درس و مدرسه

پردرآمدترین شغل های رشته انسانی در ایران

بهترین و پردرآمدترین رشته های انسانی

بسیاری از افراد بر این باورند که رشته انسانی بازار کار چندانی ندارد و انتخاب رشته انسانی به عنوان یک شغل پردرآمد کار اشتباهی است!!! باید بگویم که این باور بسیار اشتباه است و می توان گفت با تحصیل در رشته انسانی، می توانید صاحب یک شغل پردرآمد شوید. با دانستن رشته های انسانی و بازار کاری که دارند، به صحت مطلبی که عرض کردیم پی می برید. برخی از رشته های انسانی در دسته شغل های پردرآمد قرار می گیرند و علاوه بر درآمد، پرستیژ کاری بسیار خوبی دارند. شناخت رشته های انسانی و بازار کار آنها برای آینده شغلی افراد بسیار مهم است و پیش از انتخاب رشته باید بازار کار و شاخه های رشته انسانی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه قصد داریم پردرآمدترین رشته های انسانی را برای شما نام ببریم پس با ما همراه باشید.

اهمیت شناخت مشاغل رشته انسانی

انتخاب رشته تحصیلی نقش بسیار پررنگی در آینده کاری ما دارد و باید قبل از انتخاب، تحقیقات لازم صورت گیرد تا با تجربه و آگاهی انتخاب رشته را انجام شود. شناخت شغل های رشته انسانی و میزان درآمد هر یک از آنها امری ضروریست و اینکار را باید به کمک افراد متخصص در این زمینه انجام دهید.

شناخت مشاغل رشته انسانی و میزان درآمد هر یک از آنها به فرد کمک می کند تا با آگاهی بیشتر انتخاب رشته را انجام دهد. علاقه به رشته تحصیلی بسیار مهم است اما در کنار آن باید بازار کار رشته های انسانی و میزان درآمد را بررسی کنید تا بتوانید در آینده شغل بسیار خوبی داشته باشید. تحصیل در یک رشته ای که بازار کار مناسبی ندارد تنها باعث هدر رفتن عمر انسان شده و آینده شغلی فرد را تضمین نمی کند؛ پس توصیه می کنیم پیش از انتخاب رشته ابتدا مشاغل رشته انسانی و بازار کار آنها را بررسی کنید تا آینده شما تضمین شود و شغل مناسبی داشته باشید.

پردرآمدترین رشته های انسانی

در رشته انسانی، رشته های دانشگاهی زیادی وجود دارد که ممکن است فرد برای انتخاب سردرگم شود و نتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. اطلاع از بهترین رشته های انسانی با بازار کار خوب، کمک می کند تا با آگاهی بیشتر شغل آینده و رشته دانشگاهی را انتخاب کنید. اگر آینده شغلی برای شما مهم است، باید بهترین و پردرآمدترین رشته های انسانی در کشور ایران را مورد بررسی قرار دهید و با آگاهی انتخاب رشته کنید.

با توجه به اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته انسانی، رشته های انسانی به 5 گروه تقسیم می شوند که هریک از این گروه ها دارای زیر مجموعه های متعددی هستند. حال این سوال پیش می آید که با توجه به گروه ها و زیر مجموعه های آنها، بهترین و پردرآمدترین رشته های انسانی کدامند؟

برای پاسخ به سوال بالا باید بگویم که در بین تمامی رشته های انسانی، 10 مورد در دسته پردرآمدترین رشته ها قرار دارند که تحصیل در آنها آینده شغلی شما را تضمین کرده و پرستیژ بسیار خوبی دارند. این 10 مورد شامل موارد زیر هستند:

روانشناسی        

یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین رشته های انسانی، روانشناسی است. در این رشته روانشناس وظیفه دارد محیط اطراف و افراد را تحلیل و ارزیابی کرده و آنها را درک کند. او باید نحوه درست رفتار کردن با افراد را بلد باشد و با گفت و گو بتواند مشکل دیگران را حل کند. حوزه فعالیت روانشناسان به مشاوره و گفت و گو محدود نمی شود بلکه افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند، در حوزه های مختلفی مثل مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، بازاریابی و کارشناس تبلیغات فعالیت داشته باشند. روانشناس ها می توانند در یک مرکز خصوصی یا دولتی کار خود را آغاز کنند یا می توانند مطب اختصاصی خود را راه اندازی کنند.

وکالت

از دیگر رشته های پردرآمد انسانی، رشته وکالت است. میزان درآمد در این شغل به خود فرد بستگی دارد و به هر میزان در کار خود موفق تر باشد، درآمد بیشتری خواهد داشت. بسیاری از افراد هستند که در شغل وکالت بسیار موفق بوده و درامد زیادی کسب می کنند.

حسابداری

یکی از کارآمدترین رشته انسانی، حسابداری است. بازار کار این رشته نسبت به رشته های دیگر بسیار زیاد است و درآمد به دست آمده در رشته حسابداری بالاست. با داشتن مدرک حسابداری می تواند در بسیاری از ارگان های دولتی و خصوصی از شرکت های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، استخدام شوید و درآمد بالایی داشته باشید.

مدیریت

مدیریت شامل حوزه های مختلف اعم از مدیریت بیمه، مدیر مالی، مدیر حسابداری و… می شود. بازار کار رشته مدیریت بسیار زیاد بوده و فرد با در دست داشتن این مدرک آینده شغلی خوبی خواهد داشت.

تربیت بدنی

گرفتن مدرک مربی تربیت بدنی به شما کمک می کند تا پس از دریافت مدرک بتوانید در سالن های ورزشی، مدرسه ها، نهاد های ورزشی … فعالیت خود را آغاز کنید. بازار کار مربی تربیت بدنی خوب بوده اما نمی توان گفت بهترین رشته و پردرآمدترین شغل است.

مدد کار اجتماعی

یکی از رشته های پردرآمد رشته انسانی، مددکار اجتماعی است که با در دست داشتن این مدرک می توانید در ارگان های دولتی مثل اداره رفاه و دیگر موسسات دولتی استخدام شوید.

هتل داری

بازار کار هتلداری رابطه مستقیمی با صنعت گردشگری در کشور دارد. این رشته بیشتر برای افرادی مناسب است که در کلان شهرها و شهرهای گردشگری زندکی می کنند. رشته هتلداری بسیار محبوب و پرطرفدار است اما برای اینکه درآمد خوبی از این شغل داشته باشید باید محل کار خود را از بین یکی از کلانشهرها و شهرهای توریستی انتخاب کنید.

اقتصاد

با داشتن مدرک رشته اقتصاد می تواند در بانک مرکزی، وزارت صنایع، مدیر مالی و… استخدام شوید و فعالیت خود را آغاز کنید.

جغرافیا

رشته جغرافیا بازار کار بسیار خوبی به ویژه برای خانم ها دارد و گزینه بسیار مناسبی است. با تحصیل دراین رشته آینده شغلی شما تضمین می شود.

جهانگردی

یکی از جذابترین شغل ها، جهانگردی است و علاقمندان این رشته در کنکور بسیاراند. کشور ایران در دسته کشور های توریستی قرار دارد که سالانه درآمد بسیار زیادی از زمینه گردشگری کسب می کند، پس می توان نتیجه گرفت تحصیل در این رشته می تواند آینده خوبی برای شما رقم بزند.

پردرآمدترین رشته های انسانی برای خانم ها

در دوره ای زندگی می کنیم که دیگر تفاوت قائل شدن بین مرد و زن کار راحتی نیست و در هر رشته مردان و زنان موفق زیادی وجود دارند. با این حال شاید بتوان گفت بهترین رشته های انسانی برای خانم ها می توانند موارد زیر باشند:

  • روانشناس بالینی
  • هتل‌داری
  • اقتصاد
  • حسابداری
  • تربیت بدنی

سخن پایانی و بسیار مهم

اگر به هر کدام از مشاغل معرفی شده در بالا علاقه مند شدید حتما تحقیقات بیشتری را راجع به آنها انجام بدهید، اشخاصی را پیدا کنید که در این زمینه ها فعالیت دارند و از آنها مزایا و معایب شغلی را که تجربه می کنند را بپرسید.

اینطور تحقیقی به شما واقعیت این مشاغل را نشان خواهد داد و با سختی‌های آن ها بیشتر آشنا می‌شوید و می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده خودتان بگیرید.

آرزوی موفقیت دارم برای شما دانش‌آموزان و دانشجویان آینده ساز♥

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا