بهداشت و سلامتبیماری‌ها و راه درمان

آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

درمان جوش های صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا از خانواده‌ی گیاهان آبداراست،این گیاه به صورت وحشی رشد میکند  و دارای برگ‌های گوشتی آبدار است. ژل شفافی که  درون آلوئه ورا وجود دارد و به صورت موضعی برای  درمان  پوست سوخته یا آسیب‌دیده استفاده می‌شود و بعضی افراد از آلوئه ورا برای درمان جوش های صورت و شفاف کننده پوست استفاده میکنند.

آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهاب،  سال هاست که از این گیاه اکسیدان برای بهبود بخشیدن به زخم های پوستی  و از بین‌بردن درد و  و لکه های ایجاد شده از سوختگی استفاده می‌شود؛ بیشتر افراد به این گیاه فوق العاده  اثربخش و مفید حساسیت ندارند و استفاده‌ی موضعی  بر روی پوست  هیچ عارضی خاصی ندارد .

با خرید آلوئه ورا خالص و استفاده از آن روی صورت خود به جای مواد شیمیایی ، جریان خون در پوست را تقویت کرده و باکتری های مضر را از بین خواهید برد. همچنین می توانید نواحی دارای آکنه در صورت خود را معالجه کنید ، آلوئه ورا را یک شب در محل جوش صورت بگذارید و صبح آن را بشویید تا قرمزی و تحریک آن کاهش یابد.

آلوئه ورا برای جوش صورت

روش استفاده  از آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا روی صورت به‌عنوان پاک‌کننده قوی و باعث تقویت جریان خون در پوست و  نابودی باکتری‌های مضر پوست می‌شود. می‌توانید شما آلوئه ورا را پوست کنید  و مقداری از آن را  روی پوست بگذارید ؛ و اجازه بدهید یک شب کامل  روی پوست بماند و صبح آن را  به طور  کامل بشویید. این عمل  به طور پیوسته باعث کاهش التهاب های پوستی و از بین رفتن  قرمزی های  محل جوش های پوست می‌شود.

انواع ماسک های آلوئه ورا

در ادامه انواع ماسک های صورت با آلوئه ورا را به شما معرفی می کنیم.

1- ماسک آلوئه ورا با عسل و دارچین

یکی از خواص  آلوئه ورا خاصیت آنتی‌باکتریالی است  که به کم کردن باکتری‌های عامل جوش های پوستی  کمک می‌کند به عنوان ماسک خانگی می توانید شادابی را به پوست خود ببخشید با مخلوط‌کردن  مقداری آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین وقتی که بصورت خمیر در آمده بر روی سطح پوست بکشید و اجازه بدهید پنج تا ده دقیقه بر روی پوست بماند تا به خوبی اثر ببخشد و بعد کاملا با آب سرد بشویید و با مصرف آن به‌عنوان ماسک خانگی به طور روزانه  شانس خود را برای داشتنی پوستی سالم و جوان بالا ببرید.

2 قاشق غذاخوری عسل خالص را در 1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا خالص مخلوط کنید. قبل از استفاده از ماسک به صورت خود ، 1/4 قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده را مخلوط کنید. ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود بگذارید و خواهید دید که جادو می کند. بعد از استفاده کاملاً صورت خود را شستشو دهید.

انواع ماسک های آلوئه ورا

2- ماسک آلوئه ورا با آب لیمو

ماسک آلوئه ورا علاوه‌بر اینکه پوست شما را به خوبی آبرسانی و تقویت می کند  این ماسک بی نظیر باعث می شود   می‌شود و بعضی باکتری‌های عامل جوش را از بین برود؛ تحقیقات پژوهشگران نشان  می دهد که اسید‌های موجود در میوه‌ها،مانند اسیدهای آب‌لیمو  اثر پاک کنندگی مؤثری برای درمان جوش های پوستی هستند ؛ شما می توانید با ترکیب تکه ای آلوئه ورا  به همراه یک چهارم  قاشق چایخوری آب لیمو ترکیب کنید و مراقب باشید که خاصیت اسیدی آب لیمو به پوست شما آسیب های جدی وارد نکند و پوست شما را حساسیت به آب لیمو نشان ندهد در صورت سوزش و قرمزی بر روی پوست فورا آن را با آب سرد بشویید.

برای این ماسک ، از آلوئه ورا خالص به عنوان پایه استفاده کنید ، حدود 1/4 قاشق چای خوری آب لیمو را به 2 قاشق غذاخوری آلوئه ورا اضافه کنید. اگر بیشتر به استفاده از این ماسک به طور مساوی بر روی پوست خود نیاز دارید ، اطمینان حاصل کنید که نسبت آب لیمو به آلوئه را حدود 8 به 1 داشته باشید تا پوست خود را با اسیدیته مرکبات تحریک یا بیش از حد تحریک نکنید. قبل از شستشو کامل ، این ترکیب را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید.

آب لیمو یک ماده سفید کننده طبیعی کامل است که می تواند به طور م وثر لکه های قدیمی صورت را محو کند. همه ما می دانیم که لکه های قدیمی چه شکلی هستند ، لکه های تیره قهوه ای کوچک که می توانند روی دست و صورت شما ایجاد شوند.

3- ماسک آلوئه ورا با شیر و شکر

 اگر دارای پوست مستعد جوش و آکنه هستید  این ماسک به شما  کمک می کند که ره را حتی از شر این جوش ها خلاصی یابید ؛  به این ترتیب که نصف قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری شکر رابه خوبی  با هم مخلوط کنید و سپس دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را به  این ترکیب اضافه کنید.

ماسک به‌دست‌آمده را به  آرامی بر روی صورت بزنید و زمان بدهید که 15دقیقه برروی پوست بماند ، سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید ، و با یک حوله تمییز صورت را خشک  نمایید و در صورتی که احساس خشکی داشتید از کرم مرطوب‌کننده  و یا آبرسان مخصوص پوست خود استفاده کنید،این ماسک با کمک  دو ماده شیر و شکر باعث نرمی و لطافت و حفظ رطوبت کافی برای پوست  و درخشندگی پوست شما نیز می‌شود و جوش‌های صورت  شما را  کم کم  بین می‌برد.

به طوری که کاملا محو شود .شکر منبع طبیعی  و یکی از منابع اصلی اسید گلیکولیک است که به بازسازی سلول‌های مرده پوستی  کمک می‌کند؛ همچنین شکر با داشتن خاصیت رطوبت رسانی به پوست، باعث از بین رفتن خشکی پوست می‌شود پوستی شفاف و سالم به شما هدیه می دهد . سالهای متوالیو طولانی  است که از شیر به دلیل خواص رطوبت‌رسانی، روشن‌سازی و جوان سازی و شفاف و براق کننده پوست در محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شود و تاثیرات بسیاری داشته و تاکنون اکثر مردم از این ماسک فوق اعاده استفاده نموده اند و شاهد اثربخشی آن در رفع آکنه های پوستی بوده اند .

4-ماسک آلوئه ورا برای جوش با روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت  آنتی‌باکتریالی  دارد که ترکیبی مؤثر در مبارزه با جوش‌ها و پوست های مستعد آکنه است؛ بنابراین مخلوط کردن این ماده با آلوئه‌ورا، می‌تواند تأثیربسزایی در رفع جوش‌ها داشته باشد  البته نباید اجازه بدهید این ترکیب روی پوست به مدت طولانی مدت  بماند ؛ بخاطر اینکه روغن درخت چای خاصیت اسیدی بالایی دارد و بسیار قوی عمل می کند  شما می توانید از آلوئه ورا به عنوان پایه این ماسک  استفاده کنید، دو تا سه قطره روغن درخت چای را در آب بریزید و با آلوئه‌ورا مخلوط کنید و به آرامی بر روی پوست بکشید  ، بعد از قراردادن این  مخلوط بر  روی صورت، پوست را کاملا با آب سرد  بشویید وبا حوله تمییز  خشک کنید.

5- ماسک آلوئه ورا ، شکر و روغن نارگیل

اگر به درمان های طبیعی آکنه علاقه دارید ، ممکن است بخواهید آلوئه ورا را با روغن نارگیل و شکر به عنوان یک لایه بردار خوب ترکیب کنید. با لایه برداری پوست از شر سلولهای مرده پوستی که می توانند منافذ پوست را مسدود کنند خلاص می شوید. شکر خام یا سفید می تواند به آرامی این سلول های قدیمی را از بین ببرد و راهی برای نفوذ آلوئه ورا به پوست شما و تحریک و رشد سالم پوست باز می کند. روغن نارگیل خاصیت ضد باکتری دارد و همچنین به عنوان نرم کننده طبیعی نیز عمل می کند.

از روغن نارگیل به عنوان پایه استفاده کنید ، حدود 1/2 فنجان روغن نارگیل را به 1/2 فنجان شکر خام یا سفید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. برای مخلوط لایه بردار که می توانید در یخچال نگه دارید ، 1/4 فنجان ژل خالص آلوئه ورا بریزید. برای استفاده ، مخلوط را به آرامی روی صورت خود بمالید و از زدن آن به دور چشم خودداری کنید. بعد از استفاده از این ماسک آن را به خوبی با آب بشویید.

نکات مهم در استفاده از ژل آلوئه ورا

برای تهیه‌ی ماسک آلوئه‌ورا،  خیلی بهتر است که  ژل آلوئه ورا را به صورت تازه تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید .

برای جلوگیری از بروز حساسیت ، روز قبل از استفاده‌ از ماسک، ماسک را بر روی پوست دست خ به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا اگر حساسیت داشتید از استفاده آ؛ن خودداری نمایید.

برگ‌های این گیاه را قبل از تهیه‌ی ماسک حتما به طور کامل و تمییز بشویید. قبل از استفاده از  هر نوع ماسک‌ گیاهی، پوست صورت خود را حتما تمیز نمایید.

استفاده از ژل آلوئه ورا

آیا می توانیم آلوئه ورا را روزانه روی صورت قرار دهیم؟

تکه ای از برگ آلوئه ورا را برش دهید ، خارها را ببرید و ژل را فشرده کنید تا روی پوست شما استفاده شود. همچنین می توانید قسمت ژل برگ را به صورت خود بمالید. برای دریافت بهترین فواید آلوئه ورا برای پوست خود به صورت روزانه ، می توانید از محصولات طبیعی حاوی آلوئه ورا استفاده کنید. البته می توانید از خود گیاه آلوئه ورا به صورت مستقیم روی صورت خود استفاده کنید. اما محصولات بسیاری در بازار موجود هستند که حاوی گیاه آلوئه ورا هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

آیا آلوئه ورا جوش ها و لکه های تیره را از بین می برد؟

مشخص شده است که آلوئه ورا از جمله کمک به بهبود زخم ها گرفته تا مرطوب کنندگی ، فواید زیادی برای سلامتی پوست دارد. شواهد علمی حاکی از آن است که استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست شما می تواند باعث کاهش ظاهر مناطق بیش از حد رنگدانه شود ، هرچند که به طور کامل این لکه های تیره را از بین نخواهد برد. اما می تواند جوش ها و لکه های تیره را کم رنگ تر کند.

چه مدت باید آلوئه ورا روی صورت بماند؟

ناحیه مورد استفاده را به خوبی با آب و صابون بشویید. با دستمال کاغذی خشک کنید. ناحیه ای از صورت که در آن جوش ایجاد شده است را با آلوئه ورا بپوشانید و آن را به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بگذارید. در صورت لزوم دوباره از آن استفاده کنید. می توانید این کار را هر شب یکبار قبل از خواب انجام دهید.

آیا می توانم آلوئه ورا را روی صورت بزارم و بخوابم؟

بگذارید آلوئه ورا در هنگام خواب هم بر روی صورت شما باشد و این کار می تواند شگفت انگیز باشد. درست قبل از رفتن به تخت ، صورت ، گردن و دستان خود را با استفاده از ژل آلوئه ورا ماساژ دهید. آلوئه ورا غیر روغنی و ملایم است و به لایه های پوست نفوذ می کند و رطوبت عمیق پوست را ایجاد می کند. نکته: درست قبل از خواب از آلوئه ورا تازه با چند قطره لیمو استفاده کنید.

آیا آلوئه ورا پوست را سفت می کند؟

عصاره آلوئه ورا به افزایش طبیعی تولید کلاژن در بدن کمک می کند ، که به کاهش علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک صورت کمک می کند. کلاژن به کاهش چین و چروک کمک می کند و به سفت شدن پوست صورت نیز کمک می کند. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. به همین خاطر آلوئه ورا می تواند چین و چروک های صورت را از بین ببرد و پوست صورت را سفت کند.

حرف آخر

راه‌های بسیار زیادی برای استفاده از ژل آلوئه ورا برای درمان جوش های صورت وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها به راحتی به این جوش ها پایان دهید؛ اگر جوش‌هایتان سطحی یا معمولی هستند، آلوئه ورا یک باکتری‌کش قوی و درمان فوری برای جوش ها و لکه های بجا مانده از جوش های پوستی بشمار می رود که اثربخشی فوق العاده ای دارد که شما را بی نیاز می کند از انواع و اقسام دارو های شیمیایی که اثر موثر و ماندگاری در طولانی مدت ندارد .

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا