بهداشت و سلامت

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب

آیا شما هم از محصولات مراقبتی، آرایشی و بهداشتی مانند کرم های ضد آفتاب استفاده می‌کنید؟ اگر جواب بله است و اگر به دنبال بهترین کرم های ضد آفتاب هستید، لازم است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی بهترین ها در این زمینه بپردازیم. کرم‌های ضد آفتاب، محصولاتی مراقبتی از پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید هستند که می‌تواند به پوست ما لطمه بزند. در این راستا محصولات بسیاری برای محافظت از پوست صورت و بدن ساخته شده است که می‌خواهیم به معرفی برترین های آنها بپردازیم.

لوازم بهداشتی و مراقبتی

لوازم آرایشی و بهداشتی که با نام Cosmetics شناخته می‌شوند، مخلوطی از ترکیبات شیمیایی هستند که از منابع طبیعی یا از ترکیبات مصنوعی به دست آمده‌اند. لوازم آرایشی اهداف مختلفی دارند به عنوان مثال می‌توان گفت:

  • مواردی که برای مراقبت شخصی و مراقبت از پوست طراحی شده‌اند و می‌توانند برای پاکسازی یا محافظت از بدن یا پوست استفاده شوند.
  • لوازم آرایشی که برای بهبود ظاهر چهره (آرایش) فرد طراحی شده است؛ مانند مواردی که می‌توان برای پنهان کردن لکه‌ها‌، تقویت برخی قسمت‌های صورت فرد (مانند ابرو و مژه)‌، افزودن رنگ به چهره افراد و استفاده از آنها برای تغییر ظاهر صورت به طور کامل استفاده کرد.
  • لوازم آرایشی که برای آرایش و چهره‌پردازی شخص‌، موجود یا شیء متفاوت استفاده شده و به صورت اعمال می‌شود.

کلمه لوازم آرایشی از یک عبارت یونانی κοσμητικὴ τέχνη (“kosmetikē tekhnē”) ، به معنی “تکنیک لباس و زیور”، از کلمه κοσμητικός (“kosmētikos”)، “ماهر در مرتب کردن یا سامان دادن” و عبارت “kosmos”، به معنی” نظم “و” زینت” استفاده می شود.

اگر بخواهیم بیشتر راجع به کاربرد این تجهیزات بپردازیم، باید گفت از لوازم آرایشی که برای مراقبت از پوست طراحی شده‌اند، می‌توان برای پاکسازی‌، لایه‌برداری و محافظت از پوست و همچنین پر کردن آن با استفاده از پاک کننده‌ها‌، تونرها‌، سرم‌ها‌، مرطوب کننده‌ها و نرم‌کننده‌ها استفاده کرد. از لوازم آرایشی و بهداشتی که برای مراقبت شخصی عمومی‌تر طراحی شده‌اند، مانند شامپو و شستشوی بدن، می‌توان برای پاکسازی بدن استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین دسته‌ها در لوازم آرایشی و بهداشتی، بهترین کرم های ضد آفتاب که می‌خواهیم در ادامه آن‌ها را معرفی کنیم.

از لوازم آرایشی و بهداشتی که برای تقویت ظاهر (آرایش) فرد ساخته شده است، می‌توان برای پنهان کردن لکه‌ها، افزایش ویژگی‌های طبیعی فرد (مانند ابرو و مژه)، افزودن رنگ به چهره فرد و در صورت فعالیت‌های حرفه‌ای‌تر برای چهره‌پردازی استفاده کرد. نمایش‌های مد و افراد با لباس، تکنیک‌های تغییر ظاهر شامل کانتورینگ که هدف آن شکل دادن به ناحیه‌ای از صورت است، از دیگر کاربردهای این لوازم می‌باشد. لوازم آرایشی را می‌توان برای افزودن عطر به بدن نیز استفاده نمود.

کرم‌ های ضد آفتاب

کرم‌ های ضد آفتاب

هزاران سال است که از لوازم آرایشی استفاده می‌شود و مصریان باستان و سومری‌ها از آن استفاده می‌کردند. در اروپا، استفاده از لوازم آرایشی تا قرون وسطی ادامه یافت. صرف نظر از تغییر نگرش‌های اجتماعی نسبت به لوازم آرایشی، بسیاری از افراد با استفاده از لوازم آرایشی گاه به گاه به ایده‌آل‌های ظاهری خود دست می‌یابند و از آن برای مراسم‌های خاص استفاده می‌کنند. یکی از این لوازم آرایشی و بهداشتی، کرم‌های ضدآفتاب است.

در بین دسته‌بندی‌های مختلفی که برای لوازم آرایشی و بهداشتی انجام می‌شود، چند دسته وجود دارد مانند لوازم آرایشی و بهداشتی تزئینی، مراقبت از پوست، مراقبت از مو و عطر. مراقبت از پوست خود شامل لوازمی است که می‌توان از بین آن به پاک‌کننده‌ها، تونرها، ماسک‌های صورت، مرطوب‌‌کننده‌ها و کرم‌‌های ضد آفتاب اشاره نمود.

کرم‌های ضد آفتاب شامل کرم‌ها، لوسیون، اسپری، ژل، چوب یا سایر لوازم موضعی هستند که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنند. آنها حاوی فیلترهای آلی یا معدنی هستند که تابش مضر فرابنفش را جذب یا منعکس می‌کنند. کرم‌های ضد آفتاب با ‘spf’ به معنی ‘فاکتور محافظت در برابر آفتاب’ دسته‌بندی و مشخص می‌شوند. این نشان می‌دهد که یک محصول در برابر اشعه UVB محافظت می‌کند. رتبه UVA در کرم‌های ضد آفتاب را می‌توان با مقدار ستاره یا نمادهای بعلاوه متفاوت در بدنه کرم در کشورها مشخص کرد. لازم به ذکر است رتبه بندی UVA به طور خاص میزان محافظت در برابر UVA را که یک کرم ضد آفتاب فراهم می‌کند، نشان نمی‌دهد، بلکه نسبت محافظت در مقابل UVA و UVB را نشان می‌دهد. “استاندارد طلایی” بهترین کرم های ضد آفتاب باید حداقل SPF 30 و حداقل 4 ستاره یا نمادهای بعلاوه را داشته باشند. استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب بسیار مهم است اما در کنار آن عدم قرار گرفتن در پرتو مستقیم خورشید، سایه، لباس و کلاه برای محافظت در برابر آفتاب ‌گام‌های مهم‌تر و موثرتری هستند که باید در اولویت قرار گیرند.

اولین کرم ضد آفتاب در جهان توسط شیمی‌دانی به نام همیلتون بلیک در استرالیا اختراع شد. میلتون بلیک، در سال 1932 با فیلتر UV “salol (Phenyl salicylate)” در غلظت “10٪” فرموله کرد. حفاظت آن توسط دانشگاه آدلاید تأیید شد و همچنین توسط شرکت بلیک. سپس آزمایشگاه‌های همیلتون، به صورت تجاری ساخت این ماده را شروع کردند. در کنار این روش‌های امروزی که با فرموله‌کردن کرم‌ها و … ایجاد و به فروش رسیدند، روش‌هایی برای حفاظت پوست از آفتاب نیز در دوران مصری‌های باستان به کارگرفته شده است که از ترکیباتی مانند سبوس برنج، یاسمن و لوپین استفاده می‌کردند تا از خورشید در برابر پرتوهای آن محافظت شوند.

لازم است بدانید اگرچه برخی از مواد موجود در لوازم آرایشی ممکن است باعث نگرانی شوند، اما برخی از آنها مفید هستند. دی اکسید تیتانیوم که در کرم‌های ضد آفتاب یافت می‌شود و اکسید روی دارای خواص ضد التهابی هستند. بسیاری از مواد آرایشی بر پایه مواد معدنی، مانعی بین پوست و عناصر خارجی ایجاد می‌‌کنند که به آن اجازه می‌دهد تا در برابر نور خورشید و اثرات مضر احتمالی آن محافظت کند.

کرم‌ های ضد آفتاب

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب

برای کمک به شما در یافتن بهترین کرم های ضد آفتاب در تمام طول سال، ما کرم‌های ضد آفتاب ذکر شده در اینجا را بر اساس عواملی مانند مواد به کار رفته در ساخت، هزینه، رتبه بندی SPF و نظرات کاربران توصیه می‌کنیم.

Neutrogena Ultra Sheer Dry-Touch

یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب Neutrogena Ultra Sheer است که از جمله ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان گفت: کرم ضدآفتاب Neutrogena Ultra Sheer Dry-Touch با قیمت مناسب و در بسیاری از فروشگاه‌ها موجود می‌باشد، عدم ایجاد حس چربی‌سازی پوست، SPF 70 و مقاومت در برابر آب تا 80 دقیقه است.

ملاحظات: با توجه به گروه کار محیط زیست (EWG)، که اطلاعات مربوط به محصولات مراقبت شخصی را از طریق پایگاه داده Skin Deep منتشر می‌کند، این کرم حاوی مواد بالقوه تحریک کننده است. اکسی بنزون ​​با واکنش‌های آلرژیک مرتبط است. ترکیبات فعال ضد آفتاب Neutrogena Ultra Sheer Dry-Touch:

  • آووبنزون ​​(3 درصد)
  • هموسالات (15 درصد)
  • octisalate (5 درصد)
  • octocrylene (2.8 درصد)
  • اکسی بنزون ​​(6 درصد)

کرم آنتی اکسیدان  Supergoop Body Mist

دومین مورد از بهترین کرم های ضد آفتاب، کرم پخش کننده آنتی اکسیدان Body Mist می‌باشد که از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان گفت: این اسپری از جمله کرم‌های آنتی اکسیدانی است که برای محافظت در برابر طیف گسترده‌ای از پرتوهای خورشید استفاده می‌شود و از SPF 50 در برابر چهار ماده فعال به همراه افزایش آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین C استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این اسپری می‌توان به امتیاز مواد شیمیایی پاک، مناسب برای تمام نوع پوست‌ها، مقاوم در برابر آب و عرق تا 80 دقیقه اشاره نمود.

ملاحظات: استفاده از آن ممکن است نگران کننده باشد؛ زیرا آکادمی پوست آمریکا (AAD) خاطرنشان می‌کند که تعیین دقیق میزان اسپری ضد آفتاب برای اطمینان از داشتن یک لایه محافظ کافی، دشوار است. علاوه بر این، قیمت این کرم‌ها ممکن است مقداری بالا باشد، به ویژه اینکه جایگزین‌های موثر دیگری در بازار وجود دارد.

مواد فعال در این مادهبه عنوان یک اسپری پخش آنتی اکسیدان بدن عبارتند از:

  • آووبنزون ​​(2.8 درصد)
  • هموسالات (9.8 درصد)
  • octisalate (4.9 درصد)
  • octocrylene (9.5 درصد)

Aveeno Baby Continuous Protection Sensitive Skin Zinc Oxide Sunscreen

یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب برای بچه‌ها و نوزادان است که از جمله ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان گفت: این لوسیون ضد آفتاب دارای SPF 50 و حداکثر 80 دقیقه محافظت در برابر آب دارد که در برابر اشعه UVA و UVB مراقبت خوبی را ارائه می‌دهد. اگر محصولاتی را که توسط متخصصان پشتیبانی می‌شوند دوست دارید، بدانید که این ضد آفتاب از طرف بنیاد سرطان پوست مورد ستایش قرار گرفته است.

ملاحظات: این کرم ضد آفتاب حاوی اکسید روی است. همچنین حاوی پودر مغز Avena sativa (جو دوسر) است، عنصری که می‌تواند برای برخی از کاربران محرک یا حساسیت‌زا باشد. با این حال‌، غلظت بالایی در این محصول وجود ندارد.

ماده فعال کرم ضد آفتاب Aveeno Baby Continuous Sensitive Skin Skin Skin Oxide عبارت است از:

  • اکسید روی (21.6 درصد)

از دیگر ویژگی‌های این ماده به عنوان یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب می‌توان گفت:

  • به طور خاص برای نوزادان تهیه شده است، حاوی 100٪ اکسید روی با منبع طبیعی و جو دوسر که آرام بخش پوست است.
  • ضد آفتاب معدنی ضد حساسیت ملایم مانند آب برای پوست ملایم است و از UVA و UVB محافظت می‌کند.
  • فرمول بدون اشک این کرم ضد آفتاب بچه فاقد چربی و فاقد پارابن، فتالات و عطر است.
  • موجود در اندازه مناسب TSA برای سفر و مناسب برای استفاده روی صورت و بدن.
معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب

بررسی بهترین کرم های ضد آفتاب

Coppertone Pure & Simple Kids Sunscreen Lotion

از دیگر کرم‌ها مخصوص کودکان می‌توان به کرم Coppertone Pure & Simple Kids اشاره کرد که ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از: این کرم ضد آفتاب برای کودکان با پوست حساس ایده‌آل است و از بهترین کرم های ضد آفتاب می‌باشد؛ زیرا فرمول آن ضد حساسیت است و حاوی مواد گیاهی می‌باشد. علاوه بر این، این لوسیون حاوی محافظ ضروری SPF 50 است و آن را برای افرادی که دوست دارند شنای طولانی مدت داشته باشند، ضد آفتاب مناسبی می‌کند. بطری و اندازه پلاستیکی به صورت کامل محکم و بسته‌بندی شده و از مقدار لوسیون کافی برخوردار است که نگرانی تمام شدن آن را در طول یک روز را برطرف می‌کند.

ملاحظات: اگرچه این کرم ضد آفتاب تا 80 دقیقه در برابر آب مقاوم است، این فرمول به ویژه برای بچه‌هایی که به طور مکرر داخل و خارج از آب م‌شوند سریع‌تر از بین می‌رود.

عنصر فعال لوسیون ضد آفتاب Coppertone Pure & Simple Kids عبارتند از:

  • اکسید روی (24.08 درصد)

در مورد مصرف آن باید گفت قبل از استفاده باید آن را خوب تکان دهید، 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مجدداً اعمال کنید. به طور منظم از کرم ضد آفتاب با SPF در کنار موارد دیگر می‌توانید استفاده کنید تا عملکرد بهترین کرم های ضد آفتاب را افزایش دهد: محدود کردن مدت زمان حضور در معرض نور خورشید، به ویژه از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر، پوشیدن پیراهن‌های آستین بلند، شلوار‌، کلاه و عینک آفتابی.

قبل از اینکه به معرفی مورد بعدی از بهترین کرم های ضد آفتاب بپردازیم، در ادامه می‌خواهیم بهترین کرم های ضد آفتاب در حوزه مواد معدنی را پیدا کنیم. همچنین بایستی بدانید که کرم های ضد آفتاب معدنی این مزیت را دارند که سریعتر از کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی جلوی اشعه ماوراء بنفش را می‌گیرند.

Bare Republic Mineral Face Sunscreen Lotion

ویژگی‌های کلیدی این کرم از بهترین کرم های ضد آفتاب عبارتند از: این کرم ضد آفتاب طیف گسترده‌ای از مواد معدنی را در برابر اشعه UVA و UVB با SPF 70 محافظت می‌کند. همچنین حدود 80 دقیقه در برابر آب مقاوم است. از دیگر ویژگی‌های این کرم می‌توان گفت:

  • طیف گسترده SPF 70 محافظت در برابر UVA/UVB
  • حفاظت از مواد معدنی غیر نانو
  • شی باتر به نرم شدن، تغذیه و محافظت از پوست در برابر از دست دادن رطوبت کمک می‌کند
  • عصاره تمشک، انگور و تخم هویج غنی از آنتی اکسیدان به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می‌کند
  • فاقد روغن
  • استفاده از رایحه طبیعی وانیل – کوکو
  • ضد ریف / بدون پارابن / غیر GMO / مناسب گیاهخواران
  • این کرم یک محصول دارای گواهینامه شخص ثالث مستقل بدون آزمایش‌های حیوانی ظالمانه است

ملاحظات: این کرم ضد آفتاب معطر است، اگرچه بسیار کم رنگ می‌باشد. برخی از کاربران ممکن است رایحه نارگیل کلاسیک وانیل را دوست نداشته باشند. ترکیبات فعال لوسیون ضد آفتاب صورت معدنی Bare Republic عبارتند از:

  • دی اکسید تیتانیوم (3.5 درصد)
  • اکسید روی (15.8 درصد)

Bare Republic Mineral Sport Sunscreen Stick

یکی دیگر از بهترین کرم های ضد آفتاب معدنی، کرم Bare Republic Mineral Face Sunscreen است که ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از: این کرم ضد آفتاب طیف گسترده‌ای از مواد معدنی را در برابر اشعه UVA و UVB با SPF 70 محافظت می‌کند. همچنین حدود 80 دقیقه در برابر آب مقاوم است. از جمله ویژگی‌های این کرم می‌توان گفت: بدون اکتینوکسات، بدون پروپیل پارابن، بدون فتالات، بدون نونیل فنل اتوکسیلات، بدون فرمالدئید، بدون فرمالدئید، بدون بوتیل پارابن، بدون اکسی بنزون.

ملاحظات: این کرم ضد آفتاب معطر است، اگرچه بسیار کم‌رنگ می‌باشد. برخی ممکن است رایحه نارگیل کلاسیک وانیل را دوست نداشته باشند. ترکیبات فعال لوسیون ضد آفتاب صورت معدنی Bare Republic عبارتند از:

  • دی اکسید تیتانیوم (3.5 درصد)
  • اکسید روی (15.8 درصد)

Bare Republic Mineral Sport Sunscreen Stick

ویژگی‌های کلیدی در این کرم عبارتند از: این کرم ضد آفتاب به شکل یک جامدادی کوچک است. مانند کرم ضد آفتاب لوسیون Bare Republic که در بالا معرفی شد، این کرم ضد آفتاب محافظتی بر پایه مواد معدنی ساخته شده است و تا 80 دقیقه در برابر آب مقاوم می‌باشد. شما می‌توایند آن را در کیسه ای بیندازند یا به راحتی آن را در جیب خود حمل کنید بدون این که قسمت عمده‌ای از کرم یا نشتی تصادفی از محفظه آن خارج شود.

ملاحظات: همچنین مانند لوسیون، این نوع کرم از بهترین کرم های ضد آفتاب دارای رایحه نارگیل وانیلی است. در حالی که این نوع ضد آفتاب به شما امکان آن را می‌دهد که دقیقاً در جایی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، اما به راحتی پاک نمی‌شود و به راحتی لوسیون یا ژل پخش نمی‌شود. ماده فعال در کرم ضد آفتاب Bare Republic Mineral Sport عبارتند از:

  • اکسید روی (20 درصد)

از جمله دیگر مشخصات این کرم به عنوان یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب می‌توان گفت:

  • طیف وسیع حفاظت UVA/UVB با SPF 50
  • محافظت از اکسید روی غیر نانو
  • روغن نارگیل هنگام رطوبت‌رسانی و آبرسانی به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند
  • کره دانه کاکائو از از دست دادن رطوبت جلوگیری کرده و رنگ و کشسانی پوست را بهبود می‌بخشد
  • کاربرد مناسب
  • رایحه طبیعی وانیل – کوکو
  • ضد ریف / بدون پارابن / غیر GMO (منظور از GMO یعنی بدون مواد مهندسی ژنتیک می‌باشد)

Solara Suncare Clean Freak Nutrient Boosted Daily Sunscreen

ویژگی‌های کلیدی در این کرم ضد آفتاب عبارتند از: به عنوان یک کرم ضد آفتاب معدنی باید گفت این کرم اغلب از اکسید روی به عنوان یک ماده فعال استفاده می‌کند. AAD یا آکادمی پوست آمریکا، ضد آفتاب‌های فیزیکی مانند کرم‌های ضد آفتاب معدنی را به عنوان انتخاب بهتر برای افرادی که دارای پوست حساس هستند توصیه می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، این نوع کرم از بهترین کرم های ضد آفتاب بدون عطر با SPF 30، برای افرادی که به دنبال فرمول فقط با مواد معدنی هستند می‌تواند در رتبه اول انتخاب آنها باشد.

ملاحظات: از آنجایی که کرم‌های ضد آفتاب معدنی دارای لایه ضخیم‌تر هستند، ممکن است زمان بیشتری برای مالیدن روی آنها طول بکشد که این می‌تواند یک عیب باشد. علاوه بر این‌، به دلیل قوام ضخیم‌تر، کرم‌های ضد آفتاب معدنی نیز می‌توانند باعث سفید شدن پوست شوند، که برخی آن را نامطلوب می‌دانند. همچنین، هزینه این کرم ضد آفتاب بیشتر از کرم‌های ضد آفتابی است که ممکن است در فروشگاه‌ها تهیه کنید.

ماده فعال در کرم ضد آفتاب Solara Suncare Clean Freak Nutrient تقویت شده روزانه عبارت است از:

  • اکسید روی (20 درصد)
بررسی بهترین کرم های ضد آفتاب

چه کرم ضد آفتابی بخریم؟

در قسمت بعدی، می‌خواهیم بهترین کرم های ضد آفتاب در بخش ضد ریف را معرفی کنیم. اصطلاحاتی مانند ” reef-friendly” یا “صخره پسند” معمولاً برای شناسایی کرم‌های ضد آفتاب فاقد اکسی بنزون ​​و اکتینوکسات، دو ماده شیمیایی متداول مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش استفاده می‌شود که مطالعات نشان داده می‌تواند سفید شدن مرجان‌ها گردد. به طور کلی یعنی این مواد در جلوگیری از سرطان پوست و سوزش آن بسیار موثر می‌باشد.

Stream2Sea Mineral Sunscreen for Body

ویژگی‌های کلیدی در مورد این محصول از بهترین کرم های ضد آفتاب عبارتند از: این کرم ضد آفتاب از هیچ یک از ترکیبات شناخته شده ضد آفتاب که بر صخره های مرجانی و ماهی ها تأثیر می‌گذارد، استفاده نمی‌کند. شرکت سازنده بیان می‌کند که این ضد آفتاب از دی اکسید تیتانیوم استفاده می‌کند که نانوتیز نشده است. به عبارت دیگر، ذرات این ماده هر کدام 100 نانومتر یا بیشتر هستند، که برای زندگی دریایی ایمن‌تر در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا اندازه بزرگتر آن کمتر بر سیستم آنها تأثیر می‌گذارد. با در نظر گرفتن این نکته، اگر این موضوع برای شما مهم است و می‌خواهید لوسیون ضد آفتاب موثرتری را استفاده کنید، این کرم ضد آفتاب می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

ملاحظات: در حالی که این شرکت فرمول‌های محصولات خود را به عنوان آزمایش شده و بدون ریف ایمن می‌داند، به خاطر داشته باشید که هیچ استاندارد یا گروه نظارتی برای چنین نگرانی‌هایی وجود ندارد. گزارشات مصرف کننده نشان می‌دهد که یک برچسب ضد ریف می‌تواند به طور کلی گمراه کننده باشد؛ زیرا در حال حاضر سازمان غذا و دارو (FDA) تعریف مورد توافقی را در این زمینه ندارد و این عامل توسط دولت به طور دقیق تنظیم نمی‌شود. به عنوان مثال، سایر کرم‌های ضد آفتاب که ادعا می‌کنند از ضد ریف هستند، شامل ترکیباتی هستند که در مطالعات انجام شده برای زندگی دریایی مضر شناخته شده است.

ماده فعال در ضدآفتاب Stream2Sea Mineral for Body عبارت است از:

  • دی اکسید تیتانیوم (8.8 درصد)

با انواع آنتی اکسیدان‌های ارگانیک چای سبز، تولسی، واکامه و برگ زیتون، انواع پوست (از جمله پوست‌های حساس) را نرم ‌می‌کند.

  • طیف گسترده UVA/UVB، مقاوم در برابر آب به مدت 80 دقیقه
  • چرب نیست و چشمان شما را نمی‌سوزاند
  • حاوی 8.8٪ (غیر نانو) دی اکسید تیتانیوم
  • لوله‌های رزین نیشکر EcoConscious
  • NO Oxybenzone ، Avobenzone ، Octinoxate و Octocrylene

La Roche Posay Anthelios Melt-In Milk Sunscreen

ویژگیهای کلیدی در مورد این محصول از بهترین کرم های ضد آفتاب برای افراد با پوست حساس می‌توان گفت: این گزینه ایمن برای پوست‌های حساس محافظت کننده است که طیف وسیع را با SPF 100 برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ارائه می‌دهد. به گفته EWG، فاقد اکسی بنزون ​​است که یکی از بحث برانگیزترین ترکیبات ضد آفتاب شناخته شده است.

ملاحظات: یکی از اشکالات بزرگ این محصول برچسب قیمت است. این چند اونس فرمول هزینه بسیاری دارد. مواد فعال در ضد آفتاب La Roche Posay Anthelios Melt-In عبارتند از:

  • آووبنزون ​​(3 درصد)
  • هموسالات (15 درصد)
  • octisalate (5 درصد)
  • اکتوکریلن (10 درصد)

این محصول مناسب برای تمام پوست‌ها و کاربردهایی نظیر فوتو پروتکشن، آسیب ناشی از آفتاب، حساسیت به خورشید و پوست حساس است. بنیاد سرطان پوست این محصول را به عنوان محصولی موثر در پیشگیری از آسیب ناشی از آفتاب به پوست، از جمله آفتاب سوختگی و احتمالاً پیری زودرس توصیه می‌کند. هنگامی که به طور منظم به روش تجویز شده استفاده می‌شود، این محصول همچنین ممکن است به کاهش خطر احتمالی سرطان پوست به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید کمک کند. از دیگر ویژگی‌های می‌توان گفت:

  • ترکیب SYNERGISTIC فیلترهای ماوراء بنفش،
  • محافظت در برابر طیف گسترده و مقاوم در برابر نور،
  • حفاظت قوی آنتی اکسیدان با Senna Alata،
  • عصاره برگ گرمسیری که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد آسیب رسان پوست ناشی از خورشید کمک می‌کند که این رادیکال‌ها پیری پوست را تقویت می‌کنند.

Avène Mineral Multi-Defense Sunscreen Fluid

ویژگی‌های کلیدی در این محصول که به عنوان یکی از بهترین کرم های آفتاب برای پوست‌های حساس شناخته می‌شود، عبارت است از: این کرم ضد آفتاب معدنی بدون مواد شیمیایی است که عطر و محرک‌ در آن استفاده نشده و شامل مواد مفیدی از نرم‌کننده‌ها و اسیدهای چرب است. به سرعت جذب پوست می‌شود تا جلوه‌ای طبیعی و مات را ایجاد کند. حداکثر مقاومت در برابر آب تا 80 دقیقه می‌باشد. برای استفاده 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب آن را اعمال کنید.

مواد فعال موجود در کرم ضد آفتاب معدنی Avène عبارت است از:

  • دی اکسید تیتانیوم (11.4 درصد)
  • اکسید روی (14.6 درصد)

Colorescience Sunforgettable Brush-On Shield

اگر به دنبال یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب به صورت پودری هستید، این مدل را از دست ندهید. ویژگی‌های کلیدی به کار رفته در این محصول عبارتند از: این ضد آفتاب کاملاً معدنی است و به راحتی استفاده می‌شود که می تواند در کیف، کوله پشتی و جیب جا شود. فرمول پودر در چهار رنگ برای تکمیل رنگ پوست از کم رنگ تا تیره وجود دارد.

ملاحظات: اگرچه این کرم ضد آفتاب را می‌توانید به راحتی در کنار خود داشته باشید، اما در کل فقط 0.25 اونس فرمول دارد. این می‌تواند برای افرادی که محصول طولانی مدت می‌خواهند مشکل ساز شود. AAD بیان می‌کند که بزرگسالان حداقل به 1 اونس فرمولاسیون نیاز دارند. مواد فعال در Colorescience Sunforgettable Brush-On Shield عبارتند از:

  • دی اکسید تیتانیوم (22.5 درصد)
  • اکسید روی (22.5 درصد)
چه کرم ضد آفتابی بخریم؟

دیگر کرم های ضد آفتاب مناسب برای صورت و بدن

در انتها برخی دیگر از کرم‌های ضد آفتاب را معرفی می‌کنیم که می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد:

ضد آفتاب الارو سری Foundation Effect

این کرم که یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب و فاقد چربی می‌باشد، برای انواع پوست‌ها از جمله پوست چرب مناسب بوده و توسط فرانسه ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های خوبی که برای این کرم می‌توان بیان کرد، بایستی به ماندگاری بالای آن، ویژگی‌ مقاومت در برابر آب و عرق و نیز پوشاندن تمام لک‌ها اشاره کرد باعث نرمی و ابریشمی شدن پوست می‌شود. این کرم دارای فیلتر‌هایی شیمیایی اتیل هگزیل است و به خوبی می‌تواند از پرتوهای UVB آفتاب برای پوست شما محافظت کند.

امولسیون Cleanance

یکی دیگر از محصولات کشور فرانسه، مدل کلیرنس است که به عنوان یک ضد آفتاب و نیز امولسیون استفاده می‌شود. این ضد آفتاب می‌تواند برای پوست‌های چرب مناسب باشد و در برابر اشعه‌های UVA محافظت کند. همچنین از دیگر خواص آن می‌توان به خاصیت ضد آب و تعریق اشاره کرد که مدت زیادی روی پوست می‌ماند. برای کسانی که پوست آنها مستعد جوش می‌باشد، باید گفت این کرم از بهترین کرم های ضد آفتاب، فاقد عطر و پارابن است که دیگر موجب التهاب و لک و جوش برای افراد مختلف نمی‌شود.

کرم ضد آفتاب و ضد لک الارو مدل Spot Solution

از جمله پرفروش‌ترین محصولاتی که در ایران می‌توان مشاهده کرد، محصولات برند الارو است که می‌توان آن را برای انواع پوست سازگار دانست. این محصول وسیع‌الطیف بوده و به خوبی می‌تواند با کمک فیلترهای پیشرفته و حفاظتی خود، در مقابل پرتوهای UVA , UVB محافظت کند. همچنین شما می‌توانید از این محصول به عنوان یک ماده ضد لک و موثر استفاده کنید که کاهنده لک و کک در پوست و صورت شما می‌باشد.

لافارر مدل Normal To Dry SPF50

اگر می‌خواهید در همه فصل‌ها از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید که می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد، از مدل لافارر غافل نشوید که مخصوص پوست‌های خشک و معمولی است. این محصول حاوی سارمنتوزا، شیرین بیان، آلوئه ورا، ساکسی فراگا و پایاپا است که می‌تواند برای رفع لک‌های پوستی و پیشگیری از آنها، رطوبت رسانی عمیق، ضدحساسیت و قرمزی مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از این کرم بایستی 15 دقیقه قبل از تماس و قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن را اعمال کنید و بهتر است هر 2 – 4 ساعت آن را استفاده نمایید. حجم و وزن این محصول 40 میلی لیتر و 40 گرم است که دارای میزان SPF 50 می‌باشد. کشور سازنده ایران است.

کرم ضد آفتاب فاقد چربی سی گل

یکی دیگر از محصولاتی که می‌تواند بر روی پوست شما اثر خوبی داشته باشد، کرم ضد آفتاب سی گل است که بایستی حتما یک بار آن را امتحان کنید. این کرم می‌تواند از آثار نامناسبی که در اثر تابش نور خورشید می‌تواند در صورت شما ایجاد شود، جلوگیری کرده و از ایجاد چین در صورت نیز محافظت کند. این برند تحت نام Sun Pro این محصول خود را ارائه کرد است که دارای SPF 60 می‌باشد. این محصول در 50 میلی‌لیتر ارائه شده و حاوی ترکیب‌هایی مانند آلوئه ورا، ویتامین E و نیز جوانه گندم است. از جمله فیلترهای اعمال شده درآن نیز می‌توان به فیلترهای محافظ در برابر اشعه‌های ,UVA UVB و  IR اشاره نمود.برای استفاده لازم است قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آن را حداقل 30 دقیقه قبل از خروج منزل استفاده نموده و بر روی پوست خود بمالید. مناسب برای پوست‌های معمولی و خشک می‌باشد.

دیگر کرم های ضد آفتاب مناسب برای صورت و بدن

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا