مهارت های زندگی

تظاهر به شاد بودن خوب است یا بد؟ چگونه الکی بخندیم؟!

خنده‌های مصنوعی را به واقعی نزدیک کنید

برخی از افراد آن‌چنان در جمع خوش‌مشرب هستند که باورتان نمی‌شود آن‌ها در زندگی دچار مشکلات و یا ناراحتی باشند. ممکن است آن‌ها لبخند و شادی مصنوعی داشته باشند. آیا شما می‌دانید چطور تظاهر به شاد بودن کنید‌؟ در این بخش از جوان ایرانی به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

راهکارهای کاربردی تظاهر به شاد بودن

برای اینکه نشان دهید آدم خوشحال و شادی هستید، فقط نیاز است کمی مهارت در تظاهر کردن داشته باشید که در ادامه چگونگی آن را بررسی می‌کنیم.

مختصر پاسخ دادن

اگر با افرادی روبرو شوید چه به صورت مجازی و چه حضوری، احساس می‌کنید آن شخص بسیار فضول است و قصد دخالت در حریم خصوصی شما را دارد، سؤالات او را مختصر پاسخ داده و بحث را تمام کنید. به‌عنوان‌مثال اگر به شما گفت چه خبر؟ بگویید همه چیز خوب است، حتی اگر خوب نیست. شما وظیفه ندارید در مورد زندگی خود به طور کامل به دیگران توضیح دهید. بنابراین با جواب‌های این‌چنینی می‌توانید مکالمه خود را با افرادی که باعث آزار روحی و روانی شما می‌شوند تمام کنید.

تغییر دادن موضوع گفتگو

چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم
چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم

اگر در جمع، شخصی از شما سؤال پرسید که باعث ناراحتی شما شد، می‌توانید بحث را تغییر داده و در مورد مسائل خودش از او بپرسید. درواقع سؤالشان را با سؤال پاسخ دهید. به عنوان مثال ممکن است فرد از رابطه شخصی شما سؤال کند، اما شما تمایلی به پاسخ آن نداشته باشید. بنابراین می‌توانید مثلاً از طرف بپرسید حالت خوبه؟ زندگی رو به راه هست؟ به این صورت بحث را تغییر دهید.

لبخند بزنید

سعی کنید در جمع همیشه لبخند بزنید. درواقع به گونه‌ای باشید که هم چشم‌هایتان بخندد و هم لب‌های شما به صورت تأثیرگذاری لبخند ملایم داشته باشد. در این صورت هورمون شادی در بدن افزایش پیدا می‌کند و خلق و خوی شما نیز بهتر شده، همچنین نگاه‌های افراد نیز به شما بهتر خواهد شد. در این صورت در جمع شاد به نظر خواهید رسید‌.

برقراری ارتباط چشمی

هنگام صحبت کردن با دیگران به چشم‌های آن‌ها نگاه کنید. دقت کنید اگر شما به جاهای دیگر نگاه کنید، آن‌ها احساس می‌کنند که ارتباط موفق با شما ندارند و یا شما با آن‌ها دچار مشکل هستید. فراموش نکنید که ارتباط چشمی همراه با لبخند شما را بسیار شاد جلوه داده و باعث می‌شود که مکالمات شما با دیگران به خوبی پیش رود.

نشان دادن خودتان با استایل مناسب

هیچ‌وقت قوز نکنید و یا اخمو نباشید. سعی نکنید با شانه‌های افتاده راه بروید و یا نگاهتان همیشه به سمت پایین باشد. همیشه سعی کنید، سر خود را بالا بگیرید، صاف بایستید و به صورت قاطع صحبت کنید. فراموش نکنید همیشه و در هر حالی لبخند داشته باشید. این موارد باعث می‌شود که اعتماد به نفس شما نیز بالا رود. اگر خود را فردی شکست خورده در جمع نشان دهید، مخاطب شما احساس می‌کند که شما ناراحتی خاصی دارید که از او پنهان می‌کنید.

داشتن روحیه شاد

کارهایی انجام دهید که باعث تقویت روحیه شما شود. درواقع فقط شما خودتان می‌توانید حال خود را بهتر کنید. حتی گوش دادن به یک موسیقی شاد ممکن است روحیه شما را تغییر دهد. سعی کنید هیچ‌وقت در جمع احساس ناراحتی و افسردگی نداشته باشید. نگاهتان به زندگی خوش‌بینانه باشد تا بر روی افراد تأثیر مثبتی بگذارید.

انجام کارهای موردعلاقه خود

برای اینکه تظاهر به شاد بودن کنید، نیاز است که از زندگی لذت بیشتری ببرید. بنابراین کارهایی انجام دهید که به شما انرژی بیشتر داده و باعث خوشحالی شما شود. به برخی از افراد ورزش و یا پیاده روی به آن‌ها شادی می‌بخشد. به برخی دیگر شام بیرون از منزل یا نظافت منزل و خیلی از کارهای کوچک دیگر ممکن است باعث شادی آن‌ها شود. بنابراین شما خودتان را بهتر می‌شناسید، می‌توانید هر کاری را که موردعلاقه خودتان است را به سادگی انجام داده تا از زندگی لذت بیشتری ببرید.

به‌طورکلی اگر کارهایی انجام دهید که شما را سرگرم کرده و از آن لذت ببرید، نه تنها می‌توانید تظاهر به خوشحالی کنید بلکه رفتارتان با خودتان بسیار بهتر می‌شود.

 

چگونه در جمع بدرخشید؟ آداب معاشرت را در این مقاله بخوانید:

آداب معاشرت چیست؟

صحبت با افراد قابل اعتماد

چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم
چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم

توجه کنید اگر درون خود غم بزرگی داشته باشید، اما درگیر تظاهر کردن به شادی باشید، فشار روانی بسیار زیادی بر روی شما وارد می‌شود. می‌توانید با افرادی که اعتماد دارید و یا با یک دوست صمیمی صحبت کنید تا این فشار از روی شما کاهش پیدا کند و بتوانید از روح و روان خودتان مراقبت کنید. اگر شما هیچ‌وقت احساسات خود را بیان نکنید و همه چیز را از همه‌ی افراد پنهان کنید، ناراحتی و افسردگی شما بیشتر شده و آسیب‌پذیری بیشتری خواهید داشت.

حتی می‌توانید از طریق نقاشی کشیدن، رقص  و یا گوش دادن موسیقی و مواردی از این قبیل احساسات خود را تخلیه کنید.

کمک گرفتن از مشاوره

اگر حال شما به حدی بد باشد که مدام درگیر افسردگی، احساس غم و ناراحتی باشید، هرچقدر بیشتر تظاهر به شادی کنید احساس تنفر بیشتری درون شما ایجاد می‌شود. در این موارد نیاز است تا از یک مشاوره کمک بگیرید و سعی کنید هنگام مراجعه همه احساسات خود را بیان کنید تا از راهنمایی‌های او بهره کافی را ببرید.

تمرین شکرگزاری کنید

هرروز صبح که بیدار می‌شوید، بابت کوچکترین چیزها، شکرگزاری کنید. افراد شکرگزار روحیه بهتری داشته و از سلامتی بیشتر نیز برخوردار هستند. آن‌ها خواب بهتری دارند، همچنین عزت نفس آن‌ها بسیار بالاست. به عنوان مثال برای سقف بالای سر، یک روز خوب و یا بابت هر چیزی که احساس می‌کنید به شما حس خوبی می‌دهد، شکرگزاری کنید. حتی می‌توانید صبح که بیدار شدید، بابت اینکه خانه مرتب است از خود سپاسگزاری کنید.

تقویت روابط دوستانه خود

سعی کنید مهارت‌های اجتماعی خود را افزایش دهید و روابط دوستانه خود را تقویت کنید. هیچ‌وقت خودتان را منزوی نکنید و بسیار راحت با مردم صحبت کنید. اگر به دیگران اهمیت دهید و با آن‌ها رفتار خوبی داشته باشید، فراموش نکنید آن‌ها نیز برای شما ارزش قائل خواهند شد. اگر تمایل به گوشه گیری و انزوا دارید حتماً با روانشناس مشورت کنید زیرا کم کم باعث افسردگی شما خواهد شد.

مراقب خودتان باشید

چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم
چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم

اگر شما تظاهر به شاد بودن کردید، اما واقعاً احساس خوبی پیدا نکردید و همچنان فرد ناراحتی بودید، ممکن است واقعاً شما دارای مشکل افسردگی باشید. در این موارد سعی نکنید تظاهر به شاد بودن را ادامه دهید درحالی‌که هیچ خوشحالی به شما وارد نمی‌شود. حتماً در چنین مواردی به روانشناس مراجعه کنید.

احساس آرامش داشته باشید

سعی کنید شمرده شمرده صحبت کنید در ارتباط با دیگران و یا حتی وقتی خودتان تنها هستید آرامش داشته باشید. این آرامش شما باعث می‌شود که فرد شادی به نظر برسید. البته برخی از اوقات ممکن است افراد بی‌قراری‌هایی را داشته باشند. به عنوان مثال وقتی عزیزی از دست می‌دهید و یا بیماری جسمی دارید، نیاز نیست تظاهر به شادی کنید. در چنین مواقعی حتی اگر آرامش نداشته باشید و یا احساس غمگینی کنید بسیار طبیعی است، اما مطمئن باشید که این دوران گذرا است.

موضوعی برای خندیدن واقعی پیدا کنید

شما می‌توانید یک فیلم کمدی ببینید و یا این‌که ویدیوهای خنده‌دار از یوتیوب دانلود کنید. با دوست‌هایی صحبت کنید که شما را شاد می‌کنند. شما عزیزان باید بدانید که خنده برای هر بیماری بهترین درمان است. همان‌طور که میدانید اگر شما مشکلی در زندگی داشته باشید، پاک کردن آن از ذهن و خارج شدن از افکار منفی بسیار سخت است. اما سعی کنید به یک رویداد خنده‌دار فکر کنید که درگذشته اتفاق افتاده و یا به هر نحوی کاری انجام دهید که شما را بخنداند‌. حتی می‌توانید آهنگ‌های شاد پخش کنید، با آن برقصید و سپس به این طریق احساس بهتری در زندگی داشته باشید. خیلی از افراد با آهنگ‌ها شروع به خواندن می‌کنند که این نیز یک مهارتی است که باعث شاد شدن شما خواهد شد.

شاد کردن دیگران

در برخی از مواقع افراد نمی‌توانند بر ناراحتی خودشان غلبه کنند. درواقع آن‌ها نمی‌توانند تظاهر به شاد بودن کنند. در این هنگام شما می‌توانید به جای خود، افرادی را شاد کنید که دوران سختی را پشت سر گذاشتند‌. درواقع با آن‌ها تماس بگیرید، از حال آن‌ها جویا شوید، با خوراکی‌های خوشمزه به ملاقاتشان بروید. اگر شما احساس بهتری را به دیگران القا کنید، آن خوشحالی به شما برگشته و شما نیز شاد خواهید شد.

از چیزهایی که متنفر هستید کمتر صحبت کنید

برای این‌که تظاهر به خوشحالی کنید، نیاز است که در مورد چیزهایی که از آن‌ها متنفر هستید، کمتر صحبت کنید. حتی اگر دیگران از شما سؤال پرسیدند، پاسخ کوتاه بدهید. شما باید بدانید که کمتر صحبت کردن باعث می‌شود که خاطرات ناخوشایند کمتری نیز رقم بزنید و احساس شادی بیشتری داشته باشید. بنابراین شما باید بدانید که موظف نیستید هر سؤالی به طور کامل پاسخ بدهید.

 

شادی مصنوعی مفید است یا مضر؟

شما عزیزان بسیار از زبان افراد مختلف شنیده‌اید که بخند تا دنیا به رؤیت بخندد! این موضوع کاملاً درست است که حتی لبخند الکی زدن باعث می‌شود افرادی که در کنار شما هستند احساس بهتری پیدا کنند. اما فراموش نکنید که شما در برخی از مواقع می‌توانید خود واقعی‌تان باشید. به عنوان مثال در نزد افرادی که اعتماد دارید و می‌دانید که می‌توانند از شما حمایت کنند، احساسات واقعی خود را بروز دهید. اگر مدام لبخند بزنید انگار که هیچ غم و ناراحتی ندارید، دیگران از کجا بدانند که باید به شما کمک کنند. بنابراین در برخی از مواقع نیاز است که به جای لبخند زدن و یا تظاهر به شادی خود واقعی‌تان باشید. در بقیه موارد لبخند بزنید تا این احساس درون شما شکل بگیرد. هنگام لبخند زدن سعی کنید به مسائل شاد که در زندگی شما اتفاق افتاده فکر کنید تا لبخند اصیل‌تری داشته باشید.

 

آیا می‌دانید راز انرژی مثبت و همیشه شاد در چیست؟

راز داشتن انرژی چیست؟

فواید شادی مصنوعی چیست؟

چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم
چگونه تظاهر به شاد بودن کنیم

اگر تظاهر به شادی کنید، هم برای شما تأثیر مثبتی دارد و هم برای افرادی که با شما ارتباط نزدیک دارند. شاد بودن ممکن است مشکلات موقتی شما و دیگران را حل کند و به زندگی شما آرامش بیشتری ببخشد. در ادامه این بخش از جوان ایرانی به دیگر فواید تظاهر به شاد بودن می‌پردازیم.

شاد شدن روحیه شما و دیگران

اگر تلاش کنید شاد به نظر برسید، حتی یک لبخند ساده ممکن است باعث دل‌خوشی دیگران شود. بنابراین همیشه سعی کنید لبخند به لب داشته باشید. این تظاهر به شاد بودن باعث بهبود حال خود و دیگران می‌شود. البته اگر شما غم واقعی را تجربه می‌کنید، باید به روانشناس مراجعه کنید. توجه کنید اگر همیشه بخواهید شادی مصنوعی داشته باشید، بر سلامت روان شما تأثیر منفی می‌گذارد.

دوری از مشکلات همان روز

اگر شما تظاهر به شادی کنید، به مغز فرمان شادی را صادر می‌کنید. در این صورت از بسیاری مشکلات شما پیشگیری می‌شود. اگر مدام عصبانی باشید و برای هر موضوعی بیش از حد ناراحتی به خرج دهید، حتی نمی‌توانید در زندگی تصمیم درستی بگیرید. بنابراین سعی کنید حتی شده به صورت مصنوعی خوشحال باشید.

 

سخن پایانی

شادی مصنوعی یک نوع تکنیک است که بر تمامی قسمت‌های مختلف زندگی شما ازجمله شغل، تحصیل، ارتباط با دیگران و مواردی از این قبیل تأثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید حتی شده برای چند روز تظاهر به شادی کنید تا زندگی شما از حالت غم خارج شده و تغییر کنید. درواقع در اکثر مواقع وانمود به خوشحالی کنید حتی اگر واقعاً نباشید.

در این مطلب از جوان ایرانی انواع روش‌ها برای شادی مصنوعی را برای شما شرح دادیم. اگر شما نیز تجربه‌ای در این مورد دارید، در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا