بهداشت بانوانبهداشت و سلامت

چگونه مشکلات دوره پی ام اس را کمتر کنیم؟

یکی از مشکلات بسیار مهمی که همواره خانم ها در طول زندگی خود با آن مواجه هستند، مسئله پی ام اس یا سندروم پیش از قاعدگی است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به این مسئله بسیار مهم پرداخته و بیان کنیم که پی ام اس چیست و به منظور کنترل علائم و مشکلات دوره پی ام اس باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله بسیار مهم صحبت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

پی ام اس چیست

اگر بخواهیم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که پی ام اس چیست و به منظور بررسی و ارزیابی آن باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم باید به این نکته اشاره کرد که سندروم پیش از قاعدگی به علائم جسمی و رفتاری گفته می شود که در دوران پیش از قاعدگی اتفاق می افتد. پی ام اس دارای علائم مختلفی بوده و مشکلات گوناگونی را برای فرد به همراه خواهد داشت، به همین دلیل لازم است تا حتماً بتوانید اقدام به کاهش مشکلات و چالش های سندرم پیش از قاعدگی کنید.

از مهم ترین مشکلاتی که سندروم پیش از قاعدگی برای شما به همراه دارد می توان به تحریک پذیری، زودرنجی، افسردگی، تنش درونی و…. اشاره کرد. بر اساس بررسی های صورت گرفته ۳ تا ۱۰ درصد از زنان با مشکل سندروم پیش از قاعدگی مواجه هستند و به همین دلیل لازم است تا دانش خود را در رابطه با این مسئله افزایش داده و اگر شما نیز جز این دسته از خانم ها هستید برای حل این مسئله بسیار مهم اقدام کنید.

بهترین روش ها برای حل مشکل سندرم پیش از قاعدگی

اگر بخواهیم شما را با روش های مختلف به منظور کاهش مشکلات و علائم سندرم پیش از قاعدگی آشنا کنیم باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که شما لازم است تا در دوران قاعدگی از انجام کارهای مختلفی خودداری کنید.

به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم اگر به سراغ مشاوره جنسی بروید عنوان یکی از مهم ترین نکات به شما می گویند که از رابطه در دوران قاعدگی خودداری کنید، چرا که انجام این کار می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر پیشنهاد ما این است که با انجام کارهای مختلف اقدام به کاهش مشکلات مربوط به دوره پیش از قاعدگی خود کرده و سندروم این دوره را به طرز چشمگیری مهار کنید. اگر بخواهیم شما را با این نکات آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورزش کنید

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید سندروم پیش از قاعدگی را کنترل کنید، ورزش کردن است. از مهم ترین نشانه های سندروم پیش از قاعدگی می توان به افسردگی، اضطراب، استرس و زودرنجی اشاره کرد.

این در حالی است که شما با انجام فعالیت های ورزشی می توانید میزان استرس، تنش، اضطراب و افسردگی خود را به طرز چشمگیری کاهش داده و به بهترین شکل ممکن اقدام به برطرف کردن مشکل سندروم پیش از قاعدگی خود کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتما در برنامه روزانه خود زمانی را برای انجام حرکات ورزشی مختلف اختصاص دهید.

انجام فعالیت های آرامش بخش

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که داشتن استرس، اضطراب، افسردگی و… می تواند سندروم شما را بدتر کرده و شرایط آن را حادتر کند. به همین دلیل لازم است تا حتماً در دوره پیش از قاعدگی خود با انجام کارهایی مثل یوگا، مدیتیشن و… اقدام به آرام کردن بدن خود کرده و استرس، اضطراب، ناراحتی های روحی و روانی و… را از بدن خود دور کنید.

انجام این فعالیت ها باعث از بین رفتن این مشکلات باعث می شود و سبب می شود تا شما کمتر با مسئله سندروم پیش از قاعدگی مواجه شوید و بتوانید در راستای مهار کردن آن قدم بردارید.

داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل ها

از دیگر مواردی که به منظور بررسی سندروم پیش از قاعدگی باید به آن توجه داشته باشید این است که عدم داشتن تغذیه مناسب و رژیم غذایی نامناسب می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتما رژیم غذایی سالمی داشته باشید و با خوردن مواد غذایی سالم و مقوی، از نظر بدنی وضعیت خود را به طرز چشمگیری بهبود ببخشید.

از سوی دیگر مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی مختلف نیز به شما کمک می کند تا قدرت بدنی تان را افزایش چشمگیری دهید. یکی از مهم ترین نکاتی باید به آن اشاره کنیم این است که افرادی که با سندروم پیش از قاعدگی خفیف مواجه هستند، با مصرف ویتامین B6 می توانند به طرز چشمگیری این سندروم را کنترل و مهار کنند. عموماً پزشکان برای این دسته از افراد مصرف ویتامین B6 را به صورت روزانه تجویز می کنند

بهترین روش برای درمان سندروم پیش از قاعدگی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سندروم پیش از قاعدگی به دلایل مختلفی به وجود می آید و با توجه به علل ایجاد این سندرم، روش درمان مختلفی برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر با این مسئله مواجه هستید به سراغ افراد متخصص و فعال در حوزه مشاور جنسی آمده و از آن ها بخواهید تا در رابطه با این مشکل بسیار حساس به شما مشاوره دهند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کمک گرفتن از افراد متخصص به شما این امکان را می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکل خاصی بتوانید اقدام به کنترل پی ام اس خود کرده و آن را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

توجه به نکات گفته شده در این مطلب دید قابل قبولی در رابطه با پی ام اس به شما می دهد و شما می توانید با مطالعه موارد گفته شده در این مقاله به بهترین شکل ممکن اقدام به کنترل سندروم پیش از قاعدگی خود کرده و این مشکل را به طرز چشمگیری مهار کنید. اگر با این مشکل و سندرم خاص مواجه هستید، لازم است تا آن را جدی گرفته و سریعاً برای حل آن اقدامات مختلفی را انجام دهید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا