بیماری‌ها و راه درمان

قرص فولیکوژن چیست؟ آیا چاق کننده است؟

عوارض + فواید قرص فولیکوژن: نحوه مصرف آن

تابه‌حال به یک مکمل رژیم غذایی فکر کرده‌اید؟ احتمالاً برای مشکلاتی ازجمله ریزش مو و درمان سوءتغذیه ناشی از رژیم‌های لاغری نام قرص فولیکوژن را شنیده‌اید. در ارتباط با این قرص چه می‌دانید؟ این مقاله از مجله جوان ایرانی سعی دارد به سؤالات شما در ارتباط با قرص فولیکوژن پاسخ دهد. اگر قصد دارید در ارتباط با موارد مصرف، نحوه استفاده، عوارض جانبی و تأثیر قرص فولیکوژن بیشتر بدانید ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

قرص فولیکوژن ساخت کدام کشور است؟

قرص فولیکوژن ساخت کدام کشور است؟

قرص فولیکوژن ساخت کشور ایران است. این قرص با فرمولاسیون پیوسته رهش به پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سوءتغذیه، بهبود رویش و سلامت مو کمک می‌کند. مصرف این قرص به تقویت فولیکول‌ها و ریشه موها کمک می‌کند و موجب کاهش ریزش مو می‌شود.

ترکیبات قرص فولیکوژن

ترکیبات قرص فولیکوژن

ترکیبات قرص فولیکوژن شامل ویتامین‌ها، املاح معدنی و موارد موردنیاز برای پیشگیری و درمان ریزش مو است. این قرص حاوی ال-متیونین، ال-سیستین، پنتوتنیک اسید، فولیک اسید، ویتامین ب6، ویتامین E، ویتامین D، زینک، مس، سلنیوم و دی-بیوتین است. قرص فولیکوژن با تحریک و بهبود عملکرد سلولی فولیکول‌های مو از طریق تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی در فرآیندهای پایه‌ای متابولیسم عمل می‌کند.

قرص فولیکوژن یا هیرویت کدام یک؟

قرص فولیکوژن یا هیرویت

قرص هیرویت نیز یکی از مکمل‌‌های تقویت‌کننده مو است. اما برای بسیاری این سؤال همیشه وجود دارد که قرص فولیکوژن یا هیرویت؟ کدام یک بهتر است یا این دو چه تفاوتی باهم دارند؟ برخی از ترکیبات موجود در این دو قرص باهم مشترک است و تنها تفاوت شاید در مقدار و میزان این ترکیبات است. به‌عنوان‌مثال در قرص فولیکوژن 2 میلی‌گرم ویتامین ب6 وجود دارد درحالی‌که میزان این ویتامین در قرص هیرویت 5 میلی‌گرم است. همچنین میزان بیوتین در قرص فولیکوژن 50 میکروگرم و در قرص هیرویت 20 میکروگرم است. بهتر است که با در نظر گرفتن این مقادیر و اینکه کمبود کدام ماده مغذی موجب ریزش موی شما شده است، داروی خود را انتخاب کنید. در قرص فولیکوژن مقدار قابل‌توجهی ویتامین E و D3 وجود دارد درحالی‌که قرص هیرویت از آهن زیادی برخوردار است. شما با توجه به نیاز بدن خود باید یکی از قرص‌های فولیکوژن و هیرویت را انتخاب کنید.

قرص فولیکوژن برای چیست؟

قرص فولیکوژن برای چیست

همان‌طور که گفتیم فولیکوژن یک مکمل رژیم غذایی است که به پیشگیری و برطرف کردن ریزش مو ناشی از کمبود ویتامین و سوءتغذیه کمک می‌کند. این قرص سلامت سلول‌های فولیکول مو را تأمین می‌کند و همچنین می‌تواند سوءتغذیه ناشی از رژیم‌های لاغری و مصرف داروها را درمان کند. به یاد داشته باشید که این دارو تنها یک مکمل است و جهت تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری نیست.

تأثیر قرص فولیکوژن

ریزش موهای ضعیف گاهی به دلیل داشتن رژیم غذایی نامناسب و سوءتغذیه رخ می‌دهد. در این صورت قرص فولیکوژن که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر مواد موردنیاز برای تقویت مو است می‌تواند کمک‌کننده باشد تا موهایی سالم و محکم داشته باشید. با مصرف قرص فولیکوژن سلامت عمومی بدن نیز بهبودیافته و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌شود.

قرص فولیکوژن چاق‌کننده است؟

قرص فولیکوژن چاق کننده است؟

قرص فولیکوژن حاوی ویتامین‌های گروه ب و زینک است که این ترکیبات می‌توانند در افرادی که از کمبود آن‌ها رنج می‌برند اشتها ایجاد کند و موجب چاقی شود. دقت داشته باشید که این افزایش اشتها فقط در افرادی است که کمبود این مواد را دارند. به همین علت است که جواب قطعی به این سؤال نمی‌توان داد. درواقع اثر فولیکوژن بر اشتها و چاقی در همه افراد یکسان نیست. از طرفی افزایش اشتهای این قرص در همان افراد نیز آن‌قدر زیاد نیست که بتوان از قرص فولیکوژن به‌عنوان داروی چاقی یادکرد. بنابراین اگر احساس می‌کنید با مصرف این قرص دچار چاقی قابل‌توجهی شده‌اید باید علت را در چیز دیگری جستجو کنید. به‌هرحال اگر با این مورد برخورد کردید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

عوارض و فواید قرص اسپیرونولاکتون را در این مقاله مطالعه کنید:

قرص اسپیرونولاکتون برای چیست؟

نحوه مصرف قرص فولیکوژن

نحوه مصرف قرص قولیکوژن

قرص فولیکوژن یک قرص پیوسته رهش است بنابراین لازم است که قرص را به‌صورت کامل ببلعید و از نصف و خرد کردن و جویدن آن خودداری کنید. روزانه یک عدد قرص را باید با یک لیوان آب مصرف کنید. صبح‌ها بهترین زمان برای مصرف این قرص است. این قرص برای بزرگ‌سالان ارائه‌شده و نباید در کودکان و نوزادان از آن استفاده کرد. بنابراین این فرآورده را دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید.

مدت مصرف قرص فولیکوژن

همه افراد در ابتدای مصرف یک مکمل یا قرص این سؤال برایشان پیش می‌آید که من تا چه مدت باید از این قرص استفاده کنم تا تأثیر آن را ببینم؟ متخصصان پوست و مو اعتقاددارند که بلافاصله بعد از شروع مکمل متوجه تأثیر آن نخواهید شد. بنابراین مدت‌زمانی لازم است تا تأثیر مثبت خود را نشان دهد. حداقل مدتی که باید بگذرد تا بتوانید نتایج را ببینید 3 ماه است. بنابراین شما باید دو دوره از این قرص یعنی 120 عدد قرص را استفاده کنید تا تأثیر آن را ببینید. اگر ریزش مو در این دو دوره مصرف بهبود نیافت مصرف را باید تا 6 ماه نیز ادامه داد. توصیه متخصصان این است که بعد از 6 ماه مصرف مکمل‌ها را برای مدت کوتاهی قطع کنید.

عوارض قرص فولیکوژن

عوارض قرص فولیکوژن

ازآنجایی‌که مصرف تمام داروها و قرص‌ها اثرات و عوارضی به همراه دارد پس باید منتظر عوارض جانبی مصرف قرص فولیکوژن نیز باشید. این عوارض در بدن افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بروز این عوارض در افراد طبیعی است و تا زمانی که نشانه‌های رخ‌داده از شدت غیرقابل‌کنترلی برخوردار نباشند، جای نگرانی نیست. برخی از این عوارض عبارت‌اند از:

  • کاهش و در بعضی موارد افزایش وزن
  • ایجاد درد در قفسه سینه
  • ایجاد ضعف
  • تنگی نفس
  • تکرر ادرار
  • متورم شدن صورت و لب
  • ایجاد خارش در بدن
  • یبوست و اسهال
  • مشکلات فکری
  • تغییر در رفتار
  • احساس طعم فلز در دهان
  • تهوع و استفراغ
  • نفخ و درد شکم

این عوارض احتمالی تماماً در یک فرد ظاهر نخواهند شد و توصیه می‌کنیم در صورت شدت این علائم و یا بروز علائم دیگر به پزشک خود مراجعه کنید.

نکات در مورد قرص فولیکوژن

نکات قرص فولیکوژن

به یاد داشته باشید که اگر در هنگام مصرف این قرص دچار حساسیت و یا حالت تهوع شدید، دارو را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است شما به مواد تشکیل‌دهنده قرص فولیکوژن حساسیت داشته باشید. پزشک خود را از تمامی مشکلات خود ازجمله اختلالات الکترولیت، بیماری قلبی، سطح بالای کلسیم در خون، سطح بالای ویتامین D در خون و یا سنگ کلیه مطلع کنید و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید لیست آن‌ها را در اختیار او قرار دهید. به همراه مصرف قرص فولیکوژن بهتر است که روزانه فعالیت بیشتری داشته باشید. همان‌طور که گفته شد این قرص را باید به‌طور کامل مصرف کنید و از نصف یا خرد کردن آن بپرهیزید. توصیه می‌شود که برای جبران دوز قبلی دارو هیچ‌گاه دو برابر مصرف نکنید. به یاد داشته باشید که دوره درمان خود را به‌طور کامل تمام کنید زیرا علائم بیماری ممکن است بدتر شده یا به حالت اول برگردد.

کلام آخر

در این مقاله از مجله جوان ایرانی به بررسی قرص فولیکوژن پرداختیم. حال می‌دانید که قرص فولیکوژن یک مکمل رژیم غذایی برای تقویت فولیکول مو است و باید مطابق دستور پزشک مصرف شود. به‌این‌علت باید حتماً با پزشک مشورت کنید که اگر به دارو یا غذایی حساسیت دارید مشکلی برای شما پیش نیاید. اگر از الکل و فرآورده‌های الکلی نیز استفاده می‌کنید حتماً پزشک خود را مطلع کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا