ترفندتکنولوژی

آشنایی با قابلیت های ایتا (معرفی امکانات ایتایار)

نکات مهم برای استفاده از برنامه ایتا (آموزش حذف مخاطبین، پیام‌ها، تغییر شماره و ....)

قابلیت های ایتا به عنوان یکی از پلتفرم‌هایی که توانست با ظاهر کپی خود از تلگرام، کاربران ایرانی بسیاری را جلب کند، می‌تواند به شما کمک نماید تا بتوانید راحت تر با آن کار کنید. آیا با قابلیت ایجاد چند حساب آن آشنا هستید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان تاریخچه این شبکه پیام رسان را پاک کرد؟ همه اینها مواردی هستند که می‌خواهیم در ادامه این مقاله راجع به صحبت کنیم و شما را با قابلیت‌های آن بیشتر آشنا سازیم.

معرفی برنامه ایتا

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی قابلیت های ایتا بپردازیم، بهتر است با این برنامه آشنا شویم. ممکن است شما هم با دیدن ایتا، یاد تلگرام بیفتید. پیامرسانی سریع و امن که در حدود 40 میلیون کاربر ایرانی داشت. اما با تظاهراتی که در سال 1396 رخ داد، این برنامه در ابتدا یک هفته از دسترس خارج شده و سپس در دسترس قرار گرفت. اما دیری نپایید که به دستور قضایی در سال 1397 (دستور قضایی دادستانی تهران)، فیلترینگ از سر گرفته شد. البته این پیامرسان اکنون در کشورهای مختلفی بلاک شده است که از آن جمله می‌توان به کشورهای چین، کوبا، بلاروس، هنگ کنگ، پاکستان. در این زمان پیامرسان های ایرانی بسیار بولد شدند.

یکی از پیام رسان‌هایی که توانست تا حد بسیار خوبی اعتماد کاربران را جلب کرده و به واسطه ظاهر مشابه خود با تلگرام، کاربران ایرانی را به خود جلب کند، ایتا بود. این پیامرسان از سال 1396 شروع به کار کرد و اکنون، با جهش تعداد کاربرانی که پس از فیلترینگ در ماه‌های اخیر رخ داد و با اعمال اینترنت ملی، تعداد کاربران آن از 3 به 19 میلیون (بنا به گفته وزیر ارتباطات عیسی زارع پور) افزایش یافته است.

یکی از قابلیت های ایتا، در دسترس بودن انواع سیستم عامل‌ها برای آن است که در این صورت می‌توان گفت ایتا اکنون در 4 نسخه ارائه شده است که شامل مورد زیر می‌باشد:

  1. اندروید: این نسخه تاکنون بیش از 18 میلیون بار از مارکت‌های ایرانی دانلود شده است. حجم آن 19 مگابایت بوده و آخرین نسخه آن 4.8 است.
  2. iOS: شما کاربران آیفون نیز می‌توانید از این برنامه در سیستم عامل iOS استفاده کنید. این برنامه دارای حجم 63 مگابایت بوده و بیش از 70 هزار بار دانلود شده است.
  3. نسخه کامپیوتر: شما می‌توانید این برنامه را برای نسخه کامپیوتر نیز تهیه کنید که برای آن 3 سیستم عامل مک، ویندوز و نیز لینوکس درنظر گرفته شده است.
  4. نسخه وب: برای کسانی که نمی‌خواهند این برنامه را نصب کنند، نسخه وب نیز درنظر گرفته شده است که می‌توانید مستقیما به سایت آن متصل شده و اقدام به ورود در پنل کاربری خود نمایید.
قابلیت های ایتا و پیامرسان آن چیست؟
معرفی پیامرسان ایتا

چرا ایتا را انتخاب کنیم؟

در مورد دلایلی که می‌توان راجع به اینکه چرا ایتا را انتخاب کنیم، باید به دلایل زیر اشاره کرد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • در صورتی که دسترسی به پیامرسان‌های مهمی را ندارید، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید. این پلتفرم به طور معمول، امکانات کامل‌تری دارد که رابط کاربری آن همانند تلگرام خواهد بود. قابلیت های ایتا به عنوان یک پیامرسان داخلی به شما کمک می‌کند بدون دغدغه و با سرعت بالایی به اطلاعات دسترسی داشته و بدون قطعی در سراسر ایام منجر به ارتباط شما شود.
  • نسخه‌های بسیار زیادی که برای این پلتفرم درنظر گرفته شده‌اند از جمله نسخه‌های وب، کامپیوتر و موبایل که تمام سیستم عامل‌های مهم را پوشش می‌دهد، یک مزیت بسیار بزرگ از این برنامه است.
  • گروه‌ها و کانال‌هایی که در این پلتفرم وجود دارند، می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید انواع محتواها را به سبک‌های مختلف انتشار دهید. شما می‌توانید در گروه‌ها با تعامل دیگر افراد این کار را انجام داده و یا آنکه در یک کانال تلگرامی به صورت یکطرفه خودتان به عنوان مدیر، پیام‌هایی را درج کنید.
  • اینترنت مصرف شده در شبکه ایتا، به دلیل قوانین حمایتی که از این پلتفرم‌ها وجود دارند، می‌تواند به صورت یک سوم محاسبه شود. بدین معنا که شما می‌توانید از 66 درصد صرفه جویی در هزینه خود برای دانلود فایل‌های مدیا استفاده کنید.
  • یکی از قابلیت های ایتا، استفاده از سرویس جانبی ایتایار است. در کنار برنامه ایتا، یک سرویس جانبی نیز درنظر گرفته شده است که با عنوان ایتایار شناخته می‌شود. این سیستم جانبی می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک دستیار، از ان برای صرفه جویی در وقت و مدیریت بهتر کانال‌ها و گروه‌های خود استفاده نمایید. به عنوان مثال می‌توان به برخی از قابلیت‌های آن اشاره کرد که شامل ارسال پیام‌ها به صورت زمان بندی شده است که می‌تواند در مدیریت کانال‌های فضای مجازی بسیار به ادمین‌ها کمک کند تا زمانی که در دسترس نباشند، از این قابلیت برای هندل کردن و زنده نگهداشتن پلتفرم یا گروه و کانال خود استفاده کنند. همچنین این قابلیت به شما امکان آن را می‌دهد تا زمانی که اینترنتی نداشته باشید، امکان ارسال پیام را برای خود محفوظ بدارید.

نکات مهم پیش از استفاده از قابلیت های ایتا

یکی از موضوعاتی که لازم است کاربران پیش از استفاده از قابلیت های ایتا در مورد آن بدانند، بررسی قوانین و آن است. در ادامه برخی از نکات مهم در این زمینه را برای شما بیان می‌کنیم:

  • ایتا یک اپلیکیشن ایرانی است که کل داده‌ها و اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری کاربران آن در ایران قرار دارد.
  • این پیام رسان تحت قوانین جرایم رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و شما می‌توانید جزئیات بیشتر آن را در پلیس فتا مشاهده کنید.
  • مسئولیت حقوقی کلیه مطالب منتشر شده در کانال‌ها برعهده مدیران کانال بوده و می‌بایست آنها بر روی تمامی محتواهای تبلیغاتی و غیره نظارت داشته باشند.
  • قابل توجه کاربران: هر گونه آموزش‌های غیرقانونی اعم از هک، عبور از فیلترینگ و مواردی از این قبیل ممنوع می‌باشد.
  • هرگونه آموزش اقدام خلاف قوانین مانند فیشینگ و ارائه پروکسی در این پیام رسان ممنوع است.
  • در صورت انتشار محتوای مستهجن، شما برای همیشه از ایتا حذف خواهید شد. توجه به این نوع از قابلیت های ایتا برای کاربران بسیار مهم است تا شماره آنها به صورت دائمی محدود نشود.
  • ایتا همچنین نسبت به کانال‌هایی که اقدام به ممبر گیری یا فروختن آن می‌کنند، حساس بوده و با مدیران آن برخورد می‌کند.
  • در صورتی که فرد اقدام به ارسال پیام انبوه در یک بازه زمانی کم کند، پیامرسان او را محدود خواهد کرد.
  • نشر اکاذیب و مطالب و تبلیغاتی که دروغین باشد، با توجه به آنکه این محتواها غیر واقعی هستند، ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود.
  • همچنین در صورتی که هشتگ‌های غیرمرتبط با موضوع پست درج شود، ایتا آنها را از جستجوی سراسری هشتگ‌ها محروم می‌کند.
  • بدین نکته توجه کنید که وقتی اکانت خود را حذف کنید، دیگر نمی‌توانید به آن تا مدتی ورود نمایید.

حال که مقدمات اولیه را درک کردید، نوبت آن است تا به معرفی قابلیت های ایتا به صورت کامل بپردازیم.

نکات مهم پیش از استفاده از قابلیت های ایتا
چند نکته مهم برای استفاده از قابلیت ایتا

آشنایی با قابلیت های ایتا

حال به سراغ بررسی قابلیت های ایتا می‌رویم و آن را به صورت خلاصه معرفی می‌کنیم که در این حالت می‌توان گفت:

آموزش حذف مخاطبین ایتا

شما می‌توانید پاک کردن مخاطبین ایتا را 2 روش انجام دهید که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • روش تکی: در این حالت شما می‌توانید حذف مخاطب را با رفتن به ایتا، قسمت تنظیمات، در بخش Contact و نیز قسمت صفحه چت انجام دهید. حال بایستی بر روی نام مخاطب مدنظر خود کلیک کنید و بر روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و گزینه حذف کردن یا Delete را بزنید.

نکته: در صورتی که می‌خواهید در دفعات بعدی نیز  آن شماره را مشاهده نکنید، بهتر است شماره مدنظر را از تلفن خود نیز پاک کنید. همچنین درصورتی که این شماره برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند، بهتر است ابتدا او را بلاک کرده و سپس اقدام به حذف کردن شماره او نمایید.

  • روش جمعی: در روش بعدی از این مورد از قابلیت های ایتا، شما می‌توانید به صورت جمعی اقدام کنید. در این حالت لازم است تا به نسخه وب این برنامه مراجعه کنید تا بتوانید از این طریق برای حذف مخاطبان اقدام کنید. در این صورت وارد این لینک شده و به اکانت خود وارد شوید. حال زمانی که وارد این بخش شدید، باید به قسمت تنظیمات آن مراجعه کنید. در این حالت بر روی گزینه سه خط کلیک کرده و به گزینه “مخاطبین” هدایت می‌شوید. حال بایستی گزینه ویرایش را انتخاب کنید تا بتوانید امکان حذف دسته جمعی افراد را داشته باشید.

تنظیمات گروه در ایتا

مورد دیگر از قابلیت های ایتا، تنظیمات گروه در آن است که در این حالت می‌توان گفت:

  • ساخت گروه: شما می‌توانید با انتخاب سه خط تنظیمات، بر روی گزینه New Group کلیک کرده و گروه جدیدی را ایجاد کنید.
  • حذف گروه: اگر قصد حذف گروه را دارید، می‌توانید پس از ساخت آن، در صفحه آیکون سه نقطه تنظیمات را انتخاب نموده و در فهرست باز شده، بر روی گزینه Delete and leave group کلیک کنید.
  • خارج شدن از گروه: برای این کار، می بایست بر روی نام گروه کلیک کرده، روی گزینه آیکن سه نقطه کلیک کرده و گزینه Leave group را بزنید.
  • مشاهده لینک گروه ایتا: در این حالت می‌توانید بر روی نام گروه کلیک کرده، سپس بر روی گزینه افزودن عضو کلیک کرده و در صفحه جدید، بر روی گزینه “دعوت به گروه از طریق لینک” کلیک کنید. به این نکته توجه کنید که در گروه، سازنده می‌توانید برای آن لینک بسازد اما در کانال و ابرگروه، ادمین‌ها هم می‌توانند اقدام به ساخت لینک برای گروه نمایند.
  • قفل کردن: در صورتی که می‌خواهید گروهی را قفل کنید، لازم است حالت آن را به صورت خصوصی درآورده تا تنها از طریق لینک دعوت یا تنها از طریق دعوت ادمین، کاربران جدید اضافه شود.

نحوه حذف پیام‌ها در ایتا

در بخش آشنایی با قابلیت های ایتا، این مورد نیز بسیار کاربردی است و شما می‌توانید از طریق آن برای حذف پیام‌ها در ایتا اقدام کنید. ابتدا توجه کنید که با حذف اکانت شما، پیام‌هایی که ثبت کرده‌اید باقی می‌مانند. اما در مورد نحوه حذف پیام‌ها باید به نکات زیر اشاره کرد:

  • نحوه حذف پیام در چت شخصی: به طور کلی، در چت‌های شخصی 2 روش برای حذف پیام وجود دارد. روش اول آن است که پیام را به صورت یکطرفه حذف کنید. در این صورت شما می‌توانید بر روی پیام کلیک کرده و گزینه حذف پیام را انتخاب نمایید. در این حالت پیام برای دستگاه شما حذف شده اما برای دستگاه فرد مقابل حذف نمی‌شود. اما در روش دوم، برای حذف پیام به صورت 2 طرفه است که پیام برای فرد مقابل هم حذف شده و دیگر برای او دیده نمی‌شود. در این حالت همانند روش بالا اقدام کرده اما حتما گزینه “حذف پیام برای همه طرف‌ها یا دو طرفه” را انتخاب کنید.
  • نحوه حذف پیام در گروه‌ها و کانال‌ها: در این حالت، پیام شما همانند روش بالا حذف شده و برای تمام افراد دیده نمی‌شود. برای این کار، وارد کانال یا گروه شده، سپس بر روی حذف پیام کلیک کنید. حال می‌توانید پیام خود را برای تمامی افرادی که در این قسمت ها حضور دارند، نادیده بگیرید.

نکته: ممکن است حذف پیام‌ها به عنوان یکی از قابلیت های ایتا، در پیامرسان ایتا به صورت کامل از دیتابیس این پیامرسان حذف نمی‌شود. بنابراین حتما لازم است نسبت به انتشار محتواهایی که در فضای مجازی اقدام می‌کنید، دقت نظر را داشته باشید.

نحوه حذف پیام های ایتا
شیوه حذف پیام های ایتا چگونه است؟

تغییر شماره در ایتا بدون از دست رفتن اطلاعات اکانت

یکی از جذاب‌ترین قابلیت های ایتا، امکان تغییر شماره تلفن بدون از دست دادن اطلاعات آن است که در این صورت می‌توانید شماره تلفن خود را تغییر داده اما هیچ کدام از چت‌های شما حذف نشوند. این قابلیت معمولا در دیگر برنامه‌ها وجود ندارد و می‌بایست هر شماره تلفن به صورت جداگانه یک اکانت تشکیل داده و راه اندازی شود. برای اینکه از این قابلیت ایتا استفاده کنید، باید بر روی گزینه تنظیمات از آیکن سه خط رفته، گزینه Edit Profile را بزنید. حال می‌بایست بر روی گزینه مداد روبرو شماره تلفن زده و امکان تغییر شماره تلفن برای شما امکان پذیر خواهد بود.

استفاده از ایتاوب

ایتاوب یکی از دیگر از بهترین قابلیت های ایتا است که شما را از هر سیستم عاملی فارغ می‌کند. بدین صورت دیگر شما نیازی به سیستم عامل اندرویدی، لپ تاپ و غیره نخواهید داشت و قادر هستید از هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود، به سایت آن مراجعه کرده و از خدمات ایتا استفاده کنید. برای این کار می توانید مراحلی که در ادامه بیان می شوند را دنبال نمایید:

  • ابتدا به سایت ایتا بروید. در صفحه اصلی روی گزینه ایتا وب کلیک کنید.
  • همچنین شما می‌توانید از لینک روبرو، به طور مستقیم به این پلتفرم وارد شوید: لینک ورود به ایتا وب
  • حال باید در آن لاگین کنید. این کار همانند دیگر روش‌ها است که در آن نیاز به وارد کردن شماره تلفن داشته و کدی برای شما ارسال می‌شود. آن را وارد کرده و حال به اکانت خود متصل شده اید.

نکته: اگر می‌خواهید ایتا پس از خارج شده از وب سایت شما بسته شده و دیگر چت‌های شما در آن مشاهده نشود، حتما از طریق بخش تنظیمات گزینه خارج شدن به صورت کامل را انتخاب کنید. این مورد به ویژه برای کاربرانی که می‌خواهند در یک کامپیوتر دیگر به طور موقت لاگین کرده باشند، فراموش شده و ممکن است منجر به ایجاد سوء تفاهم‌هایی برای شما شود.

ایتا وب
ایتا وب چیست؟

آیدی و یوزرنیم در ایتا

ممکن است بسیاری از افراد نخواهند شماره تلفن خود را برای ارتباط به اشتراک بگذارند. در این صورت، می‌توانید از آیدی‌های ایتا استفاده کنید که در آن امکان یافتن فرد مقابل از طریق آیدی است. آیدی یک عبارت ترکیبی از حروف است که معمولا با یک @ همراه می‌باشد مانند: @TEST231. شما می‌توانید با داشتن این عبارت خاص که برای هر فردی تعریف می‌شود، امکان به اشتراک گذاشتن آن و نیز یافتن افراد در ایتا را داشته باشید. در این حالت ابتدا برای ساخت ایتا به چند نکته زیر توجه کنید:

  • این آیدی در هنگام تشکیل اکانت برای اولین بار از شما درخواست می‌شود تا برای آن مقداری درنظر بگیرید.
  • در انتخاب این آیدی، نمی‌توانید اولین حرف را کاراکترهایی از جمله _، ستاره و غیره انتخاب کنید.
  • شما نمی‌توانید آیدی تکراری انتخاب کنید. چراکه هر کاربر یک آیدی خاص را دارد. زمانی که شما آیدی تایید شده و یونیکی را بیابید، با یک پیام روبرو می‌شود که می‌گوید: Your Username is available.

اگر می‌خواهید آیدی ایتای خود را ببینید، می‌بایست از مسیر Setting > info > Username اقدام کنید. با کلیک بر روی فیلد مدنظر، می‌توانید برای تغییر آن نیز اقدام کنید. همچنین با نگه داشتن کلیک روی آن، می‌توانید از آن کپی بگیرید. حال برای یافتن فرد موردنظر، از قسمت مکالمات در بالا، گزینه جستجو را انتخاب کرده و این آیدی را در آن تایپ کنید. همچنین قابل ذکر است که شما می‌توانید از همان مسیر بیان شده، امکان حذف یوزرنیم خود را نیز داشته باشید.

ایجاد چند حساب کاربری در ایتا

از جذاب ترین قابلیت های ایتا می‌توان به متصل کردن چندین اکانت کاربری به آن اشاره کرد. در این صورت می‌توانید حداکثر تا 3 شماره را در یک برنامه ایتا داشته باشید و بین آنها نیز سوئیچ کنید. این قابلیت برای کسانی که گوشی آنها چند سیم کارته است، بسیار مناسب خواهد بود.

برای آنکه بتوانید چنین کاری را انجام دهید، کشو سمت چپ را باز کنید. حال باید بتوانید در قسمت سمت چپ بالا، یک فلش ریز به سمت پایین را مشاهده کنید. زمانی که روی آن کلیک کنید، با گزینه “افزودن حساب کاربری” مواجه خواهید شد که می‌توانید به کمک آن، تا 3 حساب یا شماره تلفن را در برنامه خود داشته باشید. بر روی این گزینه کلیک کرده و شماره تلفن خود را وارد کنید. حال همانند حالت معمول نسبت به ایجاد حساب اقدام نمایید.

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، امکان نصب دو برنامه ایتا در یک گوشی وجود ندارد. بنابراین نمی‌توانید از این طریق امکان ساخت اکانت دوم یا سوم را داشته باشید. بهترین حالت همان است که در این بخش به شما معرفی کردیم.  همچنین ای نکته را مدنظر داشته باشید که نمی‌توانید بدون آنکه شماره تلفنی را فعال یا داشته باشید، اقدام به ایجاد حساب کاربری نمایید. این موضوع بسیار مهم است و باید درنظر بگیرید.

بروزرسانی مخاطبین

اگر شما می‌خواهید برای بروزرسانی مخاطبین خود اقدام کنید، می‌توانید یکسری مراحل زیر را انجام دهید که به شرح زیر می‌باشند:

  • لازم است ابتدا به بخش مخاطبین وارد شده و سپس مخاطب مدنظر خود را انتخاب کنید.
  • حال باید بر روی نام او کلیک کرده و اسم مخاطب را در وسط نوار بالایی لمس نمایید.
  • حال باید بر روی آیکن سه نقطه در بالای صفحه کلیک کرده و گزینه ویرایش را بزنید.
  • حال می‌توانید مخاطب خود را ویرایش کنید.
بروزرسانی مخاطبین
نحوه بروزرسانی مخاطبین

بازیابی اکانت حذف شده در ایتا

برای کسانی که ممکن است با گم کردن گوشی یا سیم کارت خود، اقدام به بازیابی اکانت حذف شده در ایتا نمایند، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در این حالت می‌بایست ابتدا اقدام به دریافت سیم کارت خود نمایید. برای این کار، سیم کارت قبلی را مسدود کرده و سیم کارت جدیدی را از اپراتور خود درخواست کنید. در این حالت است که می‌توانید با دریافت سیم کارت المثنی، امکان لاگین کردن مجدد در دستگاه خود را داشته باشید. به این نکته توجه کنید برای آنکه از اکانت شما سوء استفاده نشود، مسدود کردن سیم کارت قبلی در سریعترین زمان ممکن از یک سو و نیز قطع کردن دستگاه‌های اکتیو از سوی دیگر ضروری است. برای این مورد از قابلیت های ایتا، می‌توانید سرفصل بعدی را مشاهده کنید.

امکان پایان دادن به نشست‌ها در ایتا

منظور از نشست‌های فعال که از آن به عنوان Active Session نیز یاد می‌شود، منظور دستگاه‌هایی است که به اکانت شما متصل شده اند و می‌توانند پیام‌های شما را ببینند. به عنوان مثال، اگر اکانت شما هم در مرورگر فعال شده و هم در دستگاه‌های موبایل، به همان تعداد سشن یا نشست فعال ایجاد می‌شود که می‌توانید آنها را مشاهده کنید. بنابراین می‌بایست برای پایان دادن سشن فعال اقدام کنید تا اکانت‌های خارج از دسترس شما در سایر دستگاه‌ها فعال نباشند. برای انجام این کار، مسیر زیر را طی کنید:

  • ابتدا باید به یک اپلیکیشن ایتا مراجعه کنید،
  • حال باید بر روی گزینه سه نقطه در بالای صفحه کلیک کرده و وارد بخش تنظیمات شوید.
  • حال نوبت آن است تا در منوی باز شده، به قسمت Privacy and Security مراجعه کنید،
  • حال باید در این قسمت، گزینه ای تحت عنوان Active Sessions را مشاهده کنید. در این صورت می‌توانید دستگاه‌های فعالی را که به اکانت شما دسترسی دارند را مشاهد کنید.

این مورد از قابلیت های ایتا بسیار مهم است و یک فیچر امنیتی بسیار مهم تلقی می‌شود. حال برای آنکه بتوانید دستگاه‌های اضافی را از اکتیو سشن‌ها خارج کنید، یک مرحله باقی می‌ماند:

  • به همان قسمت Active Sessions مرجعه کرده، بر روی هر دستگاهی که می‌خواهید حذف کنید، کلیک کنید.
  • حال گزینه غیر فعال کردن آن را مشاهده خواهید کرد.

نکته: در صورتی که با یک دستگاه دیگر وارد این بخش شوید، تا مدتی نمی‌توانید نسبت به حذف سشن‌های دیگر اقدام کنید. چراکه شما تازه وارد شده‌اید و باید 24 ساعت متنظر بمانید.

active session
نحوه حذف نشست های فعال

معرفی کامل قابلیت ایتایار برای مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، شما می‌توانید از ایتایار برای مدیریت کانال‌ها و گروه‌هایتان استفاده کنید. این نوع از پلتفرم‌ها می‌توانند به خصوص برای ادمین‌ها یک ابزار بسیار جذاب و ایده آل باشند. چراکه امکانات جذابی را دارند که عبارتند از:

  • ارسال زمان بندی شده: شما می‌توانید به کمک این قابلیت، امکان ارسال زمان بندی شده مطالب را به صورت پیشاپیش در سامانه خود داشته باشید. در این حالت شما قادر خواهید بود که پست‌ها و مطالب خود را به صورت زمان بندی شده و تاریخی که برای آن درج می‌کنید، در همان روز منتشر نمایید. این مورد از قابلیت های ایتا به شما کمک می‌کند تا اکنون با دست بازتری اقدام به مدیریت کانال‌ها و گروه‌های مختلف خود نمایید.
  • حذف زمان بندی: ممکن است شما هم جزو کسانی باشید که پست‌ها یا مطالب یا پیامی را به صورت موقت در کانال یا تلگرام خود قرار می‌دهید. در این حالت می‌توانید زمانی را در هنگام ارسال پست برای آن تعیین کنید که آن پیام به صورت خودکار در آن تایم پاک خواهد شد. این مورد از قابلیت های ایتا به شما کمک می‌کند تا بتوانید امکان مدیریت پیام‌هایی که می‌گذارید را داشته باشید و آنها را به صورت خودکار از بخش‌های مختلف نیز پاک کنید.
  • حذف براساس تعداد مشاهده: این مورد از قابلیت های ایتا بیشتر برای تبلیغات به کار می‌رود. زمانی که حد تبلیغات یک پیام کامل شود، مطالب پس از تعداد معینی مشاهده قابل حذف شدن است. به همین دلیل است که امروزه امکان دریافت تبلیغات در اثر تعداد مشاهده‌ها نیز در این پلتفرم وجود دارد. اما باید توجه کنید که این روش ممکن است در برخی موارد با فوروارد های بی جا، به سرعت پر شود.
  • تعیین زیرکاربر: اگر یک گروه هستید که در ایتا فعالیت می‌کنید، می‌توانید زیر کاربرانی را با یکسری مسئولیت‌های مشخص برای ادمین اصلی تعریف کنید. در این حالت شما می‌توانید میزان دسترسی هرکدام را مشخص کرده و بر فعالیت‌هایی که می‌کنند نیز دسترسی داشته باشید.
  • درج زیر نویس و امضا: همانطور که می‌دانید، امضا یا زیر نویس در انتهای پیام‌ها از قدیم رایج بوده و در انجمن‌ها و موارد مختلفی دیده می‌شده است. در این صورت شما می‌توانید از این مورد از قابلیت های ایتا استفاده کنید و آن را برای درج زیرنویس و امضای شخصی در انتهای پیام‌ها و مطالب ارسالی استفاده کنید.
  • مدیریت متمرکز: ایتایار به شما کمک می‌کند مطالبی که از شما منتشر شده است را در دسته‌بندی های مختلفی مشاهده کنید. از مطالب حذف شده گرفته تا پست‌هایی که پیش نویس شده‌اند و یا در نوبت ارسال قرار دارند. این مدل از قابلیت های ایتا می‌تواند برای ویرایش، حذف و ارسال این مطالب نیز به کار برود.

در این مقاله با آموزش نصب شاد روی لپ تاپ همراه ما باشید.

امکانات ایتایار
ایتایار چیست؟

پرسش های متداول راجع به قابلیت های ایتا

در انتهای این مقاله نیز به برخی از پرسش‌های متداولی که ممکن است کاربران راجع به قابلیت های ایتا داشته باشند می‌پردازیم که عبارتند از:

  • ایتا بهتر است یا سروش؟

تا اینجا، قابلیت های ایتا را بیان کردیم. اما در پاسخ به این پرسش باید گفت سروش به دلیل امکانات بیشتری که دارد، می‌تواند در این بخش دست برتر را داشته باشد. به عنوان مثال باید بدانید سروش یک پیامرسان بومی و رایگان بوده و امکانات مختلفی مانند تماس صوتی و تصویری، دستیار صوتی هوشمند، پخش زنده تلویزیون، امکان ارتباط زنده، امکان ارتباط لایو، پرداخت و ویترین‌های محتوا را دارد. با این حال ایتا دارای فضای ابری نامحدود و سرعت بالاتر است اما با مشکلاتی مانند امنیت داده‌ها و امکان افت سرعت مواجه خواهد بود.

  • نحوه حذف کردن اکانت ایتا به صورت کامل چیست؟

ممکن است شما هم جزو کسانی باشید که می‌خواهید برای حذف کامل ایتا اقدام نمایید. در این صورت ابتدا باید بدانید که با حذف اکانت، تمام اطلاعات شما در گروه‌ها و کانال‌های مختلف حذف خواهد شد. (چت های شما برای اکانت‌های دیگر پاک نمیشود مگر اینکه به صورت دو طرفه یا مستقیم در گروه آن را حذف کنید)؛ بنابراین اگر اطلاعات مهمی دارید، بهتر است یک بکاپ از آن بگیرید. برای حذف کردن اکانت لازم است ابتدا به این لینک مراجعه کرده و سپس درخواست حذف اکانت خود را نمایید. حال شماره تلفن خود را وارد نمایید. حال بایستی کد احراز هویت را گرفته و وارد کنید تا مرحله حذف اکانت ایتای شما به صورت کامل انجام شود.

  • علت عدم نمایش مخاطبین در ایتا چیست؟

در این خصوص باید گفت ایتا شامل یکسری مشکلات است که ممکن است به صورت باگ‌هایی نمایش داده شود. در این حالت شما می‌بایست منتظر آپدیت آن بوده و یا این برنامه را نصب و حذف کنید. به طور کلی، برای اینکه بتوانید مخاطبین خود را مشاهده کنید، باید وارد برنامه ایتا شده و در آن بر روی منو کشویی و آیکن سه خط در بالا کلیک کنید. حال می‌توانید بر روی گزینه مخاطبین کلیک کرده و افرادی را که از مخاطبین شما در این برنامه وجود دارند را مشاهده کنید. توجه کنید که اگر تصاویر مخاطبین برای شما نمایش داده نمی‌شوند، ممکن است ایراد شامل چند دلیل باشد که عبارتند از: عدم وجود مخاطبین در حافظه گوشی، عدم دسترسی به مخاطبین در ایتا، وصل بودن فیلتر شکن که با این کار، ایتا عملا کار نمی‌کند و نمی‌توانید در سایت آن نیز وارد شوید، قطع بودن اینترنت که ممکن است به صورت سهوی یا عمدی صورت گرفته باشد، همچنین ممکن است مخاطبین به صورت نادرستی ثبت شده باشند که در این صورت ممکن است فرد اصلا تصویر یا اکانتی نداشته باشد.

  • ویژگی‌های پیام رسان ایتا چیست؟

در مورد ویژگی‌های که این پیامرسان دارد باید به قابل نصب و استفاده کردن از آن در پلتفرم‌های مختلف، رابط کاربری آشنا و جذاب، ربات‌های هوشمند، کاهش هزینه‌های اینترنت، خدمات ویژه به سازمان‌ها، ساخت کانال و غیره اشاره کرد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.1 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 20

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا