گردشگری و مهاجرت

تا هوا گرم نشده حتما برو کیش!

بدون شک بهار بهترین فصل برای مسافرت به مناطق مختلف کشور است؛ هم آب‌وهوا بسیار مطبوع و معتدل است و هم طبیعت چشم‌نوازی‌های بسیاری دارد. در این بین، کیش مقصدی عالی برای شما خواهد بود. از آن‌جایی که هوا هنوز گرم و شرجی نشده است، لحظاتی به‌یادماندنی را در این جزیره بکر و مرجانی و دور از هیاهوی شهر خواهید گذراند. برای آن‌که بدانید چرا کیش مقصد مناسبی برای سفر در فصل بهار است، تا انتهای مطلب حاضر همراه ما باشید.

آب‌وهوای کیش در فصل بهار چگونه است؟

بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کیش است. هم رطوبت هوا بسیار کم است و هم جزیره آب‌وهوای خنک و ملایمی دارد. از طرف دیگر، با تمام‌شدن تعطیلات فروردین، جزیره نسبتا خلوت‌تر می‌شود و سکون و سکوتی عالی برای مسافران به ارمغان می‌آورد. از این رو، اگر دنبال بهانه‌ای برای فرار از شلوغی‌های زندگی روزمره هستید، سفر به جزیره و اجاره سوئیت در کیش برای اقامتی چند روزه، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

با سفر به کیش در فصل بهار، چه تفریحاتی در انتظارمان است؟

اگر چه سفر به کیش در هر فصلی لذت‌های خاص خود را دارد، اما در فصل بهار به‌دلیل آب‌وهوای عالی آن، بهره‌بردن از امکانات تفریحی جزیره به‌طور ویژه‌ای لذت‌بخش است. بهترین تفریحاتی که هنگام سفر به کیش در فصل بهار می‌توانید تجربه کنید، عبارت‌اند از:

1. تفریحات آبی

یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که خیلی‌ها را به جزیره کیش می‌کشاند، تفریحات آبی آن است. غواصی، جت اسکی، اسنورکلینگ، پاراسل، اسکی روی آب و… از جمله تفریحات آبی هیجان‌انگیزی هستند که با سفر به جزیره می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. علاوه بر این، آفتاب‌گرفتن در ساحل و شناکردن در دریا هم از دیگر تفریحات آبی کیش است. خوشبختانه پلاژ بانوان کیش این امکان را برای بانوان فراهم کرده است که آزادانه و با خیال راحت بتوانند از تفریحات آبی دریای کیش و ساحل آن لذت ببرند.

2. کارتینگ کیش

رانندگی در پیست کارتینگ کیش، یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات جزیره برای مسافران است. اگر اهل هیجان هستید، رانندگی در این پیست 800 متری قطعا رضایتتان را جلب خواهد کرد.

3. اجاره خودروهای لوکس

یکی از مفرح‌ترین تفریحات کیش، اجاره ماشین‌های لوکس و گشت‌وگذار در جزیره است؛ ماشین‌هایی که عکس آن‌ها را در تبلیغات دیده‌اید و در دنیای واقعی شاید امکان خریدن آن‌ها وجود ندارد. بنگاه‌های اجاره ماشین زیادی در کیش وجود دارند که با توجه به بودجه شما می‌توانند ماشین‌های لوکس فوق‌العاده‌ای را به شما کرایه دهند.

4. پاساژگردی

از هر چه که بگذریم، سخن خرید خوش‌تر است! جزیره کیش پر است از انواع پاساژهایی که می‌توانید ساعت‌ها در آن گردش کنید و بهترین پوشاک، کیف‌وکفش، لوازم آرایشی و… را بخرید.

5. بازدید از جزیره هندورابی

اگر گذرتان به جزیره کیش افتاد، حتما بازدید از جزیره هندورابی را در برنامه تفریحات خود قرار دهید. هندورابی تنها نیم ساعت با جزیره کیش فاصله دارد و با اجاره کشتی، می‌توانید از مناطق بکر جزیره دیدن کنید و عکس‌های زیبایی بگیرید.

بناهای دیدنی کیش کدام‌اند؟

در کنار تفریحاتی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد، با رفتن به جزیره زیبای کیش و اقامت در هتل کیش که به مرکز شهر نزدیک باشد، می‌توانید از بناهای زیری هم دیدن کنید:

1. شهر زیرزمینی کاریز کیش

کاریز شهر نیست، بلکه یک قنات است! اما به‌دلیل مساحت 10 هزار متر مربعی خود شهر لقب گرفته است و با وجود رستوران‌های سنتی، موزه و بازارچه صنایع دستی، واقعا هم بی‌شباهت به شهر نیست! شهر کاریز یکی از زیباترین بناهای تاریخی کیش است که هنگام سفر به جزیره می‌توانید از آن بازدید کنید.

2. خانه اعیانی

خانه اعیانی یکی از باستانی‌ترین مناطق دیدنی کیش است و قدمت آن به دوران ایلخانی‌ها بازمی‌گردد. این خانه بافتی کاملا سنتی دارد و معماری آن شبیه خانه‌های خشتی یزد است. این خانه با ساختمانی قدیمی خود، تضاد جالبی با امکانات مدرن جزیره دارد.

3. کشتی یونانی

لازم نیست که حتما به جزیره کیش سفر کرده باشید تا اسم کشتی یونانی جزیره به گوشتان خورده باشد. این کشتی داستان بسیار جالبی دارد. این کشتی که همان‌طور که از نام آن پیداست به کشور یونان تعلق دارد، در سال 45 در دریای جزیره کیش به گل نشست. یونانی‌ها هر چقدر تلاش کردند نتوانستند کشتی زیبایی‌شان را نجات دهند. در نتیجه در کشتی مزبور از آن زمان تا حالا داخل جزیره باقی مانده و به یکی از زیبایی‌های آن تبدیل شده است.

4. شهر باستانی حریره

حریره یکی از قدیمی‌ترین نواحی جزیره کیش است و باستان‌شناسان قدمت آن را به 1000 سال قبل نسبت می‌دهند. جالب است بدانید که سعدی- شاعر بزرگ کشورمان- نیز از این شهر باستانی بازدید کرده و در گلستان به وجود این شهر اشاره کرده است. بازدید از آن خالی از لطف نیست.

5. درخت سبز کیش

هر چند عجیب به‌نظر می‌رسد، اما این درخت 600 ساله هم یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره محسوب می‌شود. حتی بعضی از بومی‌ها عقیده دارند که این درخت مقدس است و افراد با دخیل‌بستن به آن به خواسته‌ها و حاجت‌های خود می‌رسند!

هنگام سفر به کیش کجا می‌توانیم اقامت داشته باشیم؟

خوشبختانه جزیره کیش از امکانات رفاهی زیادی برخوردار است و هنگام سفر به این جزیره اقامت راحتی را می‌توانید تجربه کنید؛ از اجاره سوئیت در کیش گرفته تا اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌های کیش. همچنین، انواع رستوران و کافی‌شاپ هم در این ناحیه ساخته شده است که با کیفیت بالای غذاهای خود اقامتی به‌یادماندنی در جزیره را برای شما رقم می‌زنند.

کیش، نگین مرجانی خلیج فارس

کیش یکی از بهترین مقصدها برای مسافرتی دل‌انگیز در بهار است. آب‌وهوای بسیار دلپذیر جزیره در کنار تفریحات فراوان و امکانات عالی جزیره، آن را به مقصدی محبوب در میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. در مقاله حاضر با شما درباره سفر به کیش در فصل بهار صحبت کردیم و انواع تفریحاتی را که با سفر به این جزیره دوست‌داشتنی می‌توانید تجربه کنید، معرفی کردیم. برای رزرو آنلاین انواع اقامتگاه و سوئیت در کیش به سایت یا اپلیکیشن جاباما سر بزنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا