مربا و ترشیجات

طرز تهیه مربا به خانگی خوشرنگ: رژیمی + نگینی با گردو

طرز پخت مربا به در خانه خوشمزه با طعم عالی

طرز تهیه مربا به یکی از جذاب‌ترین دستورالعمل‌هایی است که می‌توانید در خانه طی 1 روز کامل آماده کنید. در این مقاله روش‌های مختلفی را برای آن بیان کرده‌ایم که می‌توانید از هرکدام برای ایجاد مربای به خوشرنگ و خوشمزه به استفاده کنید. در انتها نیز فوت و فن‌های طرز تهیه مربا به آورده شده است.

طرز تهیه مربا به تصویری

اولین قسمت از طرز تهیه مربا به را با یک دستورالعمل کاملا تصویری و گام به گام شروع می‌کنیم که همین قسمت می‌تواند نیاز شما به یک دستورالعمل طرز تهیه مربا به را کامل برطرف کند. اولین گام آن است که مواد زیر را تهیه نمایید.

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
میوه به به میزان 1 کیلوگرم
شکر به میزان 800 گرم
هل آسیاب شده به میزان 1 قاشق مربا خوری
گلاب به میزان 1 قاشق غذاخوری
آب به میزان موردنیاز
  • ابتدا بایستی میوه را تمیز شسته و سپس آن را برش بدهید. حال بایستی دانه‌های میوه را جدا کنید (و آنها را نگه دارید تا بتوانید در هنگام سرماخوردگی از خواص آن استفاده کنید). در ادامه مقاله به خواص و راه درمان سرما خوردگی به خصوص گلودرد با این هسته می‌پردازیم.
قطعه قطعه کردن به
میوه به برای مربا
  • حال دانه‌های به را جدا کرده و سپس آن را به شکل دلخواه برش می‌دهید. در این حالت داخل یک قابلمه میوه‌های به را می‌ریزید و به اندازه آن درون قابلمه آب بریزید. زمانی که روی میوه پوشانده شد، آن را روی حرارت بگذارید تا کم کم پخته شود.
  • در مرحله بعدی بایستی میوه‌تان را که تغییر رنگ داده است را خوشرنگ بسازید. در این حالت بایستی رنگ محتوا به حالت نارنجی و قرمز در آمده و سپس باید شکر را با هل (آسیاب شده) اضافه نمایید. دقت کنید که قبل از این کار، بایستی در حدود 20 دقیقه محتوا را نرم کنید. همچنین ذکر این نکته مهم است که شما می‌توانید به صورت دلخواه بدون آنکه آسیاب کنید، دانه‌های هل را به محتوای خود اضافه نمایید.
میوه به پخته شده
میوه به رنده شده
  • حال بایستی حرارت را ملایم کرده و سپس زمانی که آن به جوش آید، شکر را کم کم به مربای به اضافه نمایید. حال بایستی بگذارید تا مربا با شکر جوشانده شود.
  • مرحله بعدی زمانی است که باید منتظر باشید تا مربا به قوام برسدبرای تست می‌توانید چند قطره از مربا را درون یک لیوان که شامل آب است بریزید. در صورتی که مربای شما قوام داشته باشد، می‌تواند بدون آنکه گسسته شود، تا ته ظرف برود.
پختن مربا به
پختن مربا به در قابلمه
  • حال که قوام بدست آمد، وقت آن است که آبلیمو را اضافه کرده، سپس چند دقیقه گاز را خاموش می‌کنیم و می‌گذاریم تا مربا سرد شود. در انتها آن را به ظرف شیشه‌ای قرار داده و در داخل یخچال نگهداری می‌کنیم. شما می‌توایند در وعده‌های عصرانه و صبحانه، این نوع مربای خوشمزه را به همراه کره میل کنید.
مربا به قوام یافته
چگونگی قوام بخشیدن به مربا به

طرز تهیه مربا به خانگی

به یکی از میوه‌هایی است که می‌توان از آن مرباهای خوشمزه‌ای را بدست آورد. به یکی از موادی است که می‌تواند با طعم خوشمزه‌ای که دارد، آن را به حالت خام یا پخته در غذاها مصرف نمود. این میوه در فصل پاییز می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد. برای تهیه این نوع مربا ابتدا مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم برای یک شیشه مربا به کوچک
میوه به به میزان 500 گرم
شکر به میزان 500 گرم
هل 2 عدد
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

برای طرز تهیه مربا به مراحل زیر  را طی کنید:

  • در ابتدا بایستی این میوه‌ها را بشویید. سپس بایستی پوست آن را با یک کارد تیز گرفته و سپس آنها را بر روی تخته بگذارید. حال می‌توانید راحت‌تر آنها را از وسط ببرید. حال بایستی هسته‌های آن را جدا نموده و آنها را کنار بگذارید.
  • در مرحله بعدی بایستی به را با استفاده از چاقو یا مدلی که می‌خواهید، آن را خرد کرده و سپس آنها را درون قابلمه بریزید. بهتر است از یک قابلمه سفید و مسی استفاده کنید. حال بایستی به میزان 6 لیوان شکر و آب را به آن اضافه نموده و سپس درب قابلمه را بگذارید تا بر روی حرارت زیاد آن جوش کند.
  • در مرحله بعد بایستی حرارت را کاهش داده و سپس بر روی درب قابلمه درب دمی می‌گذارید. حال 1 ساعت صبر می‌کنیم تا این مربا پخته شود. در این حالت زمانی که مربا به غلظت خود برسد، تقریبا آماده است. شما می‌توانید با استفاده از در دمی، رنگ آن را به حالت قرمز دربیاورید.
  • در مرحله بعدی بایستی به این نکته دقت کنید که اگر شهد مربا سردتر شود، به حالت سفت درآمده و نبایستی آن را زیاد و به حالت غلیظ بر روی حرارت بگذارید. برای طعم دار کردن مربا می‌توانید از یک تکه چوب دارچین به همراه آبلیمو و نیز هل استفاده کنید.
  • حال با گذشت 30 دقیقه، درب قابلمه را برداشته و سپس پوست خشک بر روی هل را برمیداریم. حال بایستی دانه‌های آن را بگیرید و آن را به همراه زعفران دم کرده درون مربا بیفزایید. در این قسمت از طرز تهیه مربا به، باید به میزان مقاوم بودن مربا پی برده باشید.
  • حال برای اینکه این مقدار سفتی را بررسی کنیم، بایستی یک قطره از مربا را در یک لیوان آب سرد بریزید. حال زمانی اگر شهد بدون آن که از هم وا برود، به ته لیوان برسد، مربا در وضعیت مناسبی است. در غیر اینصورت، اگر مربا متلاشی بشود، بایستی آن را بجوشانید.
  • مرحله بعدی در صورت نیاز آن را به مدت 20 – 30 دقیقه حرارت می‌دهیم. سپس بایستی مربا را که به غلظت کافی رسیده است، آب لیمو را به آن اضافه کرده و آن را با مربا مخطوط نماییم.
  • حال درب قابلمه را گذاشته و صبر می‌کنیم تا زمانی که مربا با دمای محیط هماهنگ گردد. زمانی که کامل سرد و خنک شد، بایستی آن را درون یک ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال بگذاریم.
  • طرز تهیه مربا به را با ادامه دادن به قسمت‌های نهایی می‌رسانیم که در آن اگر می‌خواهید تا اقدام به قرمز کردن رنگ مربا به نمایید، بایستی 30 دقیقه آن را برای پخت مربا بگذارید. سپس بایستی یک دم کنی تمیز را بر روی درب قابلمه گذاشته و حرارت را در زیر آن کم کنید. در ادامه شعله پخش کن را در زیر قابلمه قرار داده و می‌گذاریم تا با حرارت کم به مدت 1 – 2 ساعت بپزد.
  • اگر شربت مربا در این مدت کم شود، می‌توانید هر 30 دقیقه آن را چک کنید و در صورتی که شربت بیش از حد غلیظ شده باشد، می‌توانید کمی آب جوش را به آن بیفزایید. حال بایستی درب قابلمه را بگذارید تا رنگ دلخواه بگیرد.

طرز تهیه بستنی خانگی را در این مقاله مطالعه کنید.

طرز تهیه مربا به خانگی
مربا به خانگی را چطور درست کنیم؟

طرز تهیه مربا به رنده شده

برای حالتی که می خواهید مربا به به صورت رنده شده تهیه نمایید، بایستی ابتدا مواد زیر را تهیه نمایید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شکر به میزان 1 کیلوگرم
گلاب به میزان 1 فنجان
آبلیمو به میزان 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم شده 2 – 4 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 1 تکه به مقدار دلخواه
آب به میزان 4 لیوان
هل به میزان 5 عدد دانه
به به میزان 1 کیلوگرم

با تهیه مواد بالا برای دستورالعمل طرز تهیه مربا به رنده شده داریم:

  • ابتدا تمام مواد را آماده کرده، به را پوست گرفته (می‌توانید مرحله پوست گرفتن به را انجام ندهید) و آن را به دونیم تقسیم کنید. حال دانه‌های داخل آن را نیز جدا کنید. می‌توانید دانه‌ها را سپس خشک کرده و استفاده کنید.
  • در مرحله بعدی بایستی اقدام به رنده کردن به نمایید. در این حالت بایستی به را به حالت درشت رنده کرده و سپس آب و شکر را به درون قابلمه‌ای مناسب اضافه کنید. حال بایستی مقداری آب را با شکر حل کنید. در نهایت بایستی به را رنده شده به داخل قابلمه ریخته و آن را بر روی حرارت بگذارید.
  • زمانی که آب مربا به خوبی جوشیده شود، (در این حین بایستی کفی روی این محتوا را نیز جدا کنید) می‌توانید تکه‌ای چوب دارچین را به قابلمه اضافه کنید. حال مربا پخته شده را آماده کنید و زمانی که به این حالت رسید، می‌توانید تکه چوب را از مربا خارج نمایید.

همچنین شما می‌توانید از شیره انگور برای تهیه مربا استفاده نمایید که در این حالت بایستی به جای شکر، از 2 کیلو شیره انگور استفاده می‌نمایید. آن را داخل آب بریزید. پختن این سبک مربا به فقط مقداری رنگ مربا را تغییر خواهد داد. دقت کنید که در این حالت نباید (بهتر است استفاده نشود) هل و گلاب و دارچین و زعفران را استفاده کنید.

  • در مرحله بعدی طرز تهیه مربا به رنده شده، زمانی که مربا جوشید، درب قابلمه را محکم بسته و حرارت را کاهش دهید. به مدت 4 ساعت زمان نیاز است تا مربا به حالت قوام خود رسیده و در این حالت زمانی که مربا پخته شود، به رنگ قرمز در می‌آید. اگر در حالت قوام خود نباشد، بهتر است درب قابلمه را برداشته و بگذارید تا آب اضافی تبخیر گردد.
  • دقت کنید که در این بین، بعد از گذشت 3.5 ساعت بایستی دانه‌های هل را با پوست سبزی که دارند، در مربا بیندازید و در نهایت آنها را خارج کنید. استفاده از مواد دیگر مانند گلاب و یا زعفران دم شده می‌تواند اختیاری باشد.
  • زمانی که مربا غلظت مناسبی دارد، از آبلیمو می‌تواند به میزان 1 – 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید و به آن اضافه نمایید. آن را هم زده و به مدت 10 دقیقه نگهدارید (بر روی حرارت) و سپس آن را بردارید.
  • مدتی اجازه دهید تا مربا کامل خنک شود. حال زمان آن است که دسترنج خود از طرز تیهه مربا به را درون یک شیشه خشک و تمیز بریزید.
طرز تهیه مربا به رنده شده
مربای به به صورت رنده شده

طرز تهیه مربا به خوشرنگ

برای حالتی که می‌خواهید یک رنگ زیبا و قرمز را به مربا بدهید، می‌توانید از مواد زیر استفاده نمایید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
به به میزان 1 کیلوگرم
هل به میزان 2 عدد
چوب دارچین به میزان 1 تکه
هل به تعداد 2 عدد
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

حال به سراغ طرز تهیه مربا به می‌رویم:

  • ابتدا بایستی میوه به را بشویید. حال بایستی آن را پوست گرفته و به حالت نگینی خرد کنید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از له شدن به در هنگام پختن، پوست آن را نگیرید.
  • حال نوبت آن است که به را به داخل قابلمه‌ای مسی یا از جنس روی بریزید. در این حالت بایستی قابلمه را به میزان 1 بند انگشت بالاتر از سطح میوه‌ها پر کنید. حال قابلمه را بر روی حرارت بگذارید و آن را بجوشانید.
  • زمانی که 30 دقیقه گذشت، نوبت آن است که شکر را به همراه چوب دارچین و نیز هل به قابلمه اضافه نمایید. در این حالت بایستی حرارت را به حالت ملایم‌تر درآورده و سپس دم کنی را بر روی درب قابلمه بگذارید. حال بایستی حرارت را در زیر قابلمه بر روی کمترین درجه بگذارید تا مربا خوشرنگ‌تر شود.
  • حال بایستی 2 تا 3 ساعت بگذارید تا آب لیمو ترش در قابلمه اضافه شود. حال مقداری نمک را به آن اضافه کرده و ترکیب را کامل می‌کنیم. استفاده از آب لیمو ترش سبب خواهد شد تا مربا بعد از پختن شکرک نزند. همچنین باید توجه کنید که غلظت شهد زیادتر نشود.
  • حال بایستی شهد مربا را قبل از آنکه بسیار سفت شود (هرچقدر سردتر، استحکام آن بیشتر می‌شود)، در یک غلظت مناسب از روی حرارت برداشته و دارچین و هل را به آن بیفزایید. حال دم کنی را روی قابلمه بگذارید و مربا را به مدت 24 ساعت در آشپزخانه بگذارید تا استراحت کند.
  • حال زمانی که مربا خنک شد، بایستی آن را درون ظرف شیشه‌ای بگذارید و در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه مربا به با گردو

اگر می‌خواهید طرز تهیه مربا به رنده شده را با گردو درست کنید، تنها کافیست دستورالعمل “طرز تهیه مربا رنده شده” را دنبال کنید. در مرحله آخر، زمانی که می‌خواهید آن را درون شیشه قرار دهید، در این حالت ابتدا به میزان موردنیاز گردو را درون شیشه ریخته و سپس مربا را به آن اضافه نمایید. البته ذکر این نکته مهم است که گردو می‌تواند زمان ماندگاری در نظر گرفته شده برای مربا را کمتر کند.

طرز تهیه مربا به با گردو
روش پخت مربا به با گردو

طرز تهیه مربا به نگینی

ابتدا لازم است تا مواد اولیه زیر را آماده کنید.

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
به به میزان 1 کیلوگرم
شکر به میزان 600 گرم
آبلیمو به میزان 3 قاشق غذاخور
دانه هل 5 عدد

در نظر داشته باشید که میزان به بایستی با میزان شکر به اندازه یک مقدار یا حداقل شکر به اندازه دو سوم میوه باشد. طرز تهیه مربا به نگینی را به روش زیر شروع می‌کنیم:

  • ابتدا بایستی میوه به را پوست گرفته و سپس آن را به قطعات ریزتری خرد کنید. توجه کنید که از میوه‌های به رسیده و استفاده کنید تا خراب نباشد. حال بایستی آن را نگینی به اندازه حبه‌های قند خرد کنید.
  • حال بایستی وزن میوه را اندازه کنید تا نسبت شکر و به معلوم شود. این مرحله مهم است چرا که اگر مقدار شکر زیاد باشد، مربای شما شکرک زده و اگر هم کم باشد، مربا به حالت غیر سفت و عسلی در نمی‌آید.
  • در قدم بعدی بایستی در یک دیگ یا ظرف مسی یا لعابی، به مقدار 5 لیوان آب را ریخته و آن را بر روی حرارت کم یا ملایم بگذارید. زمانی که به حالت جوشیدن رسید، بایستی شکر و هل را به آن اضافه نموده و با یک قاشق (چوبی) آن را ترکیب کنید. حال درب ظرف را ببندید.
  • اگر می‌خواهید حالت زرشکی به مربای خود بدهید، می‌توانید زمانی که شعل آن کم است و زمانی که به آن شکر اضافه می‌کنید، درب ظرف دم کنی را بگذارید. در این حالت بایستی مربای خود شما به مدت 4 ساعت با میزان حرارت کمی بپزد. در این حالت مربا را با بخار پخته و رنگ‌های مربا را به حالت زرشکی تغییر می‌دهید.
  • قبل از اینکه به انتهای 4 ساعت برسید، در حدود 15 دقیقه نهایی، بهتر است آبلیمو را به ترکیب خود اضافه کنید. در این حالت شما طعم بهتری خواهید داشت و سپس مربا شکرک نمی‌زند.
  • حال مربای آماده را در ظرفی ریخته و در یخچال با درب محکم شده نگهدارید.

طرز تهیه مربا به رژیمی

مرباهای رژیمی در واقع مرباهایی هستند که در آنها از شکر استفاده نشده است و جای شکر، از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل یا شیره یا پودرهای شیرین کننده جای گرفته است. برای تهیه مربا به سبک رژیمی می‌توانید از  دستورالعمل طرز تهیه مربا به زیر استفاده کنید.

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
به به میزان 1 عدد
سیب به میزان 1 عدد
چوب دارچین به میزان 1 عدد
میخک به میزان 3 عدد

در این حالت ابتدا بایستی سیب را شسته، رنده کرده و چوب دارچین و میخک را به آن اضافه نمایید. حال بایستی درون قابلمه این مواد را اضافه کرده و بگذارید تا کامل پخته گردد. زمانی که آب آنها کشیده شد و مربا به یک قوام رسید، بایستی آن را از روی حرارت برداشته و سپس بگذارید تا مربا خنک شود. حال آن را باید یک ظرف شیشه‌ای نگهدارید.

شما می‌توانید در این طرز تهیه مربا به برای شیرینی بیشتر، عسل را اضافه‌تر کنید و مربا را طی چندروز آتی مصرف نمایید.

طرز تهیه مربا به رژیمی
مربا رژیمی بدون شکر

طرز تهیه مربای به شفاف

برای تهیه مربا به شفاف می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید که به شرح زیر است:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
به به  اندازه یک کیلو
هل 4 عدد
آب 7 لیوان
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 3 قاشق غذاخوری

حال بایستی برای تهیه آن از دستورالعمل طرز تهیه مربا به زیر استفاده کنید:

  • ابتدا به را شسته، سپس پوست آن را نکنید؛ آن را به حالت قطعه مکعب درآورده و دانه‌های به را نیز جدا کنید.
  • حال بایستی از یک قابلمه روی یا مسی استفاده کنید چرا که می‌تواند به شفاف‌تر شدن مربا کمک کند. میوه را با 7 لیوان آبی که انتخاب کرده بودیم، در قابلمه ریخته و سپس با حرارت کم مربا را می‌پزیم.
  • حال بایستی دانه‌های هل را پوست گرفته و سپس زمانی که نرم شود، هل و شکر را به آن اضافه نمایید.
  • برای آنکه بتوانید قوام مربا را حفظ کنید، 3 الی 4 هسته از میوه را به آن اضافه نمایید.
  • حال بایستی به مدت 6 – 7 ساعت درب قابلمه را بسته و سپس مواد داخل آن را با حرارت کم بپزید. حرارت ملایم سبب خواهد شد تا به روند شفافیت آن کمک شود.
  • زمانی که مربا پخته شود، بایستی به میزان 2 قاشق غذاخوری گلاب و 3 قاشق آبلیمو را به آن اضافه کنید. حال با حرارت خیلی کم بگذارید تا به مدت 5 دقیقه مواد در این گرما حرارت ببیند.
  • حال بعد از اتمام پخت بایستی بگذارید تا مربا در اخل قابلمه خنک شده و سپس درون یک ظرف بریزید.

طرز تهیه مربا به با پیمانه

 برای دستورالعمل طرز تهیه مربا به با پیمانه می‌توان گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
به 3 عدد (به میزان 700 گرم)
شکر دانه ریز 1 و نیم پیمانه
آب 2 پیمانه
  • ابتدا به را شسته، با چاقو از وسط ببرید.
  • حال بایستی هر قسمت آن را برش داده و نصب کنید.
  • هسته‌ها را کامل جدا کنید. آنها را هم باید درون قابلمه اضافه نمایید.
  • حال برای طرز تهیه مربا به آنها را درون قابلمه بیفزایید.
  • به میزان ½ شکر را بر روی به بریزید.
  • 2 پیمانه آب را اضافه کنید.
  • محتوای قابلمه را ترکیب کرده (این کار را با تکان دادن قابلمه انجام دهید)، سپس بایستی قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. حال زمانی که آب جوشید، دما را کم کرده و به مدت 10 دقیقه بگذارید (درب بسته).
  • زمان پخته شد، اسلایس‌ها نرم می‌شود وگرنه شما باید تا نرم شدن آن پختن را ادامه دهید.
  • 1 پیمانه شکر را به این محتوا اضافه نموده و سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم (متوسط) بگذارید. زیاد حرارت را زیاد نکنید. زمانی که محتوا جوشید، درب قابلمه را با دمکنی پوشانده، حرارت را کم کرده و به مدت 3 ساعت زمان پخت را در همین حالت شروع کنید.
  • حال که مربا آماده شد، ظرف را از حرارت برداشته و اجازه دهید تا کامل سرد (در دمای اتاق) شود. هسته‌ها را جدا کرده و می‌توانید در شیشه‌های مخصوص آن را نگهدارید.

شما می‌توانید در زمان‌هایی که دچار گلودرد هستید، هسته‌های به را درون لیوان ریخته و سپس آب جوش بر روی آن بریزید. حال بایستی به مدت 1 ساعت بگذارید تا مایعی ژله‌ای ایجاد شود. آن را می‌توانید میل کرده و مایع ژله‌ای را برای تسکین گلودرد خود استفاده کنید.

طرز تهیه مربا به با پیمانه
روش تهیه مربا به با پیمانه

فوت و فن مربای به

اگر بخواهیم چند فوت و فن در طرز تهیه مربا به را به شما جدگانه بیان کنیم، باید بدانید که:

  • توجه کنید که شکرک زدن مربا در اثر زیاد بودن مقدار شکر نسبت به مقدار میوه ایجاد خواهد شد. پس همیشه مقدار شکر و میوه را یکسان درنظر بگیرید.
  • توجه کنید که اگر پس از پخت، محتوا شکرک زده باشد، بایستی مقداری آبلیمو و آب را اضافه نموده و بگذارید تا مربا با دمایی ملایم به جوشیدن برسد.
  • برای تولید مربای خوشرنگ، زمان پخت دمکنی را زیاد نکنید.
  • کپک زدن مربا به علت این است که آب داخل مربا بخار نشده است (به میزان کافی) پس باید در هنگام پروسه طرز تهیه مربا به ، برای پخت مربا صبر کنید تا امل آب درون مربا تبخیر گردد.
  • از زمان شروع پروسه پختن تا انتها، مربا کف ایجاد می‌کند که بایستی مدام آن را بگیرید.
  • برای جلوگیری از نرم شدن به، بایستی از همان اول شکر را روی آن بپاشانید.
  • مقدار رنده کردن میوه‌ها می‌تواند سلیقه‌ای باشد.
  • شما می‌توانید از جوهر لیمو به جای آبلیمو استفاده کنید.
  • قرمز کردن رنگ مربا با دم کردن آن انجام می‌شود. حرارت ملایم بایستی در هنگام پخت مربا اعمال شود. در قابلمه را ببندید.
  • مربا نباید با دمای گرم درون شیشه ریخته شود، در این حالت بهتر است یک شب آن را نگه داشته و در شیشه بریزید. در این حالت با گذشت 1 شب، معین می‌شود که شربت رقیق است یا غلیط که بسته به این حالت، بایستی اگر رقیق بود چند بار جوش دهید.
  • بهتر است بیشتر از 2 – 3 کیلو برای تهیه مربا اقدام نکنید. برای پخت مربا بیشتر، در چند نوبت این کار را انجام دهید.
  • مربا در حالتی که زیاد روی حرارت باشد، تیره خواهد شد.
  • قابلمه مورد استفاده برای پخت مربا و نگهداری آن باید کاملا تمیز، خشک و بدون چربی باشد.
  • از دانه‌های به می‌توانید استفاده کنید تا حالت ژله‌ای برای مربا بدهید. برای این کار کافیست آنها را یکساعت پس از پخت به مربا بیفزایید.
  • برای خوشرنگ شدن طرز تهیه مربا به، قابلمه مسی را در نظر داشته باشید.
  • برای تهیه به به ازای هر کیلو یا مقدار به، همان مقدار کیلو یا گرم شکر نیاز دارید. مقدار آب موردنیاز را تا پر کردن قابلمه و بیشتر به اندازه یک بند انگشت اضافه کنید. در صورت نیاز به رقیق کردن می‌توانید بعد از پخت هم آب اضافه کنید.
فوت و فن مربای به
ترفند های مربا به

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا