اخبار فرهنگی

رابطه لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور چیست؟ مزایا + معایب آن

چگونه رابطه لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور را مدیریت کنیم؟

لیست مطالب این مقاله

هم اکنون که وارد این مقاله شده‌اید حتماً برایتان سؤال شده که رابطه لانگ دیستنس چیست. به دلیل پیشرفت فناوری برخی از افراد در فضای مجازی و پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام با هم آشنا می‌شوند، ولی محل زندگی آن دو نفر از هم دور است. آن‌ها به دلیل مشکلات کاری، خانوادگی و تحصیلی باید از هم دور باشند و از طریق فضای مجازی یا تلفن در ارتباط باشند. در این مطلب از جوان ایرانی به این‌گونه رابطه‌های لانگ دیستنس، مزایا و معایب آن بیشتر می‌پردازیم.

 

رابطه لانگ دیستنس چیست؟

هرچند در عرف جامعه رابطه لانگ دیستنس (Long-distance relationship) به روابط عاشقانه از راه دور گفته می‌شود، ولی درواقع دو دوست که از هم فاصله دارند و یا فرزندی که از والدینش دور شده نیز جزو همین روابط قرار می‌گیرد. البته برخی از افراد نیز برای سرگرمی و گذراندن وقت با هم هستند و خودشان می‌دانند که رابطه‌شان هیچ سرانجامی ندارد. به طور کلی اگر صداقت و تعهد بین دو نفر باشد رابطه بسیار شیرین و ماندگار خواهد شد.

این نوع رابطه از راه دور ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد، ولی هنگامی‌که بحث عاشقانه پیش می‌آید حتماً سعی کنید کم و بیش دیدارهای حضوری داشته باشید تا بتوانید کمی شکل رابطه را تغییر داده و از کنار هم بودن لذت ببرید.

 

علت ایجاد رابطه لانگ دیستنس

دلایل ایجاد این نوع رابطه از راه دور زیاد است که در ادامه این مطلب از جوان ایرانی به این موضوع می‌پردازیم.

برخی از زوجین با انتخاب خودشان از هم دور می‌شوند. مثلاً ممکن است یکی از آن‌ها دانشگاه شهر دیگری قبول شده باشد، به همین دلیل مجبور هستند برای مدت زمان مشخصی دور از هم زندگی کنند.

همچنین برخی از افرادی که در زندگی اعتماد به نفس کافی برای ایجاد رابطه عاطفی مناسب را ندارند، به سمت رابطه لانگ دیستنس گرایش پیدا می‌کنند. درواقع آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای حرف زدن، احساسات خودشان را تایپ کنند.

برخی از افراد به دلیل اینکه به خصوصیات فرد مقابل آشنا نیستند ترجیح می‌دهند که ابتدا رابطه لانگ دیستنس داشته باشند، سپس وارد رابطه جدی شوند.

برخی از افراد انزواطلب بوده و توانایی مناسب برای ایجاد ارتباط‌های حضوری را ندارند، بنابراین ترجیح می‌دهند که رابطه لانگ دیستنس را تجربه کنند.

این‌گونه رابطه‌های از راه دور معمولاً هزینه‌های کمتری داشته، همچنین زحمت کمتری برای ارتباط برقرار کردن وجود دارد. این مورد نیز یکی از دلایلی است که افراد علاقه‌مند به رابطه‌های از راه دور می‌شوند.

 

مزایای رابطه لانگ دیستنس چیست؟

در این‌گونه رابطه‌های از راه دور به دلیل کمبود اعتماد به نفس، ادامه تحصیل و یا هر دلیل دیگر شما نمی‌توانید آن فرد را در کنار خود داشته باشید. اما از راه دور می‌توانید همدیگر را دوست داشته باشید درنتیجه نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن شما در این حالت برای شما تا حدودی برطرف خواهد شد.

بحث و درگیری کمتر

در رابطه‌های از راه دور به دلیل اینکه دو نفر حضور فیزیکی در کنار یکدیگر ندارند، تمایل کمتری برای بحث و درگیری داشته و درنتیجه معمولاً رابطه‌های طولانی بهتری دارند.

رشد فردی مناسب

اگر شما و شریک زندگی‌تان به صورت حضوری در کنار یکدیگر قرار داشته باشید، معمولاً فرصت کمی برای رشد خود دارید و هر فردی توسط شریک زندگی خودش تعریف می‌شود. اما در رابطه‌های از راه دور شما زمان دارید تا بتوانید ارزش‌های خود را نشان داده، همچنین اهداف خود را بشناسید و بر روی شخصیت فردی خود تمرکز کنید.

تقویت احساسات عاطفی

در رابطه‌های از راه دور تماس فیزیکی وجود ندارد و رابطه جنسی در کار نیست، هرچند داشتن رابطه جنسی نیز بنا بر توافق یکدیگر در یک رابطه بسیار مهم است، اما رابطه‌های راه دور با تقویت ارتباط و اعتمادسازی ایجاد می‌شود که فراتر از روابط فیزیکی بین شما و فرد مقابل است. شما زمان بیشتری دارید تا بتوانید بر روی احساسات عاطفی خودکار کنید.

واقف به ارزش با هم بودن

افرادی که مدام در کنار شریک عاطفی، پارتنر و یا همسر خود هستند ممکن است انقدر درگیر روزمرگی و برنامه‌های خودشان شوند که ارزش یکدیگر را فراموش کنند. آن‌ها در برخی از موارد با یکدیگر مشاجره می‌کنند و حتی ممکن است از یکدیگر جدا شوند. اما در برخی از مواقع دوری از کسی که دوستش دارید برای رابطه شما بسیار خوب و سازنده است. زیرا این فاصله به شما کمک می‌کند تا قدر باهم بودن را بدانید، دلتنگ خنده و شوخی‌های یکدیگر شوید و درنتیجه شریک زندگی و یا پارتنر خود را بیشتر دوست داشته باشید.

آزمایش میزان عشق شما نسبت به یکدیگر

اگر در رابطه‌های از راه دور تعهد و اعتماد مناسب را داشته باشید و از وجود یکدیگر لذت ببرید، به این موضوع می‌رسید که فاصله بین شما معنی ندارد، بلکه آن احساس و عشق واقعی شما است که می‌تواند دل‌هایتان را به یکدیگر نزدیک نگه دارد. اما حتی مشاهده شده که برخی از زوجین هنگامی‌که از هم دور هستند، تحمل فاصله را ندارند و درنتیجه از یکدیگر جدا می‌شوند. بنابراین شما هنگامی‌که در رابطه‌های از راه دور قرار می‌گیرید میزان عشق و وفاداری نسبت به یکدیگر را می‌توانید امتحان کنید.

 

انواع متن عاشقانه انگلیسی، فرانسوی، ترکی و فارسی به صورت کوتاه و بلند را در این مقاله بخوانید:

متن عاشقانه خاص

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم؟

هرچند برخی از افراد بر این باورند که رابطه‌های لانگ دیستنس هرگز نتیجه خوبی ندارند و به دلایل مختلف قلب شما شکسته شده و دچار غم خواهید شد، اما شما عزیزان باید بدانید هرچند ممکن است گاهی اوقات غمگین و تنها شوید اما اگر این نوع رابطه‌ها را به درستی مدیریت کنید، حتی ساده‌ترین چیزها برای شما شیرین خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید در کنار کارهای روزمره در طول روز با یکدیگر ارتباط داشته باشید.

پرداختن به سرگرمی مشابه

اگر شما و فردی که در رابطه لانگ دیستنس قرار دارد، زمان کافی را در اختیار دارید می‌توانید یک سرگرمی مشابه را برای خودتان انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال هر دو سر زمان مشخصی شروع به زدن گیتار کنید. شما عزیزان می‌توانید با یکدیگر، بازی آنلاین مشترک انجام داده، یا آهنگی را برای هم به اشتراک بگذارید و هر دو با هم به آن گوش دهید و یا جدا از هم اما هم‌زمان به خرید بروید. به‌طورکلی می‌توانید مواردی از این قبیل را از راه دور با یکدیگر در زمان‌های مشابه انجام دهید.

فاصله را موقتی کنید

شما همراهان گرامی مجله جوان ایرانی باید بدانید که هیچ رابطه‌ای بدون امید دوام نمی‌آورد، درنتیجه شما باید در رابطه‌های لانگ دیستنس این امیدواری را داشته باشید که یک روزی همدیگر را خواهید دید و به یکدیگر عشق فیزیکی خواهد ورزید.

رابطه را اختیاری کنید نه اجباری

هیچ‌وقت در رابطه‌های از راه دور یکدیگر را مجبور به کاری نکنید، درواقع سعی نکنید که برای یکدیگر قانون و مقررات قرار دهید که سر ساعت مشخصی هر شب تماس داشته باشید، زیرا رابطه‌ها باید به صورت ارگانیک و دلی ادامه ‌یابد و شما نباید فرد مقابل را مجبور به انجام کاری کنید. درهرصورت افرادی که دور از یکدیگر هستند مشغول زندگی روزمره خودشان بوده و ممکن است در تایم مشخص نتوانند به قول خود عمل کنند.

همدیگر را قضاوت نکنید

وقتی در رابطه‌های عاشقانه از راه دور قرار می‌گیرید و از یکدیگر جدا هستید، اگر همدیگر را به صورت قلبی دوست داشته باشید، برای همدیگر ماندگار خواهید شد، بنابراین نباید حتی روابط اجتماعی فرد مقابل احساس حسادت شما را برانگیزد و شروع به قضاوت کنید.

اجتناب از ارتباط بیش از حد

در رابطه‌های لایسنس احساس مالکیت نداشته باشید و به یکدیگر وابسته نشوید. شما مجبور نیستید تمام مدت با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. برخی از افراد احساس می‌کنند که فاصله را باید با گذراندن وقت بیشتر جبران کنند، درصورتی‌که این مورد بسیار اشتباه بوده و بین شما فاصله می‌اندازد.

فاصله فرصتی برای با هم بودن در آینده

اگر شما تمایل دارید که روزی در کنار یکدیگر زندگی کنید، این فاصله برای شما بسیار خوب است. زیرا باعث می‌شود که با اخلاق و روحیات یکدیگر آشنا شده و عشق خود را به هم ثابت کنید. شما عزیزان باید باور داشته باشید که روزی می‌توانید در کنار یکدیگر زندگی شاد و موفق را سپری کنید.

به هم توجه کنید

به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید در طول روز احوال یکدیگر را جویا شوید، برای یکدیگر پست‌های جالب بفرستید، اتفاقات زندگی خود را برای هم تعریف کنید تا فرد مقابل بفهمد که موردعلاقه و توجه شما قرار گرفته است.

ایجاد صحبت‌های جنسی

از آنجا که رابطه جنسی در زندگی نقش بسیار اساسی دارد و باعث ماندگار شدن افراد می‌شود، بنابراین اگر روابط عاشقانه دارید هر از گاهی سعی کنید با یکدیگر صحبت‌های جنسی داشته باشید و یا تیکه‌های تحریک‌آمیز به یکدیگر بگویید.

آیا می‌دانید چگونه برای رابطه جنسی آماده شوید؟ در اینجا به صورت جامع بخوانید:

عشق بازی قبل از رابطه جنسی

شناسایی برنامه‌های یکدیگر

شما عزیزان باید بدانید که طرف مقابل چه زمانی مشغول و آزاد است تا بتوانید در زمانی که او وقت دارد، پیامک ارسال کنید و یا با یکدیگر تماس بگیرید. هنگامی‌که فرد مقابل در وسط کلاس است یا جلسه کاری دارد مزاحم او نشوید.

داشتن صداقت با یکدیگر

با همدیگر صادق باشید و در موارد احساساتی نظیر ناامنی، حسادت و یا هر احساسی که درون شما ایجاد شده است با همدیگر صحبت کنید و اجازه دهید که فرد مقابل به شما کمک کند و حمایت‌های لازم را ارائه دهد. هیچ‌وقت سعی نکنید تمامی مشکلات و احساسات که در رابطه مشترک است را به تنهایی حل کنید.

 

معایب رابطه لانگ دیستنس چیست؟

برخی از افراد بر این باور هستند که از دل برود هر آنکه از دیده رود. درنتیجه متأسفانه ممکن است شخص دیگر که در کنار شریک زندگی شما حضور فیزیکی دارد، جایگزین شما شود و شما در این رابطه شکست بخورید. در چنین مواردی باید احساس تعهد خودتان را بالا ببرید تا دچار اتفاقات این‌چنینی نشوید.

برخی از افراد آن ذوق و شوق اولیه را نسبت به رابطه‌های از راه دور از دست داده و نسبت به کیفیت رابطه ناخشنود می‌شوند.

شما عزیزان ممکن است با دیدن افرادی که رابطه عاشقانه حضوری موفق دارند، دچار احساس کمبود و سرخوردگی شوید و نیاز به حضور فیزیکی شریک عاطفی خود داشته باشید.

ممکن است نسبت به تعهد به فرد مقابل در رابطه‌های دور دچار نگرانی و شک شوید. درنتیجه حتی در این مورد ممکن است از نظر روحی آسیب ببینید.

از آنجایی که در چت، ظاهر افراد و احساسات آن‌ها مشخص نیست، درنتیجه ممکن است دچار سوءتفاهم شوید و مشکلات عمیقی را تجربه کنید.

 

نشانه‌های رابطه لانگ دیستنس ناموفق

برخی از نشانه‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد رابطه شما خوب پیش نمی‌رود و درواقع فرد مقابل احساس متقابلی نسبت به شما ندارد. در ادامه این مقاله از جوان ایرانی به این علائم می‌پردازیم.

بهانه برای تماس نگرفتن

اگر شریک عاطفی شما چندین بار برای تماس گرفتن با شما بهانه آورده و از جملاتی مانند وقت نداشتم، کارم زیاد بود، سرم شلوغ بود و مواردی از این قبیل استفاده کرد، بدانید که شما به احتمال زیاد در زندگی او هیچ اهمیتی نداشته و درواقع اولویت چنین فردی نیستید.

دور شدن از شما

اگر شکل رابطه شما تغییر کرده و فرد مقابل در حال دور شدن از شماست، قبول کنید که این‌گونه رابطه سرانجام خوبی ندارد. به احساس خود اعتماد کرده و شما نیز فاصله بگیرید.

نداشتن اشتیاق برای دیدن همدیگر

هرچند رابطه‌های لانگ دیستنس از راه دور بوده اما برخی از افراد هر از چند گاهی همدیگر را ملاقات می‌کنند. اگر شما هیچ برنامه‌ریزی برای دیدن همدیگر ندارید، درواقع این‌گونه صحبت‌های شما متوقف شده و اشتیاقی برای دیدن همدیگر نشان نمی‌دهید، یعنی رابطه شما تقریباً تمام شده است.

نداشتن مکالمه روزانه

معمولاً افرادی که در روابط عاشقانه هستند، به صورت روزانه و مستمر با یکدیگر از راه دور صحبت می‌کنند. اما اگر چند روزی است که از حال یکدیگر خبر ندارید و این مورد ممکن است ادامه داشته باشد بهتر است که در رابطه خود تجدیدنظر داشته باشید.

تغییر رفتار شریک عاطفی

اگر نوع ابراز احساسات شریک عاطفی شما تغییر کرده و احساس می‌کنید که او تمایلی به شما ندارد، این یک هشدار است که ممکن است فرد مقابل بخواهد که رابطه را تمام کند. شما نیز به او کمک کرده و اجازه دهید رابطه تمام شود، به همین راحتی!

نداشتن هیجان برای روزمرگی‌های شما

اگر با فرد مقابل در رابطه لانگ دیستنس هستید و او هیجان‌زده از خبرها و موفقیت‌های شما نمی‌شود، گاهی از شما یک تشکر خشک و خالی می‌کند، ممکن است رابطه شما یک رابطه پوچ و بی‌معنی باشد، بهتر است آن را کنار بگذارید.

نداشتن برنامه در آینده

اگر احساس می‌کنید که شریک عاطفی شما هیچ برنامه‌ریزی برای آینده ندارد که با هم مشترک باشد، بهتر است که رابطه را تمام کنید. زیرا نسبت به شما یک نگرش موقت دارد که روزی شما را کنار خواهد گذاشت.

در دسترس نبودن فرد مقابل

اگر تاکنون مکالمه‌های بسیار طولانی داشتید، ولی این روزها صحبت‌ها و تماس‌های شما بسیار کم شده، به ندرت پیش می‌آید که به یاد شما باشد و این عادت تبدیل به رفتارهای روزمره شده است، یعنی این رابطه شما پایان خوبی ندارد.

نداشتن تعهد در رابطه

اگر هرکدام از شما تعهدی نسبت به همدیگر نداشته باشید، درنتیجه کم‌کم اعتماد شما از بین می‌رود. در این صورت باید بدانید که این رابطه تمام شده و صرفاً برای سرگرمی همدیگر در حال ادامه دادن هستید.

 

سخن پایانی

خوشبختانه با پیشرفت فناوری، رابطه‌های لانگ دیستنس در برخی از موارد می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. اما باید آگاهانه وارد این رابطه شوید زیرا مزایا و معایب بسیار زیادی دارد که در این بخش از جوان ایرانی به آن پرداختیم.

اگر شما عزیزان نیز تجربه این‌گونه رابطه‌های از راه دور را دارید، می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را با ما و دیگر مخاطبان جوان ایرانی در میان بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا