جستجو و نمایه‌ها با جستوی کاربران نمایش داده می‌شوند و این خود عاملی است که می‌تواند قدرتمندی حساب آنها را در این پلتفرم‌ها نمایش دهید.

با توجه به این توضیحات، راحتی می‌توان فهمید که چرا تیک آبی اینستاگرام یک نماد یا وضعیت مطلوب در هر شبکه‌ای است. آنها نادر هستند و انحصار طلبی که دارند، منجر به اعتبار آنها می‌گردد. این نوع حساب‌های کاربری باید نماینده یک فرد خاص باشند که دارای دستاوردها یا دلایلی هستند که می‌تواند آنها را از دیگران متمایز کند.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟
آشنایی با تیک آبی اینستاگرام

افراد واجد شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

هر کسی می‌تواند در اینستاگرام یک نشان تایید شده یا تیک آبی اینستاگرام را درخواست کند. با این حال، اینستاگرام در مورد اینکه چه کسی واقعا تایید می‌شود، بسیار سخت‌گیر و از بسیاری جهات مرموز است؛ بنابراین، اگر شما هم می‌خواهید چنین قابلیتی را برای خود داشته باشید، بهتر است ابتدا بدانید که چه افرادی واجد شرایط آن هستند. جالب است بدانید فقط به این دلیل که یک علامت آبی در توییتر یا فیس بوک دارید، تضمین نمی‌کند که در اینستاگرام آن را دریافت کنید.

بنابر آنچه که اینستاگرام اعلام کرده است، این شبکه به صورت صریح می‌گوید که فقط برخی از چهره‌های عمومی، سلبریتی‌ها و برندها را در اینستاگرام تایید می‌کند. اصولا فلسفه تیک آبی و خلق آن نیز همین است که چهره‌های شاخص به دلیل تاثیرگذاری که دارند، با یک نشان ویژه اکانت آنها شناخته شود تا مردم با گفته‌های اکانت‌های فرعی و فیک دچار گمراهی نشوند.

برخی از شرایطی که حساب شما باید داشته باشند، عبارتند از:

  • معتبر باشد: آیا حساب شما نماینده یک شخص واقعی، کسب و کار ثبت شده یا برند است؟ شما نمی‌توانید برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، یک حساب میم، طنز، فرعی یا یک حساب فن باشید.
  • منحصر به فرد باشد: لازم است اکانت یا حسابی که برای فردی ایجاد می‌کنید، منحصر به فرد بوده و در جای دیگری نیز استفاده نشود.
  • عمومی باشد: حساب های خصوصی اینستاگرام واجد شرایط تایید نیستند.
  • کامل باشد: آیا یک بیو کامل، عکس پروفایل و حداقل یک پست دارید؟ این مهم است که برای دریافت نشان آبی اینستاگرام، حساب کاربری شما در این شبکه کامل باشد. حتی اگر پست اینستاگرامی را نگذاشته اید، باید بیو و هایلایت‌های شما تا حدی کامل باشند.
  • قابل توجه باشد: باید اکانت شما برای قشر خاصی موردتوجه باشد. به طور معمول، شخصیت‌های برجسته یا شرکت‌ها همیشه برای افراد خاصی برجسته هستند.

شرایط و نکات گرفتن تیک آبی اینستاگرام چگونه است؟

در پروسه دریافت تیک آبی اینستاگرام، مراحل و نکات مختلفی وجود دارند که باید به آن توجه کنید. در ادامه به چند مورد مهم آن می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • یکی از نکاتی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، رد شدن درخواست آنها است. در این حال اگر درخواست شما برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام رد شده باشد، اعلانی دریافت خواهید کرد و باید 30 روز صبر کنید تا بتوانید دوباره درخواست دهید.
  • اگر آن اعلان را دریافت نکرده‌اید، بنابراین احتمال آن وجود دارد که حساب شما در حال ارزیابی است.
  • همچنین باید بدانید که در تمام زمانی که اینستاگرام حساب شما را ارزیابی می‌کند، نمایه خود را عمومی نگه دارید. برای دریافت تیک آبی باید حساب شما در حالت عمومی باشد.
  • توجه داشته باشید که چندین بار درخواست برای نشان تایید شده قبل از دریافت تصمیم، منجر می‌شود تا درخواست شما را لغو ‌کند.
مزیت های داشتن حساب کاربری تایید شده اینستاگرام
فواید داشتن حساب با تیک آبی

اقدامات مهم برای گرفتن تیک اینستاگرامی

حال باید به بخش عملی گرفتن تیک آبی اینستاگرامی برسیم. حتما قبل از اینکه به سراغ این مراحل بیاید، محتواها و نکاتی که در قسمت قبل بیان شدند را درنظر بگیرید تا مشکلی برای شما ایجاد نشده و بتوانید این پروسه را بهتر انجام دهید:

  • برای درخواست نشان، وارد برنامه شوید. به تنظیمات، بخش Account رفته و گزینه Request verification را بزنید.
  • حال بایستی یک زیر دسته را انتخاب کنید. مثلا شما می‌توانید گزینه اخبار/رسانه را برگزینید.
  • مشخصات خود را وارد کرده و سپس فرم رسمی تایید را نیز آپلود نمایید.
  • همچنین شما می‌توانید پیوندهایی را نیز به داستان‌ها یا موارد دیگر به اشتراک بگذارید. مثلا شما می‌توانید به نمایه لینکدین یا 2 مقاله علمی و غیره خود لینک بدهید تا ارزشمندی شما تا حد خوبی برای اینستاگرام معلوم شود.
  • حال باید ارسال را بزنید. ممکن است بعد از یک روز یا چند روز، یک اعلان در بخش Activity دریافت کنید مبنی بر اینکه تایید شده‌اید. توجه داشته باشید که اگر منتظر تایید هستید و چیزی هم نمی‌بنید، بهتر است منتظر بمانید.

نکته: شما می‌توانید در تصویر زیر، نوتیفیکیشنی از تایید تیک اینستاگرامی دریافت کنید.

در این بخش همچنین می‌گوید که هنگام ارزیابی اکانت های اینستاگرام برای تایید، به تعدادی از عوامل توجه می‌شود. در پیامی که این شبکه برای شما ارسال می‌کند، یکسری اطلاعات از حسابی که مورد پذیرش قرار می‌گیرد، ثبت شده است. مثلا حساب باید معتبر، منحصر به فرد، کامل و قابل توجه باشد. مثلا در این توضیحات همچنین گفته است که حساب شما باید نمایانگر یک شخص یا نهاد شناخته شده و مورد جستجو باشد. آنها معمولا حساب‌هایی را بررسی می‌کنند که در منابع خبری متعدد نشان داده شده‌اند. توجه کنید که آنها محتوای رسانه‌ای پولی یا حمایت‌شده را منبعی برای بررسی نمی‌دانند.

یکی از ترفندهایی که می‌توانید این مرحله را با توجه به نکته‌ای که گفتیم پشت سر بگذارید، استفاده از نام و نشان شما در نشریات و شرکت‌های مختلف است که می‌توند ناشی از سوابق کاری شما باشد و منجر شود تا شما تایید شوید.

مزیت های دریافت نشان آبی اینستاگرام چیست؟

اما مزیت‌های چنین نشانی چیست؟ چرا همواره افراد در تلاش برای گرفتن آن هستند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت:

هم برای برندها و هم برای اینفلوئنسرها، تایید شدن در اینستاگرام می‌تواند منجر به آن شود تا همه چیز برای شما برجسته‌تر شود. در این حالت شما می‌توانید به جای ترکیب شدن با جمعیت، در صنعت خود برجسته شوید. با داشتن اینستاگرام هم تایید شده می‌توانید نمایه خود را نیز جذاب‌تر کنید که نشان از منحصر به فرد شد در بین دوستمان است. این موضوع اما بعد از مدتی . یکی دیگر از مزیت‌های داشتن تیک آبی اینستاگرام آن است که شما می‌توانید نمایه خود را جذاب کرده و از این طریق، کاربران بسیار زیادی را جلب کنید. با این حال، رشد برند شما تنها به دنبال جذب فالوور از طریق اثبات اجتماعی نیست. مهمتر از آن، کسب فالوور است. نمایه‌های تایید شده قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرند، به ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند، و این باعث می‌شود تا آنها بتوانند کاربران خود را هراز گاهی سورپرایز نمایند. به عنوان مثال، پروفایل‌های تایید شده به ویژگی “swipe up” دسترسی پیدا کردند که به کاربران اجازه می دهد تا وب سایت ها را از استوری‌های اینستاگرام خود پیوند دهند. این ویژگی بسیار مورد علاقه پروفایل‌هایی است که تأیید نشده‌اند یا از مرز 10000 فالوور عبور نکرده‌اند.

مزیت دیگر، به ویژه برای اینفلوئنسرها، این است که هیچ کس نمی‌تواند از شما تقلید کند. کافیست بر روی کارهای خود یک لوگو بزنید تا بتوانید آنها را به وضوح برای کاربران خود به نمایش بگذارید. حال می‌توانید بدون آنکه نیاز باشید، بگذارید تا محتوای شما منتشر شود و چون شما تنها کسی هستید که یک نشان دارید، همه افراد می‌توانند درک کننده که این اثر برای شما است. در کل با تایید اینستاگرام، می‌توانید مشخص کنید که شما کسی هستید که پشت صفحه است و همه پروفایل‌های دیگر جعل هستند. در مجموع باید گفت که تایید شدن در اینستاگرام کار آسانی نیست. اگر اینطور بود، همه افراد تاییدیه می‌گرفتند.

با تمام قابلیت های اینستاگرام (ریلز، استوری و غیره) در این مطلب آشنا شوید:

تمام قابلیت های جدید اینستاگرام

مزیت های داشتن حساب کاربری تایید شده اینستاگرام
فواید داشتن حساب با تیک آبی

نکات پیشنهاد دیگر برای اخذ تیک آبی اینستاگرام چیست؟

در انتها پیش از بررسی سولات متداول، می‌خواهیم به چند نکته مهم دیگری نیز که باید در طول روند دریافت تیک آبی اینستاگرام توجه کنید بپردازیم که عبارتند از:

  • خرید تیک آبی اینستاگرام امکان پذیر نیست: به این نکته مهم توجه کنید که اینستاگرام با پول، تیک آبی نمی‌دهد. بلکه باید با پتانسیل، مقالات و افتخارات علمی که دارید، برای اخذ تیک آبی اینستاگرام اقدا نمایید. این موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد گول خورده و نتوانند هرچند پولی را پرداخت کرده‌اند، به خواسته خود یعنی تیک آبی برسند.
  • حساب‌های فریبکار را نظارت کنید: اگر به نام شما حساب‌هایی فعالیت می‌کنند، لازم است حتما نسبت به تنظیم و یکسان سازی حساب خود اقدام کنید. پس باید یک تیک آبی اخذ کنید. همچنین شما می‌توانید به نحوی برای اصلاح یا حذف آنها اقدام کنید.
  • گرفتن فالوورهای بیشتر: هرچقدر که فالوورهای شما بیشتر باشد و از افراد حقیقی‌تری نیز باشند، اینستاگرام به اکانت شما اولویت بیشتری ذاشته و به احتمال بسیار زیاد می‌توانید شانس اخذ این نشان را دریافت کنید.

نکته: برخی از افراد از برخی ترفندها مانند درج میانبر و فالوور و غیره استفاده می‌کنند. این موارد نمی‌تواند یک راهکار حقیقی باشد و زمانی که کاربران شما روح شوند، می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر رشد اینستاگرام شما داشته باشد.

  • حذف لینک‌ها و رسانه‌های دیگر در قسمت بیو: اینستاگرام اصرار دارد که حساب هایی که دارای تیک آبی اینستاگرام هستند، نمی توانند پیوندهای به اصطلاح را به سایر خدمات رسانه‌های اجتماعی در پروفایل اینستاگرام خود داشته باشند. می‌توانید پیوندهایی به وب‌سایت، صفحات فرود یا سایر پلتفرم‌های آنلاین خود اضافه کنید اما فقط مطمئنا به حساب YouTube یا Twitter خود پیوند ندهید.
  • جستجو پذیر باشید: در حالی که اینستاگرام تجزیه و تحلیل این داده‌ها را ارائه نمی‌کند، اما می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.
  • اگر اسم شما در اخبار باشد، می‌توانید اپلای کنید و از این فرصت برای ثبت و بدست آوردن تیک آبی اینستاگرام استفاده نمایید.

در صورتی که برای بار اول رد شدید، تلاش خود را مضاعف کنید و پس از کسب یکسری افتخارات دوباره اقدام کنید. شما می‌توانید با بدست آوردن یک بهانه خوب، مجددا برای این کار اقدام کنید. اما توجه کنید که باید 30 روز منتظر بمانید و چند فصل را صرف افزایش مهارت‌ها و افتخارات خود کنید.

سوالات متداول

در بخش‌های قبل این مقاله راجع به اینکه تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد، توضیحات مفصلی را بیان کردیم. حال نوبت آن است تا سوالاتی که پیرامون این موضوع وجود دارند را برای شما بیان کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • کمترین تعداد فالوور برای دریافت اکانت تایید شده اینستاگرام چقدر است؟

در پاسخ به این پرسش، اینستاگرام هیچ اطلاعات رسمی را منتشر نکرده است. با این حال کمترین تعداد فالووری که به صورت شخصی دیده شده است، 1083 و 1097 فالوور در دو پروفایل بود که هر دو در ماه فوریه سال 2023 تایید شدند. بنابراین این مولفه هنوز هم پایدار بوده و چندان نیز اهمیت ندارد.

  • آیا می توانید برای تایید در اینستاگرام پول پرداخت کنید؟

نه؛ اینکار قابل انجام نیست و شما نمی‌توانید برای تایید و دریافت تیک آبی اینستاگرام، هزینه پرداخت کنید. این شبکه همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، بسیار حساس است و مانند توئیتر امکان خرید نشان اینستاگرام را ندارد. تنها راه برای دریافت آن این است که برای شبکه همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، درخواست دهید سپس باید صبر کنید و بگذارید تا پیامی از جانب این شبکه در بررسی درخواست شما بیاد.

  • چه کسانی واجد شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام هستند؟

همانطور که گفتیم، هرکسی می‌تواند برای دریافت این نشان درخواست خود را ارسال کند اما این لزوما بدین معنا نیست که درخواست شما پذیرفته شود. بنابراین باید بدانید که حساب افراد خاصی پذیرفته می‌شود که عبارتند از: ستاره‌های ورزشی، بازیگران، مدیران شرکت‌ها و موسسات، سیاستمداران، برندها و شرکت‌های بزرگ. این کار به این خاطر است که تنها شخصیت‌های بزرگ با اکانت‌های منحصر به فردشان به مردم و فن‌ها معرفی شوند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 15

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا