بارداری و کودکانبهداشت و سلامت

روش های سقط جنین با داروهای گیاهی + میوه‌ها: عوارض آن چیست؟

چه گیاهان دارویی و میوه‌هایی باعث سقط جنین می‌شود؟

سهل‌انگاری برخی از مادران باعث می‌شود ناخواسته دچار سقط جنین شوند‌. مادران باردار باید در سبک زندگی و رژیم غذایی خود بسیار حساس باشند. برخی از دانه‌ها، میوه‌ها، گیاهان دارویی و قرص‌ها هستند که باعث مرگ جنین خواهند شد. در این مطلب از جوان ایرانی روش های سقط جنین سریع خانگی را برای شما شرح می‌دهیم تا از خوردن آن‌ها پرهیز کنید. البته باید بدانید که بیشتر مشکلات بارداری و سقط جنین در سه ماهه اول رخ می‌دهد، بنابراین بسیار مراقب خود باشید.

 

چه گیاهان دارویی باعث سقط جنین می‌شود؟

برخی از گیاهان دارویی ممکن است برای سلامتی مفید باشد، اما شما باید بدانید که در دوران بارداری نباید از آن‌ها استفاده کنید، زیرا باعث سقط جنین می‌شوند‌. این گیاهان دارویی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

گیاه دارچین

اگر دارچین به صورت خام مصرف شود احتمال سقط جنین بالا می‌رود‌. حتی سعی کنید در مصرف مکمل‌های حاوی دارچین نیز احتیاط کنید. البته می‌توانید مقدار کمی از دارچین را در غذا بریزید و آن را به صورت طبخ شده مصرف کنید ولی مراقب باشید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. دارچین برای کاهش درد قبل از زایمان بسیار مفید است.

گیاه زعفران

به ویژه در ماه‌های اول بارداری مصرف زعفران باعث سقط جنین می‌شود. درواقع اگر شما حداقل یک تا دو گرم از زعفران را برای سه یا چهار روز مصرف کنید، جنین شما سقط خواهد شد. بنابراین سعی کنید در مصرف آن تعادل را به خرج داده و زیاده‌روی نکنید. البته طبق نظرات برخی از مردم، با مصرف زعفران هیچ مشکلی جنین آن‌ها را تهدید نکرده اما طبق نظریه پزشکان در مصرف زعفران در دوران بارداری احتیاط کنید.

گیاه بابونه

ترکیباتی در گیاه بابونه به نام تاهونی وجود دارد که باعث انقباض رحم و درنتیجه سقط جنین می‌شود. بنابراین خانم‌های باردار در دوره‌های بارداری می‌توانند فقط به مقدار بسیار کم گیاه بابونه استفاده کنند.

گیاه پونه

برخی از افراد هنگامی‌که سرما می‌خورند، از گیاه پونه برای کاهش علائم سرماخوردگی بهره می‌برند. اما شما عزیزان باید بدانید که از گیاه پونه بیش از حد استفاده نکنید، زیرا باعث خونریزی و سقط جنین می‌شود.

روغن گل مغربی

هرچند که روغن گل مغربی بسیار آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است، اما شما باید بدانید که اگر در اطراف رحم نباید از این روغن استفاده کنید زیرا دچار سقط ناگهانی جنین خواهید شد. از روغن گل مغربی برای آماده شدن جهت زایمان استفاده می‌شود.

گیاه گلپر

گلپر خواص بسیار زیادی دارد و همچنین درمان‌کننده بیماری‌های گوارشی مانند نفخ است، اما اگر به ویژه در سه ماهه اول بارداری بیشتر از دو گرم گلپر در روز مصرف کنید، مبتلا به سقط جنین خواهید شد.

گیاه آویشن

آویشن دارای طبیعت گرم و خشک است و بسیاری از افراد به‌عنوان ادویه در غذاهای خودشان استفاده می‌کنند. یا برای طعم دار کردن انواع خوراکی‌ها از آویشن بهره می‌برند. اما مادران باردار به هیچ وجه نباید آویشن را در رژیم غذایی خود قرار دهند، زیرا باعث سقط جنین خواهد شد.

زرشک

روش های سقط جنین سریع خانگی
روش های سقط جنین سریع خانگی

به طور کلی زرشک انقباضات عضلات مختلف بدن را افزایش داده و باعث سقط جنین خواهد شد. زرشک یکی دیگر از مواردی است که به دلیل آلکالوئیدها و همچنین ترکیبات فنلی باعث انقباضات عضلات رحم می‌شود و درنتیجه پس از مصرف آن دچار سقط جنین خواهید شد.

روغن گل پامچال

از روغن گل پامچال هم می‌توان به صورت موضعی استفاده کرد و هم به صورت خوراکی از آن بهره برد. این روغن خواص ضدعفونی‌کننده داشته و برخی از خانم‌ها در دهانه رحم از آن استفاده می‌کنند. اما در دوران بارداری مصرف آن بسیار خطرناک بوده و منجر به سقط جنین می‌شود.

تخم شوید

همان‌طور که می‌دانید تخم شوید باعث کاهش چربی بدن، همچنین لاغری می‌شود و خواص ضد نفخ نیز دارد. اما اگر در دوران بارداری مصرف کنید، به دلیل انقباضات رحم و تولید هورمون‌های مؤثر در قاعدگی باعث ایجاد سقط جنین خواهد شد.

گیاه سنبل ختایی

این گیاه دارویی باعث شل کردن عضلات، تحریک قاعدگی و همچنین افزایش انقباضات رحمی شده، درنتیجه مبتلا به سقط جنین خواهید شد. مصرف این گیاه در افرادی که دچار خونریزی‌های شدید هستند و یا از داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند، عوارض بیشتری ایجاد می‌کند‌‌.

گل ختمی و گل بنفشه

گل بنفشه و گل ختمی برای مادران باردار بسیار مضر است و بازکننده عروق رحمی است. بنابراین از مصرف آن باید خودداری شود، زیرا باعث سقط جنین می‌شود.

گیاه آلوئه ورا

همان‌طور که می‌دانید آلوئه ورا خواص بسیار زیادی برای مراقبت از پوست و مو در خانم‌ها دارد. همچنین باعث کاهش چین‌وچروک و کاهش وزن نیز می‌شود. اما زنان باردار نباید آلوئه ورا و یا آب آن را مصرف کنند، زیرا ممکن است دچار خونریزی لگن و درنتیجه سقط جنین شوند.

گیاه کوهوش

گیاه کوهوش سیاه، آبی و یا قرمز برای تنظیم کردن هورمون‌های خانم‌ها و عادت ماهیانه بسیار عالی است. اما باید مراقب باشید اگر در دوران بارداری از ابن گیاه مصرف نکنید، زیرا باعث سقط جنین خواهد شد.

دانه کنجد

ازجمله خواص بسیار مهم دانه کنجد می‌توان به درمان یبوست و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا اشاره کرد.اما در دوران بارداری نباید از دانه کنجد استفاده کنید، زیرا باعث انقباضات ناگهانی رحم شده و منجر به مرگ جنین خواهد شد.

دکمه طلایی

ازآنجایی‌که گیاه دکمه طلایی بسیار سمی و خطرناک است، اگر در دوران بارداری مصرف کنید باعث سقط جنین خواهد شد. بنابراین در مصرف آن احتیاط کنید.

گیاه بارهنگ

گیاه بارهنگ که با نام‌های دیگری مانند بارتنگ، ذنب الفار و لسان الحمل معروف است، برای مادران باردار مضر بوده و باعث سقط جنین می‌شود. البته تحقیقات زیادی در این مورد صورت نگرفته است، اما به احتمال زیاد اگر بارهنگ مصرف کنید، دچار زایمان زودرس و یا سقط جنین خواهید شد. همچنین مبتلا به خونریزی‌های رحمی و یا انقباضات رحم نیز می‌شوید.

درمنه

یکی دیگر از گیاهان دارویی که باعث سقط جنین خواهد شد گیاه درمنه نام دارد. هرچند این گیاه دارویی برخی از مشکلات باروری را حل می‌کند، اما مصرف آن به مادر و جنین آسیب میزند، درنتیجه مرگ جنین را در پی خواهد داشت.

ریشه آنجلیکا

هرچند که ریشه آنجلیکا در طب سنتی فواید بسیار زیادی دارد، اما اگر مادران باردار در دوران بارداری از آن استفاده کنند دچار مرگ جنین خواهند شد.

مصرف سداب

دقت کنید مصرف سداب در دوران بارداری باعث سقط جنین خواهد شد. زیرا دارای پیلوکارپین است که ماهیچه‌های رحم را تحریک کرده و درنتیجه برای مادر و جنین خطر بسیار زیادی دارد.

شیرین‌بیان

یکی دیگر از داروهای گیاهی که مادران باید در دوران بارداری پرهیز کنند، شیرین‌بیان است. زیرا سقط جنین را در پی خواهد داشت.

مارچوبه

اگر در مصرف مارچوبه زیاده‌روی کنید، ممکن است دچار بیماری‌هایی مانند سنگ کلیه، یبوست یا گرفتگی عضلات شوید. همچنین مصرف آن در دوران بارداری به دلیل اسید اگزالیک فراوانی که دارد ممکن است باعث مرگ جنین شود.

سیاه‌دانه

اگر در مصرف سیاه‌دانه زیاده‌روی کنید، نه تنها میل جنسی شما کاهش پیدا خواهد کرد، بلکه مبتلا به سقط جنین خواهید شد.

دانه‌های رازیانه

رازیانه باعث افزایش خونریزی دوران عادت ماهانه می‌شود، بنابراین نباید در دوران بارداری از آن استفاده کنید، زیرا باعث مرگ نوزاد شما خواهد شد.

آیا می‌دانید علت خونریزی در بارداری چیست؟ در این مقاله به طور کامل بخوانید:

علت خونریزی در بارداری چیست؟

دمنوش های مضر در دوران بارداری

روش های سقط جنین سریع خانگی
روش های سقط جنین سریع خانگی

ذکر این نکته ضروری است که مادران باردار در ماه اول بارداری نباید به صورت مکرر با آب گرم دوش بگیرند، زیرا متأسفانه به سقط جنین کمک می‌کند. در ادامه‌ی این بخش از جوان ایرانی برخی از دمنوش‌های مضر در دوران بارداری را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آن‌ها پرهیز کنید.

چای کوهی

چای کوهی یک مسکن طبیعی و نوعی قاعده آور است، اما در دوران بارداری به هیچ وجه مصرف نکنید. زیرا مصرف چای کوهی به ویژه در اواخر بارداری باعث زایمان زودرس خواهد شد.

دمنوش نعنا فلفلی

شما عزیزان باید بدانید که دمنوش نعناع فلفلی باعث تحریک عادت ماهانه شده و مادران باردار نباید در رژیم غذایی خود از این دمنوش استفاده کنند.

دمنوش انیسون

دمنوش انیسون یا بادیان رومی یکی دیگر از روش‌های بسیار مضر است که توصیه می‌شود مادران باردار به هیچ وجه از آن مصرف نکنند، زیرا باعث سقط جنین خواهد شد.

چای میخک

هرچند خود میخک برای تسکین دردهای دندان بسیار مناسب است و مادران باردار می‌توانند برای دندان‌درد از آن بهره ببرند، اما چای میخک را در دوران بارداری مصرف نکنید. زیرا به ویژه در ماه‌های اول باعث سقط جنین خواهد شد.

دمنوش زیره

هرچند که زیره خواص بسیار زیادی دارد و زنان برای کاهش دردهای دوران قاعدگی و تنظیم عادت ماهانه از زیره بهره می‌برند، همچنین باعث افزایش شیر مادر می‌شود، اما باید بدانید که در دوران بارداری اگر زیره مصرف کنید مبتلا به مرگ جنین خواهید شد.

 

میوه های ممنوعه در دوران بارداری

میوه‌هایی که در این بخش از جوان ایرانی بررسی می‌شود به شدت برای سلامت مادارن باردار مضر بوده و باید از آن پرهیز کنند زیرا باعث سقط جنین خواهد شد.

میوه گوجی بری

ازآنجایی‌که میوه گوجی بری سرشار از ویتامین سی است، ممکن است باعث مرگ جنین درون شکم شما شود. البته طی تحقیقات انجام شده مصرف ۱۰گرم توت گوجی بری در دوران بارداری ضرر آن‌چنانی ندارد، اما اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید منجر به سقط جنین خواهد شد.

میوه آناناس

اگر خانم‌ها به ویژه در سه ماهه اول بارداری مقدار زیادی میوه آناناس مصرف کنند، مبتلا به خونریزی و سپس سقط جنین می‌شوند. شما عزیزان باید بدانند که در مصرف آناناس باید تعادل به خرج دهید.

میوه پاپایا

اگر در هنگام بارداری میوه پاپایا را مصرف کنید، ممکن است منجر به انقباضات رحمی شده و درنتیجه دچار سقط جنین شوید. این میوه خام مقادیر بالایی از لاتکس دارد که باعث آزادسازی پروستاگلاندین ها و همچنین اکسی توسین می‌شود‌ درنتیجه دیواره‌های رحم دچار انقباض شده که برای شما و جنین خطرناک است.

 

آیا بارداری بدون دخول امکان است؟ حاملگی با پیشاب چگونه است؟

احتمال بارداری بدون دخول

 

سبزیجات مضر دوران بارداری

روش های سقط جنین سریع خانگی
روش های سقط جنین سریع خانگی

مادران باردار باید توجه کنند که از این سبزی‌ها در دوران بارداری به شدت پرهیز کنند.

سبزی جعفری

ویتامین‌های موجود در جعفری، باعث بالا رفتن سطح استروژن بدن شده و درنتیجه جریان خون به اندام‌های تولیدمثل را کاهش می‌دهد. خانم‌های باردار می‌توانند به مقدار خیلی کم از این سبزی استفاده کنند. مقدار زیاد جعفری باعث اسپاسم یا گرفتگی رحم نیز می‌گردد.

سبزی کرفس

مادران باردار باید دقت کنند که در تمام دوران بارداری به هیچ وجه کرفس مصرف نکنند. زیرا این سبزی علاوه بر خواص فراوانی که دارد، اما روی سیستم عصبی جنین اثرات بسیار بدی می‌گذارد. حتی باعث ایجاد ناراحتی‌های عصبی مانند حملات صرع در نوزادان می‌شود. همچنین خوردن خورشت کرفس یا سالادی که حاوی آن باشد منجر به سقط جنین خواهد شد.

 

قرص های شیمیایی برای سقط جنین

اگر از این قرص‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود مصرف می‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا مصرف آن‌ها باعث سقط جنین خواهد شد.

مصرف قرص آسپرین

زنان برای تنظیم قاعدگی از قرص آسپرین استفاده می‌کنند. اما این افراد باید بدانند اگر در ماه اول بارداری قرص آسپرین مصرف کنند، احتمال سقط جنین در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. اگر ۵ یا ۶ روز پشت سر هم قرص آسپرین مصرف کنید، به احتمال زیاد دچار سقط جنین خواهید شد.

ویتامین سی

در دوران بارداری سعی کنید ویتامین سی به مقدار زیاد مصرف نکنید، در این مورد با پزشک خود مشورت کنید که چه مقدار ویتامین بدن شما نیاز دارد. مقادیر زیاد ویتامین c باعث سقط جنین خواهد شد.

آیا می‌دانید کدام پوزیشن در دوران بارداری بهتر است؟ در مورد آن و نحوه رابطه جنسی در بارداری بیشتر بخوانید:

رابطه جنسی در بارداری

 

عوارض سقط جنین چیست؟

روش های سقط جنین سریع خانگی
روش های سقط جنین سریع خانگی

سقط جنین علاوه بر عوارض جسمی،  دارای پیامدهای روحی بسیار زیادی است. مادران باردار باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند و از مواردی که در این مقاله بیان شده پرهیز کنند تا بتوانند بارداری سالمی را داشته باشند.

البته برخی از مادران باردار به دستور پزشک نیاز به سقط جنین پیدا می‌کنند، که در این مورد هیچ بحثی نیست و تصمیم با خود پزشک متخصص است، اما برخی از زن و شوهرها نیز هستند که پس از حاملگی، پشیمان شده و می‌خواهند نوزادشان را سقط کنند!!

پیشنهاد مجله جوان ایرانی به این‌گونه خانواده‌ها این است که یا از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید و بچه‌دار نشوید یا اینکه اگر باردار شدید مسئولیت فرزند خود را قبول کرده و تمام تلاش خود را بکنید تا نوزاد شما سالم به دنیا بیاید. بسیاری از مادرانی که جنین‌شان را سقط می‌کنند، دچار بیماری‌های روحی روانی می‌شوند. آن‌ها احساس می‌کنند که تکه‌ای از وجودشان از بین رفته، درنتیجه در تمام لحظات زندگی حال خوبی ندارند. واقعیت امر این است که شما نباید فرشته زندگی خود را نابود کنید. فرزندی که حق حیات و زندگی دارد را باید به این دنیا بیاورید و به هیچ وجه حاضر به مرگ موجود زنده نشوید.

سخن پایانی

اگر پس از مصرف گیاهان دارویی، دانه‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی که در این بخش از جوان ایرانی معرفی شد، دچار لکه بینی شدید، نشان‌دهنده این است که احتمالاً دچار سقط جنین خواهید شد.

توصیه‌هایی که در این مقاله شرح داده شد را جدی بگیرید تا خطری جنین شما را تهدید نکند.

اما اگر شما عزیزان به هر دلیلی نیاز به سقط جنین پیدا کردید، باید تحت نظر پزشک قرار گرفته و به صورت قانونی جنین خود را سقط کنید.

پس از سقط جنین نیز باید به طور دقیق معاینه شوید تا پزشک مطمئن شود که رحم شما کاملاً خالی‌شده است. اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید، می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا