تکنولوژی

پنکه مه پاش چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از پرکاربردترین انواع پنکه‌ها، پنکه مه پاش است که بیشتر آن را در فضاهای باز می‌بینیم؛ اما این محصولات چه ویژگی‌هایی دارند و کجا از آنها استفاده می‌شود؟

پنکه مه پاش چیست و چه کاربردی دارد؟

پنکه مهپاش چیست؟

این پنکه‌ها که از آنها با نام پنکه رطوبت ساز هم یاد می‌شود، بهترین گزینه برای خنک کردن محیط‌های باز است چرا که می‌تواند ذره‌های آب را مانند مه، در هوا پخش کند. این ذرات برای تبخیر شدن نیاز به گرما دارند و بدین شیوه، به کاهش دمای محیط کمک بسزایی می‌کنند. کاربران همچنین این امکان را دارند که مواد خوشبوکننده یا ضدعفونی‌کننده را نیز به آب اضافه کرده و هوایی مطبوع را در محیط ایجاد کنند. 

با توجه به نیاز کاربران، پنکه مه پاش در سه نوع کلی تولید می‌شوند: ایستاده، دیواری و مخزن‌دار. مدل ایستاده، معمولا بیشترین طرفدار را دارد و با قابلیت تنظیم ارتفاع به فروش می‌رسد، در حالی که نمونه‌های دیواری مناسب مکان‌های بازی هستند که محدودیت فضا در آن وجود دارد.

بسته به دستگاهی که تهیه می‌کنید، منبع آب می‌تواند روی خود پنکه به عنوان یک مخزن قرار گرفته یا به نزدیک‌ترین خروجی آب متصل شود. آب ورودی در اینجا از طریق کانال‌هایی که بر روی پنکه قرار گرفته، به پشت آن رسیده و سپس از طریق نازل‌های کوچکی که در بخش جلویی قرار گرفته‌اند، به بیرون ریخته می‌شوند تا همراه با هوایی که به واسطه حرکت سریع پره‌ها ایجاد می‌شود، روی هوا پخش شوند.

شدت جریان هوا یا میزان پاشش آب در این پنکه‌ها، کاملا به دستگاهی که خریداری می‌کنید، بستگی دارد؛ هرچقدر موتور پنکه قوی‌تر و اندازه پره‌ها بزرگتر باشد، حجم بیشتری از باد خنک همراه با ذره‌های آب در هوا پخش خواهد شد.

ویژگی های پنکه رطوبت ساز

پنکه مهپاش چیست؟ رطوبت ساز چیست؟

خرید پنکه مهپاش می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته و در هزینه و زمان شما، حسابی صرفه‌جویی کند؛ در ادامه، به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

نصب آسان

راه‌اندازی و استفاده از پنکه مه پاش اصلا سخت نیست؛ کافی‌ست مطابق با اطلاعاتی که داخل دفترچه راهنما نوشته، منبع آب را به پنکه متصل کرده و از خنک‌سازی محیط با ذرات آب، لذت ببرید.

عملکرد بدون صدا

پنکه های رطوبت ساز یا مهپاش، بر خلاف ابعاد بزرگی که دارند، صدای زیادی را تولید نکرده و کاملا مناسب استفاده در محیط‌های شلوغ هستند.

تامین رطوبت هوا

از آنجایی که قطره‌های آب با فشار شدید در هوا پخش می‌شوند، محیط اطراف به هیچ‌وجه خیس نشده و در عوض، با ایجاد رطوبت به سالم‌تر شدن هوای محیط، کمک بسزایی خواهد کرد. همین مسئله نیز استفاده از این پنکه‌ها در محیط‌هایی مانند دامداری‌ها، گلخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند.

امکان استفاده در هر محیطی

پنکه‌های مهپاش در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید شده‌اند و عدم نیاز آنها به وسیله جانبی خاص باعث شده تا بتوانید در هر مکانی، به آسانی از آن استفاده کنید.

ارزش خرید بالا

کولرهای آبی و گازی یا پنکه‌های برقی، در محیط‌های باز هیچ کاربردی ندارند چرا که صرفا هوای خنک را تولید کرده و هیچ اثری روی گرمای هوا نمی‌گذارند؛ این در حالی‌ست که با استفاده از پنکه مهپاش می‌توانید رطوبت را در هوا ایجاد کرده و علاوه بر خنک کردن آن، دمای محیط را هم تا حد زیادی پایین آورید.

پنکه مه پاش کجا استفاده می شود؟

پنکه مهپاش کجا استفاده می شود؟

استفاده از این پنکه‌ها در فضاهای بسته اصلا به‌صرفه نیست؛ در عوض، پنکه مه پاش می‌تواند بهترین گزینه برای محیط‌های باز مانند رستوران، باغ، سالن‌های بزرگ و … باشد. جابجایی آسان پنکه مهپاش، استفاده از آن در محیط‌های بسیار مختلفی را امکان‌پذیر کرده است؛ از جمله:

  • کافه‌ها و رستوران‌های بزرگ
  • تراس و آلاچیق‌ها
  • گلخانه‌ها
  • فضای بیرونی باغ و ویلا
  • سالن‌های بزرگ
  • کارگاه‌ها و کارخانه‌ها
  • مرغداری‌ها و دامداری‌ها
  • محیط‌های صنعتی
  • محیط‌های شلوغ و پرازدحام

توجه داشته باشید که کاربرد این محصول برای سالن‌های صنعتی که فضای بسته‌ای دارند، چندان مناسب نیست چرا که این پنکه‌ها بیشتر برای خنک‌ کردن محیط‌های گرم تولید شده‌اند. به علاوه، اگر به دنبال پنکه‌ای مخصوص ایجاد رطوبت در گلخانه‌های بسیار بزرگی هستید که نیاز به رطوبت بالا دارند، احتمالا پنکه مه پاش برای شما مفید نخواهد بود.

سخن پایانی

قیمت پنکه مهپاش در مقایسه با دیگر انواع خنک‌کننده‌ها شاید کمی بالا باشد، اما برای افرادی که می‌خواهند فضایی بزرگ را خنک کنند، بهترین گزینه هستند و بیشترین کارایی را دارند. موتور این محصولات همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که بدون نگرانی از آسیب دیدن آن، امکان استفاده از آن در محیط‌هایی با هوای بسیار گرم را نیز خواهید داشت.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا