آشپزی و خانه داری

چگونه کفش های سفید را تمیز کنیم

کفش های سفید را چطور تمیز کنیم؟

کفش های سفید در حالت نو و تمیز شیک و درخشان هستند ، اما به دلیل ساییدگی و پارگی به راحتی کثیف می شوند. برای اینکه کفش هایتان زیبا و مرتب به نظر برسند ، باید مرتباً آنها را تمیز کنید. تمیز کردن کفش با دست برای حفظ پارچه بهتر است ، اما می توانید محلول های مختلف تمیز کردن ، مانند آب صابون ، جوش شیرین ، سفید کننده و خمیر دندان را امتحان کنید. بعد از تمیز شدن ، کفشی خواهید داشت که دوباره تازه به نظر می رسد!

چگونه کفش های سفید را تمیز کنیم

کفش های سفید بعد از مدتی کثیف و لک می شوند. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه کفش های سفید را تمیز کنیم؟ ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

چگونه کفش های سفید را تمیز کنیم

تمیز کردن کفش با صابون

یک گرم صابون را در 240 میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. هر نوع صابون مایع برای تمیز کردن کفش شما مفید خواهد بود. حدود 1 قاشق چای خوری (4.9 میلی لیتر) صابون استفاده کنید تا آب آن کدر باشد اما هنوز شفاف باشد. محلول تمیز کردن را با مسواک هم بزنید تا به طور یکنواخت مخلوط شود. صابون و آب در انواع کفش ها از جمله چرم سفید بهترین عملکرد را دارد.
اگر نمی خواهید از صابون ظرف استفاده کنید ، می توانید 1⁄2 فنجان (120 میلی لیتر) سرکه سفید را جایگزین کنید.

دستمال جادویی برای تمیز کردن کفش

کف و قطعات لاستیکی را با دستمال پاک کن جادویی تمیز کنید. پاک کن جادویی را در آب صابون خود فرو کنید و آن را بیرون بکشید. با حرکات کوتاه و عقب در قسمت هایی از کفش هایتان که از چرم ، لاستیک یا پلاستیک ساخته شده ، پاک کنید به پاک کن ادامه دهید تا زمانی که همه خراش ها و لکه ها از بین برود. دستمال پاک کنهای جادویی را می توانید در بخش تمیز کردن فروشگاه محلی خود پیدا کنید.

دستمال جادویی برای تمیز کردن کفش

استفاده از مسواک برای تمیز کردن کفش

لکه ها را با مسواک سفت بمالید. سر مسواک را در آب فرو کنید تا موهای مسواک خیس شوند. موها را با حرکات دایره ای کوچک روی سطح کفش خود، کار کنید و روی قسمت هایی که بیشتر لک هستند بزنید. برای کار محلول تمیز کردن در پارچه کفش ، از مقدار کمی فشار استفاده کنید. مسواکی را که برای تمیز کردن استفاده می کنید خارج از دستشویی نگه دارید تا ازکثیفی جلوگیری شود.

استفاده از حوله کاغذی برای تمیز کردن کفش

آب اضافی را با حوله پاک کنید. از پارچه یا حوله کاغذی استفاده کنید تا آب صابون و خاک کفش را تمیز کنید. از پاک کردن حوله روی پارچه کفش خودداری کنید زیرا می توانید خاک را دوباره روی پارچه پخش کنید.
سعی نکنید کفش های خود را با حوله کاملا خشک کنید. فقط محلول تمیز کننده اضافی را از سطح خارج کنید.

بگذارید کفش های شما در هوا خشک شوند. بعد از اینکه ابتدا آنها را با حوله تمییز کردید ، آنها را در محلی با تهویه مناسب در خانه قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. قبل از پوشیدن دوباره آنها را حداقل برای 2-3 ساعت تنها بگذارید.
کفش های خود را شب تمیز کنید تا بتوانید آنها را یک شب خشک کنید و صبح از آن ها استفاده کنید.

تمیز کردن با سفید کننده

1 قسمت از سفید کننده را با 5 قسمت آب رقیق کنید. در یک مکان تهویه مناسب در خانه خود کار کنید و سفید کننده و آب را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید. مراقب باشید از سفید کننده بیشتر استفاده نکنید وگرنه ممکن است به کفش های سفید رنگ زردی ببخشد. سفید کننده برای کفش های پارچه ای سفید بهترین عملکرد را دارد.
هنگام کار با سفید کننده از دستکش نیتریل استفاده کنید تا از تحریک پوست جلوگیری کند. اگر به سفید کننده حساسیت دارید سعی کنید با پوست شما تماس نداشته باشد.

استفاده از مسواک نرم

برای تمییز شدن لکه ها ، یک مسواک را به صورت دایره های کوچک روی کفش بکشید. مسواک را به محلول سفید کننده آغشته کرده و کفش های خود را بشویید. تمرکز خود را بر روی مناطق آلوده و لکه های عمیق بگذارید و فشار کمی به پارچه وارد کنید. باید توجه داشته باشید که لکه ها از پارچه برداشته شده است. قبل از حرکت روی سطوح سخت تر ، مانند کف ، با پارچه رویه کفش خود شروع کنید.

کفش ها را حوله بکشید

محلول سفید کننده را با حوله مرطوب از کفش پاک کنید. یک حوله نرم میکروفیبر را در آب گرم و تمیز مرطوب کنید و آن را بکشید تا مرطوب شود. هنگامی که حوله را روی کفش خود پاک می کنید فشار ملایمی را اعمال کنید. همچنین می توانید کفی های کفش خود را برداشته و کفش های خود را زیر شیر آب قرار دهید.

بگذارید کفش ها در یک مکان با تهویه مناسب خشک شوند. قبل از اینکه دوباره بخواهید کفش هایتان را بپوشید ، بگذارید حداقل 5-6 ساعت کفش هایتان در اتاق خشک شوند. اگر می توانید، بگذارید یک شب کامل در هوای آزاد بمانند تا به خوبی خشک شوند.
یک فن در جلوی کفش خود قرار دهید تا روند خشک شدن تسریع شود.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ، سرکه و آب داغ را با هم مخلوط کنید. 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب داغ ، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سرکه سفید و 1 قاشق غذاخوری (14 گرم) جوش شیرین را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط کردن محلول را با هم ادامه دهید تا به صورت خمیر غلیظ در آید. جوش شیرین و سرکه هنگام واکنش شروع به گاز و حباب می کنند.
اگر می خواهید کفش های بوم ، مش یا پارچه را تمیز کنید ، جوش شیرین بهترین عملکرد را دارد.

خمیر جوش شیرین

خمیر جوش شیرین را با استفاده از مسواک در کفش های خود قرار دهید. سر مسواک را به خمیر خود آغشته کنید و آن را در پارچه کفش خود مسواک بزنید. به آرامی مسواک را فشار دهید تا پارچه خمیر را جذب کند. تمام سطوح خارجی کفش خود را با خمیر جوش شیرین بپوشانید.
بعد از اتمام مسواک خود را کاملاً بشویید تا خمیر در موها خشک نشود.

بگذارید خمیر به مدت 3-4 ساعت روی کفش خشک شود. کفش ها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید تا خمیر خشک یا سفت شود. آنها را بیرون بگذارید تا زمانی که بتوانید خمیر خشک شده را با ناخن خراش دهید.
اگر نمی توانید کفش های خود را بیرون نگه دارید ، آنها را نزدیک یک پنجره آفتابی یا در یک اتاق با تهویه مناسب قرار دهید.

کفش هایتان را به هم بزنید و با استفاده از برس خشک خمیر خشک شده را پاک کنید. کف کفش های خود را در بیرون به هم بزنید تا خمیر از هم بپاشد و روی زمین بیفتد. اگر تکه های خمیر خشک باقی مانده است ، آنها را با یک مسواک خشک خراش دهید تا کفش های شما دوباره تمیز شوند.
اگر نمی توانید بیرون کار کنید ، یک ملحفه یا پارچه را در اتاق بگذارید تا خمیر خشک شده روی آن بریزد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا