بازی (معرفی و آموزش بازی)

چگونه در ماینکرفت روستا پیدا کنیم؟ یافتن آن در pc + موبایل و کنسول

روستا در ماینکرفت چیست؟ چگونه آن را پیدا کنیم؟

یافتن روستا در ماینکرفت چه مزایایی دارد؟ این نوع اماکن چه جایی هستند و چگونه می‌توان آنها را پیدا کرد؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی راه‌های یافتن روستا در ماینکرفت بپردازیم و با راه‌های مختلف آن بیشتر آشنا شویم.

روستا در ماینکرفت چیست؟

یافتن روستا در ماینکرفت چگونه است؟ ماینکرفت یکی از بازی‌های بسیار محبوب در جهان است که از سال 2009 برای اولین بار منتشر شده است و تا سال 2021 به عنوان پرفروش‌ترین بازی در جهان شاخته شده است. سبک بازی به صورت جهان باز بوده و در آن باید برای بقا تلاش کنید. جالب است بدانید که تعداد بازیکنان فعال ماهانه این گیم، در حدود 140 میلیون نفر است که رقم بسیار بالایی می‌باشد.

روستا در ماینکرفت یکی از المان‌هایی است که با آن مواجه می‌شوید. همانند حیوانات، موجودات متخاصم و غیره. این عنصر، به صورت یک مجموعه یا سری از ساختمان‌ها و سازه‌های دیگر است که به‌طور طبیعی در جهان فرازمینی ایجاد می‌شوند. در این بخش‌ها موجوداتی مانند اهالی روستا، گربه‌ها، گولم‌های آهنی، دام‌های منفعل، روستائیان زامبی و تاجران زندگی می کنند. یافتن روستا در ماینکرفت می‌تواند به عنوان منبعی از منابع برای بازیکن تلقی شود که از تجارت، صندوقچه‌ها و مواد یافت شده در آن را به او می‌دهد. روستاها نیز هدف حملات تهاجمی illager ها هستند.

روستا در ماینکرفت چیست؟
ویژگی های روستا در ماینکرفت

چرا باید اقدام به یافتن روستا در ماینکرفت کنیم؟

روستاها محلی برای زندگی روستاییان هستند که در آنجا به آرامی زندگی می‌کنند و در طول شب، گولم‌های آهنی از آنها در برابر زامبی‌ها محافظت می‌کنند. بازیکنان باید سعی کنند از روستاییان به دلیل مفید بودن آنها محافظت کنند. اما چرا باعث می‌شود تا ما اقدام به یافتن روستا در ماینکرفت کنیم؟ این کار چه مزایایی برای شما خواهد داشت. در این حالت می‌توان گفت:

نوشته های مشابه
  • زیبایی و تزئین: روستاییان نزدیکترین عناصر به NPCها در Minecraft هستند. بازیکنان می‌توانند از آنها برای ایفای نقش‌های خاص در سازه‌های خود استفاده کنند. روستاییان بر اساس حرفه و منطقه خود انواع اسکین‌ها را دارند. بازیکنان می‌توانند از روستاییان به عنوان تزئینات در Minecraft استفاده کنند. با کمی خلاقیت می‌توان از روستاییان برای ایفای انواع نقش‌ها استفاده کرد.
  • فارم آهن: با کمی تلاش، بازیکنان می‌توانند تقریبا برای هر آیتم در Minecraft یک مزرعه ایجاد کنند. شما می‌توانید از روستاییان برای ساخت مزارع آهن به صورت اتوماتیک استفاده نمایید. در این حالت، وقتی گروهی از دهکده‌ها می‌ترسند، یک گولم آهنی برای محافظت از خود می‌سازند. بازیکنان می‌توانند از غارتگرها یا زامبی‌ها برای ترساندن روستاییان و وادار کردن آنها به تولید گولم‌های آهنی استفاده کنند.  گولم‌های آهنی پس از مرگ، شمش‌های آهن و poppy را ایجاد می‌کنند.
  • دستاوردها: دستیابی به اکثر دستاوردها و پیشرفت‌های مربوط به روستاییان بسیار آسان است. بازیکنانی که قصد دارند دستاوردها یا پیشرفت‌های سریع را اجرا کنند، باید روستاییان را هدف بگیرند.
  • فارم xp: روستاییان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت XP در Minecraft هستند. بازیکنان می‌توانند با روستاییان معامله کنند تا آیتم‌های متنوعی را به همراه برخی امتیازات تجربه دریافت کنند. با ساختن یک trading hall، بازیکنان نگران ساخت مزرعه XP نخواهند بود. روستاییان می‌توانند اقلام ارزان قیمت مانند کاغذ، گوشت گندیده و شیشه بخرند. با فروش این اقلام که به راحتی در دسترس هستند، بازیکنان می‌توانند زمردهای براق و مقادیر مناسبی از XP دریافت کنند.
  • تجارت و داد و ستد: مهم‌ترین مزیت و هدف از ساخت روستا، تجارت یا Trading است. با تجارت با روستاییان، بازیکنان می‌توانند اقلام ارزشمندی مانند غذا، جادو، زره، شمشیر، سلاح و غیره را دریافت کنند.

در این قسمت راجع به معرفی 14 تا از بهترین بازی های PS4 می پردازیم.

حال که با مزایای یافتن روستا در ماینکرفت آشنا شدیم، در ادامه به بررسی راه‌های رسیدن به این اماکن می‌پردازیم.

چرا باید اقدام به یافتن روستا نماییم؟
مزایای یافتن روستا در ماینکرفت

چگونه در ماینکرفت روستا پیدا کنیم؟

برای یافتن روستا در ماینکرفت، به طور طبیعی این اماکن در این بازی قرار داده شده‌اند. در اولین راهنمایی باید گفت روستاها را می‌توان در بیوم‌هایی مانند کویر، دشت‌ها، Savanna، Taiga و Tundra برفی یافت. در رابطه با چگونگی یافتن روستا در بازی ماینکرافت به این نکته توجه کنید که سبک و معماری هر روستا بر اساس بیوم آن متفاوت است. اما بیشتر آنها شامل تعداد زیادی خانه، مزرعه، و یک یا دو سازه بزرگتر هستند که همگی با مسیرهای روشن به هم متصل می شوند.

در مود بقا، هیچ راه خاصی برای یافتن نزدیک‌ترین دهکده Minecraft وجود ندارد. تنها روش یافتن روستا در ماینکرفت آن است که فقط شروع به کاوش در هر یک از بیوم‌های فوق کنید.

یافتن روستا در ماینکرفت در ویندوز

روش دیگر، استفاده از ویلجر یاب در ماینکرفت است که در این حالت می‌توانید از یک ابزار داخلی در این بازی استفاده کرده و با این کار می‌توانید موقعیت روستا را نشان دهید. این کار می‌تواند همچنین از سردرگم شدن شما نیز جلوگیری نموده و یک راه سریع برای یافتن روستا باشد. برای این کار ابتدا دستور locate village/ را در کنسول فرمان وارد کنید. سپس اینتر بزنید. حال می‌توانید نزدیکترین روستا را بیابید. برای یافتن این مکان، شما می‌توانید دکمه F3 را زده و در این صورت می‌توانید مختصات خود را بیابید. سپس به سمت مختصات خود حرکت کرده و یا از Fly نیز استفاده کنید.

نکته: برای استفاده از این چیت‌ها، بایستی یک دنیای تک نفره که در آن کد تقلب‌ها فعال شده‌اند، ایجاد کنید. در این حالت حال جهانی ایجاد می‌شود که امکان وارد کردن چیت‌ها را دارد.

راهکار دیگر یافتن روستا در ماینکرفت این است که شما می‌توانید مختصات این مکان‌ها را در حالت Creative از طریق پیاده یا پرواز پیدا کنید. همچنین برای شروع کردن بازی در نزدیکی یک روستا، می‌توانید از سد ماینکرفت با یک دهکده در نزدیکی تخم ریزی استفاده نمایید.

استفاده از سکوهای فرمان برای یافتن روستا در ماینکرفت نیز می‌تواند مانند روشی که قبلتر بیان کردیم نیز استفاده شود. در این حالت می‌توانید به عنوان مثال، فرمان گپ را کشیده و عبارت find village / را تایپ نمایید. سپس می‌توانید گزینه Enter را زده و آن را به نزدیکترین روستا بازیابی نمایید.

استفاده از Chunkbase نیز می‌تواند ایده دیگری برای یافتن دهکده‌ها باشد که می‌توانند کاملا به موقعیت یک روستا ما را نزدیک کنند. با این حال دقیق نیستند.

یافتن روستا در ویندوز
روش های یافتن روستا در موبایل

یافتن روستا در ماینکرفت در موبایل

اگر می‌خواهید در موبایل آن را بازی کنید، می‌توانید راهکار زیر را به کار بگیرید:

  • گزینه Play را انتخاب کنید.
  • یک جهان را انتخاب نمایید. برخلاف Minecraft در ویندوز، امکان فعال کردن چیت‌ها از داخل بازی در نسخه موبایل وجود دارد. به این معنی که شما می‌توانید هر دنیایی را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Pause در بالا کلیک کنید. در صورتی که از قبل تقلب‌ها را در دنیای خود فعال کرده‌اید، می‌توانید بر روی نماد چت ضربه بزنید.
  • در غیره اینصورت بر روی گزینه Setting کلیک کرده (در منوی بازی). سپس به قسمت World Option بروید. حال می‌توانید در این بخش، گزینه‌ای تحت عنوان Activate Cheats را مشاهده کنید.
  • آن را فعال کرده و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • حال بازی خود را از سر گرفته و روی گزینه X در گوشه سمت راست بزنید. آیکون Chat را کلیک کرده و یک باکس پیام برای شما نمایش داده می‌شود.
  • دستور “locate” را وارد کنید. روی فیلد متن ضربه بزنید، /locate village را تایپ کنید، و سپس روی → در سمت راست سمت راست قسمت متن ضربه بزنید.
  • حال نتیجه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید مختصات روستا را بیابید. به عنوان مثال نتیجه این چیت می‌تواند به صورت روبرو باشد: The nearest Village is at block -65, (y?), 342
  • همچنین شما می‌توانید از دستور teleport استفاده کنید. باکس چت را باز کرده و مقدار زیر را در آن وارد کنید: /tp [username] [x-coordinate] [y-coordinate] [z-coordinate]
  • نام کاربری و مشخصات را در مقادیر داخل براکت جایگزین کنید. در این حالت لازم است مقدار y را حدس بزنید. معمولا باید مختصات y را حدس بزنید که ارتفاع دهکده را تعیین می‌کند.
  • روی علامت → ضربه بزنید. در سمت راست کادر متن قرار دارد. این کار باعث می‌شود شما را به مختصات وارد شده خود از راه دور منتقل ‌کند. شما می‌توانید از این دستور تا زمانی که مختصات y آنقدر بالا نباشد که سقوط از بالا شما را بکشد یا طوری که شما را در داخل دیوار قرار دهد.
راهکارهای پیدا کردن روستا در ماینکرافت ویندوز و وموبایل
روش های پیدا کردن روستا در ماینکرافت pc

شیوه یافتن روستا در ماینکرفت کنسول

در نهایت به شیوه رفتن به روستا از طریق ماینکرفت اشاره می‌کنیم که در این حالت می‌توان گفت:

  • در این روش، نمی‌توانید از چیت استفاده کنید. بنابراین به جای آن، بایستی کد اولیه یک جهان را پیدا کنید و سپس آن را به صورت آنلاین در دهکده یاب وارد کنید تا مکان یک دهکده را پیدا کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید با استفاده از نقشه به صورت دستی به مکان روستا سفر کنید.
  • وارد بازی در کنسول شوید و بر روی گزینه Play Game کلیک کنید.
  • حال بایستی یک جهان را انتخاب کرده و گزینه A یا X را برای انتخاب و باز کردن آن بزنید.
  • به Seed جهانی که انتخاب شده دقت کنید که مجموعه‌ای از اعداد است. شما باید آن رشته اعداد را در یک وب سایت در رایانه خود وارد کنید تا دهکده‌های جهان خود را پیدا کنید.
  • حال به این لینک مراجعه کنید. این سایت ChunkBase village finder است که قبلا به آن اشاره‌ای کردیم.
  • seed number جهان خود را در سایت وارد کنید و حالا می‌توانید بر روی گزینه Find Villagers کلیک کنید.
  • حال نقشه‌ای نشان داده می‌شود که نقطه‌های زرد را در اطراف شبکه نقشه نشان می‌دهد. این نقاط نشان دهنده روستاها هستند.
  • به پایین اسکرول کرده و منویی که روی آن 13 and above است را باز کنید. آن را روی حالت XOne/PS4 یا X360/PS3 بگذارید. این کار می‌تواند نقشه روستاها را برای حالت کنسول اصلاح کند.
  • حال شما می‌توانید با زومت اوت کردن و یا رفتن به بالا یا پایین و چپ و راست نقشه، نقاط را مشاهده کنید.
  • یکی از نقاط زرد روی نقشه را انتخاب کنید، سپس به مختصاتی که در پایین گوشه سمت چپ نقشه ظاهر می‌شود نگاه کنید. به این مختصات توجه کنید تا بدانید مکان این روستاها کجا هستند.
  • یک نقشه بسازید و آن را تجهیز کنید. با استفاده از نقشه به سمت روستا حرکت کنید. زمانی که به نقاط x, z رسیدید، در نزدیکی روستا هستید.

نکته: توجه کنید که این سایت دقیق نیست ولی می‌توانید اطراف مختصاتی که داده سات را بگردید تا روستاها را بیابید. پس از رسیدن به مختصات x,z می‌توانید به دنبال مقدار y آن نیز باشید.

یافتن روستا از طریق ChunkBase village finder
روش یافتن روستا در کنسول ماینکرافت

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 28

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا