اخباراخبار فرهنگی

10 تا از بهترین انیمیشن های ترسناک (پرسش + پاسخ متداول)

لیست بهترین انیمیشن های ترسناک (پرسش و پاسخ متداول)

در این مقاله می‌خواهیم لیست 10 تا از انیمیشن های ترسناک را برای شما معرفی کنیم. برخی از این انیمیشن‌ها به دلیل محتواهای گرافیکی و غیره دارای رده‌بندی‌های سنی خاصی هستند و برخی نیز ممکن است ممنوع شده باشند. شما می‌توانید پس از مطالعه این لیست، برخی دیگر از انیمیشن‌هایی که مدنظر دارید را نیز برای سایر دوستان در بخش کامنت‌ها معرفی کنید.

انیمیشن های ترسناک چیست؟

ترس، یکی از احساسات بسیار هیجان انگیز در انسان‌ها است که بعضی از ما دوست داریم آن را تجربه کنیم. شاید تجربه کمی هیجان ناشی از ترس بتواند ایده خوبی برای سرگرم کردن ما باشد که در این صورت اگر شما هم با این موضوع موافق هستید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منظور از انیمیشن‌ های ترسناک، مجموعه فیلم‌هایی هستند که محتواهای آنها هرچند کارتون و غیر واقعی بوده اما به نوعی دارای المان‌های خوف آور برای انسان‌ها هستند. به عنوان مثال می‌توان به وجود زامبی‌ها، شبح‌ها، رخ دادن اتفاقات ناگهانی، تماشای موجودات خیالی ترسناک و غیره اشاره کرد که می‌توانند در شما حس هیجان را منتقل کنند. این چنین محتواهایی هرچند در دنیای غیرواقعی انیمیشن‌ها کمتر دیده می‌شوند، اما می‌توان آنها را بسیار جذاب دانست.

برای کسانی که به ژانر ترس علاقمند هستند، طبیعتا مشاهده یک انیمیشن در این سبک می‌تواند یک تجربه جذاب باشد. ارائه یک محتوای جذاب در این سبک فیلم‌ها نیاز به مهارت و فیلم‌نامه جذابی خواهد داشت که به همین خاطر، آثاری که در این زمینه به عنوان بهترین انیمیشن های ترسناک شناخته می‌شوند، ارزش دیدن خوبی خواهند داشت.

بسته به اینکه محتواهای ترسناک به کار رفته در این نوع نمایش‌ها چه باشد، حتما پیش از آنکه بخواهید آثاری را در این زمینه مشاهده کنید، به رده بندی سنی، محدودیت آن و نیز میزان خشونت و محتوای نامناسبی که می‌تواند داشته باشد توجه کنید.

انیمیشن های ترسناک چیست؟
معرفی انیمیشن های ترسناک

معرفی لیست انیمیشن های ترسناک

در ادامه این لیست، سعی می‌کنیم بهترین انیمیشن های ترسناک در طول سال‌های گذشته را به شما معرفی کنیم. تلاش شده است تا ترکیب این انیمیشن‌ها انواع مختلفی داشته باشد و رده‌های سنی نوجوانان نیز بتوانند آن را مشاهده کنند. بدون اتلاف وقت به سراغ معرفی این نوع انیمیشن‌ها می‌رویم که عبارتند از:

انیمیشن ParaNorman

شاید بتوان یکی از فان‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین انیمیشن‌ها در این بخش را پارانورمن دانست که یک کار متفاوت از استودیو استاپ موشن LAIKA است. این پرده از سینما پر از عناصر خیالی و موجودات مختلف است که شامل ارواح، جادوگران، زامبی‌ها می‌شود که می‌تواند با فضاسازی جذاب آن، یک انیمیشن خوب برای گذراندن وقت شما باشد.

داستان در این نمایش بدین گونه است که در یک شهر کوچک که به نیوانگلند بلایت هالو معروف است، فردی به نام نورمن حضور دارد. او می‌تواند با مردگان تعامل داشته باشد و با ارواح نیز صحبت کند. با این حال، کسی در این شهر نیست که توانایی‌های او اهمیت بدهد. فلذا او به خاطر این داستان‌ها و حرفهایش از سوی دوستان و خانواده طرد می‌شود تا اینکه اتفاقی عجیب در شهر می‌افتد و مردگان آن زنده می‌شوند. حال مردم با چشم خود به حرف‌های نورمن می‌رسند و می‌بایست با این وضعیت مقابله کنند.

جالب است بدانید که این انیمیشن که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده است، تاکنون تحسین‌های بسیاری را دریافت نموده و فروش بیش از دو برابر این مبلغ را کسب کرده است. هرچند این فیلم دارای جذابیت‌های کودکانه‌ای است، اما هر بزرگسالی را به تماشای خود وا می‌دارد. به همین خاطر است که ما آن را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ترسناک در این لیست معرفی می‌کنیم.

انیمیشن پارانورمن
انیمیشن زامبی پارانورمن

2- انیمه Death Note

یکی دیگر از انیمیشن‌های که در رده ترسناک دسته بندی شده است اما باید آن را بیشتر یک درام، جنایی و انیمیشن رمز آلود درنظر گرفت، انیمه پرافتخار و محبوب دفترچه مرگ است. تقریبا همه انیمه بازها به این عقیده واقف هستند که انیمه دیث نوت، به عنوان یکی از برترین انیمه‌های جهان شناخته می‌شود که شخصیت‌های بسیار جذابی در آن بازی کرده‌اند. از لایت یاگامی به عنوان یک کاراکتر شرور اما بسیار باهوش گرفته تا رقیب سرسخت او یعنی L (ال لاولیت) یک کارآگاه خصوصی نابغه در کنار رقابت جذاب آنها این انیمه ارزش بالایی برای مشاهده کردن دارد.

داستان راجع به فردی به نام لایت یاگامی است که به طرز ناگهانی چشمش به یک دفترچه که از آسمان به زمین افتاده، می‌خورد. با در دست گرفتن این کتابچه، او اکنون پی می‌برد که می‌تواند با نوشتن نام هر شخص و نگارش نحوه مردن او در این دفترچه، قدرت مرگ انسان‌ها را داشته باشد. اگرچه او از این قدرت برای حذف افراد شرور در سراسر جهان به خاطر رعایت عدالت استفاده می‌کند، اما کشتار ناگهانی این انسان‌ها باعث می‌شود تا سازمان‌های امنیتی از سراسر جهان به این مسئله ورود کرده و خواستار کشف این حقیقت باشند. داستان اما با ورود یک کارآگاه بسیار زیرک به نام مستعار L بسیار جذاب می‌شود. تا جاییکه ما شاهد رقابت هوش بالای این دو هستیم که این انیمیشن را بسیار تماشایی می‌کند.

این انیمه طی 37 قسمت ارائه شده و توانسته است امتیاز 9 را در IMDB دریافت نماید.

3- انیمیشن Monster House

مورد دیگر در این لیست، انیمیشن Monster House است که مربوط به یک خانه متروکه می‌شود و در آن به ظاهر این منزل مسکونی متعلق به یک پیرمرد است. اما زمانی که این فرد دچار مشکل می‌شود، به وضوح می‌تواند به روح زده بودن این خانه پی برد. به همین خاطر، 3 کودک برای کشف اسرار آن وارد خانه می‌شوند اما برای آنها مشکلات مختلفی ایجاد می‌شود که می‌تواند برای کودکان در این سن خردسالی ترسناک بنظر برسد. هرچند تلاش شده است تا با استفاده از الفاظ کمدی، از بار ترس آن کاسته شود.

دستان راجع به یک محله است که در آن همه افراد با هم خوبند اما یکی از آنها کمی عجیب و ترسناک بنظر می‌رسد. این فرد که یک پیرمرد به نام نبرکرکر نام دارد، با خانه‌اش حرف می‌زند و او را می‌بوسد. چنین رفتارهایی باعث شد تا آنها بخواهند از خانه عجیب او دیدن کنند. پس از یک حمله قلبی، نبرکرکر با اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود و این سه برای کشف حقیقت وارد این خانه می‌شوند.

جالب است بدانید این انیمیشن توانسته است جایزه بهترین فیلم پویانمایی در 79 امین دوره جوایز اسکار را بدست آورد.

انیمه Death Note
انیمیشن دفترچه مرگ

4- انیمه Parasyte: The Maxim

یکی از انیمه‌های ترسناک و بسیار هیجانی که می‌تواند دیدن آن شما را بهت زده کند، Parasyte: The Maxim یا انیمه انگل: قاعده کلی نام دارد که در سال 2014 ساخته شده است. این انیمیشن پس از اقتباس‌ها و لایو اکشن‌های ناموفق آن توانست رضایت کاربران را جلب کند. این انیمه را می‌توان یکی از سبک‌های زامبی مانند دانست که تصاویر گرافیکی ناخوشایندی می‌تواند داشته باشد.

داستان راجع به کاراکتری به نام شینیچی است که در اثر حمله یک انگل به دست راستش، این بخش از بدنش به دست یک انگل به نام میگی تصرف شده و حال رفتارهای عجیبی از خود نمایش می‌دهد. حال این انگل دست او را به اشکال مختلفی درمی‌آورد و این باعث می‌شود تا شین ایچی ایزومی به سرعت به دنبال یک راه حل راه برای این مشکل باشد. اما این انگل‌ها زیاد هستند و باعث می‌شوند تا طرف به وسیله آنها ذهن و صورتش از هم پاشیده و مغزش کنترل شود. این موضوع باعث می‌شود تا شینیچی با کمک انگل خود، به مبارزه با آنها بپردازد.

5- انیمیشن آبی تمام‌عیار

یکی از انیمیشن‌هایی که می‌توان از آن به عنوان یکی از تاریک‌ترین کارهای انیمیشن و نیز در سبک روان شناختی اشاره کرد، آبی تمام عیار نام دارد. این فیلم به کارگردانی ساتوشی کن در سال 1997 ساخته شده است و داستان آن راجع به دختری به نام میما کریگوی می‌باشد. این فرد توانسته است به عنوان یک خواننده اصلی در گروه موسیقی پاپ هواداران بسیار زیادی را بیابد اما پس از مدتی تصمیم می‌گیرد آن را ترک کرد و به سمت بازیگری برود. با این حال اتفاقات وحشتناکی در انتظار او است.

این انیمیشن دارای مباحثی روانشناسی از جمله جنون و خشونت است و ممکن است برای بسیاری افراد نامناسب باشد. با این حال توانسته است بسیار بدرخشد و جذاب باشد. در واقع بحران‌های شخصیتی که ناشی از چهره او در جامعه است و کاری که قصد دارد انجام دهد، سرزنش‌ها و وضعیت روان شناختی بدی که برای او پیش می‌آید باعث می‌شود تا این اثر را در این لیست ذکر کنیم. از افتخارات این بازی می‌توان به کسب جوایز در جشنواره فانتزیا در مونترال کانادا اشاره کرد. همچنین از این انیمیشن به عنوان الهامی در ساخت بخش‌هایی از فیلم قوی سیاه استفاده شده است.

انیمه Parasyte The Maxim
انیمیشن Parasyte The Maxim

6- انیمیشن Fear(s) of the Dark

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ترسناک یاد کرد، Fear(s) of the Dark نام دارد. این کار اثری از کشور فرانسه است که در سال 2007 ساخته شده است. همچنین در مورد آن باید گفت این اثر دارای امتیاز 6.8 می‌باشد. در این اثر، 5 قسمت ساخته شده است که هرکدام به نوعی با هم مرتبط هستند و برمبنای موضوع ترس ساخته شده است. در واقع نوع گرافیک و ساختاری که در این اثر به کار رفته است، باعث شده تا داستان کمی ترسناک تر بنظر برسد. از سوی دیگر، عمیق بودن مفاهیم آن می‌تواند به نوعی برای کسانی که این سبک را به قتل و خونریزی ترجیح می‌دهند، پیشنهاد کرد.

7- انیمیشن Midori

یکی از انیمیشن‌های متفاوت و منزجر کننده‌ای که باید در این لیست از کارهای ترسناک قرار گیرد، Midori نام دارد که در سال 1992 در ژاپن ساخته شده است. داستان راجع به دختری به نام میدوری است که یک دختر پاک به شمار می‌آید. او مادری مریض دارد و پدرش نیز آنها را ترک کرده است. به همین خاطر آنها وضعیت خوبی از نظر اقتصادی ندارند. این دختر توسط فردی فریب می‌خورد و زندگی او به مرحله‌ای تاریک وارد می‌شود.

هرچند کیفیت ساخت آن به خوبی انیمه‌های امروزی نیست اما طرح داستان متفاوتی دارد که این ضعف را برطرف می‌کند. جالب است بدانید که ساخت این انیمیشن با طراحی بیش از 5000 صفحه انیمیشن و با هزینه شخصی خود هیروشی هاراد به دلیل عدم پیدا کردن اسپانسر برای آن ساخته است. به دلیل سانسورهای شدید این انیمیشن در بیشتر کشورها ممنوع است. هرچند محتوای این انیمیشن هم چندان قابل ارزش نیست.

8- انیمیشن City of Rott

یکی دیگر از اثرهایی که می‌بایست آن را در لیست انیمیشن های ترسناک قرار داد، City of Rott نام دارد. این اثر به دلیل صحنه‌های خشن و کشنده و گرافیک خونین آن در این لیست قرار دارد. داستان راجع به انگلیسی به نام کرم‌های رات آلوده است که پس از آلوده ساختن منابع آب زمین، اکنون توسط بارش باران در تمام نقاط مختلف زمین پخش شده‌اند و قربانیانشان را به یک زامبی تمام عیار و کشنده تبدیل می‌کنند. همچنین داستان یک شخصیت پیر را دنبال می‌کند که در نهایت به دنبال یک جفت دمپایی است.

اگرچه ساخت این انیمیشن به صورت دو بعدی و چندان گرافیکی نیست، اما پر از صحنه‌های خونریزی است که می‌تواند برای همه افراد مناسب نباشد. همچنین تمام آن توسط یک نفر به نام فرانک سودول در سال 2006 ساخته شده است که توانسته است این چنین اثری را ایجاد کند.

انیمیشن City of Rott
انیمیشن ترسناک شهر شیاطین

9- انیمیشن Resident Evil: Damnation

یکی از بهترین انیمیشن های ترسناکی که در دوره خود توانست خیلی خوب هنرنمایی کند، رزیدنت اویل است که اکنون به عنوان یک ژانر وحشت در زمینه بازی‌ها شناخته می‌شود و بسیار پرطرفدار است. این اثر اولین بار در سال 2012 ساخته شده و منتشر شد و اثری به دنبال نسخه اول آن است. البته سبک انیمیشن به حالت 3 بعدی است و مربوط به یک حادثه بیولوژیکی در شرق اروپا می‌شود که منجر شده است تا یک بیماری کشنده فراگیر شود.

داستان حول محور یک مامور سیا به نام لئون اس کندی می‌چرخد که تلاش می‌کند تا در مورد سلاح‌های بیولوژیکی که در اروپا استفاد هشده تحقیق کند. بعد از مدتی اما این ماموریت از سوی دولت کنسل می‌شود اما این افسر از این عملیات دست نمی‌کشد و به تحقیق غیر رسمی خود ادامه می‌دهد که در آن به نتایج جالبی می‌رسد. در این بررسی متوجه می‌شود که رئیس جمهور اسلاویک می‌خواهد از سلاح‌های مرگبار برای تبدیل انسان‌ها به زامبی استفاده کند و یک ارتش از موجودات بیو ارگانیک را تشکیل دهد که باید جلوی آن گرفته شود.

این اثر توانست پس از اولین بار نمایش در ژاپن، بیش از 2 میلیون دلار در این کشور بفروشد و 3 میلیون دلار نیز در ایالات متحده فروش داشته است. برخی از رسانه‌ها به این اثر امتیاز 100 درصد را نیز داده‌اند. اگر قصد تماشای این سریال را دارید، لازم است بدانید که برای آن محدودیت سنی 17 سال درنظر گرفته شده است

10- انیمه Attack On Titan

یکی از آثار بسیار جذابی که باید در این لیست از ان نام برد، انیمه حمله به تایتان نام دارد که می‌بایست آن را همواره در لیست بهترین‌ها انیمیشن های ترسناک قرار دهید. هرچند این انیمه در فصل اول ترسناک ظاهر می‌شود و دارای صحنه‌های خشونت بار و فوق العاده بهت آوری است، اما رفته رفته اگر مخاطب آن باشید و داستان آن را با کنجکاوی دنبال کنید، احساس ترس شما تبدیل به انتقام، تفکر، درک متقابل و در نهایت ابهام می‌شود. ابهام از آنکه آیا تصمیم ارن درست است؟

داستان انیمه حمله به تایتان مربوط به حمله موجوداتی غول آسا به نام تایتان می‌شود که به مردم یک جزیره به نام پارادایس حمله می‌کنند. حمله با پدید آمدن دو غول منحصر به فرد شروع می‌شود و باعث می‌شود تا دیوار ماریا که یک لایه محافظتی در مقابل حمله این هیولاها به مردم است، دچار یک منافذ ورودی گردد و این موجودات غول پیکر یک قتل عام را در این شهر راه بیندازند. اما رفته رفته داستان به سمت تقابل نظامی این مردم با آنها می رود و شما را با روایت بسیار جذاب خود، به سمت کشف حقایق آن می‌کشاند. داستان حمله به تایتان فارغ از شروع ترسناکی که دارد، بسیار جذاب است. به حدی که شاید بتوان آن را در لیست ده انیمه برتر دنیا دسته بندی کرد. ارتقا شخصیت کاراکترها، کیفیت بالای پویا نمایی، داستان جذاب و به کار گرفتن احساسات خشم و نفرت و در عین حال دوستی و ترحم در این اثر باعث شده است تا این انیمه یک اثر منحصر به فرد گردد.

در این مقاله می‌توانید لیست 15 تا از بهترین انیمیشن‌های دنیا را مشاهده کنید.

انیمه attack on titan
انیمیشن ترسناک حمله به تایتان ها

پرسش و پاسخ های متداول

در انتهای این مقاله می‌خواهیم راجع به برخی از پرسش‌های متداولی که کاربران ممکن است راجع به این اثر داشته باشند بپردازیم که عبارتند از:

  • دیگر آثار در لیست انیمیشن های ترسناک چیست؟

از دیگر اثرهایی که در لیست انیمیشن های ترسناک قرار می‌گیرند می‌توان به انیمه Kite، Dead Space: Downfall، Dante’s Inferno: An Animated Epic، The Batman vs. Dracula، Wicked City، The Adventures of Ichabod and Mr. Toad اشاره کرد.

  • بهترین انیمیشن های ترسناک کدامند؟

پاسخ به این پرسش بستگی به سلیقه افراد دارد. برخی از افراد می‌توانند انیمه‌هایی مانند حمله به تایتان را جزو برترین‌ها بدانند اما ممکن است عطش ترس در این انیمه آنها را راضی نکند و به دنبال انیمه‌های خاص تری مانند ایستگاه سئول یا میدوری باشند.

  • ممنوع‌ترین و در عین حال یکی از ترسناک‌ترین انیمیشن‌های تاریخ چیست؟

شاید بتوان انیمیشن میدوری را به عنوان یکی از انیمه‌های ممنوع در جهان دانست که در بسیاری از کشورها به خاطر محتوای خشونت بار و جنسی آن در کنار سبک ترسناکی که دارد، نام برد. جالب است بدانید کشور چین با بیش از 38 انیمیشن ممنوعه، بیشترین لیست ممنوع الپخشی‌ها در این بخش را دارد.

شما کاربران می‌توانید آثار و انیمیشن‌های ترسناکی را که مشاهده کرده‌اید در بخش کامنت‌ها به ما معرفی کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا