بازی (معرفی و آموزش بازی)سرگرمی

بهترین بازی های معمایی برای موبایل: ۱۵ مورد جذاب آن

بهترین بازی های معمایی موبایل (اندروید و iOS)

سبک معمایی که با نام Puzzle شناخته می‌شود، از جمله جذا‌ب‌ترین ژانرهای بازی برای گوشی‌های اندروید و iOS است که می‌تواند تا مدت‌ها شما را به خود سرگرم کند. در این دسته‌بندی، انواع مختلفی از بهترین بازی های معمایی برای موبایل عرضه شده است. این نوع از بازی‌ها در متدهای مختلفی اجرا می‌شوند که در ادامه به بررسی آن نیز می‌پردازیم. اگر به این ژانر بازی علاقمند هستید و می‌خواهید چند بازی برای گذراندن وقت خود دانلود کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با مجله جوان ایرانی همراه باشید تا 15 تا از بهترین بازی های معمایی برای موبایل را برای شما معرفی کنیم.

 

معرفی ژانر بازی معمایی در موبایل

بازی‌های ویدئویی معمایی یا Puzzle ژانری از بازی‌های ویدئویی را تشکیل می‌دهند که بر حل معما تأکید دارد. انواع معماها می‌توانند بسیاری از مهارت‌های حل مسئله از جمله منطق، تشخیص الگو، حل دنباله و تکمیل کلمات در شما را محک زده و تقویت کنند. در این سبک از بازی‌ها، بازیکن ممکن است زمان نامحدود یا تلاش‌های نامحدودی برای حل یک معما داشته باشد و یا در عین حال ممکن است محدودیت زمانی وجود داشته باشد. به‌طورکلی شما به‌عنوان یک بازیکن باید بدانید که این ژانر بسیار گسترده است، اما عموماً تا حدی انتزاعی را شامل می‌شود و ممکن است از رنگ‌ها، اشکال، اعداد، فیزیک یا قوانین پیچیده استفاده کند. برخلاف بسیاری از بازی‌های ویدئویی، گیم‌های معمایی اغلب از زندگی بازیکن می‌کاهد که با محدودکردن تعداد تلاش، بازیکن را به چالش می‌کشد. دربازی‌های ویدئویی معمایی، بازیکنان اغلب سعی می‌کنند با رسیدن به یک مکان خاص یا دستیابی به برخی معیارها، امتیاز بالایی کسب کنند یا به سطح بعدی برسند.

بسیاری از بازی‌های معمایی منشاء خود را مدیون بازی‌های فکری سنتی هستند. به عنوان مثال، Android Nim برای TRS-80 نسخه دیجیتالی بازی ریاضی Nim است. در گیم‌پلی این نوع از بازی‌ها ما شاهد آن هستیم که بازی‌های معمایی بر چالش‌های منطقی و مفهومی تمرکز می‌کنند. در حالی که بسیاری از بازی‌های اکشن و بازی‌های ماجراجویی لزوما اینطور نیست. بازی‌های پازلی یا معمایی به جای ارائه مجموعه‌ای تصادفی از معماها برای حل، معمولاً مجموعه‌ای از آنها را به صورت مرتبط ارائه می‌دهند که در یک موضوع متفاوت هستند. این موضوع می‌تواند شامل تشخیص الگو، منطق یا درک یک فرایند باشد. این بازی‌ها معمولاً دارای مجموعه‌ای از قوانین هستند، جایی که بازیکنان قطعات بازی را در یک شبکه یا فضای تعاملی دیگر دستکاری می‌کنند تا بتوانند به حل معما نزدیکتر شوند.

اگر بخواهیم چند مثال از نوع بازی‌های معمایی داشته باشیم، می‌توان گفت:

  • تشخیص و تطبیق اشیاء
  • تجسم و دستکاری اشیاء
  • حفظ الگوها و به کارگیری آنها
  • حل معماها تحت یک مدت زمان مشخص
  • و …

در ادامه با ما باشید تا به بررسی بهترین بازی های معمایی برای موبایل بپردازیم و از بهترین‌های این ژانر لذت ببریم.

بهترین بازی های معمایی برای موبایل

 

بهترین بازی های معمایی برای موبایل

بستر تلفن‌های همراه هوشمند امروزه یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای سازندگان اپلیکیشن‌های اندروید و iOS است که بتوانند بازی‌های جذابی را برای کاربران خود بفروشند. یک دسته‌بندی خاص و منحصربفرد که مخاطبان قابل توجهی دارد، بازی‌های معمایی است. در ادامه با ما باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین بازی های معمایی برای موبایل بپردازیم.

  • سری The Room: سری بازی‌های The Room یکی از ماندگارترین بازی‌ها و بهترین بازی های معمایی برای موبایل است. داستان بازی از اینجا شروع می‌شود که به دنبال نامه‌های اسرارآمیز، خود را در سفری غرق در اسرار و فریب می‌بینید. در بازی شما با یک جعبه پازل به دام افتاده‌اید و باید با استفاده از عقل خود به جنگ ناشناخته‌ها بروید تا پاسخ‌هایی را که به شدت به دنبال آن هستید بیابید. چالش‌های پیچیده و منحصر به فردی را حل کنید تا مجموعه‌ای از جعبه‌های پازلی که در اتاق‌ها قرارد ارند، به صورتی ترکیبی و هیجان انگیز از اسطوره و ماشین جلوی چشمان شما تغییر شکل داده و نمایان شوند. برای کشف پیام‌های پنهان، رمزگشایی کدها و باز کردن مکانیسم های پیچیده، بایستی تیزبین باشید تا بتوانید به حقیقت پشت حروف مرموز که شما را به اینجا کشانده است، نزدیک‌تر شوید. این مجموعه توسط شرکت Fireproof Games ساخته شده است و شما می‌توانید تاکنون 4 نسخه از آن را که منتشر شده، دنبال کنید.
  • Hello Neighbor: یکی دیگر از بهترین بازی های معمایی برای موبایل، بازی Hello Neighbor نام دارد که Hello Neighbor 2 یک بازی ترسناک مخفیانه است. این بازی در مورد کشف اسرار همسایه ترسناک شما صحبت می‌باشد. در این بازی، شما با یک همسایه (هوش مصنوعی) مواجه می‌شوید که با گذشت زمان‌، رفتار او تغییر کرده و شما را شگفت زده می‌کند.این سبک بازی به دلیل ترس و معمایی بودن آن توانسته است به سرعت در میان کاربران محبوب شود. بازی از فضای فانتزی با گرافیک جذابی بهره برده است و رنگ و لعاب و فضای آن می‌تواند در نگاه اول شما را جذب کند. از دیگر ویژگی‌های این بازی بایستی به گیم‌پلی وحشتناک و ترسناک آن و نیز هوش مصنوعی به کار رفته در بازی که از حرکات شما می‌تواند یاد بگیرد و بر ضد آن عمل کند، اشاره نمود. این بازی در نسخه موبایل و کامپیوتر در دسترس کاربران قرار دارد.
  • Gorogoa: این بازی یک طرح نو و متفاوت در بین بازی‌های معمایی دارد که می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. در این بازی تصاویری به صورت ثابت برای شما ارائه می‌شود که بایستی به کمک آن، معمای هر مرحله را حل کنید و کمی در مغزتان فسفر بسوزانید. Gorogoa یک تکامل زیبا از ژانر پازل است که در یک داستان زیبا ارائه شده و تصاویر آن توسط جیسون روبرتز طراحی شده است. به طور کلی باید گفت Gorogoa ترکیبی کامل از داستان، گیم پلی و زیبایی است که همه با هم جمع کرده تا یک تجربه واقعاً زیبا را رقم بزند. در یک بررسی توسط منتقدان، این بازی توانسته است از بین 32 نظر کارشناسان، 29 نظر مثبت و تنها 3 نظر مختلف دریافت کند، در حالیکه هیچ نظر منفی برای آن ارائه نشد.
معرفی بهترین بازی های معمایی برای موبایل

 

معرفی برترین و جذاب‌ ترین بازی های معمایی موبایل

در ادامه لیستی که در این قسمت بررسی می‌کنیم، بازی‌های بسیاری در این سبک در طول دهه گذشته توانسته است نظر کاربران را به خود جلب کند که عبارتند از:

  • Maze Machina: این بازی یک اثر متفاوت در بین بهترین بازی های معمایی موبایل تا به اینجای کار است.بازی Maze Machina توسط Arnold Rauers ساخته شده است که بازی‌های محبوبی مانند Gnomitaire و Miracle Merchant را در کارنامه خود دارد. در این بازی شما باید از آیتم‌ها استفاده کنید و از طریق یک موش که کنترل آن را برعهده دارید، از هزارتویی که در بازی طراحی شده است، موش را نجات دهید. این کار باید با حل چالش‌هایی، کلید‌های هر قسمت را بدست آورید. سیستم مبارزاتی که با دشمنان دارید، کمی متفاوت است و با اعداد سروکار دارد. در کنار این شما با چالش‌هایی از جمله غذا که هر سه مرحله سه مرحله در اختیار شما قرار می‌گیرد و باید مدیریت شود. از جمله ویژگی‌های خوب این بازی بایستی به فضای گرافیکی جذاب آن، صداگذاری و تم خاص این بازی اشاره نمود. هرچند مراحل اولیه ممکن است برای شما ساده باشد اما رفته رفته باید تمام حواس خود را برای عبور سالم از چالش‌ها به کار بگیرید.
  • Powernode: بازی Powernode با یک زیبایی بصری که ما را به یاد مینی مترو می‌اندازد، یک بازی معمایی سرگرم کننده و چالش برانگیز است که شما را مجبور می‌کند ژنراتورهای برق را متصل کرده و از ناپدید شدن آنها جلوگیری کنید. در این بازی، کابل‌های برق دائمی هستند و گره‌های بیشتری نسبت به کریستال‌های قدرت دارند که نیاز به توجه دارد. بازی پاورنود یک بازی پازلی جذاب با گرافیک متفاوتی است که می‌تواند اعتیاد آور باشد. این بازی توسط Opal Games ساخته شده است و غیر رایگان می‌باشد. هرچند شما می‌توانید هر بازی غیررایگانی را در وب‌سایت‌های مختلف ایرانی به راحتی دانلود کنید. در ابتدا همه چیز برای شما آسان است اما رفته رفته بازی سخت‌تر می‌شود. توجه کنید که این بازی نیاز به تجربه و تلاش مداوم دارد تا بتوانید از پس آن برآیید. در این بازی شما در نهایت یک نقشه مانند نقشه‌های مترو ایجاد می‌کنید که در آن نودها و ایستگاه‌های انرژی مدیریت می‌شوند.
  • Mini Metro: مینی مترو یا مترو کوتاه یکی دیگر از عنوان‌های بهترین بازی های معمایی برای موبایل است که نخستین بار برای سیستم عامل PC عرضه شد و توانست محبوبیت خوبی را بدست آورد. این بازی به عنوان بهترین بازی معمایی برای اندروید، بیشتر در زمینه طراحی خطوط مترو مربوط می‌شود که برای این کار، شما بایستی به عنوان طراح، مسیر‌های مترو را طوری ایجاد کنید که حمل و نقل در بیشترین سرعت ممکن برای آنها انجام شود. چالش این بازی رفته رفته در هر مرحله سخت‌تر می‌شود و کمبود سرعت مترو ها می‌تواند با توجه به ظرفیت کم ایستگاه‌ها، موجب اعتراضات و کاهش رضایت شود. افزایش نارضایتی نیز می‌تواند منجر به اخراج شما از کار موردنظر گردد. این بازی توانسته است امتیازی بسیار بالا و خوبی را از مخاطبان خود دریافت کند.
معرفی برترین و جذاب‌ ترین بازی های معمایی موبایل

 

بهترین بازی معمایی موبایل کدام است؟

در ادامه لیست بالا همچنین داریم:

  • Monument Valley: بازی Monument Valley یک بازی معمایی ایزومتریک زیبا در مورد یک شاهزاده خانم خاموش به نام ایدا است که سعی می‌کند راه خود را در راه‌های پیچ و خم پیدا کند. با دستکاری در دنیای اطراف آیدا، می‌توانید او را در معماری‌های سورئال بازی راهنمایی کنید. رنگ‌های پر جنب و جوش، مطابقت کاملی با سبک هنری مینیمالیستی بازی دارد. این بازی توانسته است رتبه خوبی را به جهت منحصربفرد بودن سبک آن در میان بازی‌های معمایی دریافت کند در کل بازی Monument Valley به عنوان یکی از خوش ساخت‌ترین و بهترین بازی های معمایی برای موبایل شناخته می‌شود. از ویژگی‌های خوب این بازی می‌توان به طراحی حرفه‌ای معابر و کاخ‌ها، محیط کاملا سه بعدی، صداگذاری نزدیک به واقعیت، بهینه‌شده برای لپ‌تاپ و موبایل‌، همگام‌سازی در تمامی دستگاه‌ها و … اشاره نمود. این بازی توانسته است بیش از 5 میلیون بار بارگیری و نصب شود.
  • Life is Strange: به عنوان هشتمین بازی که در این قسمت می‌خواهیم به عنوان بهترین بازی معمایی برای موبایل به شما معرفی کنیم، باید به بازی Life is Starnge اشاره کرد. این بازی که در دسته‌بندی معمایی و ماجراجویی قرار دارد، درباره دختری به نام مکس است که می‌تواند به گذشته سفر کرده و بر وقایع آینده و حال تاثیر بگذارد. داستان مکس کالفیلد، یک کارشناس عکاسی را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود او می‌تواند زمان را به عقب برگرداند و بهترین دوستش Chloe Price را نجات دهد. این زوج به زودی خود را در حال تحقیق در مورد ناپدید شدن اسرارآمیز راشل امبر، دانشجوی دیگر خود و کشف یک نقطه تاریک زندگی در خلیج Arcadia، می‌بینند. در همین حال، مکس باید به سرعت یاد بگیرد که تغییر گذشته گاهی اوقات می‌تواند به آینده‌ای مخرب منجر شود.
  • Amanita Design: از جمله بازی‌های مشهورترین بازی های معمایی برای موبایل همچنین باید به بازی‌های استودیو آمانتانیا دیزاین اشاره کرد. Amanita Design یک سازنده در Google Play است. آنها سه بازی معمایی بسیار عالی با نام‌هایSamorost 3 ، Botanicula ، Chuchel و Machinarium را ارائه کرده‌اند که هرسه توانسته‌است از اقبال خوبی برخوردار باشد. هر سه بازی دارای معماهای سرگرم کننده، سبک هنری متمایز و مکانیک بازی ساده هستند. در این بازی‌ها، اساساً شما در جستجوی سرنخ‌ها و راه حل‌های معما در سراسر جهان بازی سرگردان هستید. هر یک از آنها داستان‌های کوچک سرگرم کننده‌ای نیز دارند. به عنوان یک گیمر موبایل، حتما پیشنهاد می‌کنیم این سه بازی جذاب و منحصربفرد در دسته‌بندی معمایی و ماجراجویی را هیچ وقت از دست ندهید.
بهترین بازی معمایی موبایل کدام است؟

 

برترین بازی های سبک معمایی برای اندروید

تاکنون 9 بازی از 15تا بازی برتر در ژانر معمایی را برای شما معرفی کردیم که می‌توانید با دانلود آن، علاوه بر اینکه تا مدت‌ها خود را سرگرم کنید، هوش‌تان را نیز تقویت نمایید. در ادامه‌ی این لیست از بهترین بازی های معمایی برای موبایل همچنین خواهیم داشت:

  • Unblock Me: بازی Unblock Me یک بازی پازل هوشمندانه است که هر کسی می‌تواند آن را بازی کند. شما به سادگی بلوک‌ها را به اطراف می‌لغزانید تا شی‌ء مورد نظر شما بتواند از منطقه خارج شود. اگرچه در ابتدا ساده بنظر می‌رسد اما با پیشرفت بازی، بایستی بلوک‌های بیشتر و سخت‌تری را به چپ و راست بکشید تا مسیر صحیح آزادی را پیدا کنید. این بازی ساده اما جذاب توانسته است بیش از 50 میلیون بار نصب و اجرا شود. این بازی در بین 702 هزار نظری که دریافت کرده است، توانسته است رتبه 4.5 را برای خود اختصاص دهد. توجه کنید که Unblock Me رایگان است و می‌توانید آن را به دو صورت آنلاین و آفلاین بازی کنید. به محض اینکه دستگاه دوباره آنلاین شد، پیشرفت بازی همگام سازی می‌شود.
  • Bridge Constructor Portal: بازی Bridge Constructor یک بازی معمایی عالی مبتنی بر فیزیک در نوع خود است که توسط استودیو Headup Games ساخته شده است. این بازی که جزو بهترین بازی های معمایی برای موبایل دسته‌بندی می‌شود، در سبک پل‌سازی و انتقال وسایل نقلیه به مقصد می‌باشد. در این بازی شما می‌توانید انواع مختلفی از وسایل و ابزارها را برای ساخت پل و عبور وسایل نقلیه به کار بگیرید. از ویژگی‌های خوب این بازی بایستی به محیط گرافیکی جذاب، صداگذاری باکیفیت و فکری بودن آن اشاره نمود.
  • Sky: Children of the Light: بازی Sky Children of the Light یک ماجراجویی و معماریی در محیطی آزاد است که داستان آن در مورد کودکانی است که سعی می‌کنند نور و امید را در پادشاهی متروک پخش کنند. تنها چیزی که واقعاً باید بدانید این است که کارهای زیادی را می‌توانید در محیط بازی انجام دهید. به آرامی از تپه‌ها می‌لغزید و می‌فهمید که چگونه با موانع معمایی که مسیر شما را مسدود می‌کنند برخورد کنید. چالش این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های معمایی برای موبایل این است که افراد زیادی همزمان بازی می‌کنند. اغلب، شما باید با هم کار کنید تا موفق شوید.
جذاب ترین بازی های معمایی برای موبایل و اندروید

 

معرفی بهترین بازی های معمایی برای موبایل 2022

در نهایت برای تکامل لیستی که داریم می‌توان 3 عنوان دیگر را معرفی کرد که عبارتند از:

  • ELOH: یک بازی معمایی، ارزان و شاد است که در ساخت آن به جزئیات به خوبی پرداخته شده است. گیم پلی این بازی ساده است و بایستی در هرمرحله صداهای تولید شده را در دایره‌های رنگی مشخص و معین هدایت کنید. شما باید برای این کار، در مسیر صدا شخصیت مورد نظر را قرار دهید تا صدا به آنها برخورد کرده و هدایت شود. از ویژگی‌های این بازی بایستی به امتیاز بسیار بالا و جذابیت بصری آن اشاره نمود.
  • realMyst: یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های ماجراجویی دهه 1990 در حال حاضر برای گوشی شما این بازی به شمار می‌آید. realMyst تمام معماهای مبتکرانه را از نسخه اصلی این بازی گرفته و آنها را در تلفن هوشمند شما جا می‌دهد. از ویژگی‌های این بازی باید به سبک بسیار زیبا و گرافیک آن اشاره کرد که به خوبی می‌تواند محیط را به شما نشان دهد. گیم‌پلی جذاب و امکان تعامل با محیط از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌باشد.
  • Donut County: آخرین بازی که در لیست بهترین بازی های معمایی برای موبایل می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، بازی Donut County یک بازی معمایی بسیار جذاب معمایی است که برای دستگاه‌های تلفن همراه iOS و اندروید موجود است. معماهای داستان محور همه بر حفره‌ای مرموز که در سراسر شهرستان دونات ظاهر می‌شود، متمرکز شده است. این حفره که تحت کنترل شما می‌باشد، تا همیشه کوچک باقی نمی‌ماند و با بلعیدن اجسام اطراف بزرگتر می‌شود. در کنار کنترل این، خط داستانی نیز برای بازی وجود دارد که در یک شهر تحت اداره راکن‌ها اتفاق می‌افتد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا