اخباراخبار فرهنگی

چگونه با زنانگی سمی مبارزه کنیم؟ نشانه های آن چیست؟

نشانه های زنانگی سمی + نحوه مبارزه با آن

زنانگی سمی اصطلاحی است که زنان را تحت فشار قرار داده و آن‌ها را توسط یک مرد مانند پدر یا شوهر در زندگی می‌شناسند. این اصطلاح در یک جامعه مردسالار به وجود آمده است. در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی نحوه تشخیص و مبارزه با زنانگی سمی می‌پردازیم.

 

علائم زنانگی سمی چیست؟

برخی از نشانه‌ها وجود دارد که متوجه می‌شوید در آن شرایط، زنانگی سمی ایجاد شده است. این علائم را در ادامه این مقاله از مجله جوان ایرانی باهم بررسی می‌کنیم.

در برخی از مجلات، هنرمندان زن را به عنوان زن جذاب خطاب می‌کنند. این مورد زنان را تشویق می‌کند که جراحی پلاستیک انجام داده و نقاط مختلف بدن خودشان را دست‌کاری کنند.

از زنان نقش‌های کلیشه‌ای انتظار دارند. به عنوان مثال تصور می‌کنند وظایف آن‌ها خانه‌داری و یا شستن ظروف است.

به دختران جوان می‌گویند تو خیلی خوشگلی، در حالیکه به پسران جوان می‌گویند تو خیلی باهوش هستی!

برخی از زنان صرفاً برای خودنمایی کردن لباس‌های جدید می‌پوشند. این‌گونه زنان و دختران برای دل خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

اگر زنان دیر ازدواج کنند و یا تمایل به ازدواج نداشته باشند، مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

از زنان انتظار می‌رود که بچه‌دار شوند به این دلیل که دارای رحم هستند و به این‌مورد که آیا آن‌ها بچه دوست دارند یا خیر اهمیتی داده نمی‌شود.

 

تأثیرات زنانگی سمی در زندگی

زنانگی سمی چیست
زنانگی سمی چیست

زنانگی سمی باعث می‌شود که زنان انتظارات غیرواقعی از خودشان داشته باشند.

حتی زنانگی سمی باعث فرسودگی روابط نیز می‌شود.

زنانگی سمی در محیط کار باعث اذیت دیگر کارمندان شده و همچنین ممکن است این‌گونه زنان دست به قلدری بزنند. قلدری در محیط کار بر سلامت روان آن‌ها تأثیر بسیار منفی می‌گذارد.

در مورد نحوه مقابله با مدیر زورگو و قلدر در محیط کار در این مقاله بیشتر بخوانید:

نحوه برخورد با مدیر زورگو

باعث ایجاد اضطراب، افسردگی و کاهش اعتمادبه‌نفس زنان می‌شود‌.

زنانگی سمی می‌تواند باعث ایجاد شرم و گناه درون شما شده و در جامعه احساس بسیار بدی داشته باشید. این احساس بد بر روی روابط شخصی و حرفه‌ای شما تأثیر بسزایی می‌گذارد.

 

نحوه مبارزه با زنانگی سمی

در این بخش از مجله جوان ایرانی بهترین کارهایی که می توانید برای مبارزه با زنانگی سمی انجام دهید را به طور کامل شرح می‌دهیم. شما عزیزان می‌توانید این راهکارها را برای مبارزه با زنانگی سمی در وجود خودتان و یا دیگران به کار بگیرید.

تمرین همدلی

یکی از کارهایی که می‌توانید برای مبارزه با زنانگی سمی انجام دهید این است که با دیگران همدلی بیشتری داشته باشید. اگر احساس می‌کنید کاری که انجام می‌دهید بسیار اشتباه است، سعی کنید که از دیدگاه او به مسائل زندگی نگاه کنید.

خودداری از قضاوت کردن

از قضاوت دیگران دست بردارید و سعی کنید افراد را همان‌گونه که هستند ببینید، نه آن‌گونه که خودتان دوست دارید باشند. در این صورت می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

صحبت علیه زنانگی سمی

اگر با شخصی برخورد کردید که نشانه‌هایی از زنانگی سمی را دارد با او صحبت کنید و به او بگویید که رفتارهایش بسیار مضر است. اجازه ندهید که در اطراف ما افرادی باشند که به این رفتارهای خود افتخار کنند.

الگوی دیگران باشید

اگر شما خودتان یک زن هستید سعی کنید به افراد دیگر نشان دهید که هیچ اشکالی ندارد که خودتان باشید. فشارهای اجتماعی ناشی از زنانگی سمی را به هیچ وجه نپذیرید. به افراد بگویید که هرکسی می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد و بابت آن خصوصیات به خودش افتخار کند.

ایجاد اعتماد به نفس به اطرافیان

ما می‌توانیم به دیگران روحیه داده و اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش دهیم. درواقع با این کار می‌توان الگوی بهتری برای فرزندان و دختران سرزمینمان باشیم. به آن‌ها نشان دهید که می‌توانند زنی قوی و نیرومند باشند که شجاعت انجام هر کاری را دارند.

با زنان دیگر رقابت نکنید

زنانگی سمی چیست
زنانگی سمی چیست

از لحاظ ظاهری خودتان را با زنان دیگر مقایسه نکنید. شما عزیزان باید بدانید که همه افراد نقاط ضعف و قوت بسیار زیادی دارند. به جای اینکه به این موارد توجه کنید، سعی کنید که دستاوردهای زنان را یادآوری کرده و آن‌ها را تشویق کنید.

 

خودتان را دوست داشته باشید

هیچ‌وقت خودتان را با تصاویر که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید مقایسه نکنید. به زیبایی منحصر به فرد خود افتخار کرده و بدانید که برای منحصر به فرد و زیبا بودن، حتماً لازم نیست بدنی لاغر اسکینی و همه چیز تمام داشته باشید. حتی نیازی نیست که آرایش آن‌چنان زیادی بکنید.

به چالش کشیدن باورهای خود

سعی کنید باورهای خود را به چالش بکشید.‌ آیا شما معتقد هستید که زنان و مردان نمی‌توانند با همدیگر دوست شوند؟ آیا تصور می‌کنید تمام زنان و مردان بد هستند؟! تصوری که شما نسبت به خودتان دارید چیست؟! آیا احساس خوبی نسبت به خود دارید؟

بپذیرید افراد متفاوت هستند

شما عزیزان باید بپذیریرید که هر فردی در زندگی تجربیات مختلفی دارد که باعث شکل گرفتن رفتار او می‌شود. اگر تمایل دارید با کسی رابطه بهتری داشته باشید باید اشتباهاتی که درگذشته انجام داده است را ببخشید.

تقویت زنانگی افراد

زنان را تشویق کنید تا بتوانند به خودشان عشق بورزند. به آن‌ها کمک کنید تا زندگی بسیار سالمی داشته و بتوانند پیشرفت کنند. اگر زنان احساسات خودشان را با شما بیان می‌کنند، آن‌ها را تحقیر نکنید، بلکه او را حمایت و تشویق کرده تا بتوانند از خودشان بیشتر بگویند. از افکار و احساسات و همچنین بدن او تعریف و تمجید کنید. در برخی از مواقع با او همدلی نیز داشته باشید.

 

سخن پایانی

زنانگی و مردانگی سمی افراد را بسیار تحت فشار قرار می‌دهد. آن‌ها به جای اینکه برای زندگی مناسب و ارتباط واقعی با دیگران تلاش کنند، مدام سعی می‌کنند بهتر از دیگران باشند. اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

در جامعه‌ای که زنانگی سمی وجود دارد ممکن است زنانی که به این نوع سبک زندگی پایبند هستند، تشویق شوند و افرادی که این کارها را انجام نمی‌دهند مجازات شوند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا