بهداشت بانوان

ماسک ورقه ای چیست؟ بهترین نوع آن کدام است؟

معرفی ۸ ماسک ورقه ای عسل، انار، آلوئه ورا و ....

اگر شما نیز از افرادی باشید که به پوست خود اهمیت زیادی می‌دهند احتمالاً ماسک ورقه ای صورت را می‌شناسید. این ماسک از محبوب‌ترین ماسک‌های مراقبت از پوست است که به علت ساده بودن طرز استفاده طرفداران زیادی دارد. در این مقاله از مجله جوان ایرانی با ما همراه باشید تا انواعی از این ماسک را به شما معرفی کنیم.

 

ماسک ورقه ای صورت چیست؟

یکی از راه‌های مراقبت از پوست استفاده از ماسک صورت است. انواع زیادی از ماسک‌ها برای مراقبت از پوست وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یک راه برای شما درست کردن ماسک خانگی با مواد موردنظر داخل خانه است. این کار کمی سخت است و همه فرصت و حوصله درست کردن ماسک را ندارند. راه دیگر استفاده از ماسک‌های آماده است. ماسک‌های آماده نیز انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها ماسک ورقه ای است. ماسک ورقه ای طرز استفاده بسیار راحتی دارد و نیازی نیست که شما وقت زیادی را برای روتین پوستی خود صرف کنید. ماسک ورقه ای درواقع یک پارچه نازک و ظریف هستند که در قالب صورت یک انسان ساخته می‌شوند و به‌طور کامل روی پوست صورت شما قرار می‌گیرند. این ماسک‌ها بسته به نوعشان حاوی ویتامین‌ها، گیاهان دارویی، مواد معدنی و روغن‌های طبیعی هستند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانند نیازهای پوست شما را برآورده کنند. کافی است یک‌بار از ماسک آماده ورقه ای استفاده کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

بهترین ماسک ورقه ای صورت

بهترین ماسک ورقه ای صورت

هر فرد متناسب با نوع پوست خود و هدفی که دارد باید ماسک ورقه ای خود را انتخاب کند؛ بنابراین در کل نمی‌توانیم بگوییم که کدام ماسک از بقیه بهتر است. به‌عنوان‌مثال اگر پوست چربی دارید باید از ماسکی استفاده کنید که رطوبت کمتری داشته باشد و برای پوست‌های خشک از ماسک‌هایی که آب‌رسان هستند کمک بگیرید. برندهای مختلف به طراحی و تولید انواع ماسک‌های ورقه ای پرداخته‌اند که از عصاره‌های طبیعی و مواد شیمیایی متفاوتی برخوردارند. به همین دلیل است که افراد همیشه برای روتین مراقبت پوست خود به دنبال بهترین ماسک ورقه ای هستند. اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چند نمونه از بهترین ماسک‌های ورقه ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک ورقه ای عسل

عسل یکی از موادی است که خواص آن برای پوست از هیچ‌کس پوشیده نیست بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند از ماسک ورقه ای عسل در روتین مراقبت پوستی خود استفاده کنند. یکی از خاصیت‌های فوق‌العاده‌این ماسک آب‌رسانی قوی به پوست صورت است. با آب‌رسانی مناسب به پوست از پیری زودرس و خشکی پوست جلوگیری خواهید کرد. یکی از دلایل اصلی پیری زودرس، خشکی پوست و عدم تأمین کلاژن است. علاوه بر آن ماسک ورقه ای عسل می‌تواند نیاز پوست به مواد مغذی را برآورده کند. همچنین این ماسک برای پاک‌سازی منافذ پوست، از بین بردن لکه‌ها و روشن کردن و شفاف کردن پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد.

ماسک ورقه ای انار

انار یکی از میوه‌هایی است که حاوی مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان است که استفاده از عصاره آن در ماسک ورقه ای برای پوست‌های خشک بسیار مفید است. ساختار مولکولی انار در پوست به‌خوبی نفوذ می‌کند و رطوبت را به پوست می‌بخشد. ماسک ورقه ای انار پوست را شاداب، جوان و سرحال می‌کند. ماسک انار همچنین برای پوست‌های چرب نیز مناسب خواهد بود. این ماسک روشن‌کننده و سفت کننده پوست است که برای انواع مختلف پوست مناسب می‌باشد؛ بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. ماسک ورقه ای انار حتی در کلاژن سازی نیز مؤثر خواهد بود درنتیجه چین‌وچروک را نیز می‌تواند رفع کند.

ماسک ورقه ای لیمو

در لیست معرفی بهترین ماسک‌های ورقه ای برای صورت به ماسک لیمو رسیدیم. یکی از خواصی که همه ما از لیمو می‌شناسیم رفع سیاهی و تیرگی پوست و رفع لکه‌های پوست است. همچنین لیمو دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی است و دارای ویتامین C می‌باشد. ماسک ورقه ای لیمو که حاوی عصاره لیمو است نیز خواص لیمو را خواهد داشت. با استفاده از این ماسک می‌توانید منافذ باز پوست خود را به‌خوبی پاک‌سازی کرده و همچنین به روشن کردن نواحی تیره پوست صورت خود کمک کنید. ماسک ورقه ای لیمو علاوه بر رفع لکه‌های صورت به بهبود پوست خشک و زبر کمک خواهد کرد. این ماسک چین‌وچروک را از بین برده و برای رفع التهابات و قرمزی پوست نیز کاربرد دارد.

ماسک ورقه ای آلوئه ورا

تقریباً همه ما گیاه آلوئه ورا را یک درمان برای رفع نواقص پوست می‌دانیم. دقیقاً همین‌طور است و گیاه آلوئه ورا تأثیر زیادی در داشتن پوستی فوق‌العاده دارد. بسیاری از افراد از ژل این گیاه برای مرطوب کردن پوست خود، ماسک صورت و پاک‌کننده پوست استفاده می‌کنند. ماسک ورقه ای آلوئه ورا که حاوی عصاره آلوئه ورا است یک ضد پیری، آب‌رسان و نرم‌کننده قوی برای پوست خواهد بود. همچنین علاوه بر این موارد در درمان آکنه و لکه‌های پوستی نیز مؤثر است. ماسک آب‌رسان آلوئه ورا سرشار از ویتامین A، E، B، C و D است و حاوی مواد معدنی ازجمله زینک، پتاسیم و منیزیم خواهد بود. شادابی و درخشندگی پوست صورت شما با استفاده از این ماسک تضمینی خواهد بود.

ماسک ورقه ای برای جوش

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با پوست چرب با آن مواجه می‌شوند جوش است. مسدود شدن منافذ پوست و آلودگی‌هایی که در آن نفوذ می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را شستشو داد، معمولاً دلیل انواع جوش‌های پوستی هستند. درواقع ماسک ورقه ای ضد جوش پاک‌سازی پوست را انجام می‌دهد و تمام این آلودگی‌ها را از پوست پاک می‌کند. همچنین با آب‌رسانی و کنترل چربی پوست به رفع جوش‌ها می‌پردازد. مورد دیگری که در مورد جوش‌ها برای هر فرد مهم است جای جوش‌ها است. ماسک ضد جوش باید بتواند جای جوش را نیز از بین ببرد. ماسک ضد جوش ورقه ای خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی دارد که هر نوع باکتری و عفونت را از پوست پاک می‌کند. برای مشاهده نتیجه فوق‌العاده‌ این ماسک علاوه بر انتخاب درست آن باید به‌طور منظم و هفته‌ای دومرتبه از آن استفاده کنید.

ماسک ورقه ای برای جوش

ماسک ورقه ای کره‌ای

همه ما می‌دانیم که مردم کشور کره به زیبایی پوست خود بسیار اهمیت می‌دهند. خوب است بدانید که ماسک ورقه ای نیز اختراع مردم کره است و از مواد طبیعی، میوه‌ها و گیاهان برای تولید آن‌ها بهره می‌برند. ماسک‌های کره‌ای دارای مرغوبیت بالایی بوده و مواد را بسیار بهتر به جذب پوست درمی‌آورند. ماسک‌های ورقه ای کره‌ای چند نوع متفاوت دارند که تفاوت آن‌ها نیز در جنس آن‌ها است. این ماسک‌ها عبارت‌اند از:

  • پنبه‌ای که قدرت جذب بالایی دارد و بسیار نرم است.
  • میکروفیبر که ضخیم‌تر است و مانند پارچه ابریشم است.
  • Cupra مانند ماسک پنبه‌ای است اما شفاف‌تر از آن.
  • Tencel نوعی فیبر طبیعی که از درختان می‌گیرند و به دلیل گیاهی بودن طرفداران زیادی دارد.
  • هیدروژل نوعی از ماسک ورقه ای کره‌ای است که برای لایه‌برداری مناسب است.
  • بیو سلولز بهترین نوع است که به‌خوبی به پوست می‌چسبد.
  • فویل که آستر آن از پنبه است و مانع از تبخیر شدن رطوبت پوست می‌شود.
  • زغال چوب که از پودر زغال فشرده تهیه‌شده و تمام ناخالصی‌ها را از روی پوست حذف خواهد کرد.

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم با ماسک‌های مختلف برای درمان سیاهی دور چشم نیز آشنا شوید:

انواع ماسک برای درمان سیاهی دور چشم

ماسک ورقه ای برای پوست چرب

تولید بیش‌ازحد سموم در پوست دلیل اصلی چرب شدن پوست است و کنترل این سموم کاری سخت به نظر می‌رسد. ماسک ورقه ای به کمک پوست‌های چرب می‌آید و با موادی که در خود دارد ترشح چربی را کنترل می‌کند. کنترل ترشح چربی به همراه آب‌رسانی، پوست زیبا و بانشاطی را برای شما می‌سازد. برای نتیجه بهتر باید هر هفته، دو الی سه بار از ماسک ورقه ای برای پوست چرب استفاده کنید. قبل از استفاده نیز به‌خوبی باید صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید. توجه داشته باشید که شوینده باید مناسب پوست شما باشد. در غیر این صورت اگر چربی‌های پوست را به‌کلی از بین ببرد، غدد پوستی به افزایش تولید چربی می‌پردازند.

ماسک ورقه ای برای پوست چرب

ماسک ورقه ای برای پوست مختلط

برخی اوقات پیش می‌آید که پوست افراد نه چرب است و نه خشک. به پوست این‌گونه افراد مختلط گفته می‌شود که روی بینی و پیشانی چرب است و دیگر نقاط صورت خشک است. برای این افراد نیز ماسک ورقه ای وجود دارد. این افراد باید از ماسکی استفاده کنند که برای هر نوع پوستی مناسب باشد. ماسک آب‌رسان و پاک‌کننده انتخاب خوبی می‌تواند باشد. باید از ماسکی استفاده شود که هم‌زمان بتواند سم‌زدایی و مرطوب‌کنندگی را برای پوست فراهم کند.

 

طرز استفاده از ماسک ورقه‌ ای

مزیت ماسک ورقه‌ای آماده بودن آن و سهولت استفاده از آن است. به همین علت است که طرفداران زیادی دارد. این ماسک که در طرح صورت درست می‌شود به‌راحتی روی صورت قرار می‌گیرد. برای استفاده از ماسک ورقه ای ابتدا لازم است که نوع پوست خود را تشخیص دهید و همچنین بدانید که برای رفع چه مشکلی می‌خواهید از ماسک استفاده کنید. بعدازآن باید ماسک خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که انتخاب ماسک را با توجه به پوست و مشکل خود انجام دهید و تا جای ممکن از برند آن مطمئن باشید. بعد از تهیه ماسک و قبل از استفاده باید بدانید که پوست شما باید عاری از هرگونه آلودگی باشد؛ بنابراین لازم است که پوست خود را با شوینده مناسب پوست خود پاک‌کنید. حالا نوبت استفاده از ماسک ورقه ای است. با طراحی به شکل صورتی که این ماسک دارد به‌راحتی می‌توانید آن را روی صورت خود قرار دهید. با دست خود ماسک را بر روی پوست فشار دهید تا بچسبد. به ماسک 20 دقیقه فرصت دهید تا اثر خود را بر روی پوست گذاشته و مواد آن جذب پوست شود. بعدازآن نیز ماسک را از قسمت چانه گرفته و به سمت بالا بکشید تا از پوست جدا شود. برای نگه‌داشتن و جذب بهتر مواد بعد از برداشتن ماسک پوست خود را ماساژ دهید. می‌توانید از یک مرطوب‌کننده مناسب نیز برای حفظ خواص ماسک کمک بگیرید. توجه داشته باشید که ماسک‌های ورقه ای یک‌بارمصرف هستند و بعد از مصرف باید آن‌ها را دور بریزید.

طرز استفاده ماسک ورقه ای

کلام آخر

ماسک صورت ورقه ای بهترین و آسان‌ترین راه برای مراقبت از پوست است. این ماسک در انواع مختلفی تولیدشده و از مواد و عصاره‌های متعددی در آن استفاده می‌شود. استفاده منظم از این ماسک می‌تواند مشکلات پوستی شما را بهبود بخشد. همچنین حتی اگر پوست شما مشکلی نیز نداشته باشد برای جلوگیری و مراقبت از پوست خود می‌توانید از ماسک ورقه ای استفاده کنید. دقت داشته باشید که از برندهای معتبر ماسک ورقه ای خود را تهیه کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا