مهارت های زندگی

طرز حرف زدن با همسر چگونه است؟ جذب همدیگر با حرف زدن درست

چگونه با همسر خود درست و مناسب حرف بزنیم؟

احتمالاً در خانواده‌های زیادی شاهد بوده‌اید که زن و شوهرها در منزل با الفاظ زیبا همدیگر را صدا می‌زنند. این‌گونه افراد دارای مهارت‌های ارتباطی بسیار قوی هستند و به‌خوبی می‌دانند که مکالمه‌های خوب چه تأثیری در زندگی آن‌ها دارد. اگر  زوجین با مهربانی و ملایمت با یکدیگر صحبت کنند، حتی در برابر درخواست‌های منفی نیز موضع‌گیری آن‌چنانی ندارند‌. در این مقاله از جوان ایرانی شیوه صحیح صحبت کردن با همسر را برای شما بیان می‌کنیم.

شیوه صحیح صحبت کردن با همسر

هرگز هنگام صحبت با همسر خود گارد نگیرید و یا به حالت دست به سینه ننشینید. زیرا در این صورت در همان ابتدای مکالمه دید بدی در ذهن فرد مقابل خواهید گذاشت. خشن و به حالت بازجویی با همدیگر بحث نکنید، سعی کنید در کمال آرامش با هم گفتگو کنید تا بتوانید به نتیجه خوبی برسید. در ادامه چندین راهکار مناسب را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید با همدیگر بهتر صحبت کنید.

عدم گفتگو در زمان‌های استرس‌زا

به‌هیچ‌وجه درزمانی که زن و شوهر استرس دارند، بحثی را شروع نکنید. به‌عنوان‌مثال هنگامه همسر شما فوتبال می‌بیند و یا یک بازی پرهیجانی را مشاهده می‌کند با او بحث نکنید.  معمولاً در هنگام صبح افراد استرس کمتری دارند، درواقع به دلیل خواب خوب و آرام بخشی که در شب داشته‌اند با آرامش بیشتری می‌توانند مکالمه را ادامه دهند.

داشتن زمان و مکان خصوصی

حتماً برای صحبت با یکدیگر زمانی که هیچ‌کس نیست و درجایی که فقط خودتان دوتا هستید، مکالمه را شروع کنید. در حضور فرزندان، همسایه، فامیل و افرادی از این قبیل بحث‌های مهن زندگی را شروع نکنید. زیرا در این صورت نه تنها هرکسی به خودش اجازه می‌دهد که در مورد زندگی شما نظر دهد بلکه ممکن است که بین شما دعوا و مشاجره نیز ایجاد شود.

غرور و خودخواهی را کنار بگذارید

هنگامی‌که شما با فردی ازدواج می‌کنید باید غرور و خودخواهی را کنار بگذارید. در برخی از مواقع باید از تمایلات خود چشم‌پوشی کنید و به خواسته‌های طرف مقابل توجه کنید. حتی شما می‌توانید پیش‌قدم شده و بحث دلخواهتان را شروع کنید. حتماً نباید منتظر شروع صحبت کردن همسر خود شوید‌. غرور و خودخواهی را کنار بگذارید.

عشق‌بازی کنید

حتماً در طی روز با همسر خود عشق‌بازی کنید. همدیگر را در آغوش گرفته، نوازش کنید و ببوسید. در این صورت هورمون اکسی توسین ترشح‌شده و باعث صمیمیت بیشتر می‌شود. درنتیجه احتمال تأثیرگذاری مکالمه‌های شما بسیار بیشتر بوده و طرفین احساس رضایت بیشتری از هم خواهند داشت.

 

آیا می‌دانید چگونه برای رابطه جنسی آماده شوید؟ در این مقاله به طور کامل بخوانید:

عشق بازی قبل از رابطه جنسی

فضای مجازی را کنار بگذارید

برخی از زوجین هنگام صحبت با یکدیگر درواقع در فضای مجازی مشغول دیدن پست، استوری و یا توییت‌های دیگران هستند، اما همچنان با یکدیگر گفتگو می‌کنند. این رفتار بسیار تخریب‌کننده زندگی است. درواقع هنگامی‌که قصد صحبت با یکدیگر را دارید، حتی موبایل خود را خاموش کرده و با تمرکز کامل با یکدیگر صحبت کنید. در این صورت همسر شما مطمئن می‌شود که برای شما مهم است.

ارتباط چشمی برقرار کنید

هنگام مکالمه با یکدیگر، بهتر است به چشم‌های هم نگاه کنید. اگر حواستان نباشد و به موبایل،  مکان‌های دیگر خونه و یا بخش‌های دیگر بدن نگاه کنید، به‌طورکلی مکالمه اثربخشی نخواهید داشت. درنتیجه ارتباط چشمی باعث اثربخشی بیشتری خواهد شد.

اولویت همدیگر باشید

در زندگی سعی کنید همسر خود را اولویت قرار دهید. در این صورت حس و حال خوبی به او بخشیده، همچنین اگر قصد صحبت با یکدیگر را داشته باشید همسرتان می‌داند که در هر شرایطی اولویت شما است. بنابراین با کمال میل به صحبت‌های شما گوش می‌دهد. اگر شما دوست، فامیل و یا حتی پدر مادر خود را اولویت قرار دهید، این حس را به همسر خود منتقل می‌کنید که در زندگی مشترک شما فردی به غیر از او برای شما اهمیت دارد. درنتیجه پایه‌های زندگی شما خراب می‌شود‌.

صداقت را فراموش نکنید

شیوه صحیح صحبت با همسر خود این‌گونه است که هیچ‌وقت پنهان‌کاری نکنید و همچنین دروغ نگویید. زیرا باعث از بین رفتن اعتماد بین شما می‌شود. همیشه سعی کنید شفاف باشید و باصداقت هر آنچه درون ذهنتان است را بیان کنید. سعی نکنید احساسات خود را پنهان کنید، چه فردی بهتر و نزدیک‌تر از همسر شما وجود دارد؟ بنابراین شرم و خجالت را کنار گذاشته و در کمال صداقت صحبت کنید.

شفافیت در پیام و تلفن

ازآنجایی‌که در هنگام پیام دادن و یا صحبت‌های تلفنی شرایط روحی و موقعیت مکانی شما متفاوت است، بنابراین هنگامی‌که شرایط روحی خوبی ندارید و یا در محیط پر از سروصدا و یا پرتنش هستید، تماس نگیرید و یا پیام ارسال نکنید. به محض ایجاد شرایط بهتر، اقدام به تماس و یا پیام کنید. در هنگام تماس تلفنی نیز اگر همسر شما در موقعیت مناسب نیست و نمی‌تواند درست صحبت کند، مکالمه را کوتاه کرده و سریعاً خداحافظی کنید و درواقع بحث‌های اصلی را به یک‌زمانی دیگر موکول کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم متن‌های عاشقانه را نیز در این مقاله بخوانید:

متن عاشقانه خاص

بهترین زمان صحبت کردن با همسر

زن و شوهرها باید در زمان و مکان مناسب به گفتگو بپردازند. به‌عنوان‌مثال تصور کنید که زن در حال آشپزی است و یا باید بچه را بخواباند، در این صورت مرد باید صبر کرده و اجازه دهد که همسرش کارش را به پایان برساند و سپس با او صحبت کند‌‌. زن نیز به محض اینکه شوهرش از بیرون می‌آید نباید با او بحث کند، زیرا همسرش خسته و درگیر مسائل شرکت و خارج از خانه است.

همچنین باید به نوبت به صحبت کردن ادامه دهید، درواقع بین مکالمه کمی صبر کنید و حرکات مقابل را همسر خود را تحت نظر داشته باشید. شما باید بررسی کنید که آیا طرف مقابل علاقه‌ای به ادامه این مکالمه دارد یا خیر. اگر علاقه ندارد، سعی کنید صحبت‌های خود را بسیار کوتاه کنید.

باعث ایجاد حال بد هم نشوید

تمامی افراد هنگامی‌که خسته هستند نمی‌توانند به خوبی تمرکز کنند و توانایی تحلیل مسائل مختلف را ندارند. بنابراین اگر مشاهده کردید که همسر شما به هر دلیلی خسته است، از بیان مسائل مهم زندگی پرهیز کنید‌. در این مواقع می‌توانید مکالمه‌های روزمره با یکدیگر داشته باشید و باعث آرامش درون یکدیگر شوید. اگر در هنگام خستگی مکالمه‌های زیادی با همسر خود داشته باشید، نه‌تنها هیچ تأثیری ندارد، بلکه باعث ایجاد حس و حال بد در یکدیگر می‌شوید.

داشتن اختلاف‌نظر طبیعی است

اگر در هنگام گفتگو به مشکل خوردید و نظرات شما با هم یکی نبود، باید بدانید که این اختلاف‌نظر بسیار طبیعی است. مهم این است که هیچ‌گاه همدیگر را تحقیر نکنید، با یکدیگر کنار آمده، اختلافات همدیگر را پذیرفته و سعی در حل مشکلات کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا