بهداشت و سلامت

برای صاف شدن پوست صورت چی خوبه؟

چطور پوست صورت را صاف کنیم؟

همه افراد پوستی صاف ، نرم و درخشان می خواهند ، اما برای بسیاری از آنها چندان ممکن نیست. از آکنه های هورمونی گرفته تا تغییر رنگ پوست تا لکه های آفتاب، همگی ممکن است پوست صورت شما را خراب کنند. اگر می خواهید بدانید که برای صاف شدن پوست صورت چی خوبه؟ می توانید این مقاله از سایت جوان ایرانی را تا انتها دنبال کنید. برای صاف شدن پوست صورت راه های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

برای صاف شدن پوست صورت چی خوبه؟

یکی از دلایل اصلی خشن بودن پوست آکنه است. خلاص شدن از شر آکنه ممکن است به بهبود بافت پوست کمک کند و این اغلب با استفاده از روش های خوب تمیز کردن و درمان های خاص مانند پراکسید بنزوئیل و اسید آلفا هیدروکسیل امکان پذیر است. با این حال ، اگر به نظر نمی رسد که پوست شما پس از چند هفته به این روش های درمانی پاسخ دهد ، ممکن است لازم باشد که به یک متخصص پوست مراجعه کنید. یک متخصص پوست می تواند درمان های پزشکی برای جوش و آکنه را برای کمک به شما در دستیابی به پوست صاف مورد نظر شما پیشنهاد دهد.

صاف شدن پوست صورت

صورت خود را روزانه دو بار بشویید

تمیز نگه داشتن صورت بهترین راه برای اطمینان از پاک شدن جوش و سایر نقایص صورت است. صورت خود را یک بار در صبح و یک بار در شب و همچنین هر زمان که صورت عرق کرده باشد، بشویید. فرقی نمی کند که چند بار ممکن است این کار در روز تکرار شود، هربار که صورت شما عرق کرد و یا چرب شد آن را به خوبی بشویید. در زمان شستشو دقت داشته باشید از مواد شوینده که با پوست شما ناسازگار است استفاده نکنید.

در صورتی که صورت شما فقط عرق کرده و چرب شده است، نیازی نیست از مواد شوینده استفاده کنید. می توانید به راحتی صورت خود را با آب ولرم بشویید.

برای صاف شدن پوست صورت چی خوبه؟

پاک کننده ملایم

از نوک انگشتان خود برای پاک کننده ملایم استفاده کنید. بهتر است صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. مقدار کمی از شوینده را به دستان خود بمالید و از دست ها و نوک انگشتان برای پاک کردن مایع پوست استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که چشمان خود را می بندید تا از رفتن پاک کننده به داخل آنها جلوگیری کنید. اگر ترجیح می دهید از پارچه استفاده کنید ، از یک دستمال شستشوی پنبه ای ملایم برای ماساژ پاک کننده در پوست خود استفاده کنید. از اسکراب زدن خودداری کنید زیرا این کار باعث تحریک پوست شما می شود. پس تا جایی که می توانید از اسکارب ها دوری کنید.

پاک کننده ملایم

با آب ولرم بشویید

بعد از اتمام استفاده از پاک کننده ، مقداری آب ولرم به صورت خود بپاشید تا آبکشی شود. این کار را چندین بار انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که پاک کننده را کاملاً شستشو داده اید. دقت داشته باشید که پاک کننده به خوبی از روی پوست صورت شما شسته شود و چیزی از آن نماند.
همچنین می توانید از پارچه شستشوی تمیز برای پاک کردن پاک کننده استفاده کنید. فقط از مالش با پارچه خودداری کنید. در عوض ، پارچه مرطوب را به صورت خود بمالید و پاک کننده را به آرامی پاک کنید.
بعد از اینکه پاک کننده را به طور کامل از بین بردید ، آب را خنک کنید وآن را به صورت خود بپاشید.

صورت خود را خشک کنید

بعد از اینکه همه پاک کننده های صورت را شست وشو دادید ، از یک حوله خشک و تمیز استفاده کنید تا صورتتان خشک شود. حوله را روی صورت خود مالش ندهید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شما شود.

مرطوب کننده بزنید

مرطوب نگه داشتن صورت به حفظ صافی صورت نیز کمک می کند. برنامه تمیز کردن خود را با یک لایه مرطوب کننده دنبال کنید. از مرطوب کننده ای استفاده کنید که با نوع پوست شما سازگار باشد. به عنوان مثال ، اگر پوست چربی دارید ، پس یک مرطوب کننده بدون روغن انتخاب کنید. اگر پوست خشک دارید ، یک مرطوب کننده مناسب برای خشکی پوست انتخاب کنید.

استفاده از لایه بردار

دو بار در هفته از یک پاک کننده لایه بردار استفاده کنید. لایه برداری می تواند برای برخی از انواع پوست مفید باشد. با این حال ، سایر انواع پوست ممکن است با استفاده بیش از حد از یک لایه بردار تحریک شوند. برای جلوگیری از تحریک ناشی از لایه برداری ، بهتر است لایه برداری را به دو بار در هفته محدود کنید. در این کار افراط نکنید و بیش از حد از آن استفاده نکنید. همانطور که می دانید لایه بردار، یک لایه از پوست شما را بر می دارد. استفاده بیش از حد آن موجب آسیب به پوست صورت می شود.

پاک کننده ضد آکنه

یک پاک کننده ضد آکنه را امتحان کنید. اگر پوست شما مستعد شکستن است، استفاده از محصولی که حاوی داروی ضد آکنه است بدون نسخه می تواند مفید باشد. می توانید پاک کننده ها و سایر محصولات حاوی موادی را که می توانند به مبارزه و جلوگیری از آکنه کمک کنند، بیابید. اگر از نوع پوست خود اطلاعی ندارید می توانید با مسئول داروخانه صحبت کنید و یا این که به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

آلفا هیدروکسی اسید

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آلفا هیدروکسی اسید باشند. محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند ممکن است مفید باشند. آلفا هیدروکسی اسید می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست و از بین بردن منافذ پوست کمک کند ، بنابراین ممکن است باعث صاف شدن پوست شود و همچنین به جلوگیری از آکنه کمک کند. پس به دنبال پاک کننده یا مرطوب کننده ای باشید که حاوی آلفا هیدروکسی اسید باشد. می توانید از مسئول داروخانه بخواهید محصولی را به شما بدهد که حاوی آلفا هیدروکسی اسید باشد. جستجو در اینترنت نیز می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

ماسک صورت

هفته ای یک بار از ماسک صورت استفاده کنید. ماسک هایی که حاوی مواد ضد آکنه هستند می توانند به کاهش روغن و باکتری های اضافی روی پوست کمک کنند. به دنبال ماسکی باشید که حاوی زغال چوب یا خاک رس کائولن باشد. صورت خود را مثل همیشه بشویید و سپس ماسک بزنید. بگذارید ماسک حدود 10 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید و پوست خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

می توانید ماسک بخرید یا خودتان آن را بسازید. به زودی در مقالات بعدی شیوه درست کردن انواع ماسک صورت را به شما آموزش خواهیم داد. برای صاف شدن پوست صورت می توانید از ماسک های خانگی استفاده کنید. درست کردن و استفاده از ماسک صورت خانگی با مواد طبیعی بهترین راه برای داشتن پوست صورت صاف است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا