ترفند

چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم؟

روش های یافتن شماره تلفن خودمان

چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم؟ در پاسخ به این پرسش روش‌های متعددی در ادامه بیان خواهند شد که می‌توانند تمام نیازها و ابهامات شما را برطرف کنند. این روش‌ها در حالت اول برای گوشی‌های اندرویدی، سپس برای iOS و در نهایت براساس کدهای دستوری اپراتورها ارائه می‌شود. برخی از این روش‌ها در کمتر از 10 ثانیه قابل انجام است و هیچ گونه هزینه‌ای را برای فرد به دنبال نخواهد داشت.

شماره تلفن همراه

شماره تلفن‌ها، مجموعه‌ای از اعداد هستند که در ایران به صورت یک سری عدد با پیش شماره خاص و به تعداد 10 رقم برای گوشی‌های موبایل و نیز 8 رقم برای شماره تلفن اماکن مسکونی و ثابت می‌باشند. این مجموعه ارقام معمولا از یکدیگر منحصر به فرد هستند و توسط شرکت مخابرات ایران ارائه می‌شوند. به طور کلی اپراتورهای تلفن همراه در ایران شامل 3 دسته کلی می‌شوند که عبارتند از:

  • همراه اول: پیش شماره‌های همراه اول به دو نوع دائمی و اعتباری تقسیم می‌شوند. به طور کلی برای همراه اول 17 پیش شماره تعریف شده است که شامل 0910 (در تمام کشور) تا عدد 0919 و نیز ارقام 0990، 0991، 0992، 0993، 0994، 0995 و نیز 0996 می‌باشند.
  • ایرانسل: دومین اپراتور بزرگ در ایران ایرانسل شناخته می‌شود که پیش شماره‌های آن در حالت دائمی و اعتباری شامل 14 عدد است. از جمله 0930، 0933، 0935، 0936 تا 0939، 0900 تا 0905 و نیز 0941.
  • رایتل: به عنوان سومین اپراتور بزرگ ایرانی می‌توان به رایتل اشاره کرد که پیش شماره‌های آن شامل 4 رقم از جمله: 0920، 0921، 0922 و نیز 0923 است.

حال با بررسی این شماره‌ها، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم؟ در این رابطه با ما باشید تا در قسمت بعدی به آن بپردازیم.

شماره تلفن ها در ایران چگونه است؟
روش یافتن شماره تلفن در اندروید

چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم ؟

چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که برخی از آنها در همه تلفن‌ها مشترک بوده و برخی منحصر به نوع اپراتور می‌شود. ابتدا در رابطه با روش‌هایی که مشترک هستند می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

روش های یافتن شماره تلفن در اندروید

در اولین روش می‌توان راهکارهایی اشاره کرد که دارندگان گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از آن استفاده کنند. در این حالت می‌توان گفت:

  • استفاده از مخاطبین: در ابتدا می‌توانید وارد گوشی موبایل خود شده و سپس به مخاطبین خود بروید. حال بایستی بر روی گزینه‌ای به نام Me یا My info بزنید. به طور معمول این گزینه در همان ردیف اول در بالای بالا قرار دارد. اما با این حال ممکن است برحسب مدل گوشی جای دیگری قرار گرفته باشد یا براساس الفبا تنظیم شده باشد. حال وارد این قسمت شده و می‌توانید شماره تلفن خود را در آن مشاهده کنید. این شماره در باکس Phone Number قرار داده شده است.
  • استفاده از تنظیمات: دومین روشی که می‌توان در پاسخ به این که چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم؟ این است که وارد تنظیمات گوشی خود شوید. حال بایستی در قسمت بالا رفته و یا اگر نبود، به انتهای گوشی اسکرول کنید. دنبال گزینه About Phone باشید. حال بر روی آن کلیک کنید. این گزینه می‌تواند به نام About Device نیز نامگذاری شده باشد. سپس بایستی بر روی گزینه‌ای به نام Status بزنید. اگر این گزینه‌ در لیست تنظیمات این قسمت نباشد، باید به دنبال گزینه‌ای به نام Phone identify بگردید. حال زمانی که وارد این بخش شدید، به دنبال گزینه‌ای به نام Sim Status باشید. با وارد شدن به این گزینه، به باکس My Phone Number نگاهی بیندازید و شماره تلفن خود را مشاهده کنید.

در این مقاله راجع به چگونگی انتقال اکانت فری فایر صحبت می‌کنیم.

یافتن شماره تلفن در iOS

حال به سراغ گوشی‌های iOS می‌رویم و در پاسخ اینکه چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم، سه روش را بیان می‌کنیم:

  • استفاده از تنظیمات: به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و بر روی گزینه phone کلیک کنید. حال بایستی به دنبال گزینه‌ای به نام My Number باشید.
  • استفاده از مخاطبین: در این روش بایستی بر روی مخاطبین کلیک کرده و به دنبال گزینه‌ای باشید که نشان دهنده عبارت “My Card” باشد. در این حالت باید وارد آن شده و شماره تلفن خود را مشاهده کنید.
  • استفاده از iTunes: در این حالت بایستی کانکتور را به گوشی خود متصل کنید. سپس بایستی گزینه Allow را زده و با وارد کردن پسورد، اجازه به کامپیوتر برای شناسایی دستگاه را بدهید. حال لازم است تا iTunes را باز کرده و بر روی آیکن Phone کلیک کنید. این آیکن را می‌توانید در قسمت بالا در منو موزیک مشاهده نمایید. حال می‌توانید جزئیاتی از آیفون خود را در بخش Summary مشاهده کنید که شامل شماره تلفن شما نیز خواهد شد.

چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم با کد USSD

حال می‌توان به روش‌هایی اشاره کرد که هر اپراتور براساس مشخصات خود پیشنهاد می‌کند. در این حالت باید گفت:

ایرانسل

شما می‌توانید از طریق راه‌های زیر در اپراتور زیر اقدام به یافتن شماره تلفن خود نمایید:

  • کد *151*yourphonenumber#: در این حالت شماره ستاره + 151 + ستاره + شماره تلفن + مربع را بزنید. این مربوط به زمانی می‌شود که دو سیم کارت را در تلفن خود دارید و دو پیامک برای یافتن شماره تلفن‌های شما ارسال خواهد شد.
  • کد ستاره 11 مربع
  • کد ستاره 22 مربع
  • کد *780*2*1#: همچنین روش دیگری که می‌توان گفت، استفاده از کد *780*2*1# است که می‌توانید با خریدن شارژ، شماره تلفن خود را در پیغامی که بر روی گوشی می‌آید نیز مشاهده کنید.

همراه اول

همچنین در پاسخ به اینکه چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم؟ برای اپراتورهای همراه اول می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

  • *99#: در این حالت می‌توانید با شماره گیری ستاره 99 مربع اقدام به چک کردن شماره خود نمایید.
  • همچنین شما می‌توانید از روش چهارمی که در بخش ایرانسل بیان شد نیز استفاده کنید.
  • کد *719#: روش دیگر آن بانک صادرات خود را در شماره تلفن خود ثبت کنید. سپس اقدام به خرید یک شارژ نمایید. با این حال شما می‌توانید در زمان خرید شارژ با کد *719# که کد USSD بانک صادرات است، اقدام به یافتن شماره تلفن خود در لیست پیام آن نمایید.

رایتل

بسیاری از افراد راجع به اینکه چگونه شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل خود را بفهمیم؟ در رابطه با رایتل اطلاعی ندارند. شما می‌توانید از چند روش زیر استفاده کنید که عبارتند از:

  • روش سوم ایرانسل
  • روش سوم همراه اول
  • کد دستوری *733*2#

یکی دیگر از راهکارها این است که شما می‌توانید به شماره تلفن فرد دیگری زنگ بزنید و شماره‌ای که برای آنها ثبت شده است را مشاهده کنید.

چطور شماره تلفن خود را بفهمیم؟
روش های یافتن شماره تلفن خود

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا