بهداشت و سلامت

عدم رابطه کلامی چه مشکلاتی برای رابطه شما به وجود می آورد؟

ارتباط ضعیف و عدم رابطه کلامی می تواند شما را ناامید و کینه ورز کند. بالا بردن احساسات و صحبت نکردن در نهایت می تواند منجر به مشاجره و داد و فریاد شود و این برای یک رابطه سازنده نیست. تا زمانی که با شریک زندگی خود صحبت می کنید و سعی کنید آرام و با محبت صحبت کنید ، می توانید بلافاصله مشکل را برطرف کنید قبل از اینکه در ادامه رابطه به مسئله بزرگی تبدیل شود.
سکوت کردن در برابر کسی که با او در رابطه هستید فقط دانستن احساس واقعی شما را برای او دشوارتر می کند. در عوض در مورد احساس خود صحبت کنید. اما با آرامش نه با بحث و دعوا. سعی کنید در حین صحبت کردن محبت و آرامش داشته باشید.

چگونه مهارتهای ارتباطی خوبی را پرورش دهم؟

وقتی همسرتان با شما صحبت می کنند ، توجه کامل خود را به او نشان دهید. تلفن خود را کنار بگذارید ، از هرگونه حواس پرتی دور شوید و ارتباط چشمی خود را با او حفظ کنید. همانطور که صحبت می کنند ، چند بار سر خود را تکان دهید و جملاتی مانند “بله” یا “اره” را بگویید تا او را به ادامه صحبت ترغیب کنید. به جای صحبت کردن وسط حرف های همسرتان، چیزی را نگویید ، منتظر بمانید تا صحبتشان تمام شود قبل از اینکه نگرانی های خود را مطرح کنید.


از فکر کردن در مورد حرف بعدی که می خواهید بگویید خودداری کنید زیرا این امر شما را از گوش دادن به او منحرف می کند. اگر هر حرف همسرتان شما را گیج کرده است ، از او بخواهید این موضوع را روشن کند. همچنین می توانید گفته های آنها را تکرار کنید و از آنها بپرسید که آیا آنها را به درستی می فهمید.
کلمات خود را با زبان بدن خود مطابقت دهید.


حالت و لحن شما ممکن است با گفته های شما مغایرت داشته باشد ، بنابراین مطمئن شوید که از نحوه مواجهه خود آگاه باشید. وقتی حرف محبت آمیزی می زنید ، کاملاً هیجان زده به نظر برسید و به همسرتان پیام های متفاوتی ندهید. از تکان دادن بازوها ، پایین نگه داشتن سر و کشیدن خودداری کنید زیرا این کار به نظر می رسد بی علاقه هستید.
به عنوان مثال ، اگر با لحنی ملال آور گفتید “دوستت دارم” ، آنها نمی توانند تشخیص دهند که اصیل هستید یا ناراحت هستید. سعی کنید با شوق این جمله را بگویید تا همسرتان دوست داشتن شما را حس کند.

مهارت های ارتباطی

چگونه ارتباط بد را در یک رابطه درست کنم؟

سبک ارتباط شریک زندگی خود را ترجیح دهید. طی یکی دو روز آینده ، نحوه واکنش او را در برابر روشهای مختلف برقراری ارتباط مشاهده کنید. حالات کوچک صورت ایجاد کنید ، هنگام گفتن چیزی او را کمی لمس کنید و دقیقاً احساسی را که دارید بگویید و ببینید چه چیزی بیشترین واکنش را در او ایجاد می کند. اگر شریک زندگی شما به وضوح نیاز دارد ، احتمالاً به شما دقیقاً می گوید آنچه را می خواهد. اگر آنها ترجیح می دهند ابتدا نظرات دیگران را جلب کنند ، ممکن است موضوع را غیرمستقیم تر لمس کنند.


به عنوان مثال ، اگر آنها بیشتر به حس لامسه واکنش نشان دهند ، هنگام گفتن “دوستت دارم” به آرامی بازوی او را مالش دهید یا بر روی بدن او دست بکشید، احساس معناداری در آن ایجاد می شود.
به عنوان مثال دیگر ، اگر آنها چیزی مانند “من می خواهم برای غذا خوردن بیرون بروم” می گویند ، آنها مستقیماً آن را می گویند. اگر آنها می گفتند ، “کاش بیشتر به رستوران ها برویم” ، آنها غیر مستقیم ارتباط برقرار می کنند.
تنها راه برای اینکه بگویید چگونه شخصی دوست دارد ارتباط برقرار کند این است که بیشتر با او صحبت کنید.

تشخیص سبک ارتباطی

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام سبک ارتباطی را ترجیح می دهند ، از آنها سوال کنید. به عنوان مثال ، می توانید بگویید ، “من نمی خواهم ارتباط نادرستی برقرار کنم و یک سوء تفاهم ایجاد کنم. چگونه دوست داری در مورد مسائل با هم صحبت کنیم؟ “


احساسات آنها را تأیید کنید تا گفته های شما را تأیید کنند.
ممکن است واقعاً برای همسرتان سخت باشد که احساسات خود را به روی شما باز کند ، بنابراین با او همدردی کنید تا نشان دهید که برایتان مهم است. دقیقاً احساس آنها را درک کنید بدون اینکه انزجار داشته باشید ، در غیر این صورت ممکن است احساس کنند شما اهمیتی نمی دهید و بعداً تمایل کمتری به صحبت درباره احساسات خود دارید.
به عنوان مثال ، از گفتن جملاتی مانند: «چرا اینقدر عصبانی هستی؟ بیش از حد واکنش نشان می دهی ” خودداری کنید. در عوض ، می توانید چیزی مانند این را بیان کنید ، “من می فهمم که چرا عصبانی هستی و منطقی است که چرا این باعث ناراحتی تو شده است.”

مدت زمان رابطه

گذراندن 10 روز با هم لزوماً به این معنی نیست که آن 10 روز “زمان با کیفیت” محسوب می شود. اگر شما دو نفر دائماً تلفن های همدیگر را جواب نمی دهید یا در واقع مکالمه های عمیق و معناداری ندارید ، ممکن است چیزهای زیادی درباره یکدیگر یاد نگیرید. باید با هم وقت بگذارید و برای با هم بودن تلاش کنید. سعی کنید طرف مقابل خود را یاد بگیرید و بفهمید که چه شخصیتی دارد. چه چیزهایی را دوست دارد و از چه چیزهایی ناراحت می شود. سعی کنید برای شناخت کافی وقت بگذارید.

تماس چشمی داشته باشید

هنگام صحبت با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید. تماس چشمی نه تنها به طور طبیعی در رابطه نوعی معاشقه است ، بلکه راهی عالی برای نشان دادن این است که به طور فعال گوش می دهید. مکالمه را به گونه ای هدایت نکنید که همه چیز در مورد شما باشد. در مورد همسرتان هم صحبت کنید. همیشه درباره نیازهای خود صحبت نکنید. درست است که خواسته های شما مهم است اما باید به همان نسبت به خواسته های همسرتان نیز اهمیت دهید. سعی کنید اگر خواسته ای دارید در مقابل یک خواسته از طرف مقابل را برآورده کنید. اگر تا حالا چیزی از شما نخواسته خود شما پیش قدم شوید و در مورد خواسته ها و علایقش صحبت کنید.

چیزهای کوچک را بزرگ نکنید

به نکته ای که می خواهید از آن عبور کنید و یا در مورد آنچه قرار است بعداً بگویید فکر نکنید. واقعاً به صحبت های طرف مقابل گوش دهید. همچنین ، می تواند به تکرار گفته های آنها کمک کند ، که به آن گوش دادن بازتابنده می گویند. این واقعا می تواند طرف مقابل را تأیید کند و همچنین مطمئن می شود که او را به درستی درک کرده اید. سعی کنید به صحبت ها و خواسته های طرف مقابل خود اهمیت دهید، همانطور که دوست دارید او به خواسته ها و علایق شما اهمیت بدهد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا