ترفند

آموزش کلاب هاوس: از نصب تا حذف [غیرفعال کردن اکانت کامل]

هرآنچه که نیاز است در مورد کلاب هاوس بدانید

آموزش کلاب هاوس شامل نکات مختلفی می‌شود که در این مقاله می‌خواهیم از ابتدا از نصب این برنامه برای سیستم عامل‌های مختلف اندروید و iOS شروع کرده و تا آشنایی با امکانات و اصطلاحات آن و نیز حذف اکانت پیش برویم. در این قسمت تا انتها با ما باشید تا به صورت کامل به آموزش کلاب هاوس و بررسی این شبکه اجتماعی صوتی محبوب در جهان بپردازیم.

آموزش کلاب هاوس برای اندروید

کلاب هاوس یکی از برنامه‌های بسیار کاربردی در اینترنت است که می‌توان اساس و پایه‌ آن را یک برنامه مبتنی بر صدا دانست. این برنامه می‌تواند همانند یک شبکه اجتماعی، افراد مختلف را به یکدیگر متصل کند. کلاب هاوس ابتدا در سال 2020 در ماه مارس استارت کار خود را زد. زمانی که کووید 19 تیتر اول خبرهای جهان بود. البته استفاده از آن انحصاری بود و فقط کسانی می‌توانند از آن استفاده کنند که دعوتنامه آن را دریافت کنند. دعوتنامه می‌تواند از هر فردی که در کلاب هاوس است، گرفته شود. هر فرد عضو این شبکه اجتماعی، تا 2 بار قابلیت ارسال دعوتنامه را دارد. در این قسمت از آموزش کلاب هاوس می‌توانید به صورت کامل نحوه نصب و استفاده از آن را در پلتفرم‌های مختلف مشاهده کنید.

ای برنامه که در ابتدا نه در گوگل پلی و نه در اپل استور پخش شده بود، جامعه کوچکی را در بر می‌گرفت و پس از انتشار آن در ماه مه 2021 به عنوان یک نسخه بتا برای کاربران اندرویدی، توانست بسیاری را جذب کند. اکنون شما می‌توانید آن را در گوگل پلی و نیز اپل استور قابل دانلود و مشاهده نمایید.

آموزش نصب کلاب هاوس در اندروید

قبل از اینکه نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید منتشر شود، کاربران مجبور بودند از نسخه غیر رسمی آن یعنی HouseClub استفاده نمایند که می‌توانستید آن را از گیت هاب دانلود کرده و مطابق با راهنمای آن، وارد حساب کاربری خود شوید. اما مشکل این نسخه آن بود که ممکن بود حساب شما توسط کلاب هاوس بسته شود.

اما اکنون نیازی به این کار نیست و فقط لازم است آموزش کلاب هاوس اندرویدی را با ما در این قسمت همراه باشید:

  • ابتدا بایستی یک گوشی اندرویدی داشته باشید. معمولا به طور پیش فرض، گوگل استور یا فروشگاه پلی یا فروشگاه گوگل روی آن نصب شده است.
  • اگر جیمیلی برای خود نساخته‌اید، لازم است یک ایمیل در گوگل برای خود ثبت کنید تا بتوانید از خدمات گوگل استفاده نمایید. شما می‌توانید آموزش ساخت جیمیل را در این قسمت مشاهده کنید.
  • پس از اقدام به ساخت جیمیل، وارد گوگل استور شده و در صورتی که از شما ایمیل بخواهد، آن را وارد کنید.
  • حال عبارت clubhouse را جستجو کنید. اولین موردی که در جستجو مشاهده می‌کنید، که معمولا یک تصویر سیاه و سفید است و با عنوان “برنامه اجتماعی صوتی: Clubhouse” مشخص شده را انتخاب نمایید.
  • حال گزینه Install یا نصب را بزنید تا عملیات دانلود این برنامه آغاز شود.
  • در صورتی که پروسه دانلود تمام شد، حال بایستی صبر کنید تا به طور خودکار این برنامه بر روی گوشی شما نصب شود.
  • پس از نصب این برنامه تقریبا آموزش کلاب هاوس نصب آن بر روی سیستم عامل اندرویدی تمام است.

توجه: ممکن است کاربران ایرانی نتوانند اقدام به نصب این برنامه نمایند. در این حالت پیامی با عنوان “این برنامه در کشور شما دسترس پذیر نیست” مشاهده می‌شود. در این حالت می‌توانید از راهکار زیر استفاده کنید:

  • ابتدا در قسمت تنظیمات گوشی مراجعه کنید.
  • روی گزینه “مدیریت برنامه‌ها” کلیک کنید و برنامه Google Play Store را انتخاب نمایید.
  • حال بایستی گزینه Clear Data را انتخاب نمایید.
  • حال یکی از V P N های گوشی‌ خود را باز کرده و لوکیشن یا محل کشور آن را روی کشور آمریکا قرار دهید.
  • حال می‌توانید گوگل پلی را باز کرده و برنامه clubhose را انتخاب نمایید. در این حالت بایستی امکان نصب این برنامه را داشته باشید.

راهکار ساده دیگر نصب این شبکه اجتماعی از طریق مارکت‌های ایرانی نظیر مایکت و بازار است.

نصب کردن کلاب هاوس برای سیستم عامل اندروید
نحوه نصب کلاب هاوس برای اندروید

آموزش کلاب هاوس برای آیفون

اگر هنوز اقدام به نصب این برنامه نکرده‌اید، می‌توانید از آموزش کلاب هاوس نصب آن برای اندروید و iOS در قسمت قبل و بعدی استفاده کنید. اما درون این برنامه چه چیزهایی می‌گذرد و چه کارهایی می‌توانید انجام دهید:

  • ابتدا قبل از ورود به هر قسمتی، بهتر است یک عکس مناسب و حرفه‌ای برای کلاب هاوس خود انتخاب کنید به طوریکه تمام صورت شما را نمایش دهد.
  • حال از آنجایی که کلاب هاوس محلی برای بحث‌های غالبا آکادمیک، تجاری، دانشجویی، سیاسی و … است به طوریکه ما شاهد سخنرانی‌ها و میتینگ‌های سطح وزارت خارجه نیز در آن بوده‌ایم، بهتر است یک معرفی اجمالی از خودتان، کسب‌و‌کار یا افتخاراتی که داشته‌اید در قسمت بایو ارائه کنید.
  • پس از آموزش کلاب هاوس و زمانی که با دعوت نامه وارد کلاب هاوس شدید، اولین چیزی که مشاهده می‌کنید، Hallway یا راهرو است که خوراک اصلی این برنامه می‌باشد. شما می‌توانید در این قسمت، اتاق‌های مختلفی را بیابید که به صورت فعال و مداوم نیز وجود دارد و در آن افراد مختلف به گفتگو می‌پردازند. در هر اتاق که معمولا ظرفیت آن محدود است (5000 نفر)، افراد می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند. شنونده و گوینده. هیچ کدام از صبحت‌های شما از طرف برنامه کلاب هاوس ضبط نمی‌شود و شما می‌توانید میکروفون خود را قطع یا وصل کنید.
  • شما به عنوان سازنده یا مدیر اتاق می‌توانید رویدادهای آتی از بخش تقویم اطلاع‌رسانی کنید.
  • یکی از قوانینی که در کلاب هاوس وجود دارد، آن است که اگر کاربری اقدام به ضبط کردن محتوای اتاق نماید، از برنامه حذف و اخراج می‌گردد.
  • توجه کنید که مدت زمان محدودی هر فرد پس از فعال شدن میکروفون توسط مدیر در یک روم می‌تواند صحبت کند که این مدت معمولا 20 – 30 دقیقه است.

امکانات و اصطلاحات کلاب هاوس چیست؟

اگر بخواهیم برای کامل‌تر شدن آموزش کلاب هاوس، امکانات مختلف آن را نام ببریم باید گفت:

  • روم: اتاق‌هایی با ظرفیت حداکثر 5 هزار کاربر است که می‌توانند در آن به گفتگو راجع به یک مسئله بپردازند. هر روم موضوع مشخصی دارد و می‌تواند عمومی یا خصوصی باشد. به صورت کلی ما 3 نوع روم اصلی داریم که شامل Followed by the speakers، The stage، Social، Others in room، Welcome rooms و Closed rooms. پس از ساخت هر روم، سه عنوان در آن وجود دارد.
  • Moderator: مدریتور یا مدیر عنوانی است که شما زمانی که یک روم را در کلاب هاوس ایجاد می‌کنید، به شما نسبت داده می‌شود. این فرد می‌تواند به کسانی که در Stage هستند، کسانی که گوش می‌کنند، درخواست فعال سازی میکروفون داده و آن را برایشان فعال یا غیرفعال کنند تا به بحث ملحق شود. همچنین این افراد می‌توانند فردی را از روم خارج کنند.
  • Speakers: افرادی هستند که در روم صحبت می‌کنند و دیگران به صحبت آنان گوش می‌کنند. این افراد می‌توانند میکروفون خود را قطع یا وصل کنند و معمولا در بالای روم مشخص می‌شوند.
  • Listeners: افرادی که در قسمت پایین روم قرار دارند و فقط می‌توانند گوش دهند. هر کاربری که تازه وارد یک روم می‌شود، در این قسمت اضافه می‌شود تا زمانی که مدیر شما را به یک سخنگو تبدیل کند.
  • کلاب: کلاب‌ها بخش‌هایی از کلاب هاوس هستند که در آن افراد با علایق و موضوعات خاص دور هم جمع شده و اتاق‌های مختلفی را راجع به آن موضوع ایجاد می‌کنند.
آشنایی با امکانات و اصطلاحات کلاب هاوس
بررسی کامل امکانات کلاب هاوس

آموزش نصب کلاب هاوس در آیفون

کلاب هاوس ابتدا برای سیستم عامل iOS روی کار رفت که توانست به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و بعد از آمدن نسخه اندرویدی آن با موجی از محبوبیت برخورد کرد. این برنامه تاکنون بیش از 10 میلیون بار در گوگل استور دانلود شده است.

راهنمای دانلود کلاب هاوس در آیفون به شرح زیر است:

  • ابتدا بایستی به Apple App store مراجعه کنید. شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر، مستقیم به لینک دانلود این برنامه در این سرویس مراجعه کنید:
  • حال بایستی از این صفحه، برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید.
  • شما می‌توانید از طریق گوشی خود، برنامه App store را انتخاب کرده و نام این برنامه را جستجو و نصب کنید.

جالب است بدانید که رتبه 8امین شبکه اجتماعی در App store به این برنامه اختصاص یافته است. در ابتدا از آنجایی که توسعه دهندگان نمی‌خواستند یا نمی‌توانند ظرفیت بالایی را بپذیرند، استفاده از آن را محدود به افراد خاصی کرده بودند اما اکنون به صورت عمومی برای تمامی کاربران گوشی‌های iPhone و آیپد این برنامه در دسترس است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

توجه کنید که امکانات کلاب هاوس اندرویدی با iOS یکسان است و مشکلی در استفاده اصولی از آن برای کاربران وجود نداشته و گزارش نشده است. البته بیشتر گزارش‌ها در رابطه با یافتن و یک دعوتنامه است که معمولا کاربران بایستی از طریق یک دعوتنامه به آن متصل شوند.

چگونگی نصب کلاب هاوس برای آیفون
نصب کلاب هاوس برای iOS

آموزش دعوت کلاب هاوس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش کلاب هاوس، چگونگی ارسال دعوت نامه کلاب هاوس برای دوستان و افراد دیگر است تا آنها بتوانند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. در ابتدا، فقط دو دعوت‌نامه دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر Clubhouse فعالیت شما در برنامه را به عنوان کمکی مثبت به جامعه ببیند، حتی امکان دعوت‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

اگر به تازگی به برنامه ملحق شده‌اید، ممکن است اولین چیزی که به ذهن شما بیاید، چگونگی ارسال دعوت نامه برای دوستانتان است. پس در این آموزش کلاب هاوس با ما هماره باشید.

اگر قبلاً از طریق دعوت از شخص دیگری به Clubhouse ملحق شده‌اید، احتمالاً به دنبال ایفای نقش خود و کمک به رشد جامعه Clubhouse هستید. راهنمای گام به گام آموزش کلاب هاوس – ارسال دعوت نامه به دیگران به شرح زیر می‌باشد:

  • ابتدا کلاب هاوس را در گوشی خود باز کنید.
  • حال بایستی روی نماد “پاکت نامه” که به حالت در باز شده در آمده است، کلیک کنید. این کار باعث می‌شود شما به قسمت ارسال دعوت کلاب هاوس وارد شوید.
  • در ادامه آموزش کلاب هاوس از مجله جوان ایرانی، شما یک لیست از مخاطبان خود را مشاهده می‌کنید. نام یکی از دوستان خود را که می‌خواهید دعوت‌نامه کلاب هاوس را برای او بفرتسید، در قسمت جستجو تایپ کنید.
  • حال بایستی روی گزینه “Invite” کلیک کنید که در کنار نام آن شخص است.
  • حال یک پنجره باز می‌شود که متن ارسالی برای دعوت دوستتان به همراه لینک دعوت کلاب هاوس در آن قرار داده شده است و آن را می‌توانید به دوستتان ارسال کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام ارسال دعوتنامه Clubhouse در نظر داشته باشید. در مرحله اول، شخصی که دعوت می‌کنید باید در دفترچه تماس آیفون یا گوشی اندرویدی شما ذخیره شده باشد. همچنین مطمئن شوید که کد کشور و منطقه درج شده باشد. در غیر این صورت، مخاطب آنها را در صفحه دعوت نخواهید دید.

ثانیاً، اگر برای یک مخاطب، بیش از یک شماره تلفن ذخیره کرده باشد، این گزینه را خواهید داشت که انتخاب کنید برای کدام شماره دعوت نامه ارسال کنید. با این حال، اگر چندین اطلاعات تماس برای یک شخص دارید، حتما گزینه صحیح را انتخاب کنید.

خبر جدید: بنا به گفته توسعه دهندگان برنامه کلاب هاوس (Alpha Exploration)، از تاریخ 31 تیرماه سال 1400، تمامی کاربران اندرویدی و iOS به صورت کامل می‌توانند از این برنامه استفاده کرده و دعوتنامه کلاب هاوس به صورت کامل برداشته شده است. شما می‌توانید بدون دعوتنامه به این اپلیکیشن بپیوندید.

نحوه دعوت کردن در کلاب هاوس
چگونگی دعوت کردن دوستان به کلاب هاوس

 

آموزش حذف اکانت اینستاگرام (دائمی و موقت) را در این مطلب مطالعه کنید:

دیلیت اکانت اینستاگرام

دیلیت اکانت کلاب هاوس

اگر به هر دلیلی قصد دارید اکانت کلاب هاوس خود را حذف کنید، هرچند که روش ملحق شدن به این شبکه اجتماعی صوتی راحت است اما برای حذف کردن آن باید چند مرحله را بگذرانید. توجه داشته باشید که حذف کردن هر اکانت در هر پلتفرمی متمایز با پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر است.

یکی از نکات مهمی که بایستی در آموزش کلاب هاوس، حذف اکانت خود به آن توجه کنید، متفاوت بودن مفهوم حذف یا غیرفعال سازی اکانت است. در این مورد می‌توان گفت:

  • مفهوم غیرفعال کردن برای اکانت کلاب هاوس به این صورت است که حساب کاربری شما (اطلاعات حساب) حفظ می‌شود اما اکانت از دید کاربران دیگر حذف شده و نمایش داده نمی‌شود. در این حالت شما تا 30 امکان ورود مجدد و فعال کردن اکانت خود را خواهید داشت. اگر بعد از 30 روز مراجعه نکنید، کلاب هاوس برای همیشه اکانت شما را غیرفعال کرده و دیگر به حساب و اطلاعات آن دسترسی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که کلاب هاوس این حق را دارد که اطلاعات شما را در دیتابیس خود حفظ کند.
  • همچنین در آموزش کلاب هاوس، مورد دیگر حذف اکانت است که به معنای حذف کامل هرگونه اطلاعات از سرورهای clubhouse می‌باشد.

ما در ادامه آموزش کلاب هاوس، روش حذف و غیرفعال کردن (هردو مورد) را برای شما به صورت کامل بیان می‌کنیم.

دیلیت اکانت کلاب هاوس اندروید

در ابتدا برای سیستم عامل اندروید، روش غیرفعال کردن اکانت کلاب هاوس به شرح زیر می‌باشد:

  • ابتدا لازم است برنامه را در گوشی خود باز کنید.
  • حال بایستی در صفحه باز شده، روی تصویر اکانت خود را بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • حال در صفحه بعدی، بر روی یک گزینه در حالت “چرخدنده” در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید تا وارد تنظیمات خود شوید.
  • حال در صفحه جدید، شما می‌توانید تنظیمات اپلیکیشن کلاب هاوس را مشاهده کنید. در ادامه آموزش کلاب هاوس از مجله جوان ایرانی، حال بایستی در این صفحه، روی نام خود در بالای صفحه تنظیمات کلیک کنید.
  • در صفحه بعدی، شما بایستی روی گزینه “Deactive Account” کلیک کنید.
  • به منظور اطلاع از جزئیات وقایعی که با غیرفعال کردن حساب کاربری از سوی کلاب هاوس برای اکانت شما رخ می‌دهد، صفحه‌ای ظاهر می‌شود وتوضیحاتی برای شما نمایش داده می‌شود.
  • روی گزینه “I understand. Deactive Account” کلیک نمایید.
  • حال اکانت کلاب هاوس شما غیر فعال شد.

در قدم بعدی از آموزش کلاب هاوس، راجع به حذف کردن اکانت کلاب هاس می‌توان گفت:

  • فرآیند حذف دائمی اکانت Clubhouse شما و به عبارت دیگر، حذف کل داده‌های شما، به سادگی حذف حساب فیس بوک شما نیست. اگر در فیسبوک مراجعه کنید، گزینه حذف دائمی درست زیر دکمه غیرفعال سازی در تنظیمات کاربری است. همین امر در مورد حذف اکانت شما در توییتر نیز صدق می‌کند، که در واقع تمام اطلاعات کاربری شما 30 روز پس از غیرفعال شدن حذف می‌شود. اما در مورد این پلتفرم باید بدانید که Clubhouse در واقع شما را مجبور می‌کند که به تیم پشتیبانی آنها ایمیل بزنید (support@alphaexplorationco.com) یا از طریق فرم پشتیبانی آنها درخواست ارسال کنید و از آنها درخواست کنید که داده‌های کاربر شما را حذف کنند. این رویه و بررسی آن می‌تواند مدتی طول بکشد.
  • راه حل دیگر برای حذف اکانت کلاب هاوس اندرویدی یا آیفون، آن است که به این لینک مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید برای مسائل مختلفی درخواست بدهید که شامل حذف اکانت می‌شود زمانی که وارد این لینک شدید، بایستی گزینه “Privacy, Data Request & Account Deletions” را بزنید تا یک فرم برای شما ایجاد شود. در این فرم اطلاعات خواسته شده را پر کنید و درخواست خود را مبنی بر حذف اکانت خود به صورت انگلیسی بنویسید. همچنین در قسمت summary می‌توانید بنویسید: ” I would like to delete my ch account” . در نهایت روی گزینه Submit کلیک کنید.
چگونگی حذف اکانت کلاب هاوس
نحوه غیرفعال کردن اکانت کلاب هاوس

دیلیت اکانت کلاب هاوس آیفون

روش دیلیت اکانت کلاب هاوس آیفون و اندروید یکی است. برای آنکه اقدام به این کار نمایید، لازم به نکات زیر حتما توجه کنید:

  • گفتیم که حذف اکانت کلاب هاوس از طریق ایمیل زدن ممکن است و گزینه‌ای برای این امر در برنامه وجود ندارد. برای حذف اکانت کلاب هاوس بایستی ایمیل تایید شده برای اکانت خود داشته باشید. پس اولین قدم برای حذف اکانت کلاب هاوس آیفون و اندروید آن است که به قسمت حساب کاربری خود بروید (از طریق زدن گزینه پروفایل سمت راست بالا) و گزینه @ را انتخاب کنید. حالا بایستی ایمیلی وارد کرده و روی گزینه Verify کلیک کنید. به ایمیل خود مراجعه کرده و روی لینکی که برای آن می‌آید کلیک کنید تا ایمیل شما تایید شود.
  • در صورتی که می‌خواهید اتصال اکانت کلاب هاوس خود را دیگر شبکه‌های اجتماعی قطع نمایید، می‌توانید روی گزینه Setting à Account کلیک کرده و گزینه Disconnect را برای شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام یا توئیتر یا … بزنید.
  • اگر می‌خواهید مخاطبان خود را از کلاب هاوس حذف کنید، می‌توانید از طریق ایمیل این کار را کنید و ممکن است در آینده امکاناتی برای آن اضافه شود. البته راه دیگر آن برای iOS آن است که مجوز دسترسی به مخاطبین خود را به این اپلیکیشن قطع نمایید که از طریق سمت تنظیمات، در قسمت جستجو عبارت “clubhouse” را بزنید و آن را انتخاب کنید. حال تیک Contact را بردارید.
آموزش حذف اکانت کلاب هاوس در IOS
چگونگی درخواست حذف اکانت کلاب هاوس

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا