اخبار ورزشی

بیوگرافی سجاد غریبی: آیا هالک ایرانی فتوشاپ است؟

بیوگرافی و قد و وزن سجاد غریبی: درگیری او با مارتین فورد

با ما باشید تا بیوگرافی سجاد غریبی، ملقب به هالک ایرانی را به همراه ماجرای رودرویی او با مارتین فورد به صورت کامل برای شما بیان کنیم. سجاد غریبی، نامی است که با گذشت یکروز از تاریخ 5 اسفند در شهر دوبی، تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد. تاکنون واکنش‌های بسیاری از سمت مردم و هنرمندان داخلی و نیز افراد مختلف در جهان نسبت به او ایجاد شده است که ناشی از جنجالی است که او در جمعه هفته گذشته ایجاد نمود. اما در این تقابل و کری خوانی چه اتفاقی رخ داد؟ تا انتهای این مقاله با مجله جوان ایرانی همراه باشید تا به صورت کامل داستان ترند این روزهای شبکه‌ اجتماعی را برای شما روشن کنیم.

بیوگرافی سجاد غریبی

سجاد غریبی، یکی از ورزشکاران هنرهای رزمی در ایران است که اولین بار با ورود او به شبکه‌های مجازی و ترند شدن عکس‌هایش، توانست حجم بسیار زیادی از فالوورها را به خود جذب کند. این ترند شدن تا حدی پیش رفت که عکس‌های او در سال 2018 در روزنامه‌های کشورهای بسیاری از جمله سوئیس، مجارستان، ترکیه و نشریه سان منتشر شد. او در یک خانواده ورزش دوست بدنیا آمده است و مانند پدربزرگ خود که یک پهلوان بوده، به ورزش علاقه بسیاری دارد. مشخصات او در بیوگرافی سجاد غریبی به شرح زیر می‌باشد:

  • نام و نام خانوادگی کامل: سجاد غریبی
  • لقب: هرکول ایرانی – هالک ایرانی
  • محل تولد: اهواز، ایران
  • تاریخ تولد: 28 آذر سال 1370
  • سن سجاد غریبی: 30 سال
  • پیشه و حرفه: ورزشکار
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • قد سجاد غریبی: 6 فوت و 2 اینچ معادل 188 سانتی‌متر
  • وزن سجاد غریبی: 341 پوند معادل 155 کیلوگرم

همچنین در قسمت بیوگرافی سجاد غریبی باید گفت این مرد تنومند ایرانی، ساکن بوشهر است و تا مقطع کارشناسی بازرگانی دانشگاه آزاد بوشهر، تحصیل کرده است. هیکل استثنایی سجاد یکی از سوژه‌هایی شد که او را در فضای مجازی بالا برد. او از سال 1386 ورزش را شروع کرده است و در سال‌های 1388 با پاورلیفتینگ و در سال 1393 با بدنسازی، توانسته است هیکل خود را مانند هالک، قهرمان خیالی دنیای سینمایی مارول در هالیوود، به شدت حجیم و بزرگ کند.

این قهرمان ورزشی، همچنین در سال 1389 به عنوان قوی‌ترین مردان سراب، توانسته است نخستین رتبه را به همراه مدال طلای آن بگیرد. البته مدت‌ها است که او با توصیه پزشک، بعد از آنکه ماهیچه پشت پایش آسیب دید، ورزش‌های سنگین را کنار گذاشته است. بیشترین وزن او تا 180 کیلوگرم بوده است که پس از ورودش به زمینه ورزش بوکس، تا 155 کیلوگرم کم کرده است.

در این قسمت با آسیب های ورزشی بیشتر آشنا شوید.

معرفی کامل سجاد غریبی
معرفی و بیوگرافی هالک ایرانی

عکس سجاد غریبی

در ادامه بررسی بیوگرافی سجاد غریبی، باید گفت اینستاگرام را می‌توان مهم‌ترین رسانه سجاد غریبی دانست که نخستین بار هم از همانجا بر زبان‌ها افتاد. نخستین پست اینستاگرامی او در 9 اسفند سال 1393 منتشر شد و توانست پس از دو سال در سال 1397 تعداد فالوورهای خود را به 400 هزار نفر برساند و اکنون پس از ماجرای رویارویی‌اش با مارتین فورد، بازیگر و ورزشکار رزمی مسابقات MMA، توانسته است در این شبکه اجتماعی بیش از 1 میلیون دنبال کننده داشته باشد.

بیوگرافی سجاد غریبی عکس‌های قدیمی سجاد غریبی:

عکس بچگی سجاد غریبی
عکس بچگی سجاد غریبی
عکس کفش سجاد غریبی
عکس هیکیلی سجاد غریبی

بیوگرافی سجاد غریبی عکس‌های جدید سجاد غریبی:

جدیدترین عکس سجاد غریبی
عکس های جدید سجاد غریبی
عکس جدید سجاد غریبی بعد از مارتین فورد
عکس های جدید از سجاد غریبی

یکی از حاشیه های سجاد غریبی که می‌توان در این قسمت بیان کرد، خبر ثبت نام او در سال 1395 برای شرکت در جنگ سوریه است که در خبررسانی‌های خارجی هم بازخورد بسیاری داشت. در بیوگرافی سجاد غریبی باید به این نکته هم اشاره کرد که بنا به آخرین پست اینستاگرامی او، برای آمادگی شرکت در مسابقات MMA، او در حدود 35 کیلوگرم کم کرده است.

آیا سجاد غریبی فتوشاپ است؟

پس از واقعه‌ای که از رودرویی سجاد غریبی با مارتین فورد گذشت، شایعات و انتقادات بسیاری برای این فرد پیش آمد که در بیوگرافی سجاد غریبی در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم.

  • وزن کم سجاد غریبی: انتقاد و شایعه پراکنی مورد اول، در مورد وزن او بود که بسیاری از وزن پایین و هیکل او انتقاد کردند و این مورد را خلاف واقعیت و فتوشاپی بودن عکس‌های او می‌دانستند. البته فتوشاپی بودن عکس های سجاد غریبی مسئله‌ای است که جدا به آن می‌پردازیم. در پاسخ به این شایعه، سجاد غریبی به چند نکته اشاره می‌کند. نکته اول مریضی و وضعیت بد او در ده روز اقامت در دبی است. مورد دوم، آن است که او هم از نظر بدنی و هم از نظر تغذیه، شرایط رفاهی خوبی در دبی نداشته است. نکته سوم هم جوابیه سجاد غریبی به شایعه وزن بالای او بود که گفته است 35 کیلو در طول تمرینات وزن کم کرده و این موضوع پیچیده‌ای نیست.
  • قد کوتاه‌تر سجاد غریبی: انتقاد مورد دوم، در مورد قد او بوده است. با پیش رویارویی که سجاد غریبی با مارتین فورد داشت، تفاوت قد این دو سبب شد تا بسیاری از افراد به تمسخر سجاد غریبی بپردزاند و او را دروغگو بدانند. در بیوگرافی سجاد غریبی اشاره کردیم که او در حدود 188 سانتی‌متر قد دارد که در مقابل مارتین فورد با قد 203 سانتی‌متر کوتاه‌تر نشان داده شد. از سوی دیگر، عده‌ای طرز فیلم‌بردازی از سمت مارتین فورد به صورتی که دوربین از سمت او و از بالا باشد را علت این کوتاهی قد زیاد می‌دانند. با این وجود واضح است که این دو فایتر از تفاوت قدی و وزنی فاحشی برخوردار هستند.
عکس جعلی سجاد غریبی چیست؟
ماجرای فتوشاپی بودن در بیوگرافی سجاد غریبی

عکس واقعی سجاد غریبی بدون فتوشاپ

قضیه فتوشاپ بودن عکس‌های سجاد غریبی را می‌توان به 3 سال قبل مرتبط دانست که در آن فردی در اوج روزگار محبوبیت این ورزشکار، که در آن دوره بنابر گفته مصطفی هاشم زهی، مدیر برنامه سجاد غریبی در حدود 187.5 کیلوگرم بوده است، ادعا کرده بود که عکس‌های او فتوشاپی است. در ویدیویی که این فرد منتشر کرده است، بیان می‌کند که او از طریق فتوشاپ برخی از جزئیات را دستکاری کرده است. پس از انتشار این ادعا، صفحه این فرد از طرف سجاد غریبی بلاک می‌شود که ظن بیشتری را متوجه او می‌کند.

همچنین از سوی دیگر در بیوگرافی سجاد غریبی باید گفت که ضعف در رویارویی نخست با مارتین فورد، مانند یک آتش زیر خاکستر بر ادعای این فرد افزود و آن را شعله ورتر کرد، به حدی که بسیاری از مردم نسبت به سجاد غریبی و عملکرد و درشت‌نمایی‌اش انتقادات بسیاری را مطرح کردند. اما همچنان که قبلا گفتیم، سجاد غریبی و مربی و مدیر برنامه او، طی یک ویدیو و مصاحبه‌هایی که کردند، جوابیه‌ای به این ادعا دادند و در آن از کاهش وزن (برای چابک‌تر شدن و فشارهای آمادگی برای مسابقه)، تحت فشار بودن در شرایط تمرینی و نیز عذرخواهی از مردم ایران صحبت کردند.

بیوگرافی فلیکس سانچز، ورزشکار افسانه ای جمهوری دومینیکن را در این قسمت بخوانید.

در ادامه برخی از عکس‌های گرفته شده از سجاد غریبی را نشان می‌دهیم:

عکس واقعی سجاد غریبی بدون فتوشاپ
عکس بدون فتوشاپ سجاد غریبی

مصاحبه با سجاد غریبی

مصاحبه‌های مختلفی با سجاد غریبی در طول چند سال گذشته صورت گرفته است که می‌توان به 4 مورد آن در قسمت زیر اشاره نمود:

  • مصاحبه با سایت طرفداری: یکی از قدیمی‌ترین مصاحبه‌هایی که در تیرماه سال 1395 با این فرد صورت گرفته است، مصاحبه سایت طرفداری است که در آن راجع به بیوگرافی سجاد غریبی مطالب مختلفی بیان شده است. او در این مصاحبه گفته بود که برخلاف هیکل بزرگش، قلب مهربان و شخصیتی فروتن دارد. او رسیدن به این هیکل را ترکیبی از ژنتیک و ورزش می‌دانست و بیان کرده بود که ورزش را به صورت طبیعی تا آن زمان دنبال می‌کرده است. او می‌گوید در سال‌های 87 – 88 و 90 یکی از شرکت‌کنندگان مسابقات استانی بوده اما از سال 1390 به بعد به علت پارگی شدید عضله‌اش دیگر دنبال آن نرفته است.
  • مصاحبه با اسپوتنیک: در همان سال 1395 نیز مصاحبه‌های مختلفی از ایشان گرفته شده است که می‌توان به رسانه اسپوتنیک نیز اشاره کرد. در این مصاحبه او بیان می‌کند که همه چیز به خاطر یک عکس و شباهتش با جلاد داعش باعث شد تا نام او برسر زبان‌ها بیفتد.سپس روزنامه دیلی میل در لندن، از او به عنوان “هالک روی کره زمین زنده است” یاد کرده و سپس مشهور شدن و محبوبیتش رشد فزاینده‌ای کرده است. در آن سال او بیان می‌کند که برای آینده‌اش قصد دارد تا به باشگاه‌های خارجی بپیوندد.
  • مصاحبه مصطفی هاشم زهی: مورد سوم، مصاحبه‌ای از جانب مصطفی هاشم زهی، مدیر برنامه سجاد غریبی در دو روز گذشته است که در این برنامه او به بیان پاره‌ای از توضیحات راجع به وضعیت و بیوگرافی سجاد غریبی می‌پردازد. یکی از نکات مهم مطرح شده در این مصاحبه آن است که هاشم زهی بیان می‌کند که در این رویارویی و درگیری، قرار نبود جدل فیزیکی در آن لحظه چه از طرف تیم ایرانی و چه تیم خارجی صورت بگیرد. از این رو او پرت شدن سجاد غریبی را ناشی از جا خوردن و انتظار نداشتن از سمت مارتین فورد می‌داند.
  • مصاحبه علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه: این مصاحبه در روز گذشته انجام شده است که در آن توضیحاتی از سوی مجری راجع به اتفاق رودررویی مارتین فورد با سجاد غریبی ارائه می‌شود. سپس علیرضا استکی توضیحاتی را برای بینندگان مطرح می‌کند که از مهم‌ترین نکات آن می‌توان به عدم انتظار او و تیمش از وایرال شدن این واقعه، ناراحتی ورزشکاران هنرهای رزمی از این واقعه، عدم مناسب بودن برنامه تمرینی با این مسابقه و … اشاره نمود.
درگیری فیزیکی مارتین فورد با سجاد غریبی در دوبی
رویارویی سجاد غریبی با فورد انگلیسی

سجاد غریبی و مارتین فورد

در انتهای بیوگرافی سجاد غریبی، همانطور که از اول هم به شما قول داده بودیم، به سراغ شرح کامل ماجرای سجاد غریبی و مارتین فورد می‌رویم. تقریبا از اواخر آبان ماه سال 1400 بود که سجاد غریبی، این بدنساز هیکلی ایرانی، با انتشار یک پوستر در اینستاگرام خود، خبر از یک رویداد مسابقه‌ای بزرگ را داد که قرار بود در 2 آپریل در لندن میان او و مارتین فورد برگزار شود. قابل ذکر است که از سال 2018 قرار بود این دو فرد با هم مسابقه‌ای داشته باشند که انجام نشد. سپس با کری خوانی و کلیپ‌هایی که بین این دو رد و بدل شد، سازمان جهانی بوکس تصمیم به برگزاری یک مسابقه بزرگ گرفت که اکنون در سطح جهانی به خوبی روی آن تبلیغ می‌شود.

پس از مدت‌ها، قرار بر این شد که با گذشت از همه این کری خوانی‌ها، جمعه صبح در شهر دبی کشور امارات متحده عربی، این دو مبارز با هم رودرو شوند (برای رجز خوانی پیش از مبارزه). ویدیو این رودررویی 2 قسمت دارد. قسمت اول ضربه‌ای (پوشی) بود که مارتین فورد به صورت ناگهانی به سجاد غریبی حواله می‌کند. بنا به گفته مدیر برنامه سجاد غریبی که در قسمت قبل بیوگرافی سجاد غریبی اشاره کردیم، قرار بر آن بود که تاچ و حرکتی خلاف رودررویی بین این دو صورت نگیرد، اما همانطور که در ویدیو شاهد بودیم، در قسمت اول این خطا از سمت مارتین فورد انجام می‌شود.

در این حین اطرافیان سجاد غریبی به او کمک می‌کنند تا بلند شده و از او می‌خواهند تا درگیری رخ ندهد. اما با این حال پس از چند لحظه، زمانی که بار دیگر این دو در روبروی هم قرار می‌گیرند (قسمت دوم ویدیو)، مشاهده می‌کنیم که سجاد غریبی با یک حرکت به سمت مارتین فورد حرکت می‌کند و می‌خواهد او را هل دهد اما مارتین فورد، سجاد را تحت کنترل خود در آورده و او را به سمت چپش هل می‌دهد. در این حالت تعادل غریبی به هم خورده و روی زمین می‌خورد و به سرعت این دو بار دیگری از هم جدا می‌شوند.

در واقع عدم هماهنگی، عدم رعایت قوانین این رویارویی، جا خوردن سجاد غریبی و ضعف او در ویدیو دوم، سبب شد تا موج گسترده‌ای از ایرانیان به این مورد (ناآگاهانه از ماجرا) واکنش نشان دهند که منجر به تمسخر و کلیپ‌های طنز در مورد او شده است. در آخرین اظهارنظرها راجع به این واقعه، بایستی به اظهارات علیرضا استکی به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس ایران اشاره نمود که در برنامه سلام صبح بخیر بیان می‌کند که عدم قرار گرفتن در معرض تمرینات هنرهای رزمی برای سجاد غریبی و اکتفا به تمرینات بدن سازی و لیفتینگ، منجر به عدم آمادگی او در این قسمت شده است.

در نهایت لازم است در انتهای بیوگرافی سجاد غریبی بگوییم که این مبارز ایرانی قرار است در 13 فروردین (دوم آوریل 2022)، در ورزشگاه O2 Arena لندن، طی مسابقه‌ای که به آن “مبارزه قرن” لقب دادند، در میان بیش از 20 هزار تماشاگر احتمالی در سالنی سرپوشیده به یک مسابقه بوکس جانانه بپردازد. وزن حریف او، مارتین فورد در حدود 140 کیلوگرم و قدش 203 متر است.

خوشحال می‌شویم شما هم در قسمت کامنت‌ها، نظریات خود را راجع به این واقعه، مسابقه آتی و بیوگرافی سجاد غریبی بیان کنید.

رویارویی سجاد غریبی و مارتین فورد در لندن
مسابقه O2 Arena سجاد غریبی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 17

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا