تکنولوژی

لینوکس در مقابل ویندوز؛ کدام برای هاستینگ سایت شما بهتر است؟

اگر به دنبال تهیه و خرید هاست هستید و هنوز نمی دانید هاست لینوکسی انتخاب کنید یا ویندوزی، در این بخش با ما همراه باشید تا با بررسی دقیق این دو سیستم عامل هاست، به شما بگوییم که مناسب ترین و بهترین سیستم عامل برای هاست، کدام نسخه است!

هاست چیست؟

هاست فضایی است که به یک وب سایت این امکان را می دهد که در بستر اینترنت محتوای خود را ارائه دهد. به کمک فضای هاست می توان یک سایت را به صورت دائمی نگه داری کرد.

هاست لینوکس بهتر است یا هاست ویندوز؟

به منظور مقایسه هاست لینوکس و هاست ویندوز به موارد زیر توجه کنید:

• اگر برنامه یک وب سایت به زبان aspx و asp.net باشد، هاست ویندوز گزینه مناسب تری خواهد بود.

• هاست لینوکس در مقایسه با هاست ویندوز خدمات را با قیمت ارزانتری ارائه می دهد. همچنین لینوکس خدماتی را که ارائه می دهد دارای امکانات متعددی از لحاظ اکانت زیر دامنه، ایمیل و… است.

• ثبات و امنیت سرورهای لینوکس به دلیل ویژگی های سیستم عامل آن، نسبت به سرورهای ویندوز بیشتر است.

• اگر چه سرورها از سخت افزارهایی در یک سطح بهره مند هستند که سرعت آنها تفاوت چندانی با هم ندارد اما سرورهای لینوکس نسبت به ویندوز سرویس های سریع تری را ارائه می دهند.

• هاست ویندوز نسبت به لینوکس از نرم افزارهای برنامه نویسی و ایجاد بانک های اطلاعاتی بیشتری پشتیبانی می کند.

پشتیبانی ویندوز، در مورد php به جهت ناقص بودن و پایین بودن امنیت، محدودیت هایی دارد، لذا به هیچ عنوان برای سایت هایی با php/mysql نباید از سرورهای ویندوز استفاده کرد.

• از آنجا که با هر سیستم عاملی می توان به سرورهای لینوکس متصل شد، لذا نیازی نیست که حتما کاربر از سیستم عامل لینوکس در سیستم های خود استفاده کند.

• هاست لینوکس منحصر به هیچ شرکتی نیست و توسط بسیاری از افراد داوطلب در سراسر جهان پشتیبانی می شود، اما هاست ویندوز تنها توسط مایکروسافت تولید و پشتیبانی می شود از این رو هر چه این شرکت ارائه می دهد، کاربر باید بپذیرد.

• سیستم هاست لینوکس خیلی سریع است به طوری که روی سخت افزارهای قدیمی نیز اجرا می شود در حالی که سیستم عامل ویندوز خیلی سبک نیست و آسیب پذیر نیز می باشد و ممکن است که آن را از دست دهید.

• سیستم عامل لینوکس هم برای کاربران مبتدی و هم پیشرفته مناسب است در حالی که سیستم عامل ویندوز بهترین سیستم عامل برای تازه کارها است.

• نرم افزارهای مورد استفاده در سیستم عامل ویندوز باید با هزینه دریافت شوند در حالی که لینوکس به صورت متن باز است.

• امنیت و حریم خصوصی در سیستم عامل لینوکس بالاتر است زیرا این سیستم عامل، به کاربران اجازه دسترسی به ریشه مدیریتی را نمی دهد در حالی که در ویندوز به راحتی ویروس ها به فایل ها دسترسی دارند.

• لینوکس انعطاف پذیری بالایی دارد در حالی که در ویندوز، همه چیز پیکربندی شده و بسته است.

• نصب و بروزرسانی سیستم عامل لینوکس راحت است اما در ویندوز، این کار وقت گیر و دشوار است.

• بسیاری از بازی های رایانه ای بسیار محبوب را می توان روی سیستم عامل لینوکس به صورت آفلاین و آنلاین بازی کرد.

• لینوکس برای ویرایش فایل های چند رسانه ای انتخاب های زیادی در اختیار کاربر قرار می دهد.

• سیستم مدیریت نرم افزار لینوکس به گونه ای است که به صورت ایمن و بررسی شده می توان نرم افزارهایی سالم را از روش های متعددی نصب کرد اما در ویندوز لازم است که به سایت مرجع آن نرم افزار مراجعه کرد که با این کار ممکن است که نرم افزار شامل ابزار تبلیغاتی و یا ابزارهای مخرب باشد.

هاست لینوکس آلمان چیست؟ و چه تفاوتی با هاست لینوکس ایران دارد؟

1- هاست لینوکس آلمان نزدیک‌ترین موقعیت به ایران نسبت به سایر مکان ها را دارد لذا سرعت هاست آن قابل قبول است و همچنین کیفیت بالایی دارند.

2- هاست لینوکس آلمان امکان نصب کنترل پنل اختصاصی را دارد، بهتر می باشد هاست از سرور هایی تهیه شود که کنترل پنل هایی نظیر cPanel و دایرکت ادمین در آنها نصب شده است.

3- از آنجا که شرکت های هاستینگ آلمانی با تحریم ها کاری ندارند، به راحتی می توان از این سرویس دهندگان بدون دغدغه تحریم ها، هاست لینوکس آلمان را خریداری کرد.

4- از نقاط قوت هاستینگ آلمانی می توان به دیتاسنتر هتزنر، پشتیبانی سریع تر نسبت به سایر سرویس دهندگان و پشتیبانی به صورت آنلاین اشاره کرد.

5- معمولا سرورهای هاست لینوکس ایرانی قطعی بیشتری نسبت به سرورهای خارجی (آلمان، انگلیس و آمریکا) دارند که این مورد خود سبب تاثیر منفی در کسب و کار وب سایت خواهد شد.

6- سرورهای داخل ایران در برخی زمان ها، در نتایج جستجو موتورهای گوگل یا رتبه پایین تری دارند یا اینکه در نتایج نمایش داده نمی شوند.

7- کنترل روی ارسال اسپم در سرورهای لینوکس ایران پایین است لذا این مورد سبب بلاک شدن سرور و ip آن در موتورها خواهد شد.

8- اگر کاربر(ایرانی) و سرور هاست لینوکس(ایران) در یک کشور باشند، زمان پینگ وب سایت کمتر و سرعت لود سایت برای کاربر بالاتر خواهد بود که این موضوع خود باعث رضایت بیشتر کاربر و کسب رتبه های بهتر در موتور های جستجو خواهد شد.

9- در سایت هاستیدا هاست لینوکس آلمان در دیتاسنتر هتزنر میزبانی می‌شود. این سرویس از زبان‌های برنامه‌نویسی PHP ،Python ،Node.js پشتیبانی می‌کند. هاست آلمان با استفاده از استوریج‌های NVMe، سیستم عامل CloudLinux، وب سرور لایت اسپید و کنترل پنل cPanel ارائه می‌شود.

جمع بندی:

به طور کلی هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوز نزد وبمسترها محبوبیت بیشتری دارد اما وبمسترها جهت انتخاب بهترین هاست برای وب سایت خود، ابتدا باید به درستی کلیه نیازها و امکانات مورد انتظار خود را از وب سایت، مورد بررسی قرار دهند و با توجه به نتایج حاصل، هاست مناسب وب سایت خود را انتخاب کنند. اینکه هاست لینوکس برای سایت شما مناسب است یا هاست ویندوز به وب سایت شما بستگی دارد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا