آشپزی و خانه داری

طرز تهیه انواع املت: ساده + لاکچری، اسپانیایی و ترکی

طرز تهیه انواع املت خوشمزه (ایرانی + خارجی)

طرز تهیه املت در انواع مختلف آن از ساده‌ترین حالت گرفته تا نمونه‌های خوشمزه با گوجه، قارچ و مدل‌های خارجی آن از جمله ترکی، ایتالیایی، فرانسوی و غیره را در این مقاله به طور کامل آموزش می‌دهیم. در این قسمت با ما باشید تا به بررسی بهترین دستورالعمل‌های تهیه یک تخم مرغ خوشمزه بپردازیم.

طرز تهیه املت گوجه

یکی از سبک‌های جذاب و دوست‌ داشتنی در طرز تهیه املت، استفاده از گوجه برای آن است که در این حالت می‌توانید این غذا را به صورت سنتی و با طعمی فوق‌العاده به روش زیر تهیه کنید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
گوجه فرنگی 8 عدد (بزرگ)
تخم مرغ 4 عدد
پیاز 1 عدد (بزرگ)
روغن و آویشن به میزان موردنیاز
نمک و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
فلفل دلمه 1 عدد (اختیاری)

با تهیه مواد بالا مراحل زیر را برای طرز تهیه املت دنبال کنید:

  • گام اول: اولین مرحله در طرز تهیه املت گوجه‌ای آن است که پیاز را شسته، آن را به حالت نگینی خرد کنید و بگذارید تا در یک تابه تفت بخورد. استفاده از پیاز خرد شده می‌تواند طعم املت را جذاب‌تر کند.
  • گام دوم: در مرحله دوم، بایستی با سبک شدن پیاز، موادی ادویه کاری، زردچوبه را به آن اضافه نمایید. حال بایستی پوست گوجه فرنگی را گرفته و آن را به حالت ریز خرد نمایید. حال لازم است تا گوجه را به محتوای قابلمه اضافه نمایید.
  • گام سوم: در این قسمت بایستی گوجه فرنگی را تفت بدهید به طوریکه در آن بسته و آب بیفتد. سپس بایستی گوجه‌ها بگذارید تا با یک دمای متوسط، آب آنها بخار شود و جا بیفتد.
  • گام چهارم: در مرحله بعدی از طرز تهیه املت گوجه‌ای، بایستی (در صورت میل شما)، از فلفل دلمه‌ای استفاده کنید که در این حالت آن را به صورت نگینی خرد می‌کنید، سپس بایستی آن را به محتوای قابلمه اضافه کرده و بگذارید همراه با گوجه به حدی نرم شود که جا افتاده و تفت داده شوند. در حالتی که نرم و تا حدی پخته شد، بگذارید تا حرارت ببیند.
  • گام پنجم: سپس بایستی تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و با اضافه کردن آنها، آویشن را نیز بیفزایید.
  • گام ششم: حال موقع آن است که ادویه (نمک و فلفل) را اضافه کنیم و آنها را مدام هم میزنیم تا زمانی که تخم مرغ سفت شده و به صورت کامل پخته شود.

حال وقت سرو کردن تخم مرغ لذیذ و خوشمزه گوجه‌ای است که می‌توانید با نان بربری یا سنگگ داغ آن را میل کنید و روزتان را با یک انرژی کامل شروع کنید.

طرز تهیه املت ساده و خوشمزه

شما می‌توانید به روش‌های مختلفی به تهیه املت اقدام کنید که در ادامه 2 روش مختلف آن را بیان می‌کنیم. املت و تخم مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاها در جهان و ایران است که می‌تواند برای استارت یک روز پرانرژی جذاب باشد. شما می‌توانید از آن برای صبحانه و شام استفاده کنید. در ادامه برای بررسی طرز تهیه املت ساده و خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه املت خوشمزه با رب

یکی از دستورالعمل‌های ساده برای طرز تهیه املت استفاده از رب است که می‌توان گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
رب گوجه فرنگی 2 قاشق سرپر
تخم مرغ 4 عدد (بزرگ)
نمک و فلفل سیاه به میزان موردنیاز
زردچوبه و روغن به میزان موردنیاز

حال برای تهیه این دستورالعمل داریم:

  • گام اول: در اولین قدم از طرز تهیه املت خوشمزه با رب بایستی تابه را بر روی حرارت مناسب قرار داده و 2 قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه نمایید. حال بایستی زمانی که روغن داغ شود، رب گوجه را به آن بیفزایید و بگذارید تا خوب تفت بخورد. خوب پخته شدن رب گوجه اهمیت بسیاری در طعم دار کردن و خوشمزه کردن املت شما دارد.
  • گام دوم: حال بایستی زمانیکه رب شما پخته شد، رنگ آن باز و خامی آن گرفته شد، حال زردچوبه و فلفل بیفزایید و سپس تخم مرغ‌ها را اضافه کنید.
  • گام سوم: حال بایستی مقداری نمک بر روی تخم مرغ‌ها اضافه کرده و سپس به مدت 5 دقیقه آن را هم بزنید. شما می‌توانید با آماده شدن املت، آن را به همراه پیاز، سبزیجات خوردنی و نان تازه میل کنید و از این طرز تهیه املت ساده و خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه املت خوشمزه با سیر

یکی دیگر از دستورالعمل‌های ساده و خوشمزه برای املت، استفاده از سیر است که می‌توان در این رابطه گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 3 عدد
گوجه 2 عدد
سیر 2 – 3 حبه
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان موردنیاز
ادویه و روغن به میزان موردنیاز

حال برای تهیه این مورد داریم:

  • گام اول: ابتدا بایستی گوجه‌ها را خرد کرده و بر روی اجاق گاز بگذارید. ماهیتابه را روغن زده و به همراه گوجه روی حرارت می‌گذاریم.
  • گام دوم: حال بایستی زردچوبه را اضافه نموده، صبر می‌کنیم تا گوجه و محتویات کامل له و پخته شود (درب قابلمه بسته)، زمانی که آب آن گرفته شد سیر را ریز ریز کرده و به آن اضافه می‌کنیم. حال روغن را تفت داده و تخم مرغ‌ها را به همراه نمک، ادویه و فلفل اضافه می‌کنیم.
  • گام سوم: بعد از چند دقیقه غذای شما آماده است و می‌توانید این طرز تهیه املت با سیر را نوش جان کنید.
طرز تهیه املت گوجه
شیوه پخت املت گوجه

طرز تهیه املت قارچ

استفاده از املت قارچی می‌تواند بسیار خوشمزه و مقوی باشد. در این حالت ابتدا مواد زیر را برای 4 نفر (مدت زمان 20 دقیقه) تهیه کنید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 4 عدد
قارچ 200 گرم (به صورت خرد شده)
پنیر پیتزا 75 گرم
فلفل، نمک به میزان موردنیاز
کره 30 گرم
گوجه فرنگی 2 عدد (به صورت خرد شده)
جعفری نصف فنجان
کاسه، همزن دستی یا چنگال، ماهیتابه نچسب وسایل موردنیاز

حال داریم:

  • گام اول: ابتدا بایستی ماهیتابه را برای داغ شدن روی اجاق گذاشته و سپس به میزان دو سوم کره را به آن بیفزایید. زمانی که ذوب شد، حال نوبت آن است که قارچ و گوجه خرد شده را به ماهیتابه اضافه نموده و صبر کنید تا تفت خورده و آب آن تبخیر شود.
  • گام دوم: حال بایستی تخم مرغ‌ها را در یک ظرف یا پیاله مجزا ریخته و آن را با مواد دیگر از جمله جعفری، پنیر پیتزا، فلفل، نمک، شیر یا آب مخلوط کنید.
  • گام سوم: حال بقیه کره را در ترکیباتی که درون ماهیتابه است به همراه تخم مرغ بیفزایید. حال به مدت 5 دقیقه بگذارید و سپس آن را برگردانده و طرف دیگر آن را هم به مدت 3 دقیقه در حرارت بگذارید. حال بایستی این مواد را رول کرده و کامل بپزید.
  • گام چهارم: حال غذای شما آماده است و می‌توانید آن را به همراه پنیر رنده شده و یا فلفل دلمه‌ای تزئین نمایید.

طرز تهیه املت ایرانی

در ادامه بررسی طرز تهیه املت به یکی دیگر از دستورالعمل‌ها می‌پردازیم. در مورد طرز تهیه املت ایرانی می‌توان به مدل تخم مرغ و سوسیسی آن اشاره کرد که می‌توان گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 2 عدد
سوسیس آلمانی 1 عدد (بزرگ) | یا 2 عدد سوسیس کوکتل
نمک و فلفل به میزان موردنیاز
کره (یا روغن زیتون) به میزان موردنیاز

حال داریم:

  • ابتدا سوسیس‌ها را به حالت دایره وار برش زده، سپس آنها را در یک ماهیتابه با کره گرم نمایید. حال بایستی آنها را بر روی شعله گاز سرخ کرده و زمانی که دو طرف سوسیس به حالت طلایی رنگ درآمد، نوبت آن است که تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید.
  • شما می‌توانید زرده را کمی هم زده و املت را به حالت عسلی تهیه کنید که خوشمزه‌تر شود.
طرز تهیه املت قارچ
راهنمای پخت املت قارچ

طرز تهیه املت ایتالیایی

حال به سراغ املت‌های خارجی می‌رویم و اولین مورد آن را با املت ایتالیایی شروع می‌کنیم. این نوع تخم مرغ می‌تواند با مدل زائقه ایرانی‌ها هم یکسان بوده و به شما کمک کند تا با انواع مختلفی از مواد فرعی آن را تهیه کنید. ابتدا مواد زیر را تهیه نمایید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 3 عدد
سینه مرغ ½ عدد
قارچ 200 گرم
سیب زمین 2 عدد
پیاز 2 عدد
ذرت 3 قاشق غذاخوری
اسفناج 1 پیمانه
پنیر پیتزا به میزان موردنیاز
نمک، فلفل، آویشن به میزان موردنیاز
گوجه فرنگی 1 عدد

حال با تهیه مواد بالا داریم:

  • گام اول: ابتدا بایستی سینه مرغ را آماده کنید. در این حالت بایستی آن را به همراه پیاز قاچ کرده و سپس به همراه آب و نیز نمک و فلفل سیاه بگذارید تا خوب پخته شود. حال آن را از قابلمه بیرون آورده و به کمک چاقو تکه تکه نمایید.
  • گام دوم: حال در طرز تهیه املت ایتالیایی وقت آن است که پیاز و سیب زمینی را تفت دهید. در این حالت بایستی سیب زمینی را ابتدا به صورت نگینی خرد کنید، حال بایستی آن را درون تابه با مقداری روغن تفت داده و در یک ظرف جدا بگذارید. حال در همان تابه باید پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و بگذارید تا طلایی رنگ شود. بعد از این کار، قارچ‌های خرد شده را بیفزایید. شما می‌توانید برای آنکه قارچ‌های تازه شما سیاه نشود، از 1 قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده نمایید و آن را با حرارت بالا تفت دهید.
  • گام سوم: در مرحله بعدی بایستی گوجه را اضافه کنید. در این حالت شما می‌توانید گوجه‌هایی را که دارید، خرد کرده و سپس آنها را به همراه قارچ اضافه نمایید. حال بگذارید تا تفت بخورد و می‌توانید ذرت، اسفناج خرد شده و نیز مرغ را به آن اضافه نمایید. حال صبر کنید تا گوجه و اسفناج تفت خورده و تبخیر شود. حال می‌توانید موادی مانند نمک، آویشن و فلفل سیاه را به آن اضافه نمایید و مواد را کامل یکدست کنید.
  • گام چهارم: حال در قسمت چهارم از طرز تهیه املت ایتالیایی آن است که ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه انداخته، سپس آن را از حالت لختگی خارج نموده و به صورت کامل بر روی تابه بریزید. حال حرارت را کم کرده و بگذارید تا کامل پخته شود. زمانی که عملیات پختن انجام شد، بایستی پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. سپس بایستی این مواد را در یک فر گذاشته و بگذارید در فر بپزد. حال می‌توانید املت ایتالیایی خود را به همراه نان و سس میل نمایید.

در حالتی که فر ندارید، می‌توانید با بستن درب تابه، پنیر را بگذارید تا ذوب شده و بپزد. همچنین برای زیبایی می‌توانید از سبزیجات بر روی این نوع املت استفاده کنید.

طرز تهیه املت فرانسوی

یکی از با اصالت‌ترین و پرطرفدارترین نوع املت‌ها، املت فرانسوی است که در این حالت می‌توانید با طعم و ظاهر خوبی که دارد، از آن برای یک وعده غذایی خوشمزه 4 نفره (با دستورالعمل طرز تهیه املت زیر) استفاده کنید. در این حالت داریم:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 6 عدد
قارچ 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
روغن مایع به میزان موردنیاز
نمک، فلفل سیاه به میزان موردنیاز
فلفل دلمه‌ای 1 عدد

حال داریم:

  • گام اول: ابتدا بایستی گوجه را تمیز کرده، بر روی تخته به صورت حلقه‌ای برش دهید. حال زمان آن است که فلفل دلمه‌ای را نیز تمیز کرده و خرد کنید. (گوجه را به حلقه‌های نازک برش ندهید)
  • گام دوم: سپس زمان آن است که قارچ را شسته، به صورت ورقه‌ای خرد کنید. در یک تابه روغن بریزید و قارچ را به آن بیفزایید. در این حالت توجه کنید که تفت دادن قارچ به حدی نباشد که ظاهر آنها خراب گردد. مقداری نرم شدن و سرخ شدن کافیست.
  • گام سوم: در این قسمت از طرز تهیه املت، یک پیاله تخم مرغ را شکسته و می‌ریزیم. حال بایستی آن را در یک کاسه بریزید و بهم بزنید تا کامل یکدست شود. زمانی که این کار انجام دادید، بایستی نمک، فلفل سیاه را به آن اضافه نمایید.
  • گام چهارم: یک تابه را گرفته و بگذارید تا روغن در آن داغ شود. حال تخم مرغ‌ها را به آن اضافه نمایید. 2 – 3 دقیقه در حالت درب بسته بگذارید تا بپزد. حال موادی که تاکنون آماده شده را بر روی نیمی از تابه بریزید.
  • گام پنجم: حال نیمی از تخم مرغ را برگردانده و بگذارید تا در حالت درب بسته، 2 دقیقه‌ای آماده شود. استفاده سوسیس یا کالباس در تخم مرغ هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دستورالعمل طرز تهیه املت فرانسوی تکمیل است و حال می‌توانید اقدام به سرو کردن املت نموده و آن را میل کنید.

طرز تهیه املت ایتالیایی
نحوه تهیه املت ایتالیایی

طرز تهیه املت اسپانیایی

بدون معطلی در مورد املت اسپانیایی که همراه با گوشت مرغ یا ژامبون گوشت تهیه می‌شود، می‌توان گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 2 عدد
کره 25 گرم
قارچ 2 عدد
فلفل دلمه نصف یک عدد
ژامبون گوشت یا مرغ 1 ورق
نمک ½ قاشق چایخوری
گوجه 1 عدد (متوسط)
فلفل ½ قاشق چایخوری

حال با تهیه مواد بالا داریم:

  • گام اول: زمانیکه تمام مواد را کامل خرد کردید، بایستی تخم مرغ‌ها را شکسته و آنها را کامل هم بزنید. سپس نوبت آن است تا کره را در ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید تا ذوب گردد. در این حالت مواد خرد شده را در آن ماهیتابه اضافه نمایید.
  • گام دوم: حال نمک و فلفل را اضافه کنید. حال تخم مرغ را هم بزنید و با سایر مواد ترکیب کنید.

ذکر این نکته مهم است که شما می‌توانید از این دستورالعمل در حالت فر استفاده کنید که در این حالت پخت آن بهتر است. اگر می‌خواهید از ماهیتابه استفاده نمایید، بایستی درب آن را کامل ببندید.

این دستور غذا برای املت اسپانیایی می‌تواند ظرف 20 دقیقه آماده شود و برای صبحانه، پیش غذا و یا میان وعده مناسب باشد.

طرز تهیه املت ترکیه ای

انواع مختلفی از دستورالعمل‌های املت در ترکیه وجود دارد که ساده است و می‌توانید برحسب سلیقه خودتان هم به آن مواد دیگری مانند سوسیس، اسفناج، سیب زمینی، قارچ و غیره اضافه کنید. ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 6 عدد
پیاز 1 عدد (ریز شده)
سیر 4 حبه (متوسط و رنده شده)
فلفل سبز 3 عدد (قلمی شیرین)
نمک نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری
پیازچه 3 عدد
گوجه فرنگی 4 لیوان (خرد شده)

حال داریم:

  • گام اول: اولین مرحله آن است که پوست گوجه فرنگی را گرفته، سپس آن را پوره کنید و یا خرد نمایید. سپس بایستی پیاز را به حالت نگینی خرد کرده و بگذارید تا در روغن زیتون خوب تفت بخورد. حال بایستی پس از مدتی، فلفل سبز را به حالت نگینی خرد کرده و به سایر محتویات ماهیتابه اضافه کنید. سپس بایستی سیر های رنده شده را به ماهیتابه اضافه نموده و زمانی که بوی سیر به مشام شما رسید، پیازچه‌هایی که خرد کرده‌اید را به آن بیفزایید.
  • گام دوم: در قدم بعدی از طرز تهیه املت، بایستی گوجه فرنگی را به حالت نگینی خرد شده به ماهیتابه اضافه کرده و محتوای آن را هم بزنید. حال نمک، فلفل سیاه را به ماهیتابه اضافه نموده، بگذارید تا گوجه‌ها پخته شده و آب آن کشیده شود. البته در ترکیه این نوع املت آبدار تهیه می‌شود و این قسمت بسته به نظر شماست.
  • گام سوم: حال در این قسمت می بایست با توجه به سلیقه ای که دارید، تخم مرغ را کامل یا نیمه پخت بپزید و آن را در یک طرف جدا کنید. سپس به قابلمه اضافه کنید. بسته به اینکه چه سلیقه‌ای دارید، می‌توانید تخم مرغ را عسلی یا سفت کنید.

این نوع املت به نام مِنه مِن شناخته می‌شود و می‌توانید آن را به همراه سبزیجاتی مانند فلفل چیلی، روغن زیتون، سبزیجات تازه میل کنید. همچنین مواد دیگری که می‌توان به آن اضافه کرد شامل پنیر پیتزا، سوسیس معمولی و نیز گوشت خشک گاو است.

طرز تهیه املت ترکیه ای
نحوه پخت املت ترکیه ای

طرز تهیه میرزا قاسمی را در این قسمت بخوانید

طرز تهیه املت بندری

به سراغ یکی از آبدارترین و بهترین طرز تهیه املت در این مقاله می‌رویم که نام آن املت بندری است. برای آنکه دستورالعمل املت بندری را بیان کنیم، آن را به دو قسمت یعنی تهیه سوسیس و املت تقسیم می‌کنیم. در این حالت داریم:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
گوجه 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد
رب 2 قاشق غذاخوری
فلفل، نمک به میزان مورد نیاز
پیاز 1 عدد (متوسط)
سوسیس 2 عدد
جعفری به اندازه دو مشت دست
گوجه گیلاسی 6 عدد
ریحان مقدار کم

حال داریم:

  • گام اول: ابتدا گوجه را خرد کرده و سپس پوره کنید (با بلندر یا رنده). حال بایستی یک پیاز متوسط را اسلایس کرده به حالت نازک. سپس بایستی سوسیس‌ها را به حالت زاویه دار بریده و ضخامت آن را تقریبا کمی بیشتر از حالت نازک درنظر بگیرید.
  • گام دوم: یک ماهیتابه را با مقداری روغن داغ کرده و اول پیازها را داخل آن بریزید تا سوسیس بندری را آماده کنیم. حال در یک ماهیتابه بدون روغن دیگر بر روی حرارت، گوجه‌های له شده را هم بریزید. زمانی که پیاز‌ها شروع به طلایی رنگ شد، در این حالت کمی هم روغن زیتون را به گوجه‌ها اضافه کنید، مقدار کمی آب برای روی پیازها بریزید. حال تا زمان طلایی رنگ شدن، مقداری نمک، فلفل قرمز یا پودر چیلی را به اندازه 1 قاشق چایخوری بریزید.
  • گام سوم: در گام بعدی از طرز تهیه املت بندری، حال 1 قاشق غذاخوری رب گوجه را به پیاز بریزید. مقداری آب در حالتی که خشک باشد، بریزید. در این حین مقداری فلفل سیاه و نمک به گوجه بریزید و کمی هم بزنید. حال نوبت سرخ کردن سوسیس‌ها است که در این حالت بگذارید تا در یک قابلمه جدا در حالت پختن باشند. زمانی که گوجه‌ها تقریبا آماده باشند، بایستی برای عطر بهتر، مقداری ریحان را به آن اضافه کنید. برگ‌ها را خرد کرده و بریزید به قابلمه گوجه.
  • گام چهارم: زمانی که سوسیس‌ها سرخ شدند، آنها را به قابلمه پیاز بریزید. حال جعفری خرد شده را به آن بیفزایید. حال تخم مرغ‌ها را در یک کاسه جدا مخلوط کنید و بر روی قابلمه گوجه‌ها بریزید. حرارت را کمی زیاد کنید و تخم مرغ‌ها را روی قابلمه کامل تکان دهید تا پخته شود. چند گوجه گلاسی را از وسط نصف کرده و بر روی قابلمه گوجه‌ها بریزید تا خوشمزه و زیبا شود. مقداری ریحان هم برای عطر بهتر به آن اضافه کنید.
  • گام پنجم: حال در انتهای طرز تهیه املت بندری، برای تکمیل مزه می‌توانید بر روی قابلمه گوجه فرنگی، مقداری پنیر پارماسان را رنده کنید. املت آماده است و حالا می‌توانید یک ترکیب بسیار آبدار و خوشمزه را با سوسیس بندری داشته باشید.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

یکی دیگر از دستورالعمل‌ها برای طرز تهیه املت، به صورت قهوه‌ خانه‌ای یا رستورانی است که در این حالت داریم:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 4 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
روغن ½ فنجان
فلفل قرمز و سیاه به میزان موردنیاز
نمک به میزان موردنیاز
  • ابتدا بایستی در یک ماهیتابه، روغن ریخته و داغ کنید، سپس رب گوجه را به آن اضافه کرده و بگذارید تا تفت بخورد. معمولا ماهیتابه برای این کار کم عمق، کوچک و نازک است. زمانی که حالت خامی آن گرفته شد، بایستی حرارت کم نکرده و سپس نمک و فلفل را به رب اضافه کنید.
  • مرحله بعدی آن است که تخم مرغ را در تابه شکسته و آن را درون رب بهم بزنید. زمانی که این دو ترکیب مخلوط شدند، هم بزنید تا یکدست شود. حال بایستی بعد از 3 یا 4 دقیقه آن را برداشته و با یک نان لواش، پیاز میل کنید.

املت قهوه خانه‌ای به طور سنتی با رب ساخته می‌شود، هرچند در برخی از قهوه خانه‌ها از گوجه استفاده می‌شود.

طرز تهیه املت بندری
شیوه پخت املت بندری

طرز تهیه املت اسفناج

یکی از چذاب‌ترین و بهترین دستورالعمل‌ها و خوراک‌ها، طرز تهیه املت اسفناج است که درا ین حالت از آن به عنوان یک غذای رژیمی و پرکالری استفاده کنید. ابتدا مواد زیر را تهیه کنید.

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 4 عدد
اسفناج 5 عدد
قارچ 5 عدد
کره 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل به میزان موردنیاز
پاپریکا و پودر پیاز به میزان موردنیاز

حال داریم:

  • گام اول: برای این طرز تهیه املت بایستی ساقه‌های اسفناج را جدا نموده، سپس بایستی برگ‌های آن را درون لگن آب گذاشته و تمیز کنید. حال آن را آبکش نموده و آب اضافی را بردارید.
  • گام دوم: حال بایستی درون تابه بدون آنکه قبلا روغنی اضافه کنید، اسفناج را ریخته و سپس بگذارید تا نرم و پخته شود، سپس بایستی کمی روغن را اضافه نمایید.

گام سوم: حال بایستی در یک تابه دیگر، برای قارچ‌ها اقدام کنید و آن را خرد کرده و سپس با دمای بالا آن را تفت دهید. با این کار آب اضافی گرفته شده و قارچ‌ها هم تفت خورده آماده برای مخلوط شدن با اسفناج می‌شوند.

  • گام چهارم: حال این دو قارچ و اسفناج باهم مخلوط نموده و سپس تخم‌مرغ‌ها را درون تابه بیفزایید و ترکیب را کامل هم بزنید. در این مرحله از طرز تهیه املت بایستی از هم زن و یا غیره استفاده کنید. سپس مواد ادویه و نیز نمک را اضافه نموده و بگذارید بدون دخالت، تخم مرغ حالت خود را بگیرد. حال آن را با گوجه و نان کامل سرو نمایید.

طرز تهیه املت لاکچری

در پایان این مقاله از طرز تهیه املت، به یک دستورالعمل تهیه املت لاکچری یک نفره می‌پردازیم که به شرح زیر است:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
تخم مرغ 4 عدد
فلفل دلمه‌ای 2 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
جعفری تازه به مقدار موردنیاز
سیر تازه 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
نان مک یا همبرگر 2 عدد
فلفل قرمز یا سیاه به میزان موردنیاز

 

  • گام اول: ابتدا بایستی پیاز را به حالت نگینی ریز کرده و سپس 2 عدد فلفل دلمه‌ای را هم به حال تنگینی مانند پیاز خرد کنید.
  • گام دوم: حال بایستی ماهیتابه را با مقداری روغن که سطح آن را چرب می‌کند، بر روی اجاق بگذارید و سپس مواد گام اول را به آن بیفزایید و بگذارید تا تفت بخورد. همچنین به اندازه 1 قاشق چایخوری از سیر له شده اضافه کنید. حال کافیست نمک و فلفل را اضافه کرده و مواد را کامل ترکیب نمایید.
  • گام سوم: حال 3 عدد گوجه را به حالت حلقه‌ای برش زده و آنها را به ماهیتابه اضافه کنید. چند دقیقه بگذارید تا پخته شوند.
  • گام چهارم: مرحله بعد از طرز تهیه املت لاکچری، آن است که 4 عدد تخم مرغ را به آن اضافه نموده و بدون آنکه بگذارید تا مخلوط شود، در حالت خودش آن را ملایم بپزید.
  • گام پنجم: شما می‌توانید از جعفری به صورت ریز برای تزئین آن استفاده کنید.

حال املت را درون نان برگر سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه املت لاکچری
راهنمای پخت املت گران

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا