بهداشت و سلامت

مانیکور ناخن چیست؟ عکس قبل و بعد [راهنمای کامل انجام آن]

فواید و چگونگی مانیکور ناخن در خانه + آرایشگاه

مانیکور ناخن چیست؟ مانیکور ناخن مجموعه‌ای از اقدامات آرایشی و بهداشتی است که می‌تواند علاوه بر زیبایی ناخن‌ها، موجب بهداشت و سالم ماندن این قسمت از انگشتان نیز بشود. در این مقاله می‌خواهیم به صورت کامل راجع به این موضوع، فواید و چگونگی انجام آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

مانیکور ناخن چگونه است؟

امروزه با فراهم شدن انواع مختلفی از تجهیزات و مواد آرایشی، می‌توان انواع تکنیک‌ها و ترفندهای زیبایی را به خصوص در زمینه آرایش چهره، دست‌ها و نیز ناخن‌ها مشاهده نمود. یکی از این آرایش‌ها، مانیکور یا  Manicure نام دارد که به عنوان یک نوع تکنیک برای سلامت و زیبایی ناخن‌های شما است. در واقع هدف از انجام این کار، زدودن پوست‌های اضافه است، ایجاد یک فرم زیبا برای ناخن و نیز دیگر اقداماتی که می‌تواند باعث بهبود وضعیت آن شود، می‌باشد.

در مورد آنکه مانیکور ناخن چگونه انجام می‌شود، می‌توان گفت ابتدا بایستی ناخن‌های دست شما کوتاه‌تر شده، سپس بسته به سلیقه و آرایشی که مدنظر دارید، فرم و حالت موردنیاز دستان شما پیاده شود. در مرحله بعد از این، کوتیکول‌ها در این قسمت به عقب زده شده و پوست‌های زایدی که در ناخن‌های شما وجود دارد، برای ایجاد زیبایی و مرتب کردن دستان شما حذف می‌شوند. بسته به جایی که در آن عمل مانیکور را انجام می‌دهید، می‌توان موارد دیگری را نیز در دسته فعالیت‌های ناخن بیان کرد که شامل پارافین تراپی نیز شامل آن شود. حال نوبت به آرایش خود ناخن می‌رسد که روش‌های مختلفی دارد.

مانیکور ناخن چیست؟
توضیح در مورد مانیکور کردن ناخن

فواید مانیکور ناخن

از آنجایی که حفظ زیبایی و از سوی دیگر، ظرافت و نرمی دستان می‌تواند بسیار مهم باشد (به خصوص برای خانم‌ها)، مانیکور ناخن یک روش زیبایی و آرایشی جذاب برای این کار است. در کنار زیبایی که مانیکتور ایجاد می‌کند، در مورد فایده‌های آن نیز می‌توان گفت:

  • افزایش گردش خون: در طول پروسه انجام مانیکور ناخن، دست‌ها ماساژ داده می‌شود که این امر می‌تواند منجر به بهبود گردش خون و نیز محرکی برای مفاصل باشد.
  • سلامت ناخن‌ها: کاهش و به حداقل رساندن عفونت‌ها و یا مشکلاتی که می‌تواند در قسمت ناخن و یا دست ایجاد شود، یکی از دیگر مزایا و فوایدی مانیکور ناخن است. در این حالت شما می‌توانید دست‌های خود را به صورت کامل پاکسازی کنید و سلول‌های مرده را در آن از بین ببرید.
  • کاهش استرس: شما می‌توانید با تامین زیبایی دست‌های خود، اعتماد بنفسی که دارید را افزایش دهید. در این حالت یکی دیگر از مزیت‌هایی که با تمیز کردن دستان ایجاد می‌شود، کاهش استرس خواهد بود. عدم آراسته بودن یکی از شایع‌ترین دلایلی استرس و کاهش اعتماد بنفس در یک جمع است.
  • لطافت دست: مانیکورها یکی از اعمال متداول به خصوص در فصل زمستان هستند که در این حالت، شما می‌توانید از شکستگی و خشک شدن پوست دستان خود جلوگیری کنید. شما می‌توانید با جلوگیری از این مشکلات در پوست دست و ناخن، از سلامت دستان خود محافظت نمایید.

چگونه ناخن های زشت را زیبا کنیم؟

در مبحث زیبایی ناخن‌ها می‌توان به چند عامل اشاره نمود که می‌تواند موجب زشتی آن شود و بایستی در آرایش ناخن به آنها توجه کنید.

  • اولین مورد آن است که ناخن‌ها به خاطر فرمی که دارند، زشت معلوم شوند. در این حالت بهترین راه حل آن است که علاوه بر حفظ آراستی و پاکیزگی ناخن‌ها، آن‌ها را کوتاه و یکدست کنید. برای این کار می‌توانید از سوهان استفاده کنید که این کار به آسانی (با یادگیری روش صحیح آن) قابل انجام خواهد بود. در انجام این کار بهتر است ناخن‌ها را در یک جهت سوهان بکشید.
  • ارتفاع ناخن‌های خود را کاملا یکدست و یکسان کنید. همچنین از پهنا نیز ناخن‌ها را در یک اندازه مرتب کنید. در صورتی که می‌خواهید ناخن‌های بلندتری داشته باشید، می‌توانید از ناخن‌ها استفاده کنید.
  • در حالتی که انگشتان کوتاه و نیز پهنی دارید، می‌توانید از ناخن‌های خود استفاده کنید و با بلندنگاه داشتن ناخن خود، می‌توانید انگشت‌ها را از نظر باریک بودن، بیشتر جلوه دهید.
  • از روغن کوتیکول می‌توانید برای آماده سازی قسمت کوتیکول ناخن و حفظ سلامتی آن استفاده کنید. در این خصوص باید گفت با استعمال این نوع روغن، این ماده می‌تواند در بخش اطراف ناخن جذب شده و به سلامت و زیبایی پوست و ناخن شما کمک نماید.
  • از لاک برای رنگ آمیز ناخن‌ها استفاده کنید که می‌تواند راهکار خوبی در این زمینه باشد تا زیباتر معلوم شوند. برای لاک زدن از یک متخصص زیبایی کمک بگیرید و می‌توانید آن را بر روی یک لایه پوشش پایه که کامل خشک شده است، اعمال کنید.
فواید مانیکور ناخن
مزایای مانیکور ناخن برای دست

مانیکور ناخن قبل و بعد

مانیکور ناخن از چندین مرحله تشکیل شده است که در قسمت زیر می‌خواهیم کامل‌تر به آن بپردازیم. به عنوان مثال می‌توان این عمل را در 7 قسمت خلاصه کرد که به شرح زیر می‌باشد:

  • مرحله اول: شکل دادن ناخن
  • مرحله دوم: پولیش ناخن به معنای صاف کردن آنها است
  • مرحله سوم: رسیدگی به کوتیکول
  • مرحله چهارم: شستن ناخن
  • مرحله پنجم: لاک پایه
  • مرحله ششم: لاک اصلی
  • مرحله هفتم: تاپ کت

شما می‌توانید خود و یا به کمک یک متخصص زیبایی، تمام این مراحل را انجام دهید که در قسمت جلوتر به بررسی آن می‌پردازیم. شما می‌توانید یک نمونه از حالت قبل و بعد استفاده از مانیکور را در شکل زیر مشاده نمایید که در این حالت در بخش ناخن به خوبی کار شده است، موارد زاید گرفته شده و رنگ‌آمیزی آن با یک رنگ خوب انجام شده است.

مانیکور ناخن قبل و بعد
بهبود بهداشت دست با مانیکور ناخن

مانیکور ناخن کوتاه

برای کسانی که ناخن‌های کوتاهی دارند، انجام مانیکور می‌تواند کمی متفاوت‌تر باشد. در حالت کلی ما همواره ناخن‌های خود را کوتاه‌تر نگه می‌داریم. در این حالت مانیکور ناخن کوتاه به صورت زیر انجام می‌گردد:

  • ابتدا بایستی ناخن‌ها را سوهان کشیده و یک فرم مناسب را برای آن ارائه کنید. برای این کار از سوهان استفاده می‌کنید.
  • سپس بایستی ناخن‌های خود را با کمک مرطوب کننده‌ها و آب آماده کرده، بخش کوتیکول ناخن‌ها را به عقب برانید.
  • حال یک رنگ لاک را انتخاب کنید. برای ناخن‌هایی که کوتاه هستند، شما می‌توانید از رنگی استفاده کنید که متناسب با پوست دست شما باشد. همچنین پیشنهاد دیگر آن است که از رنگ‌هایی که تضاد با رنگ پوست روشن شما دارند استفاده نمایید که می‌تواند قرمز یا بنفش باشد. برای کسانی که پوست تیره دارند، می‌توانید از رنگی مانند صورتی یا نارنجی استفاده نمایید که روشن‌تر هستند. همچنین در حالتی هم که می‌خواهید ناخن کوتاه شما، بلند دیده شود، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند هلویی، صورتی کمرنگ یا یک درجه روشن‌تر که به رنگ پوست شما نزدیک هستند استفاده نمایید.

حال بایستی ادامه مراحل را انجام دهید که شامل پوشش پایه و لاک و نیز تاپ کوت و تمیز کردن اطراف ناخن می‌باشد.

مانیکور ناخن در منزل

اگر می‌خواهید مانیکور ناخن را در خانه خود انجام دهید، می‌توانید در ادامه مطلب این مراحل را دنبال کنید:

  • در مرحله اول اگر ناخن شما لاک دارید، بایستی آن را با پاک کننده غیر استون تمیز کنید. در این خصوص باید توجه کنید که پاک کننده‌هایی که استونی هستند، می‌توانند لاک شما را سریع پاک کنند اما از نظر سلامتی ضرر دارند. در واقع آنها می‌توانند به ناخن شما آسیب بزنند؛ بنابراین از پاک کننده‌های غیر استونی استفاده نمایید که مزیت آن علاوه بر این مورد، عدم خشک کردن قسمت اطراف ناخن است.
  • حال بایستی ناخن‌های خود را با ناخن گیر کوتاه کنید. توجه کنید که خیلی ناخن‌ها را از نوک آنها کوتاه نکنید. پس از اصلاح کردن ناخن‌ها، بایستی از یک سوهان استفاده کنید تا بتوانید لبه‌های زبری که وجود دارد را از بین ببرید. برای این کار هم نباید از زور و سوهان کشی زیاد استفاده نمایید. به ناخن‌های انگشتان خود یک حالت دهید. در هنگام سوهان زدن، سعی کنید از یک سمت آن و در یک جهت را براش بزنید. همچنین می‌توانید از بافر ناخن پس از سوهان زدن استفاده کنید و روی ناخن‌ها را مرتب کنید.
  • شما می‌توانید از یک ماسک دست استفاده کنید تا دستان شما را به همراه قسمت ناخن آماده کرده و مرطوب کند (به مدت 20 دقیقه). اگر این وسیله را ندارید، می‌توانید از یک مرطوب کننده استفاده کنید که کامل دستان خود را در آن ماساژ داده و تمیز کنید.
  • حال بایستی انگشتان خود را در آب قرار دهید. آب گرم به همراه مقداری تمیز کننده ملایم. انگشتان خوود را به مدت 3 دقیقه در آن بگذارید. این کار به منظور خیس کردن کوتیکول انجام می‌شود تا راحت‌تر بتوانیم آن را عقب بزنیم. همچنین از یک برس ناخن نیز برای تمیز کردن پوست اطراف آن استفاده کنید.
  • از یک کرم مانند نارگیل برای تقویت ناخن استفاده کنید. آن را به کمک یک براش یا یک تکه پنبه بر روی قسمت کوتیکول ناخن قرار دهید و کمی ماساژ دهید. لازم است تمام انگشتان را با این کرم یا روغن تقویت کنید. این مرحله را می‌توانید اکنون یا بعد از انجام دو قسمت زیر انجام دهید. (مرحله مرطوب کردن دست)
  • حال از یک پوشر کوتیکول استفاده کنید و این قسمت را به عقب بزنید. این کار را آرام و با حوصله انجام دهید. عدم صحیح انجام این مرحله می‌تواند به این قسمت و نیز به عفونت آن منجر شود.
  • حال بایستی بخش‌هایی که دارای کرم اضافی هستند را برگرفته و محل را تمیز نمایید. در صورتی هم که کرم را به کار نمی‌برید، می‌توانید از گیره کوتیکول جهت پاک کردن این ناحیه استفاده نمایید.
  • قبل از مرحله بعد باید توجه نمایید که وجود مواد مرطوب کننده می‌تواند عملیات چسباندن لاک را مختلف کند، پس باید کامل این قسمت را پاک کنید.
  • از یک لاک ناخن شفاف به عنوان یک بیس نازک استفاده نموده و یا از لاک سفید رنگ استفاده کنید.

در این مقاله چگونگی ریزش مو و تاثیر آن بر زنان مطالعه کنید.

  • حال باید لاک رویی به هنگام خشک شدن لاک زیرین استفاده نمایید. توجه کنید که قبل از این کار، شیشه لاک را بین دو دست خود چرخانده ولی آن را تکان ندهید. یعنی نباید درون آن حباب‌های هوا ایجاد شود؛ چراکه می‌تواند سبب شود تا لاک به سختی به ناخن شما بچسبد.
  • روند لاک زدن به صورت عمودی از پایین ناخن به سمت بالا انجام دهید. توجه کنید که قبل از کشیدن یک لایه رنگ، صبر کنید تا لایه قبلی خشک شود.
  • زمانی که تمام لاک ناخن خشک شد، می‌توانید از برق ناخن استفاده کنید که مرحله پایانی است. در واقع این مرحله با ایجاد یک لایه سبب می‌شود تا از ترک خوردن و یا پوسته پوسته شدن آن جلوگیری شود و یک محافظ است. برای انجام این حالت، وقتی کار مانیکور تمام شد، بایستی با مرطوب کننده روی دست و ناخن اضافه کنید. در این حالت مرطوب نگهداشتن نیز می‌تواند در سلامت دست و مانیکور موثر باشد.

وسایل مانیکور ناخن در خانه

وسایلی که می‌تواند در مانیکور کردن ناخن در خانه نیاز باشد به شرح زیر است:

  • پاک کننده لاک ناخن: ممکن است قبلا اثراتی از رنگ بر روی ناخن شما مانده باشد و یا از رنگی که زدید راضی نباشید که در این حالت می‌توانید از پاک کننده لاک ناخن استفاده کنید.
  • پنبه: همانطور که در قسمت قبل گفتیم، استفاده از پنبه می‌تواند در مالش و قرار دادن کرم‌ها و یا روغنی که برای پاک کردن، مرطوب کردن استفاده می‌کنید استفاده شود.
  • ناخن گیر و پوشر کوتیکول: ناخن گیر برای کوتاه کردن ناخن به کار می‌رود. همچنین برخی از ناخن‌ گیرها بر روی بدنه یا یک شاخه جدا، می‌توانند حالت سوهان مانند را نیز داشته باشند. همچنین به یک تکه فلزی که سر آن گود و برجسته است نیاز دارید که اصطلاحا به آن پوشر کوتیکول می‌گویند تا بتوانید بخش کوتیکول را عقب بزنید و لاک را به صورت کامل بر روی ناخن اعمال کنید.
  • گیره کوتیکول و روغن آن: استفاده از گیره کوتیکول و نیز روغن آن می‌تواند به منظور کنار زدن و رطوبت و سلامت این ناحیه از ناخن‌ها به کار گرفته شود.
  • بافر ناخن: بافر ناخن از جنس اسفنج است و همان کارکرد سوهان ناخن را دارد.
  • مرطوب کننده دست: استفاده از این ماده می‌تواند برای آماده سازی دست، پاکسازی و حفظ سلامت دست و قسمت ناخن آن به کار گرفته می‌شود.
  • لاک ناخن بیس
  • لاک ناخن دلخواه
  • برق ناخن
مانیکور ناخن در منزل
شیوه انجام مانیکور ناخن در منزل

مانیکور ناخن در آرایشگاه

آرایشگاه‌ها چه در بخش مردانه که بیشتر بر روی صورت و مو کار می‌شود و چه در بخش زنان که علاوه بر این موارد، در آرایش ناخن‌ها نیز فعال هستند، خدمات و سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌کنند که یکی از این موارد مانیکور ناخن در آرایشگاه است. اگر شما هم می‌خواهید از نحوه ارائه این نوع خدمات در این قسمت آشنا شوید، می‌توانید به مطالعه راهنمای زیر بپردازید.

مراحل مانیکور در آرایشگاه

مراحل انجام مانیکور در آرایشگاه به شرح زیر است:

  • ابتدا بایستی دستان خود را به صورت کامل شسته و ضد عفونی نمایید. این مرحله را بدون استفاده از پاک کننده غیراستونی انجام دهید تا آسیبی به لایه‌های پوستی ناخن و پوست شما وارد نشود.
  • حال بایستی قسمت ناخن‌ها را به کمک فایل ناخن یا سوهان ناخن در حالت موردنظرتان برس داده و قسمت‌های اضافی را حذف کنید.
  • حال دستان خود را درون آب ولرم گذاشته بگذارید تا خیس شود. همچنین می‌توان از مواد شوینده و یا نرم کننده به میزان کم هم به این مایع اضاهف نمود.
  • حال زمانی که این قسمت از دست شما نرم شد، بایستی از یک پوشر ناخن استفاده نموده و قسمت‌های گوشت اضافی را با آن بردارید (به عقب بزنید)
  • حال نیاز دارید تا دست را یکبار دیگر در آب ولرم که می‌تواند یک تکه لیمو نیز در آن باشد، بگذارید. حال ماده پیلینگ دست را بر روی دست خود قرار داده و ماساژ دهید. می‌توانید از روغن بادام یا زیتون نیز استفاده کنید. سپس با پنبه آن را تمیز نمایید.
  • حال دستتان را باید خشک کرده و ماسک دست را بر روی آن بمالید. به جای ماسک دست نیز می‌توانید از کرم‌های نرم کننده و مرطوب کننده نیز استفاده نمایید. دست را ماساژ دهید.
  • حال یک حوله بخار را به حالت گرم داده شده (با بخار گرم) بر روی دست پیچانده و به مدت 5 دقیقه آن را در این حالت قرار دهید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، می‌توانید به جای این کار از یک کیسه فریزر استفاده کرده و دستان خود را به مدت 5 دقیقه درون آن قرار دهید.
  • با یک حوله دیگر یا اسپانج دست را تمیز نمایید.
  • از باف‌های سه طرفه استفاده کنید و در این حالت ناخن را باف زده و می‌توانید با این کار، گردش خون را در دستان به جریان بیندازید. از سوی دیگر این کارها می‌تواند قسمت ناخن را تحریک کند تا خون رسانی به آن بیشتر شده و مواد غذایی بیشتری برسد ک این امر موجب رشد و قوی‌تر شدن این امر خواهد شد.
  • حال نوبت آن است که Base coat یعنی اولین لایه روی ناخن را بر روی این بخش اعمال کنید. این کار می‌تواند منجر شود تا لاک‌ها قوی و مستحکم‌تر شوند. در واقع این لایه برای آن است که لاک بیشتر بماند.
  • می‌توانید از روغن کوتیکل استفاده کنید تا گوشت‌های اضافی در ناخن را درمان نمایید و یا این بخش را نرم کنید.
  • حال نوبت به لاک و رنگ آن است که بسته به سلیقه شما انتخاب می‌شود. به میزان یک یا دولایه از آن استفاده کنید.
  • حال می‌توانید از top coat برای شفافیت بیشتر استفاده کنید.

مانیکور ناخن پا

به حالت آرایش پا برای ناخن پا، پدیکور گفته می‌شود که در این حالت، قسمت‌هایی از گوشت اضافه پا گرفته می‌شود. همچنین دیگر کارهایی که در مانیکور ناخن پا انجام می‌گردد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کوتاه کردن ناخن پا،
  • سوهان کشیدن آن،
  • طراحی و دیزاین ناخن پا با لاک که برای آن می‌توان از لاک‌های اکلیلی، نگین، شابلون‌های مخصوص و …. استفاده نمود.

اگر می‌خواهید در خانه مانیکور ناخن پا را انجام دهید، به وسایلی مانند یک وان آب گرم، پوشر کوتیکول، سنگ پا، کرم کوتیکول، حوله تمیز، مرطوب کننده، سوهان، سنگ پا، ناخن گیر، نمک و شامپو حمام، اسکراب خوب کف پا، اسکرابر ناخن، پدهای پنبه‌ای نیاز دارید.

مانیکور ناخن پا
پدیکور چیست؟

مانیکور ناخن دست

برای آنکه بتوانید مانیکور ناخن دست را انجام دهید، می‌توانید از 7 مرحله زیر کمک بگیرید که به شرح زیر می‌باشد:

  • بخش اول شکل دادن به ناخن‌ها است که در این قسمت با ناخن گیر بایستی طول ناخن‌ها به میزان موردنظرتان کوتاه شود. در کوتاه کردن ناخن از کناره‌ها شروع کرده و از وسط نروید.
  • مرحله دوم پولیش ناخن‌ها است که در این حالت بایستی یک سطح صاف را بر روی ناخن‌ها ایجاد کرده و از بافر ناخن بر روی این قسمت استفاده نمایید. این کار به شما کمک می‌کند که ناخن‌های صافی داشته باشید.
  • مرحله سوم پرداختن به کوتیکول ناخن است که در این حالت بایستی از روغن کوتیکول استفاده کنید. استعمال این روغن سبب خواهد شد تا شما بتوانید ناخن‌هایی به حالت کشیده داشته باشید.
  • مرحله چهارم شستن ناخن‌ها است که می‌توانید پس از عقب زدن کوتیکول‌ها، با یک برس انگشتان و ناخن‌ها را بشویید. همچنین شما می‌توانید از الکل ایزوپروپیل با یک پنبه برای پاک کردن انگشتان خود استفاده نمایید.
  • مرحله پنجم اعمال لاک پایه یا بیس کت در مانیکور ناخن است. سپس در مرحله ششم لاک اصلی را بزنید و در نهایت در مرحله هفتم نوبت به لاک رویی است.

مانیکور ناخن طبیعی

برای آنکه بتوانید مانیکور ناخن را به صورت طبیعی انجام دهید، نیازی نیست وسایل متعدد و یا پیچیده‌ای را تهیه کنید. در این حالت کافیست یک ناخن گیر، یک لاک، یک سوهان و نیز یک پد و ماده تمیز کننده داشته باشید.

  • ابتدا بایستی لاک ناخن قبلی خود را با یک محلول غیر استونی و پد پنبه‌ای تمیز کنید.
  • حال نوبت آن است که دستان خود را به مدت 3 دقیقه در آب گرم قرار دهید.
  • حال از کرم‌های پاک کننده طبیعی کوتیکول استفاده کنید و ناخن‌های خود را با آن ماساژ دهید. از یک پوشر کمک بگیرید و سپس کوتیکول را به عقب بزنید.
  • یک مرطوب کننده طبیعی را که حاوی مواد مغذی و غلیظ است به کار گرفته و برای رطوبت رسانی طبیعی ناخن و دستان خود استفاده کنید.
  • در مرحله بعدی، برای تکمیل مانیکور کردن بایستی ناخن‌ها را برای لاک زدن آماده نمایید. در این حالت نباید چربی یا رطوبت زیادی روی ناخن شما وجود داشته باشد و بایستی آن را تمیز و پاک کنید.
  • حال از یک لاک پایه و شفاف استفاده کنید (بیس).
  • سپس بایستی یک رنگ موردنظر خود را به صورت یک لایه نازک بر روی لاک بیس خشک شده اعمال کنید.
  • شما می‌توانید در انتها با استفاده از تاپ کت یا یک لایه لاک دیگر، از پوسته شدن لاک ناخن جلوگیری نمایید.
مانیکور ناخن طبیعی
مانیکور طبیعی ناخن دست

آموزش مانیکور ناخن با سوهان برقی

در مانیکور ناخن با استفاده از سوهان برقی، که به روش مانیکور روسی نیز شناخته می‌شود، می‌توانید برای آرایش و زیبایی ناخن‌های خود کمک بگیرید. در این حالت شما می‌توانید از این نوع سوهان برای حذف قسمت اضافی پوست بهره ببرید.

آموزش مانیکور روسی ناخن

مانیکور کردن ناخن به روش روسی به کمک سوهان برقی قابل انجام است که در این قسمت هردو این آموزش‌ها را با هم به شما بیان می‌کنیم. در این حالت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قدم اول از مانیکور ناخن آن است که لاک ژل را پاک کنید.
  • سپس بایستی از یک سر سوهان تیز استفاده کنید و پوستی که در قسمت طراف بستر ناخن و کوتیکول اضافی است را بردارید.
  • حال سر ناخن باید با سر سوهان صاف و تمیز شود.
  • پوش کوتیکول را بدست گرفته و قسمت کوتیکول‌های ناخن را با استفاده از آن عقب بزنید.
  • حال بایستی زیر کوتیکول را سوهان بکشید. در این حالت از سوهان برقی استفاده کرده و سر سوهان را در حالت شعله‌ای کوچک زیر کوتیکول بگذارید و آن قسمت را سوهان بزنید. سرعت سوهان برقی در این مرحله باید در کمترین حالت ممکن باشد. همچنین دقت کنید که جهت چرخش سرعت سوهان شما (سر آن) خلاف جهت حرکت در دستان شما باشد.
  • حال دستگاه سوهان برقی را خاموش کرده و سپس سر سوهان در حالت مخروطی و باریک تعویض شود. حال دستگاه را روشن کرده و به کمک آن کوتیکول را عقب بزنید. توجه کنید که این مرحله نیز باید چرخش دستگاه پایین باشد.
  • پس از انجام مرحله بالا، یکبار دیگر نیز باید سر سوهان را عوض کنید و با یک سر سوهان باریک و استوانه‌ای شکل که به اندازه 1 شماره نسبت به قبلی بزرگتر باشد، آن را بر روی گوشت اطراف ناخن کشیده و تمام سطوح کوتیکول را تمیز کنید. اگر کوتیکول در این قسمت بلند باشد می‌توان برای مرحله بعد آماده باشند.
  • حال یک سر سوهان را با پاک کننده متوسط برداشته و این قسمت را به آرامی بر روی کوتیکول بکشانید. حال بایستی به کمک این وسیله، کوتیکول‌های اضافه را برداشته و قسمت اطراف ناخن را مرتب و پاکسازی کنید.
  • حال مرحله بعدی بافر ناخن است که در این حالت بایستی کمی از مایعی که خاص مانیکور است را بر روی ناخن اسپری کرده و کامل آن را بر انگشتان خود بمالید. حال بر روی یک دستمال مقداری الک بزنید و آن را دور دستان خود بپیچانید. حال بایستی آن را بر روی ناخن‌ها کشیده و در مرحله نهایی از بافر ناخن استفاده کنید (+ یک سر سوهان پاک کننده دیگر) که سطح ناخن شما به صورت کامل یکدست شود.
  • اگر می‌خواهید تا تحریک و خشکی بر روی ناخن و دست شما ایجاد نشود، می‌توانید از مقداری روغن کوتیکول نیز استفاده نمایید.

تفاوت مانیکور و پدیکور

در ساده‌ترین حالت باید گفت تفاوت مانیکور ناخن و پدیکور در این است که مانیکور همان مراقبت از ناخن‌های دست است در حالیکه پدیکور به مفهوم مراقبت از پا می‌باشد. در سمت دیگر مانیکور به ترمیم ناخن‌های دست می‌پردازد ولی در پدیکور، علاوه بر ناخن‌ها، قسمت‌های پوستی اطراف نیز ترمیم می‌شوند.

مانیکور ناخن روسی
مانیکور کردن ناخن با سوهان برقی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا