ترفند

انواع مدل های روسری جدید + شیک: نحوه بستن آن

انواع مدل های روسری + چگونگی بستن آن

مدل روسری جذاب به راحتی می‌تواند استایل زیبایی را برای شما ایجاد کند. شما بایستی برای داشتن یک استایل زیبا، به جزئیات مختلف پوششی که دارید دقت کنید و روسری یا شال‌ها از جمله مهم‌ترین آنها هستند. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی برخی از انواع مدل های روسری بپردازیم.

انواع مدل روسری بستن

روسری یکی از انواع پوشش‌های خاص مسلمانان است که برای کامل کردن حجاب استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این نوع پوشش استفاده کنید و آن را بر قسمت‌های گردن، گوش‌ها و سر بگذارید تا موهای شما کامل پوشیده شود. در رابطه با مدل روسری همچنین باید گفت روسری یک حالت مربعی تاشو یا مثلثی در پارچه خود دارد اما در شال این پارچه به صورت مستطیلی شکل است و دارای ابعادی در حدود 180*70 و یا 80 در 180 و یا 70 در 160 یا بزرگتر می‌باشد.

راجع به قواره و اندازه‌های روسری‌های موجود در بازار هم باید گفت این مدل پوشش‌ها دارای ابعاد زیر هستند:

  • قواره روسری تزئینی که در ابعاد 65 در 65 وجود داشته و نیز می‌توان آن را به عنوان یک تزئین در دور گردن یا مچ استفاده کرد.
  • سایز کوچک آن در اندازه 75 در 75 سانتی‌متر است و می‌تواند در جنس‌های مختلفی مانند ابریشم و ساتن برای ایجاد حالتی لوکس استفاده شود.
  • سایز متوسط که مدل پرکاربردی است و ابعاد آن 90 در 90 می‌باشد.
  • سایز بزرگ قواره بزرگی دارد و نیز می‌تواند در فصل‌های مختلف استفاده شود. این نوع روسری در اندازه 120 در 120 طراحی می‌شود.

مدل روسری بستن دخترانه با حجاب

برای بستن روسری در مدل‌های مختلف می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید که مطابق با عکس زیر دارای 5 حالت مختلف می‌باشد. این موارد به شرح زیر می‌باشد:

  • روش اول (تصویر بالا سمت چپ): یکی از بهترین روش‌ها برای بستن حجاب که می‌تواند به صورت کامل بخش جلویی بدن را بپوشاند، این نوع روش است. توجه کنید که این روش می‌تواند برای کسانی که وزن متوسط و یا کمی دارند، زیباتر جلوه کند اما منعی در استفاده از آن برای افراد چاق‌تر هم بیان نشده است. البته در این روش شما نیاز به یک روسری کامل دارید که به صورت یکباره پوشیده شود. استفاده از رنگ‌های مختلف با توجه به دامن، مانتو یا پیراهنی که تهیه کردید (و ست کردن آنها) می‌تواند در این استایل مهم باشد.
  • روش دوم (سایر تصاویر سمت چپ): شما می‌توانید با کمک یک گیره یا سنجاق، در این نوع روسری‌ها دو طرف پارچه را تنظیم و محکم کنید. در این حالت بایستی بخش سمت چپ را به سمت قسمت راست که به سمت پایین آویزان است (اختیاری) محکم کنید. بهتر است تا حتما بخش سمت چپ را به سمت راست صورت برده (یا بالعکس) و آن را تا جایی که می‌تواند قسمت جلو بدن را بپوشاند و یا تا جایی که محکم باشد، کمی بالاتر سنجاق کنید.
  • روش چهارم (بستن روسری بزرگ): در این حالت همانند عکس سمت راست، شما می‌توانید روسری را طوری بر روی سر خود بگذارید که در یک سمت آن کوتاه‌تر بوده و از سمت دیگر نیز روسری بلندتر باشد. حال بایستی قسمت کوتاه را به سمت پشت گردن برده و آن را کامل و محکم بر روی سر خود بگذارید. شما می‌توانید این قسمت را به هد بند خود متصل نمایید. حال بخش بزرگ روسری را آرام در قسمت جلو روسری گذاشته و آن را به قسمت پشت ببرید. حال دنباله این قسمت را در کنار شانه قرار دهید و در آخر قسمت جلویی روسری را منظم نمایید. شما می‌توانید یک استایل گرد هم به روسری بدهید تا زیباتر نشان داده شود.
مدل روسری بستن دخترانه با حجاب
نحوه بستن مدل روسری دخترانه

مدل روسری دخترانه

انتخاب روسری یا یک پوشش علاوه بر اینکه امروزه به عنوان بخشی از فرهنگ دینی و تاریخی ایرانیان است، تبدیل به یکی از اجزای مهم در استایل زنان شده است. شما می‌توانید در انواع مختلفی از این نوع روسری استفاده کنید:

  • روسری نخی: این مدل روسری‌ها که به آن روسری پنبه‌ای نیز گفته می‌شود، در بازار به صورت رایج استفاده می‌شوند و می‌توانید از آن برای موارد مختلفی استفاده کنید. در واقع این روسری‌ها قابلیت این را دارند که در رنگ‌های مختلفی ارائه شده و نیز امکان عبور هوا، گرما، طرح و رنگ‌های مختلفی را داشته باشند. این مورد بهترین انتخاب برای بانوان در فصل تابستان خواهد بود.
  • روسری ابریشمی: داشتن روسری‌های ابریشمی می‌تواند هزینه تمام شده کار را بیشتر از قبل کند. از این رو شما بهتر است تا از آن در مواردی خاص استفاده کنید که شامل شرکت در مجالس، مهمانی‌ها و غیره می‌باشد. شما می‌توانید به راحتی این نوع از روسری‌ها را ست کنید.
  • روسری ساتن: این نوع از روسری‌ها، به خاطر جلوه و براق بودنشان می‌توانند در مجالس و مهمانی‌ها بسیار مورد استفاده قرار گیرند. شما می‌توانید از این نوع از روسری‌ها برای حالتی که به ضخامت بیشتری نیاز دارید استفاده کنید (نسبت به روسری ابریشمی ضخیم‌تر است). داخل این نوع از روسری‌ها مات است. البته توجه کنید که به واسطه جنس این نوع از روسری، می‌تواند به راحتی لیز بخورد.
  • روسری موهر: اگر قصد دارید یک روسری گران و کمیاب را که از جنس موی بز ساخته شده است، تهیه کنید، این نوع روسری مناسب شما است. عیب این نوع روسری آن است که معمولا آن را با ترکیب نایلون و پریون می‌سازند که می‌تواند کیفیت و مرغوبیت آن را کاهش دهد.
  • روسری پشمی: مورد دیگر از انواع روسری دخترانه، روسری‌های پشمی هستند که جنس آن پنبه بوده و نیز می‌تواند با داشتن جنس ضخیمی که دارد، در فصل‌های سرد سال مورد استفاده قرار بگیرد. البته توجه کنید که این نوع روسری هوا را عبور نمی‌دهد و به همین علت است که می‌تواند در سرما مقاوم باشد. مورد دیگر از مزیت این روسری، چروک نشدن آن است.
  • روسری پلی استر ویسکوز: شما می‌توانید با داشتن این نوع روسری، رطوبت را کامل جذب کنید، از خنک بودن آن استفاده کنید، تنوع و طرح‌های مختلف آن را استفاده کرده و نیز نگران براق بودن آن نباشید. همچنین توجه کنید که این روسری در برابر شستن مناسب نیست، دوام خوبی ندارد و نیز عمر آن کم است.

انواع دیگری از روسری‌ها هستند که شامل اسپرت، ترکمن، مامی، پلیسه وغیره  که در ادامه سعی می‌کنیم آنها را نیز معرفی کنیم.

انواع روسری حریر

یکی از انواع روسری‌ها، نوع حریر آن است که از ویژگی‌های آن بایستی به نازک بودن و نیز سر خوردن اشاره کرد. از این رو می‌توان گفت استفاده از آن برای کارهای روزمره مناسب نمی‌باشد. شما قادر خواهید بود تا این نوع روسری‌ها را در طرح‌ها ورنگ‌های مختلف استفاده نموده و به راحتی ست کنید. حال در مورد انواع روسری حریر می‌توان گفت:

  • از نظر جنس می‌توان راجع به انواع روسری‌های حریر به این نکته اشاره کرد که جنس معمول از ابریشم نازک و یا الیاف طبیعی ساخته شده است که می‌توانند بسیار ظریف و زیبا باشند. همچنین از دیگر انواع آن می‌توان به حریر کرپ، کریشه، نخ، سیلیک، ژاکارد، ساتن، کرستال، پلیسه اشاره کرد.
  • بر اساس قواره و اندازه ای که این نوع روسری‌ها دارند می‌توان انواع آن را به قواره 70، 90، 100، 110، 120، 140 تقسیم کرد.
  • از نظر رنگ بندی، این نوع از روسری‌ها طرح‌ها و رنگ‌های زیادی دارند و دست بازی در انتخاب آن دارید.
  • نوع روسری‌های ابریشمی، حریر نخی و نیز معمولی پرفروش‌ترین هستند.
مدل روسری حریر
آشنایی با مدل روسری حریری

مدل روسری جدید

در ادامه بررسی انواع مدل روسری می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • روسری سیلیک: این مدل روسری سبک و براق بوده و نیز قابلیت مقاومت در برابر پارگی و نیز کشش را به خوبی دارد. شما می‌توانید در فصل‌های زمستان آن را استفاده کنید؛ چراکه عایق خوبی در برابر گرما است. توجه کنید که این نوع روسری کمتر چروک می‌شود.
  • روسری ژاکارد: این نوع از روسری در تار و پود خود دارای طرح چاپ شده است که توسط یک دستگاه آن را را اعمال می‌کند. طرح به کار رفته در این نوع روسری در هر دو قسمت پشت و جلو وجود دارد. در مورد این نوع روسری می‌توان گفت قسمت جلو و هم پشت آن به ترتیب براق و دارای طرح مات باشد. روسری ژاکارد هم مانند سیلیک دارای ویژگی چروک کمتر و نیز قابلیت کشسانی خوبی است.
  • روسری اسپرت: شما می‌توانید از روسری اسپرت و طرح‌های هندسی و تک رنگ آن به منظور ست کردن مانتوی اسپرت استفاده نمایید. مدل روسری‌های جدید اسپرت به ویژه برای بانوان امروزی بسیار جذاب خواهد بود.
  • روسری ترکمن: این مدل روسری جدید جذابیت بسیار خوبی دارد. ممکن است شما هم روسری‌هایی دیده باشید که طرح‌های گل گلی و شلوغ دیده باشید. این نوع روسری‌ها مرتبط با قوم ترکمن است که قواره بلندی هم دارد. امروزه برخلاف گذشته که با دست ساخته می‌شد، آن را اتومات می‌سازند.
  • روسری پلیسه: این نوع روسری به صورت تا خورده استفاده می‌شود که حالتی پیلی به خود می‌گیرد. توجه کنید که در مدل‌هایی با جنس نامناسب شما بعد از چندبار شستشو آن را از بین می‌برید. پس بهتر است از جنس مرغوب برای ایجاد استایل‌های شیک استفاده کنید.
  • روسری مامی: مدل دیگر روسری جدید، روسری مامی است که دوره های اینگونه روسری دست دوز بوده و به همین خاطر بسیار محبوب و جذاب است.

آموزش ست کردن لباس زنانه را در این قسمت مشاهده کنید.

مدل روسری ببری

یکی از مدل‌های روز روسری، استایل ببری آن است که می‌توانید از طریق آن یک استایل شیک را داشته باشید. این نوع روسری می‌تواند دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • این نوع روسری معمولا در رنگ قهوه‌ای به کار می‌رود اما می‌توان از آن با حفظ استایل در رنگ آبی آسمانی نیز استفاده کرد.
  • جنس به کار گرفته شده در این نوع روسری شامل نخی و یا ابریشمی است.
  • شما می‌توانید از آن برای موارد مختلفی مانند مهمانی، اسپرت، هدیه، مجالس، روزمره، عیدی استفاده کنید.
  • قابلیت استفاده در چهار فصل را دارد.
  • نوع رنگ‌بندی برای این نوع روسری به حالت تک رنگ دسته‌بندی شده است.
  • شما می‌توانید آن را در ترکیب‌های رنگی بهوه‌ای، سفید و رنگ مشکی و یا آبی کمرنگ مشاهده کنید.
  • استفاده از این نوع روسری می‌تواند در ست با کیف بسیار مناسب باشد.
  • شما می‌توانید از این روسری در کنار مانتوهایی با رنگ کرمی، شلوار مشکی و یا پیراهن سفید و غیره استفاده کنید.
  • این نوع روسری در دو طرح راه راهی و یا نقطه نقطه ارائه می‌گردد.
مدل روسری ببری
مدل روسری جدید ببری

مدل روسری لبنانی

یکی از مواردی که زنان برای رعایت کامل حجاب استفاده می‌کنند، مدل روسری لبنانی است که در این حالت شما نیازی به استفاده از مقنعه ندارید و می‌توانید با یک روسری لبنانی، استایل شیک و کاملی را داشته باشید. این مدل روسری استفاده زیادی در بین زنان محجبه دارد. شما می‌توانید این نوع روسری را در هر حالتی با مانتو، چادر و یا موارد دیگر به کار ببرید که استایل شیک و جذابی را برای شما خواهد بخشید.

اگر می‌خواهید این نوع مدل روسری را تهیه کنید، می‌توانید از جنس کرپ حریر استفاده کنید که بسیار مناسب می‌باشد. برای بستن این مدل روسری می‌توانید از راهنمای مراحل زیر استفاده کنید:

  • اولین مرحله آن است که روسری را به صورت کامل پهن کنید، سپس بایستی آن را به حالت کوچک تا زده و نیز به این نکته توجه کنید اگر می‌خواهید روسری بلند دیده شود، بهتر است سه گوش داخلی آن را کوتاه‌تر نمایید. شما می‌توانید از یک طلق نیز استفاده کنید که در این حالت برای دولا کردن روسری در حالتی که جنس آن نازک است، کاربرد دارد.
  • در مرحله بعدی روسری را بر روی سر خود بگذارید و نیز بخش راست آن را از زیر چانه عبور دهید تا به بالای سر برسد.
  • حال لازم است تا با یک دست، روسری را محکم نگهداشته و از یک سوزن مخفی برای محکم نمودن روسری استفاده کنید.
  • حال در نهایت باید برخی از چاله‌ها و یا ناهمواری‌های آن را برطرف نموده و آن را مرتب نمایید.

مدل روسری مجلسی

مدل های روسری مجلسی در طرح‌بندی‌های مختلفی ارائه می‌شود. مدل‌های مجلسی معمولا در قواره‌های بزرگ و یا متوسط ارائه می‌شوند و از سوی دیگر شما می‌توانید آنها را در جنس مختلف نخ و یا ابریشم هم مشاهده کنید . این نوع از روسری‌ها دارای طرح‌های گل، گیاهان، اشکال و طراحی‌های سنتی، ساعت و غیره می‌باشند. همچنین مدل‌های معمولی از نظر نظر طراحی هم در آن وجود دارد.

همچنین دسته‌ای دیگر از مدل‌های مشکی پرکاربرد در مجلسی شامل روسری‌هایی از برندهای هرمس، گوچی، ماچو و نیز کوکو می‌باشد. این نوع از روسری‌ها نگین دار هستند و می‌توانند در مراسم‌های مختلف به کار گرفته شوند. مدل‌های نخی این نوع روسری‌ها قواره بزرگ هستند و به راحتی از روی سر لیز نمی‌خورند.

مدل روسری لبنانی
انواع مدل روسری لبنانی

مدل روسری زیر چادر

با توجه به اینکه خانم‌ها معمولا از چادر هم استفاده می‌کنند و در این حالت روسری در زیر چادر قرار می‌گیرد، ممکن است مدل روسری زیر چادر برای شما سوال باشد. در ابتدا نحوه بستن روسری به شرح زیر است:

  • ابتدا دو طرف روسری را با دستان خود یک تورفتگی داده و از طرفین آن را در زیر چانه خود بهم وصل کنید.
  • حال بایستی از یک قطعه یا گیره (نگهدارنده) استفاده کنید که می‌تواند یک سوزن حجا باشد. این وسیله را برای چسباندن و محکم کردن دو قسمت راست و چپ روسری در زیر چانه استفاده نمایید.
  • حال قسمت سمت راست را از زیر قسمت سمت چپ عبور داده، از پشت هدایت دهید و از زیر همان قسمت سمت راست سر آن را بیرون بکشید.
  • حال سری که از قسمت راست دارید را با سمت چپ روسری بهم گره بزنید و از بلندی سمت چپ به مانند یک کروان آویزان در قسمت وسط استفاده کنید.
  • حال بخش سمت چپ در وسط را پهن کرده و آن را به سمت راست در بغل گردن با یک قطعه سوزن حجاب متصل نمایید.
  • حال به راحتی می‌توانید روی آن چادر سوار کنید.

بهتر است برای مدل روسری زیر چادر از نمونه‌هایی که از جنس کرپ یا کج راه یا ابریشم هستند، استفاده نمایید. حتما از فیکس کننده‌های مناسب مانند سنجاق یا سوزن حجاب، گیره مناسب استفاده کنید.

مدل روسری زیر چادر
راهنمای بستن روسری در زیر چادر

مدل روسری بافتنی بچه گانه

ممکن است شما بخواهید از یک نوع روسری که حالت بافتنی دارد همچنین به عنوان یک کلاه بر روی سر کودکان خود استفاده کنید که باعث گرم نگه داشتن و حفظ موها و سر او می‌شود. در این حالت می‌توانید از روسری‌های به حالت بافتنی استفاده کنید که می‌تواند به همراه شال و کلاه بسیار جذاب و مناسب دیده شود. مدل های روسری بافتنی بچه‌گانه می‌توانند در حالت‌های مختلفی مانند شالگردن دکمه دار، سرهمی، منگوله دار، بافتنی روگو و غیره استفاده شوند. نمونه‌هایی از آن را در زیر مشاهده کنید:

مدل روسری بافتنی بچه گانه
مدل های روسری بچه گانه

جدیدترین مدل روسری

هرساله مدل‌های جدید از روسری مشاهده می‌شود که می‌توانید از آنها الگو گرفته و طرح‌های جذابی را داشته باشید. معمولا این نوع از مدل‌های روسری قواره بزرگی دارند که می‌تواند بخش جلویی بدن را کامل بپوشاند.

شیک ترین روسری ها

شما به راحتی می‌توانید از طرح‌های شیک و زیبا در تکمیل مدل پوشش خود استفاده کنید که می‌تواند زیبایی کار را چندین برابر افزایش دهد. در این خصوص می‌توانید برخی از عکس‌های زیر را درنظر داشته باشید:

شیک ترین روسری ها
جدیدترین مدل روسری

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا