ترفندتکنولوژی

بهترین لپ تاپ های 2022 [مشخصات فنی ۶ مدل پرفروش + محبوب]

معرفی بهترین لپ تاپ های 2022 (مشخصات فنی + راهنمایی خرید)

آیا شما هم به دنبال بهترین لپ تاپ های 2022 هستید؟ با افزایش قیمت دلار، پیشرفت سریع تکنولوژی و رقابتی شدن بازار لوازم الکترونیکی، پیدا کردن یک لپ تاپ خوب بسیار سخت تر از گذشته شده است. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توانید برای خرید یک لپ تاپ اقدام کنید، استفاده از مقالاتی است که گلچین بهترین لپ تاپ ها را در هر سال به شما معرفی می‌کنند. حال می‌خواهیم با بهترین مدل‌های لپتاپ در سالی که گذشت آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

بهترین لپ تاپ های 2022 کدامند؟

سال 2022 یکی از زمان‌های خوب برای تهیه لپ تاپ‌ها بوده است که مدل‌های مختلفی را در خود داشت. به عنوان مثال می‌توان به لپ تاپ‌های XPS 13 برند دل و یا LG گرم 17 اشاره کرد که می‌توانند در لیست برترین لپ تاپ‌های این سال معرفی شوند. همچنین در میان محصولات جدیدی که در این گروه از کالاها ارائه شده‌اند، همچنان نیز می‌توان لپ تاپ‌های نازک و سبک را مشاهده کرد. مدل‌های گیمینگ خوبی نیز ساخته شده‌اند که همه آنها در یک فرصت مناسب معرفی خواهند شد.

گلچین بهترین لپ تاپ های 2022 که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، مجموعه‌ای از بهترین لپ تاپ هایی هستند که معمولا فیدبک خوبی از کاربران دریافت کرده‌اند. شما می‌توانید به کمک این لپ تاپ‌ها، تجربه خوبی را در کارهای روزمره، بازی و حتی پردازش‌های سنگین‌تر (برحسب قدرت پردازنده و گرافیک) داشته باشید. بنابراین با درنظر گرفتن این لیست، می‌توانید انتخاب‌های خوبی را در میان دستگاه‌های الکترونیکی بروز و در عین حال قدرتمند داشته باشید.

پیش از معرفی این مدل‌‌‌ها، همچنین توصیه می‌کنیم چند مقاله مرتبط را نیز به عنوان مکمل این مقاله مطالعه کنید.

در این مقاله با بهترین لپ تاپ ها با پردازنده Core i5 آشنا شوید.

معرفی کامل بهترین لپ تاپ ها در سال 2022

در ادامه، لیستی از برترین لپ تاپ‌ها را معرفی می‌کنیم. توجه کنید که این دستگاه‌ها طبق یک ترتیب خاص از بهترین به بدترین مرتب نشده‌اند و بهتر است مشخصات همه آنها را با دقت مطالعه کنید و مطالب و نکاتی که راجع به آن بیان می‌شوند را مطالعه نمایید.

1-      لپ تاپ Razer Blade 15

مدل های جدید برند ریزر که در سال 2022 معرفی شده‌اند، با مشخصات بسیار جذابی در بازار موجود هستند که بدون شک چشم هرکسی را خواهد گرفت. این مدل‌ها در واقع لپ تاپ‌های ارتقا یافته از نسخه‌های قدیمی هستند که شامل Razer Blade 14, 15 و نیز 17 در مدل 2022 می‌باشند. به عنوان مثال، برخی از مهم‌ترین مشخصات آنها در مدل 15 شامل موارد زیر هستند:

  • پردازنده: نسل 12 از پردازنده Core i7-12800H که دارای 14 هسته بوده و فرکانس مرکزی آن تا 4.8 گیگاهرتز افزایش می‌یابد. همچنین مدل دیگر آن با پردازنده i9-12900HK نیز ارائه شده است.
  • گرافیک: علاوه بر گرافیک یکپارچه Intel UHD Graphics، گرافیک جداگانه‌ای از مدل RTX 3060 (6GB GDDR6) نیز برای آن قرار داده شده است. همچنین مدل‌های دیگر آن نیز دارای RTX 3070 Ti (8GB GDDR6) یا RTX 3080 Ti (16GB GDDR6) نیز هستند.
  • رم: این دستگاه دارای 16 گیگابایت رم با فرکانس 4800MHz و قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت می‌باشد.
  • باتری: باتری دارای ظرفیت 80 وات ساعت بوده و از یک شارژر 230 واتی بهره می‌برد.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش به کار رفته برای این دستگاه از نوع Full HD با نرخ فریم 360Hz است. همچنین مدل‌هایی از آن نیز دارای کیفیت‌های Quad HD و نیز Ultra HD است که نرخ فریم 360، 240 و 144 هرتز را ارائه می‌کنند.
  • حافظه: برای این دستگاه، حافظه‌ای قدرتمند از نوع PCIe Gen 4 NVMe SSD 1 ترابایتی قرار داده شده است.
لپ تاپ Razer Blade 15
معرفی لپ تاپ Razer Blade 15

2-    لپ تاپ مک بوک MacBook Pro MVVK2 2019

مدل دیگری که در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 معرفی شده‌اند، شامل یک دستگاه از برند اپل است که هرچند مربوط به سال 2019 می‌شود اما این دستگاه به واسطه مشخصات فوق العاده خوبی که دارد و عملکردی که رضایت بسیاری از کاربران را به خود جذب کرده است، می‌بایست از برند اپل در این لیست نام برده شود. از جمله برخی از ویژگی‌های خوب آن می‌توان به صفحه نمایش بزرگتر، صفحه کلید جدید با مکانیزم Magic Keyboard اشاره کرد. همچنین سیستم خنک کننده به کار رفته در این دستگاه، می‌تواند آن را برای رندرهای طولانی و کارهای سنگین نیز آماده نگه دارد. برای آشنایی دقیق‌تر با پتانسیل این دستگاه، بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات کاربری آن داشته باشید که به شرح زیر می‌باشند:

  • پردازنده: پردازنده به کار رفته در این دستگاه از شرکت اینتل است و نسل 9 از سری پردازنده‌های Core i9-9880H را به خود اختصاص داده است. این دستگاه دارای فرکانس پردازنده 2.3 الی 4.8 گیگاهرتز بوده و حافظه کش 16 مگابایتی نیز برای آن اختصاص داده شده است.
  • گرافیک: علاوه بر گرافیک یکپارچه Intel UHD Graphic 630، یک گرافیک جداگانه از نوع AMD Radeon Pro ۵۵۰۰M نیز با 4 گیگابایت قرار داده شده است که سازنده آن AMD می‌باشد.
  • رم: برای این لپ تاپ، 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز در نظر گرفته شده است که قابلیت افزایش را ندارد.
  • باتری: باتری این دستگاه دارای ظرفیت 100 وات ساعت بوده ولی در پردازش‌های سنگین نمی‌تواند به خوبی دوام آورد. اگر شارژدهی بالایی را مدنظر دارید، بهتر است به دنبال مدل‌هایی با پردازنده m از خود شرکت اپل باشید.
  • صفحه نمایش: برای صفحه نمایش این دستگاه، یک پنل IPS LED-backlit LCD قرار داده شده است که رزولوشن پیکسل ۳۰۷۲x۱۹۲۰ را ارائه می‌نماید.
  • حافظه: شما می‌توانید با داشتن حافظه 1 ترابایتی از نوع SSD، تمام نیازهای خود را به یک حافظه قدرتمند و سریع با حجم بالا برطرف کنید. این مدل حافظه از نوع PCIe-based onboard است.

با توجه به مشخصاتی که برای این دستگاه درنظر گرفته شده‌ است، شما می‌توانید آن را برای کارهای سنگین از جمله رندرگیری و نیز بازی نیز استفاده کنید.

لپ تاپ مک بوک MacBook Pro MVVK2 2019
معرفی لپ تاپ مک بوک MacBook Pro MVVK2 2019

3-   لپ تاپ ROG Zephyrus G15

مدل محبوب و قدرتمند دیگری که توانسته است در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 ما قرار گیرد، ROG Zephyrus G15 نام دارد. این دستگاه در مدل‌های مختلفی ارائه شده و بازه قیمتی آن در مقطع کنونی 40 – 80 میلیون تومان است. برای کسانی که قصد دارند بهترین مدل آن را تهیه کنند، می‌توان به برخی از مزیت‌های این لپ تاپ اشاره کرد که عبارتند از: استفاده از سری پردازنده‌های قدرتمند HS از برند Amd مدل رایزن که به اندازه یک Core i7 نسل دوازده نسخه H قدرتمند است، استفاده از گرافیک مجزا RTX که دارای هشت گیگابایت حافظه بوده و ارائه نرخ تازه سازی 240 هرتز با دقت صفحه نمایش 2K. به صورت خلاصه راجع به مشخصات قدرتمند این دستگاه نیز می‌توان گفت:

  • پردازنده: AMD Ryzen 7 6800HS که برای آن سرعت پردازنده 2.8 گیگاهرتز با فرکانس پردازنده 3.2 الی 4.7 گیگاهرتز درنظر گرفته شده است.
  • گرافیک: گرافیک این دستگاه از مدل GeForce RTX ۳۰۸۰ بوده و دارای 8 گیگابایت حافظه است. همچنین باید بدانید که نوع حافظه آن GDDR۶ مدرن است که برای اجرای انواع بازی‌ها بسیار مناسب خواهد بود.
  • رم: برای این دستگاه یک رم فوق العاده مدرن از نوع DDR5 با ظرفیت 16 گیگابایت قرار داده شده است که باس رم 4800 مگاهرتز بوده و تا 48 گیگابایت نیز قابل ارتقا می‌باشد.
  • باتری: شما می‌توانید از ظرفیت باتری 90 وات ساعتی آن نیز استفاده کنید که 2 تا 4 ساعت شارژدهی را تجربه نمایید.
  • صفحه نمایش: همانطور که گفتیم، صفه نمایش این دستگاه با دقت 2K بوده که حداکثر رزولوشن 2560 در 1440 را ارائه می‌نماید.
  • حافظه: برای این دستگاه یک حافظه SSD 1 ترابایتی قدرتمند از نوع PCIe NVMe قرار داده شده است.

این دستگاه بی رقیب می‌تواند برای بازی، رندر، کاربری‌های مالتی مدیا و پردازش‌های سنگین جوابگو باشد. با توجه به ظرفیت نه چندان زیاد باتری، بهتر است همیشه یک شارژر کنار دست خود داشته باشید.

ROG Zephyrus G15 لپ تاپ
معرفی ROG Zephyrus G15 لپ تاپ

4-    لپ تاپ Stealth GS77

مدل دیگری که به سراغ آن رفته‌ایم، دستگاه Stealth GS77 نام دارد که با مشخصات گیمینگ خود، در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 ما جای می‌گیرد. همین ابتدا بگوییم این دستگاه قیمت فوق العاده بالایی دارد (بیش از 120 میلیون تومان) که علت آن هم استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز برای آن است که توانسته است آن را به یک غول تبدیل کند. از پردازنده‌های نسل 12 سری Core i9 آن هم در مدل H گرفته تا گرافیک‌های خفن TI مدل RTX 3070. همچنین بسیار خوش ساخت و پریمیوم طراحی شده است. کافیست به مشخصاتی که این دستگاه در ادامه بیان کردیم نگاهی بیندازید تا به ابهت بیشتر آن پی ببرید:

  • پردازنده: این دستگاه دارای پردازنده Core i9-12900H بوده که بازه فرکانسی آن در حدود 1.8 تا 5.0 گیگاهرتز می‌باشد. همچنین برای آن یک حافظه 24 مگابایتی کش نیز قرار داده شده است.
  • گرافیک: این دستگاه علاوه بر پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده از نوع Iris Xe Graphics، دارای یک گرافیک مجزا با مدل GeForce RTX 3070 TI نیز است که برای ن 8 گیگابایت از نوع GDDR6 درنظر گرفته شده است.
  • رم: این دستگاه دارای رم 32 گیگابایتی از نوع DDR5 است که ظرفیت بسیار خوبی را نسبت به رقبای خود فراهم می‌کند.
  • باتری: در مورد باتری هم باید به حجم 99 وات ساعتی آن اشاره کرد که در مجموع با شارژدهی 240 وات ساعتی و 4 سلولی بودن آن، می‌تواند ظرفیت خوبی را ارائه نماید.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش به کار رفته در این دستگاه، از نوع QHD با اندازه 17.3 اینچ است که نرخ نوسازی ن 240 هرتز می‌باشد.
  • حافظه: همچنین برای این دستگاه 2 ترابایت حافظه آن هم از نوع SSD با مدل NVMe PCIe Gen 4 قرار داده شده است.

توجه کنید این دستگاه قیمت بسیار بالایی دارد و همچنین می‌تواند از MSI PEN نیز پشتیبانی کند که قابلیت جذابی برای برخی از کاربران خواهد بود.

در این مقاله با اولین لپ تاپ تاشو جهان آشنا شوید.

Stealth GS77 لپتاپ
معرفی Stealth GS77 لپتاپ

5-    لپ تاپ MSI Katana GF66 12UE Review

برای کسانی که می‌خواهند یک هزینه نسبتا معقول برای تهیه یک لپ تاپ گیمینگ خوب کنند، مدل MSI Katana GF66 12UE Review پیشنهاد می‌شود که از 40 تا 60 میلیون تومان مدل‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال ما به مدل ماکزیمم آن می‌پردازیم که در آن نسل 12 و جدید Core i7 به کار رفته است و فرکانس بالایی را ارائه می‌کند. این دستگاه بالاترین میزان کش در میان بهترین لپ تاپ های 2022 این لیست را با مقدار 24 مگابایت دارد. طراحی آن از نوع فلزی و مقاوم بوده و مخصوص بازی می‌باشد. همچنین شما می‌توانید از آن برای کارهای گرافیکی نیز استفاده کنید. شما می‌توانید با این دستگاه، نیاز خود را به صورت کامل برای یک سیستم قدرتمند جهت بازی یا کارهای گرافیکی تامین کنید.

  • پردازنده: پردازنده به کار رفته در این دستگاه از مدل Core i7 – 12700H بوده که محدوده سرعت پردازنده آن از 2.8 گیگاهرتز شروع می‌شود.
  • گرافیک: برای این دستگاه یک گرافیک RTX 3060 GDDR6 با 6 گیگابایت در نظر گرفته شده است که ۴GB آن تا ۱۵۳۵MHz فرکانس دارد. همچنین شما می‌توانید گرافیک را در حالت Boost Clock تا 60 وات و ماکزیمم توان آن تا 105 وات استفاده کنید.
  • رم: برای این دستگاه یک رم 16 گیگابایتی درنظر گرفته شده است که از نوع DDR۵ بوده و فرکانس آن 4800 مگاهرتز است.
  • باتری: باتری این وسیله 3 سلولی است و ۵۳.۵ وات ساعت ظرفیت دارد. شما می‌توانید از آن در کنار یک آداپتور 180 واتی نیز استفاده کنید.
  • صفحه نمایش: برای صفحه نمایش، حداکثر رزولوشن Full HD در مقیاس 1920 * 1080 درنظر گرفته شده است که نرخ فریم آن 144 هرتز است.
  • حافظه: در نهایت نیز راجع به حافظه باید گفت این قسمت یکی از نقاط قوت این دستگاه است. چراکه یک حافظه 1 ترابایتی از مدل NVMe PCIe Gen۴x۴ برای آن درنظر گرفته شده است.

کاربری هایی که می‌توانید از این دستگاه انتظار داشته باشید، شامل بازی، مالتی مدیا و نیز کاربری عمومی خواهد بود.

MSI Katana GF66 12UE Review لپ تاپ
معرفی MSI Katana GF66 12UE Review لپ تاپ

6-    لپ تاپ زنبوک Duo 14 مدل پرو

این دستگاه دارای دو مدل معمولی و PRO است. مدل معمولی یک مدل به نسبت مقرون به صرفه که پتانسیل قرار گرفتن در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 با پردازش‌های مبتنی بر CPU را دارد. اما مدل Pro دستگاهی است که ما می‌خواهیم به جای نمونه معمولی آن در این لیست معرفی کنیم. این وسیله قیمت بسیار بالایی داشته اما گرافیک و پردازنده بروز و قدرتمندی را ارائه می‌کند. این محصول رفرش ریت 120 هرتزی را دارد که نسبت به دیگر دستگاه‌ها، جمع و جور تر است. مثلا صفحه نمایش به کار رفته برای آن 14.5 هرتز می‌باشد. با این حال پورت‌های متعددی برای آن طراحی شده‌اند که با وزن سبکی در بازار در دسترس است. از دیگر مشخصات این دستگاه باید گفت:

  • پردازنده: پردازنده به کار رفته در این دستگاه از نوع ۱۲۷۰۰H بوده و فرکانس آن 2.3 الی 4.7 گیگاهرتز است. حافظه کش برای این دستگاه 24 مگابایت می‌باشد.
  • گرافیک: شما می‌توانید با خرید این مدل، از گرافیک قدرتمند 6 گیگابایتی آن با مدل GEFORCE RTX ۳۰۶۰ بهره ببرید.
  • رم: رم دستگاه 16 گیگابایت بوده و از مدل DDR5 است. باس رم ۴۸۰۰MHz می‌باشد.
  • باتری: باتری دستگاه دارای 96 وات ساعت ظرفیت می باشد و برای 3 – 5 ساعت کافی خواهد بود (در استفاده معمولی)
  • صفحه نمایش: جنس صفحه نمایش OLED بوده و حداکثر رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل را ارائه می‌کند.
  • حافظه: در نهایت نیز راجع به حافظه باید گفت این دستگاه حافظه 1 ترابایتی با نوع PCIe NVMe را ارائه می‌نماید.

در این مقاله با بهترین لپ تاپ ها تا قیمت 20 میلیون تومان آشنا شوید.

zenbook pro due 14
معرفی zenbook pro due 14

سوالات متداول

برخی از سوالات متداولی که کاربران راجع به بهترین لپ تاپ های 2022 دارند می‌توان گفت:

  • بهترین لپ تاپ اپل کدام است؟

یکی از بهترین مدل‌ها در این زمینه را می‌توان مک بوک پرو 2021 دانست.

  • دیگر مدل‌های لپ تاپ‌های برتر سال 2022 را نام ببرید.

از جمله این لپ تاپ‌ها می‌توان به Asus ROG Flow Z13، Acer Predator Triton 500 SE یا سرفیس لپ‌تاپ ۵ اشاره کرد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 21

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا