تکنولوژی

آموزش نصب شاد روی لپ تاپ با شبیه ساز و بدون آن

چگونه برنامه شاد را روی لپ تاپ نصب کنیم؟

نصب شاد روی لپ تاپ چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله می‌خواهیم به یکی از پرسش‌های شما متداول شما در رابطه با نحوه نصب برنامه شاد بر روی لپ تاپ بپردازیم. شاد یکی از برنامه‌های آموزشی مهم برای دانش آموزان است که می‌توانند از طریق آن برای آموزش دروس خود اقدام کنند. در ادامه با ما باشید تا به صورت کامل راجع به معرفی این برنامه نیز مطالبی را با هم مرور کنیم.

برنامه شاد چیست؟

نصب شاد روی لپ تاپ چگونه انجام می‌شود؟ برای اینکه به این پرسش پاسخ دهیم، در ابتدا لازم است با برنامه شاد و سیستم عامل‌هایی که این پتلفرم نیاز دارد آشنا شویم. در این راستا لازم است بدانید شاد یک سامانه آموزشی است که از انتهای سال تحصیلی 98 – 99 اختراع شد. همانطور که می‌دانید، با وقوع پاندمی کرونا که در انتهای سال 1398 رخ داد، بسیاری از انسان‌ها در سراسر دنیا جان خود را از دست دادند. این آمار تاکنون بیش از 145 هزار نفر است. دنیاگیری کرونا منجر شد تا قوانین مختلفی سفت و سختی برای تردد و فعالیت انسان‌ها درنظر گرفته شوند. یکی از این قوانین، رعایت فاصله اجتماعی بوده است.

در راستای حفظ قوانین بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، موجی از ابتکار عمل‌ها و سامانه‌های مختلف برای مجازی کردن دروس دانشگاهی ارائه شد. این موضوع در نهایت سبب آن شد تا سامانه‌ای برای کلیه دانش آموزان در سراسر کشور ایران ایجاد شود که به نام شاد شناخته می‌شود. این سامانه آموزشی – ارتباطی نخستین بار توسط تیم برنامه نویسی همراه اول ایجاد گشت و اکنون تحت نظارت و امتیاز وزارت آموزش و پرورش ایران می‌باشد. این سامانه در روزهای نخست باید بر روی یکی از پیام‌رسان‌های داخلی اجرا می‌شد اما در سال 1399 به صورت مستقل رونمایی شد. تا مهرماه سال 1399، در حدود 11.5 میلیون دانش آموز در این پلتفرم ثبت نام کرده‌اند و بنابر آخرین آمارها، نزدیک به 18 میلیون کاربر برای آن ثبت شده است.

برای نصب شاد روی لپ تاپ لازم است یکسری اطلاعات اولیه از این برنامه داشته باشید. امکاناتی که برای این اپلیکیشن درنظر گرفته شده‌اند شامل موارد روبرو هستند: امکان ارسال پیام متنی، عکس و فیلم، تماس صوتی و تصویری، حضور و غیاب، احراز هویت آنلاین، ارسال و دریافت تکالیف، اشتراک گذاری تجارب معلمان، نظر سنجی‌ها و ایجاد کانال‌ها یا گروه‌ها و غیره.

برنامه شاد روی چه پلتفرم هایی اجرا می شود؟

همانطور که گفتیم، برنامه شاد یکی از اپلیکیشن‌ها با تعداد کاربران بیش از 18 میلیون نفر است که برای ارائه دروس تحصیلی ساخته شده است. اما این برنامه بر روی چه پلتفرم‌هایی کار می‌کند؟ در این رابطه با توجه به سیستم عاملی که از سوی شرکت سازنده بیان شده است، می‌توان گفت:

  • سیستم عامل اندرویدی: شما کاربران می‌توانید برنامه شاد را از طریق پلتفرم اندروید نصب کنید. این اپلیکیشن اکنون بیش از 10 میلیون بار نصب (در مارکت بازار) را تجربه کرده است و دارای امتیاز 3.6 از بین 156 هزار نظر می‌باشد. برای آنکه بتوانید این برنامه را نصب کنید، به یک سیستم عامل اندرویدی با حداقل نسخه 4.4 نیاز خواهید داشت.

نکته: اکیدا توصیه می‌کنیم برای نصب برنامه شاد، از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید. از جمله مارکت‌هایی مانند مایکت و نیز بازار که به راحتی نسخه‌های به روز شده و کامل آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین توجه کنید این برنامه در حدود 42 مگابایت حجم دارد و لازم است با توجه به انواع مختلف فایل‌های چندرسانه‌ای که در آن وجود دارند، حجم چند گیگابایتی در موبایل یا لپ تاپ درنظر داشته باشید. آخرین نسخه این برنامه در 5 دی ماه سال 1401 به نسخه 3 آپدیت شده است.

  • تحت وب: راهکار دیگر برای کسانی که دسترسی به گوشی یا لپ تاپ ندارند، استفاده از نسخه تحت وب این برنامه است. منظور از نسخه تحت وب، نسخه‌ای از این برنامه است که نیازی به نصب شدن بر روی گوشی یا دستگاه شما ندارد و می‌توانید با داشتن اینترنت و یک دستگاه، از طریق مرورگر خود به آن متصل شوید. نسخه وب این برنامه نیز تا حد بسیار خوبی مشابه با سیستم عامل اندرویدی ساخته شده است و می‌تواند برای دانش آموزان و نیز معلمین استفاده شوند.
برنامه شاد روی چه پلتفرم هایی اجرا می شود؟
سیستم عامل موردنیاز شاد چیست؟

پیش نیازهای نصب شاد روی لپ تاپ چیست؟

حال نوبت آن است تا به روند آموزشی نصب شاد روی لپ تاپ بپردازیم. از جمله وسایلی که لازم است برای انجام این کار داشته باشید، می‌توان گفت:

  • لپ تاپ: شما می بایست حداقل یک لپ تاپ تهیه کنید. همانطور که از نام این مقاله پیداست، آموزش نصب شاد روی لپ تاپ انجام می‌شود. توجه کنید لپ تاپی که برای انجام این کار تهیه می‌شود، می‌بایست حداقل دارای 4 گیگابایت رم بوده (توصیه ما 8 گیگابایت است). همچنین حداقل CPUای که این سیستم باید داشته باشد، Intel Core 2 Duo E8400 است. با داشتن چنین مشخصاتی بعلاوه گرافیک Intel HD Family و حافظه 5 گیگابایی، شما می‌توانید نصب شاد روی لپ تاپ را انجام دهید.

همچنین یکی از پیش نیازهای نرم افزاری که لازم است در هنگام نصب این برنامه بر روی لپ تاپ درنظر داشته باشید، حداقل سیستم عامل ویندوز 7 است. شما می‌توانید با کمک این سیستم عامل نرم افزارهایی برای شبیه سازی اپلیکیشن های اندرویدی را اجرا کنید. از دیگر پیش نیازها برای انجام این کار می‌توان گفت:

  • شبیه ساز اندرویدی: در صورتی که ویندوز شما به سیستم عامل Windows 11 ارتقا نیافته است و همچنان از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، لازم است یک شبیه ساز یا Simulator اندرویدی داشته باشید. این شبیه سازها در قسمت جلوتر به صورت جداگانه معرفی می‌شوند و شما می‌توانید به کمک آنها، امکان نصب اپلیکیشن شاد بر روی لپ تاپ را داشته باشید. این نوع برنامه‌ها معمولا بار پردازشی بالاتری نیاز دارند و به همین خاطر در بخش قبل به شما توصیه کردیم تا سیستمی با حداقل مشخصات بیان شده را تهیه نمایید.

حال که این موارد را آماده کردید، از یک پلتفرم معتبر مانند بازار یا مایکت اقدام به دانلود فایل اصلی اپلیکیشن نمایید. حال همه چیز آماده است تا برای نصب شاد روی لپ تاپ اقدام کنید.

آموزش کامل نصب شاد روی لپ تاپ با شبیه ساز

روش نصب شاد روی لپ تاپ چگونه است؟ به طور کلی، روش های نصب این برنامه به 2 دسته کلی تقسیم می‌شود که از طریق شبیه ساز و یا بدون آن است. ابتدا به سراغ روش اول می‌رویم که به شرح زیر می‌باشد:

  • استفاده از بلواستک: یکی از نرم افزارهای قدرتمند برای کسانی که نیاز به نصب شاد روی لپ تاپ دارند، BlueStack نام دارد. این برنامه نصب بسیار آسانی دارد و معمولا روی غالب سیستم‌هایی که مشخصات ذکر شده را بیان کردیم، دارند. برای آنکه بتوانید در این اپلیکیشن به خوبی فعالیت کنید، لازم است ابتدا یک جیمیل نیز داشته باشید. این برنامه را از سایت‌های معتبر دانلود کنید. در قدم بعدی، یک جیمیل برای خود بسازید. حال این برنامه را نصب کرده و زمانی که اجرا شد، بر روی گزینه Sign in with Google کلیک کنید. شما می‌توانید برای همگام سازی اطلاعات خود در اکانت جیمیل نیز از این روش استفاده کنید. حال اپلیکیشن شاد (فایل برنامه) را بر روی این نرم افزار درگ و دراپ نمایید. این برنامه به صورت خودکار نصب شده و دیگر قادر هستید آن را بر روی این برنامه اجرا کنید.

نکته: برنامه بلواستک معمولا پردازش سنگین و حجم بالایی دارد.

آموزش ساخت جیمیل را در این مقاله مطالعه کنید.

  • استفاده از MeMU: یکی دیگر از نرم افزارهای شبیه ساز در اندروید است که می‌توانید به کمک آن برای اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی سیستم عامل ویندوزی خود اقدام کنید. همچنین کسانی که از چیپست AMD نیز استفاده می‌کنند، می‌توانند این برنامه را نصب کنند. روش کار با این برنامه نیز مانند برنامه بلو استک است و شما می‌توانید با نصب آن، برنامه را درگ دراپ کرده و به داخل آن نصب کنید.

از دیگر برنامه‌های شبیه ساز در این زمینه می‌توان به Nox و یا PrimeOS نیز اشاره کرد.

آموزش کامل نصب شاد روی لپ تاپ با شبیه ساز
استفاده از برنامه های شبیه سازی برای نصب شاد روی لپ تاپ

آموزش نصب برنامه شاد بدون شبیه ساز

در دو بخش قبل به این نکته اشاره کردیم که کسانی که ویندوز 11 ندارند، می‌بایست یک شبیه ساز را برای نصب برنامه شاد به کار بگیرند. اما دسته‌ای دیگر از افراد که دارای ویندوز 11 می‌باشند، این افراد می‌توانند از قابلیت بسیار جذابی که در این نسخه از ویندوز قرار داده شده است، استفاده کنند. مراحل انجام این کار به شرح زیر می‌باشد:

  • ابتدا باید مطمئن شوید که آخرین نسخه از ویندوز 11 نصب شده است.
  • حال باید برنامه Amazon Marketplace را بر روی دستگاه خود نصب و راه اندازی کنید.
  • حال لازم است تکنولوژی مجازی سازی سخت افزار را فعال کنید. برای این کار به Task Manager رفته و به تب Performance بروید. حال نوبت آن است تا گزینه مجازی سازی یا Virtualization را فعال نمایید.
  • برنامه برنامه Windows Subsystem for Android را برای ویندوز خود نصب کنید. این نرم افزار سیستم عامل شما را آماده می‌کند تا بتوانید برنامه‌های اندرویدی را بر روی سیستم عامل خود اجرا کنید.
  • حال برنامه Amazon Market Place را از طریق فروشگاه مایکروسافت نصب کرده و سپس بر روی آیکن جستجویی که در نوار وظیفه است، بزنید. با انجام این کار عبارت Microsoft Store را جستجو کرده و در کتابخانه این برنامه Amazon App Store را جستجو نمایید. حال در ادامه گزینه Install را کلیک کنید.
  • بر روی گزینه Set up کلیک کرده و دستورالعمل‌هایی که بیان شده است را دنبال کنید و برنامه را کامل نصب نمایید. وقتی این برنامه (آمازون اپ استور) نصب شد، آن را در منوی استارت مشاهده می‌کنید و باید آن را اجرا کنید.
  • قسمت بعدی از پروسه نصب شاد روی لپ تاپ آن است که با آیدی آمازون خود ثبت نام نموده و حال مراحل کار تمام است. شما می‌توانید برنامه‌های موردنیاز خود در ویندوز 11 نصب کنید.

توجه کنید برای استفاده از این روش، لازم است حداقل سیستم زیر را داشته باشید:

مشخصه توضیحات
پردازنده Core i3 / AMD Ryzen 3000 / کوالکام اسنپدراگون نسل 8
رم 8 گیگابایت (توصیه 16 گیگابایت است)
کارت گرافیک Direct X12
نحوه نصب برنامه شاد روی بدون نیاز به شبیه ساز
آموزش نصب برنامه شاد بر روی ویندوز

پرسش و پاسخ های متداول نصب شاد روی لپ تاپ

در انتهای این مقاله راجع به برخی از پرسش‌های متداولی که کاربران پیرامون نصب شاد روی لپ تاپ دارند، موضوعاتی را مطرح می‌کنیم که عبارتند از:

  • آیا برای نصب شاد روی لپ تاپ نیاز به ابزار خاصی وجود دارد؟

بله. برای انجام این کار، لازم است یک لپ تاپ با حداقل مشخصات فنی برای اجرای ویندوز 11 و یا اجرا شبیه سازهای اندرویدی داشته باشید. همچنین نصب این نرم افزارها نیز ضروری خواهد بود.

  • برای آنکه بتوانیم برنامه شاد را روی ویندوز نصب کنیم، حداقل سیستم موردنیاز چیست؟

توصیه ما حداقل سیستم با این مشخصات می باشد: پردازنده Core i3، رم 8 یا 16 گیگابایت، کارت گرافیک حداقلی به صورت جداگانه.

  • فضای موردنیاز برای نصب برنامه شاد چقدر است؟

برای آنکه بتوانید این نرم افزار را در لپ تاپ خود نصب کنید، لازم است حداقل به اندازه حجم برنامه بلواستک و اپلیکیشن آن (در حدود 1 گیگابایت) فضا داشته باشید. بدیهی است در صورتی که اقدام به دانلود فایل‌های چند رسانه‌ای می‌کنید، می‌بایست حجم بیشتری برای آن درنظر بگیرید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 13

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا