تکنولوژی

گوگل ادز چیست؟ نحوه ثبت نام آن چگونه است؟ نکات مهم

نحوه ثبت نام گوگل ادز + راهنمای استفاده از آن

گوگل ادز چیست؟ چگونه می‌توان از گوگل ادز استفاده کرد؟ نکات مهم استفاده از گوگل ادز چیست؟ در این مقاله با ما باشید تا به صورت اجمالی را گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق Google AdWords) آشنا شویم. همچنین در این مقاله، راهنمای ثبت نام و تشکیل حساب کاربری، روش وریفای کردن و نکات مهمی که می‌بایست در زمان ساخت اکانت گوگل ادز درنظر داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست؟ اگر شما دارای یک کسب و کار در فضای مجازی هستید، حتما می‌دانید که تبلیغات بخش مهمی از کسب و کارهای آنلاین می‌باشد. یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای ارائه تبلیغات، شرکت گوگل است که می‌توانید در نتایج جستجوی آن لینک‌های تبلیغاتی خود را قرار دهید. در ابتدا راجع به آنکه گوگل ادز چیست باید گفت سیستمی است که شرکت گوگل از طریق آن، اقدام به تبلیغات وب‌سایت‌ها و لینک‌های خاصی می‌کند. حالت‌های مختلفی برای گوگل ادز وجود دارد اما مهم‌ترین شکل تبلیغات در این پلتفرم، از طریق نمایش لینک در صفحات SERP یا گوگل می‌باشد.

شما می‌توانید از طریق گوگل ادز، اقدام به ایجاد کمپین‌های مختلفی نمایید. از جمله تبلیغات در:

  • نتایج جستجوی موتورهای گوگل،
  • یوتیوب،
  • گوگل پلی،
  • وب سایت‌ها و نیز اپلیکیشن‌هایی که به صورت همکار گوگل هستند از جمله از جمله AOL، com و Netscape.

گوگل ادز را می‌توان یکی از منابع مهم تامین بودجه و درآمد گوگل دانست که سالیانه گردش مالی بسیار بالایی را به ارمغان می‌آورد. سیستم گوگل ادز معمولا بر اساس کلمه کلیدی که مشتری تعیین می‌کند و نیز کوکی‌های کاربران می‌باشد. شما می‌توانید نوع تبلیغات خود را به صورت محلی، در یک کشور خاص (ملی) و یا به صورت بین المللی اعمال کنید.

حال که گفتیم گوگل ادز چیست، با ما باشید تا در ادامه به بررسی برخی نکات و موضوعات مهم پیرامون این مسئله بپردازیم.

در این مقاله بخوانید: چگونه جستجوی ایمن گوگل (Safe Search) را خاموش کنیم؟

گوگل ادز چیست؟ google ads - google adwords
مفهوم گوگل ادز چیست؟

روش های تبلیغات گوگل ادز چیست؟

برای پاسخ به این پرسش، می‌بایست با انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز آشنا شوید. اما کمپین‌های گوگل ادز چیست؟ در این خصوص می‌توان به 5 مدل مختلف اشاره نمود که عبارتند از:

  • کمپین سرچ: این نوع روش تبلیغاتی، مخصوص کسانی است که می‌خواهند اقدام به نمایش یک لینک خاص از سایت خود نمایند. شما می‌توانید با جستجوی عبارات با میزان سرچ بالا، لینک‌هایی با علامت Ad را مشاهده کنید که از طریق کمپین سرچ گوگل ادز نمایش داده می‌شوند.
  • کمپین فروشگاهی: مدل دیگری از انواع کمپین‌های گوگل ادز برای کسانی است که قصد فروش محصولات خود را دارند. در این حالت این دسته از افراد می‌توانند محصولات خود را در بخش Shopping، در اولویت بالاتری نمایش دهند.
  • کمپین نمایش: اگر نمی‌دانید یکی از پرکاربردترین کمپین‌های گوگل ادز چیست، باید از کمپین نمایش نام برد. این نوع تبلیغات به شکل‌های مختلفی قابل نمایش هستند. از تبلیغات در سایت‌های شخص ثالت گرفته تا ویدیو‌های یوتیوب، ایمیل‌های تبلیغاتی و اپلیکشین‌های گوگل.
  • کمپین ویدیویی: از انجایی که یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ در دنیا شناخته می‌شود، بسیاری از افراد برای نمایش تبلیغات خود از این پلتفرم استفاده می‌کنند. در این حالت لازم است ویدیویی با ابعاد استاندارد برای گوگل ارسال شود تا قبل یا در میان نمایش ویدیوهای یوتیوب کاربران به نمایش گذاشته شود.
  • کمپین اپلکیشنی: شما می‌توانید تبلیغات خود را در بخش‌های مختلف اپلیکیشن‌ها به نمایش بگذارید و از این طریق کاربران موبایل یا تبلت را نیز جذب کنید.

راهنمای استفاده از گوگل ادز

روش استفاده از گوگل ادز چیست؟ اگر شما قصد دارید تا از این سرویس به منظور هدایت کاربران به وب سایت یا لینک خاصی استفاده کنید، می‌بایست از دستور العمل‌های زیر استفاده نمایید:

  • در ابتدا می‌بایست برای ایجاد حساب کاربری در گوگل ادز اقدام کنید. برای این کار می‌بایست به وب سایت گوگل ادز مراجعه کرده و اقدام به ایجاد این حساب (Get Started) نمایید.
  • زمانی که اکانت خود را ساختید، به پنل کاربری خود مراجعه کرده و بر روزی گزینه New Campaign کلیک کنید. در صفحه بعدی، موضوعات مختلفی برای تبلیغات به شما ارائه می‌شود.
  • در این بخش، بر روی گزینه Create a campaign without a goal’s guidance کلیک کرده و به پایین اسکرول نمایید.
  • حال شما می‌توانید نوع تبلیغات گوگل ادز خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توان با کلیک بر روی گزینه Search، تبلیغات در صفحه نتایج گوگل را ایجاد کرد.
  • همچنین شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Video، امکان تبلیغات ویدیوهای خود در یوتیوب را داشته باشید.
  • حال در بخش بعد از راهنمای تشکیل گوگل ادز چیست، بر روی گزینه اول یعنی Custom Campaign کلیک کرده و گزینه Continue را می‌زنیم.
  • حال در صفحه بعدی، می‌بایست مشخصات کمپین تبلیغاتی خود را وارد کنید.
  • شما می‌توانید با گذاشتن نوع تبلیغات بر روی CPV، به ازای هر بازدید پرداخت خود را انجام دهید.
  • همچنین شما می‌توانید پلتفرم‌هایی که تبلیغات خود را در آن انجام می‌دهید، در بخش Network مشخص کنید. برای بازدهی بهتر، لازم است در بخش Locations نیز کشورهای مدنظر خود را به دقت انتخاب کنید. (کشور ایران تعریف نشده است).

نکته: یکی از بخش‌های بسیار مهم برای تنظیمات کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، بخش Placement است. در این بخش، شما می‌توانید تبلیغات خود را در کانال‌های خاص و یا وب‌سایت های خاصی انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا تبلیغات شما دقیقا برای کسانی که ایرانی و یا فارسی زبان هستند برسد و نیز ترافیک وب سایت‌های رقیب شما به سایت‌تان هدایت گردد.

  • حال با انتخاب کانال یا لینک خاصی از وب سایت خود، آن را در تبلیغات پروموت می‌کنید.
  • در نهایت بر روی گزینه Create Campaign کلیک کرده و کمپین خود را در لیست کمپین‌های در حال اجرا مشاهده نمایید.
روش های تبلیغ در گوگل ادز
انواع کمپین های گوگل ادز

روش وریفای کردن حساب گوگل ادز چیست؟

روش تایید حساب گوگل ادز چیست؟ برای آنکه بتوانید مراحل ساخت حساب گوگل ادز را تکمیل نمایید، لازم است با درج کردن وب سایت خود، کشوری که در آن می‌توانید نامه و پول خود را دریافت کنید را انتخاب کنید. در این بخش، از آنجایی که کشور ایران تحریم است، بسیاری از افراد ساکن ایران نمی‌توانند اقدام کنند. اما راه حل عبور از این مرحله از گوگل ادز چیست؟ در این خصوص باید گفت:

  • استفاده از شرکت های واسط: با توجه به تحریم بودن ایران، بسیاری از شرکت‌های واسط خارجی وجود دارند که می‌توانید با پرداخت هزینه کمپین و حق الزحمه آن، حساب گوگل ادز را دریافت کنید. در این حالت مبلغ شارژ حساب گوگل ادز را واریز کرده، در نهایت ایمیل و پسورد ورود به اکانت گوگل ادز برای شما ارسال می‌گردد.
  • دوست خارجی: شما می‌توانید برای وارد کردن مشخصات و آدرس خارجی خود، از یک دوست یا آشنایی که در خارج از ایران ساکن است استفاده کنید.

نکات مهم ثبت نام گوگل ادز چیست؟

نکات مهم استفاده از گوگل ادز چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید نکات و توضیحات مختلفی را بیان کرد که حتما می‌بایست یکبار این نکات توسط افراد علاقمند به این روش تبلیغاتی خوانده شود. در این خصوص باید گفت:

  • متاسفانه، استفاده از سرویس‌های گوگل ادز برای کاربران ایرانی ممنوع است. همچنین وب‌ سایت‌هایی که با دامنه‌های .IR که مربوط به کشور ایران هستند، نمی‌توانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند.
  • فعال کردن پروتکل ssl برای دامنه، یکی دیگر از پیش نیازهای اجرای کمپین بر روی وب سایت ها است که می‌توانید به راحتی از طریق پشتیبانی هاست خود، آن را انجام دهید.
  • برای استفاده از تبلیغات گوگل ادز، می‌بایست از شرکت‌های واسط خارجی استفاده کنید که می‌بایست پس از عقد قرارداد و واریز وجه، اکانتی ایجاد شده و حساب آن شارژ شود.
  • برای ورود به وب سایت گوگل ادسنس، حتما لازم است از یک وی پی اس و یا وی پی ان استفاده کنید. چراکه آی پی و کشور ایران تحریم است.
  • توجه کنید که در روند ثبت نام و احراز هویت، می‌بایست آدرس یک کشور خارجی و نیز احراز هویت موبایلی آن را نیز انجام دهید.
  • به این نکته توجه کنید که روند احراز هویت در کشور ترکیه برای گوگل ادز پیچیده‌تر شده است. با توجه به این تغییرات، بهترین راه حل آن است تا در یک کشور اروپایی از طریق شرکت واسط و یا یک دوست برای وریفای حساب گوگل ادز خود اقدام کنید.
روش وریفای کردن گوگل ادز
تایید هویت در گوگل ادز

اهداف تبلیغات گوگل ادز

اهداف تبلیغات در گوگل ادز چیست؟ تبلیغات یکی از جنبه‌های مهم برای هر کسب و کاری است و از آنجایی که می‌بایست برای آن هزینه نمود، لازم است به دقت انجام گردد. یکی از جنبه‌های مهم در این زمینه، تعیین اهداف این کار می‌باشد. برای تعیین اهداف تبلیغات گوگل ادز، می‌بایست به استراتژی که برای دیجیتال مارکتینگ سایت و خدمات خود درنظر گرفته‌اید مراجعه کنید. به عنوان مثال می‌توان  از نمونه‌های مختلف آن گفت:

  • برندسازی: ممکن است بسیاری از افراد، هدف از تبلیغات گوگل ادز خود را جا انداختن نام برند خود بدانند. در این حالت بهترین راهکار آن است تا گوگل ادز در مدت زمان طولانی‌تری اجرا گردد.
  • پروموت کردن: دومین موردی که می‌توان در پاسخ به اینکه اهداف گوگل ادز چیست بیان نمود، پروموت کردن و بهبود سایت، کسب و کار و خدماتی است که ارائه می‌کنید. در این حالت شما می‌توانید کاربران بیشتری را به سایت خود ارجاع داده و یا صفحات خاصی از سایت خود را از نظر سئو نیز بهبود دهید.
  • جذب مخاطبان هدف: بسیاری از وب سایت‌ها، تبلیغات گوگل ادز را به منظور افزایش ترافیک به سایت خود انجام می‌دهند. این کار می‌تواند با هدف جذب کاربران در یک قشر خاص انجام شود تا دنبال کنندگان دائمی سایت بیشتر شده و تعامل با جامعه هدف بیشتر شود.
  • ارتقا سئو و رنکینگ: اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز در بیشتر موارد با همپوشانی تبلیغات سایت و نیز بهبود سئو آن انجام می‌گردد. شما می‌توانید برای بهبود سئو سایت خود، با افزایش ورودی کاربران به یک لینک خاص، اقدام به بهبود سئو سایت نمایید.
اهداف تبلیغات گوگل ادز
هدف از تبلیغات گوگل ادز

سوالات متداول

از سوالات متداول در موضوع گوگل ادز چیست باید گفت:

  • گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی PPC گوگل است. می‌توانید از آن برای ایجاد تبلیغات به صورت بنری، لینک، ویدیویی، نمایش محصول و غیره استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با پیشنهاد قیمت برای کلمات کلیدی خاص و تعیین مبلغی که می‌خواهید برای هر کلیک روی تبلیغات خود بپردازید، کمپین‌های تبلیغاتی خود را اجرا کنید.

  • هزینه های تبلیغات در گوگل ادز چیست؟ (سال 2022)

هزینه تبلیغات گوگل براساس هر کلیک در صنایع و موضوعات مختلف متفاوت است و می‌تواند از ده‌ها سنت تا 8 دلار متغیر باشد.

  • نحوه کارکرد گوگل ادز چیست؟

Google Ads از یک مدل حراج گونه برای تعیین مکان تبلیغات و هزینه استفاده می‌کند. این پروسه زمانی شروع می‌شود که کاربر چیزی را در گوگل جستجو می‌کند. اگر عبارت جستجو با کلمات کلیدی که تبلیغ‌کنندگان فعالانه روی آنها پیشنهاد می‌دهند مطابقت داشته باشد، آگهی‌های واجد شرایط به حراج می‌رود. در حراج، قرار دادن آگهی در مکان مناسب براساس هزینه تعیین شده به ازای هر کلیک مشخص می‌گردد. بنابراین محل یا رتبه تبلیغ شما بر اساس دو چیز تعیین می‌گردد: حداکثر پیشنهاد شما برای آن کلمه کلیدی خاص و امتیازی که برای کیفیت تبلیغ شما تعیین شده است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا