بهداشت و سلامت

آیا می توانیم پلاستیک را به کود تبدیل کنیم؟ واقعیت در مقابل داستان

تبدیل پلاستیک به کود برای گیاهان

پلاستیک زائد می تواند برای محیط زیست بسیار مضر باشد. آیا خوب نیست اگر بتوانید آن پلاستیک را به کود گیاهان باغ خود تبدیل کنید؟ متأسفانه ، شما واقعاً نمی توانید اکثر قریب به اتفاق پلاستیک های موجود در خانه را را برای این کار استفاده کنید. با این حال ، اگر پلاستیکی دارید که از مواد گیاهی است، می توانید آن را به کمپوست خود اضافه کرده و از آن به عنوان کود باغچه خود استفاده کنید.

در اینجا ، ما پاسخ برخی از پرسش های شما در مورد تبدیل این ماده زائد مضر به تغذیه ای مناسب برای گیاهان را جمع آوری کرده ایم.

آیا می توان از پلاستیک به عنوان کود استفاده کرد؟

در جواب باید بگوییم بله ، اما به نوع پلاستیک بستگی دارد.


پلاستیک های قابل کمپوست ، که در واقع از گیاهان ساخته می شوند ، می توانند به کود تبدیل شوند. سایر پلاستیک های زیست تخریب پذیر از بین می روند ، اما میکرو دانه های پلاستیکی باقی می مانند که برای استفاده در کودها مناسب نیستند.
برای پلاستیک های پایه نفت ، فرآیند کار دشوارتر است. اگرچه یک سیستم تصفیه آزمایشی در سال 2017 اختراع شد تا در تصفیه خانه های فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد ، اما هیچ راهی موثر برای تبدیل پلاستیک پایه نفت به کود در خانه وجود ندارد.

چه نوع پلاستیکی را می توانم در خانه به کود تبدیل کنم؟

پلاستیک هایی که با عنوان “قابل کمپوست شدن در خانه” هستند می توانند به کود تبدیل شوند. مستقیماً روی پلاستیک به دنبال یک مهر یا برچسب بگردید که به شما بگوید چگونه مواد بازیافت می شود. اگر پلاستیک قابل کمپوست باشد ، چنین چیزی را بیان می کند.


سایر پلاستیک های زیست تخریب پذیر ممکن است تا حدی در کمپوست تجزیه شوند ، اما ذرات ریز پلاستیک همچنان در کمپوست شما وجود دارند و استفاده از آن به عنوان کود را ایمن نمی کند. استانداردهای خاصی وجود ندارد که یک پلاستیک باید رعایت کند تا برای کمپوست در محیط خانه ایمن باشد. استانداردهایی که قابلیت کمپوست پذیری پلاستیک قابل تجزیه را دارند ، در کمپوست تجاری یا صنعتی اعمال می شوند.

معمولا پلاستیک ها بر دو نوع ساخته می شوند. پایه نفتی و پایه گیاهی. پلاستیک های پایه نفتی برای کمپوست شدن مناسب نیستند. اما پلاستیک های پایه گیاهی گزینه مناسبی برای کمپوست شدن هستند. این نوع از پلاستیک ها به محیط زیست آسیب نمی زنند.

تبدیل پلاستیک به کود

آیا می توانم پلاستیک قابل تجزیه در کمپوست قرار دهم؟

نه ، این نوع پلاستیک فقط پلاستیکی است که به طور خاص به عنوان “قابل شستشو در خانه” است. “انواع مختلفی از پلاستیک زیست تخریب پذیر وجود دارد ، برخی از آنها برای کمپوست خانگی بی خطر هستند ، در حالی که بعضی دیگر از این مواد نیستند. پلاستیک های قابل شستشو برای کمپوست شدن مناسب نیستند و می توانید آن ها را به مراکز بازیافت تحویل دهید. مراکز بازیافت با جمع آوری پلاستیک ها آن ها را به نوع دیگری از پلاستیک تبدیل می کنند که مصارف غیر بهداشتی دارند.

چگونه می توان سطل کمپوست را راه اندازی کرد؟

سطل کمپوست سازی را به صورت آنلاین و یا از فروشگاه ها بخرید یا خودتان آن را بسازید. سطل های تجاری کمپوستی وجود دارد که می توانید برای ادامه روند کمپوست از آنها استفاده کنید.البته سطل های تجاری واقعاً لازم نیستند. می توانید از هر سطل پلاستیکی استفاده کنید یا ظرفی با چوب در خارج بسازید.

در این نوع سطل ها باید دو نوع ماده بریزید. مواد سبز و مواد قهوه ای.
مواد سبز معمولاً مرطوب است و شامل تکه های گیاهان باغچه و ضایعات ، قلمه های سبزیجات و ضایعات آشپزخانه است (به استثنای گوشت ، لبنیات یا کالاهای پخته شده)
مواد قهوه ای خشک است و شامل برگهای خشک ، شاخه ها ، یونجه و کاغذهای خرد شده است.

چگونه پلاستیک را برای کمپوست آماده کنم؟

پلاستیک را به قطعات کوچک خرد کنید تا راحت تر تجزیه شود. آن را از هم جدا کرده ، سپس قطعات را در وسط توده کمپوست دفن کنید تا تمام سطح توسط مواد آلی احاطه شود.


اگر مقدار زیادی پلاستیک را به کمپوست خود اضافه می کنید ، ممکن است بخواهید مواد قهوه ای و سبز بیشتری اضافه کنید تا متعادل شود. هیچ فرمول خاصی وجود ندارد ، بنابراین فقط آن ها را با هم مخلوط کنید. می توانید از مواد سبز و قهوه ای بیشتری استفاده کنید تا فرآیند تجزیه پلاستیک با سرعت بیشتری انجام شود.

تبدیل پلاستیک به کمپوست

برای نگهداری کمپوست خود باید چه کار کنم؟

مواد مخلوط شده را مرطوب نگه دارید و هر 2 هفته یک بار آن را با چنگک یا بیل بچرخانید. سعی کنید تا آن ها را به خوبی مخلوط کرده و زیر و رو کنید.


مشتی از مواد خود را در دست بگیرید و آن را فشرده کنید، اگر آب از آن چکه نکرد ، باید آب آن را افزایش دهید. اگر مواد قهوه ای بیشتری در مخلوط مواد شما وجود داشته باشد ، توده شما خشک تر خواهد شد و کمپوست آن بیشتر طول می کشد. شما می توانید مواد سبز را اضافه کنید تا دوباره به تعادل برسد. هر چند روز یک بار به مخلوط آب اضافه کنید تا همیشه مرطوب باشد. اما در این کار زیاده روی نکنید. قرار نیست مواد را در آب غرق کنید.

چگونه می توانم کود بسازم؟

یک سطل کمپوست در خانه راه اندازی کنید و از کود کمپوست به عنوان کود استفاده کنید. ساخت سطل کمپوست معمولاً ساده ترین راه حل است ، اما می توانید سطل کمپوست مخصوصی را به صورت آنلاین یا از فروشگاه تهیه کنید. به یاد داشته باشید که مرتباً کمپوست خود را مرطوب کرده و بچرخانید تا بوی بد ندهد و آفات را جذب نکند.


اگر نمی خواهید در خانه کمپوست درست کنید ، ببینید آیا شهری که در آن زندگی می کنید برنامه کمپوست دارد یا خیر. در این صورت ، می توانید ضایعات آشپزخانه و باغ را جمع آوری کرده و آنها را به تأسیسات محلی کمپوست برسانید. آن ها برای شما کمپوست ساخته و به شما تحویل می دهندو در ازای خدمات مبلغی از شما دریافت می کنند.

کمپوست من چه زمانی آماده استفاده است؟

كمپوست شدن گاه به گاه برای تجزیه مواد حداقل به یك سال زمان نیاز دارد. اگر یک سطل کمپوست در خانه نگهداری می کنید یک سال طول می کشد تا ثمر بدهد.


اگر از تکنیک های کمپوست گرم استفاده می کنید ، ممکن است کمپوست شما طی 2-3 ماه آماده شود. با این حال ، این روش كمپوست سازی کمی پیچیده تر و هزینه بر است. در این روش شما به حرارت یک شمع نیاز دارید تا فرآیند کمپوست سازی را تسریع کنید. اما این روش زمان شما را هدر خواهد داد و باید در روز وقت بیشتری برای آن بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا